Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Schapenwol schreef:Ik snap eerlijk gezegd deze hele discussie niet. Dat de wolf een probleem is en veel vee doodt lijkt me duidelijk. Dat de hond dat heel af en toe ook doet doet daar toch niks aan af?
Het lijkt wel alsof sommigen hier er een missie van maken om de hond uit te sluiten als dader, waarom? Zodat de wolf nóg slechter op de kaart komt? De wolf staat heus al slecht op de kaart hoor.
Ik woon aan het bos en hier zijn de boswachters jaarlijk druk met borden plaatsen en artikelen in de lokale media plaatsen dat mensen gvd hun honden aan de lijn moeten houden omdat ze wekelijks dode reeën vinden door honden! Met ooggetuigen en al. Al vele jaren. En hier was en is absoluut geen wolf. Honden kunnen jagen mensen, dat is echt geen geheim of complot van BIJ12 (wat een uitvoeringsorganisatie is en geen politieke organisatie dus die hebben geen enkel belang bij vervalsen van gegevens, wat al niet kan door controles en functiescheiding).
Huertecilla schreef:Schapenwol schreef:Ik snap eerlijk gezegd deze hele discussie niet. Dat de wolf een probleem is en veel vee doodt lijkt me duidelijk. Dat de hond dat heel af en toe ook doet doet daar toch niks aan af?
Het lijkt wel alsof sommigen hier er een missie van maken om de hond uit te sluiten als dader, waarom? Zodat de wolf nóg slechter op de kaart komt? De wolf staat heus al slecht op de kaart hoor.
Ik woon aan het bos en hier zijn de boswachters jaarlijk druk met borden plaatsen en artikelen in de lokale media plaatsen dat mensen gvd hun honden aan de lijn moeten houden omdat ze wekelijks dode reeën vinden door honden! Met ooggetuigen en al. Al vele jaren. En hier was en is absoluut geen wolf. Honden kunnen jagen mensen, dat is echt geen geheim of complot van BIJ12 (wat een uitvoeringsorganisatie is en geen politieke organisatie dus die hebben geen enkel belang bij vervalsen van gegevens, wat al niet kan door controles en functiescheiding).
Hier zijn geen verwilderde honden. Worden gesignaleerd en opgehaald door de dierenambulance. Heel Nederland wordt elke dag doorkruist door mensen vaak door heel veel mensen. Daar verwilderd geen hond.
Een van mijn honden is doodgebeten door een loslopende/verwilderde hond. Getuigen en al. Dat is echter een ´normaal´ incident. Zou het door een wolf geweest zijn is het nationaal nieuws en erg.
Mag je ´uiteraard´geen Roodkapje syndroom noemen.
dierenfan schreef:Wij hebben jarenlang barf gevoerd aan grote roedel honden. 7 herders, 2 maltezers, 1 boxer en 1 labrador x rottweiler. We hadden hele prooidieren, lamskoppen, kip karkassen, ribben, hele pens enz. Heb nooit meer dan 2 a 3 kg in 1x in een hond zien verdwijnen en wij hadden er een paar 40 a 50 kilo qua eigen gewicht. Als ze zoveel aten deden ze uren niets en dag er na aten ze niet. Daarom lieten wij dit zelden toe maar soms mochten ze onbeperkt eten.
Ik lees hier in dit topic de meest vreemde verhalen over honden en vee en moordpartijen enz. Tuurlijk gebeuren die helaas!!! Echter soms vraag ik me werkelijk af wat waarheid is en wat (deels) verzonnen is. In 10 jaar dierenambulance (deels platteland) geen enkele keer mee gemaakt. Mijn neef heeft al zeker 30 jaar tussen de 400 en 800 schapen. Hij heeft 1x een aanval gehad zonder dode schapen. Mijn oom heeft een handelsstal in paarden gehad (en neef nog). Midden in de polders, veel buiten en nooit wat gehad.
Inmiddels zelf 3 jaar in de paarden. Veel in de polders bezig. Aangespannen en onder het zadel. Nooit iets mee gemaakt. Dat geldt voor mijn man al zeker 15 jaar.
Ik heb een jaar gewerkt met roedel van 27 husky's. Daar ging uiteraard wel eens mis maar heeft nooit levens gekost. Ook geen gewond vee overigens.
Heb ik nu zo ontzettend veel geluk of anderen gigantisch veel pech of kloppen veel verhalen niet??? Geen idee en ik gun niemand zulke nare ervaringen met honden en vee of wild maar ik kan niet begrijpen dat als het zo vaak gebeurd ik er persoonlijk (gelukkig!!) Nooit mee geconfronteerd ben terwijl ik wel zo betrokken ben.
Onali schreef:Schapenwol schreef:Ik snap eerlijk gezegd deze hele discussie niet.
Dat blijkt.
We zeggen niet dat de hond niet kan doden, we twijfelen aan het compleet opgevreten karkas door een hond.
En 1 hond tegen 1 tinkerveulen en kudde, nee.
tamary schreef:Er zijn genoeg verhalen van wolven die prooi oppakken en er mee weglopen, dus karkas meenemen zonder sleepsporen is mogelijk. Dan is er ook nog de vraag van hoeveel tijd sinds ontdekking, wat voor weer en welke ondergrond om daar uberhaupt wat van te zien. Komt nog eens bij dat lang niet iedereen zulke sporen herkent en dat vindplaats beentje niks zegt over waar veulen gedood is.
SusanH schreef:Zullen we van de honden weer terug naar de wolven gaan?
Schapenwol ik ben het in dit topic niet vaak met je eens maar wbt Bij12 vind ik dat je gelijk hebt. Ik vind dat ze heel transparant overkomen als je naar de website kijkt. Veel vragen kun je daar het antwoord al op vinden. En wbt specifieke vragen staan ze je vast te woord als je er een telefoontje aan waagt of een mail stuurt.
DuoPenotti schreef:Ja honden horen vast. Mee eens.
Die van ons komen ook niet los.
Maar nu moet het ineens in de media.
Maar elke dag wat de wolf uitspookt staat er niet.
Want we moeten toch allemaal denken dat de hond meer dood dan de wolf