Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aatrox

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 17:06

Maar niet recent, maar ik denk dat ze ook wel meer richting de 10 kan gaan. Stalgenootje verkoopt haar 10 jarige E pony merrie die Z dressuur loopt (recent nog) voor 12,5..

vendake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:52

Aangezien er ( nog)geen 2022 topic is, hier dan maar verder voort breien: ik ben in de markt voor een nieuwe merrie tegen de lente zo ongeveer. Als 40+ er ben ik op zoek naar een braaf !! recreatiepaard dat alleen buiten kan wandelen en wekelijks n dressuurles kan lopen met mijn beginner en onzekere tiener zoon. + 1.65 of zwaar type en max 10 jaar oud. Moet in kudde kunnen en wil keuring. Het gaat niet te doen zijn om eentje te vinden vrees ik :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:57

Maar de geklasseerde dieren gaan sowieso als zoete broodjes over de toonbank. Dat vinden ouders bij de ponys vaak een veel fijner en betrouwbaarder gevoel geven. Ook als het diertje een bemerking heeft word dit wat meer geaccepteerd is mijn ervaring.

Maar wat vinden jullie nou een beetje normale prijsklasse voor een paard met stamboek papier, mooie leeftijd van 8 tm 12 jaar, maar op dit moment niet meer in het werk en staat stil door privé redenen. Paard zelf is gezond en niks mis mee.

Benieuwd wat men daar dan toch nog voor kwijt wil.
Een kennis wilt zo paard adverteren, en het is een leuk en mooi dier, dus twijfel of ik het dier zelf wil aanschaffen.

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:31

Net naar een niet geklasseerd kleiner paard gebeld. Stond er sinds vandaag op en twee bezoekers waren me al voor waardoor ik geen afspraak meer kon maken :') gaat zo snel!!!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:37

17 jaar voor een pony is toch helemaal niet oud? Dan is een pony helemaal nog in zijn prime! Ik vind het niet vreemd dat een pony op die leeftijd nog de hoofdprijs op moet leveren. Een leerpaard ook maar een "gewone" is wel in waarde gedaald inmiddels.

Overigens vind ik het raar om te denken dat je een ouder paard, goed opgeleid, nog denkt te kunnen zien als waardebehoudend of financiële investering. Nee zo'n aankoop moet je zien als een investering in jezelf. Als investering in jouw rijkunstig gevoel. Financieel is er alleen een investering te halen als je een handige ruiter bent die een jong groen paard kunt opleiden naar een hoger niveau, waarmee dan die minder ervaren ruiter kan genieten en leren. Een paard waarvan jij leert is vrijwel altijd een waardevermindering van het dier, maar zeker een goede investering voor jouzelf. Èn hey, hobbies kosten geld en de paardenhobby kost nou eenmaal meer geld als hardlopen oid.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:38

Staat een leuke zwarte merrie op marktplaats voor de liefhebber. Paardje is niet van mij hoor. Ik zag de advertentie voorbij komen en ik ken het paard verder niet. Maar ik wilde even een tip geven :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:42

@Romy, ik zou in jouw geval je paard 1 of 2 maanden in training zetten bij een stal die ook de verkoop voor je kan regelen. Je hebt een hartstikke leuk paard, maar volledig out of shape. Als je die weer een beetje zou laten optrainen/opvoeden dat die gewoon leuk het bakwerk doet en een leuk parcoursje (al is het maar een BB of B parcoursje) kan springen, dat je die investering dubbel en dwars kunt terugverdienen. Nu heb je gewooneen lastig verkoopbaar paard terwijl ik denk dat je een paard hebt waar iemand heel blij van kan worden. Maar dan moet het wel op de juiste wijze gepresenteerd en verkocht worden.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 21:59

Ja dat zou ook nog een goede optie zijn voor je Romy, om het uit te besteden, pony's zijn op zich nog best gewild verder.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:05

Aatrox schreef:
Special D is ook wel weer lastig hoor, mijn vriendin heeft een merrie daarvan, pfoe..

Vos blijft hier ooke en speciaal plekje hebben.

En ik had eerder dus echt een topbrave van Special D

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:07

Helemaal afhankelijk van wat het paard ooit al heeft gelopen, geklasseerd of ongeklasseerd hoe het karakter is, stokmaat etc. Vind het lastig om daar een prijs aan te hangen, want ik zou er niet in geinteresseerd zijn. Wil kunnen proefrijden en voelen of er een match is. Aantal maanden stil staan zou dus voor mij een groot risico zijn en dus zeker prijsverlagend zijn. Maaar iemand die dat wel aandurft, een paar weekjes rijdt zodat paardje gereden verkocht kan worden zou er wel eens goed op kunnen verdienen. Kortom, ik zou hier als verkoper ook kiezen voor verkoop uitbesteden en eerst op laten pakken.

Spaansepony schreef:
Maar de geklasseerde dieren gaan sowieso als zoete broodjes over de toonbank. Dat vinden ouders bij de ponys vaak een veel fijner en betrouwbaarder gevoel geven. Ook als het diertje een bemerking heeft word dit wat meer geaccepteerd is mijn ervaring.

Maar wat vinden jullie nou een beetje normale prijsklasse voor een paard met stamboek papier, mooie leeftijd van 8 tm 12 jaar, maar op dit moment niet meer in het werk en staat stil door privé redenen. Paard zelf is gezond en niks mis mee.

Benieuwd wat men daar dan toch nog voor kwijt wil.
Een kennis wilt zo paard adverteren, en het is een leuk en mooi dier, dus twijfel of ik het dier zelf wil aanschaffen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:10

vendake schreef:
Aangezien er ( nog)geen 2022 topic is, hier dan maar verder voort breien: ik ben in de markt voor een nieuwe merrie tegen de lente zo ongeveer. Als 40+ er ben ik op zoek naar een braaf !! recreatiepaard dat alleen buiten kan wandelen en wekelijks n dressuurles kan lopen met mijn beginner en onzekere tiener zoon. + 1.65 of zwaar type en max 10 jaar oud. Moet in kudde kunnen en wil keuring. Het gaat niet te doen zijn om eentje te vinden vrees ik :)

Succes!! Dit zoek ik ook en is (bijna)niet te vinden. En als het er is, betaal je de hoofdprijs en is het met een halve dag weg..

Ik had er zo n zo eentje. Was 9 toen ik hem kocht, bijna 26 toen hij overleed en heb er nooit over gedacht hem te verkopen. Als je zo n topper hebt, doe je hem ook niet snel weg.

Maar… ze zijn er wel, maar geduld hebben… ik heb er vorige week nog eentje gezien, wel 20.000 eur. En mijn kijk afspraak was afgezegd omdat hij dus dezelfde dag was verkocht.

Succes iig met de zoektocht… het duurt misschien wat langer maar er komt vast een leuk paard!

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:11

Kijk voor de lol nog regelmatig op 2dehands.be, staan weer een aantal leuke “wandelpaarden” op voor degene die invoeren zien zitten.
Maar ook wel dadelijk veel views bij die zoekertjes.. ben benieuwd wanneer de vraag weer wat afneemt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:15

Matheno schreef:
Aatrox schreef:
Special D is ook wel weer lastig hoor, mijn vriendin heeft een merrie daarvan, pfoe..

Vos blijft hier ooke en speciaal plekje hebben.

En ik had eerder dus echt een topbrave van Special D

Ken er niet zo veel... maar de twee die ik heb gekend (merrie en hengst) waren braaf, beetje traag zelfs :')
En die merrie was zelfs een Special D x Pion :P

Soms zegt het iets... er zijn hengsten die wat makelijkere en wat moeilijkere karakters vererven.
Of sneller heetheid of ril zijn vaak doorgeven.
Maar ook daarop zijn weer uitzonderingen, ligt ook aan de rest van de lijn van moeders kant.
Kijk naar mijn don tango, zat zelf nog meer in de lijn die niet bekend staan om braafheid, maar die was ècht braaf.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 03-01-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:15

Die waar ik vrijdag eigenlijk zou kijken, was niet officieel geklasseerd. Was nog van de fokker en fokker had verkoop uitbesteed aan trainingsstage. Paard stond ook al tijdje stil. Wel paar keer bosrijke mee gemaakt. Vraagprijs 15/20.
Paard was, of werd iig verkocht, als bom bomproof uberbraaf. Beginner kon er alleen mee het bos in maar je kon er ook leuk mee starten.

Als paarden echt braaf zijn en mooie leeftijd hebbben, dan zie je gewoon dat het niet uitmaakt of het wat opgepakt moet worden of dat ze niet geklasseerd zijn. Dan zijn ze gewoon met een uur verkocht

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:16

Kalea schreef:
Kijk voor de lol nog regelmatig op 2dehands.be, staan weer een aantal leuke “wandelpaarden” op voor degene die invoeren zien zitten.
Maar ook wel dadelijk veel views bij die zoekertjes.. ben benieuwd wanneer de vraag weer wat afneemt.

Ik ben bang dat het nog wel even duurt

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:27

Er staat een leuke 7 jarige schimmel op marktplaats, voor wie geïnteresseerd is ( niet van mij) Rich en famous moet je er voor zijn ;)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:43

Welke? Erstaat meer dan 1 zwarte merrie op mp :+

Levita schreef:
Staat een leuke zwarte merrie op marktplaats voor de liefhebber. Paardje is niet van mij hoor. Ik zag de advertentie voorbij komen en ik ken het paard verder niet. Maar ik wilde even een tip geven :)

Ik heb btw ook nog een leuke bonte gezien op sporthorses. Niet te groot, voor mij wat te kort denk ik. Mss wat voor iemand hier

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:51

vendake schreef:

Hier al 4 mnd aan het zoeken naar ongeveer hetzelfde, onder €8000,- nog niet gevonden

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:25

Ik vraag mij ondertussen wel het complete doel van dit topic af.
Men mag elkaar niet wijzen op advertenties die je tegen komt die lijken te passen bij een zoekertje, dat mag alleen via pb.
Het bespreken van advertenties of info delen over stallen, bezichtigingen of net wat mag ook niet.
Begint voor mij een gevalletje te worden dat het overdreven moderen er voor zorgt dat het doel van het topic compleet weg is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:49

Ja ben ik met je eens Kyrkelover.. Ik begrijp ook nog steeds niet waarom advertenties niet gedeeld mogen worden.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:50

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:01

Ik vind het zelf wel raar dat het daar wel mag en hier niet. Ik denk vast weer te simpel, maar het is nog steeds hetzelfde forum. Namelijk bokt.nl

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:04

Op deze pagina alleen al zouden de berichten van Levita, derma en Charmaine niet mogen gezien de duidelijke verwijzing naar een advertentie.
Nu staat er geen link, maar als ik mijn mod opmerking moet geloven...
Dat je een paard die je zelf te koop heb staan hier niet mag delen snap ik nog.
Maar kom je een paard tegen die je toevallig kent en die wellicht aansluit bij een aantal zoekertjes hier.
Tja ook dat mag niet gemeld worden. Doodzonde eigenlijk.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:06

Het is vooral jammer dat we elkaar niet mogen helpen met het doorgeven van info over de paarden die op de huidige markt online staan.. Bij bijna elke adverentie staat wel in overleg.. of in het echt is het paard veel leuker of anders dan beschreven, dat is toch wel handig.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 00:17

En mijn OW die 2 staat nog een en je krijgt een BAN ….
Waarom, om de waarheid.