[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:56

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:59

beetje jammer dat er allen foto's van een dag of wat oud bijstaan

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:02

Marus schreef:
Ik lees nog altijd mee....

@Nicole: Ben jij al bij een paar paarden wezen kijken?Ben toch wel benieuwd..

EN over bellen of mailen: soms als ik een dag niks te doen heb zonder kind om me heen bel ik wel.
Maar mailen vind ik makkelijker, ook omdat ik vaak vraag naar meerdere foto's of filmpjes.
En daarbij heb ik een aantal keren meegemaakt dat ik belde en vervolgens de verkoper nooit weer op hield met verkooppraatjes en ik er gewoon niet vanaf kwam. Dat vind ik gewoon zo vervelend.
Dat ik mail liever tenzij erbij staat gelieve te bellen

Ja al wel bij 2 wezen kijken maar beide niet: Ja dit is het erbij gehad, en 1 van de 2 was niet goed op de foto was pas bij dag van bezichtiging pas gezegd dus konden gelijk weer terug..

Deze die nu gezien heb is ook geen dressuur paard maar 100% springen en ruin :') afwachten op filmpje

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:20

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:23

BSSK schreef:
Je hebt goede smaak Melanie_B! Ik ben normaal niet zo'n fries - fan.. Maar ik vond die ook erg gaaf.
Hopelijk vindt je vrijdag de nieuwe (geschikte) eigenaar voor je paardje. Ik duim ;) .

Strohalm, dat is wel balen... Hoe is het dan verder afgelopen?

Paard hebben we in laten slapen en ons verlies genomen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:24

Strohalm schreef:
BSSK schreef:
Je hebt goede smaak Melanie_B! Ik ben normaal niet zo'n fries - fan.. Maar ik vond die ook erg gaaf.
Hopelijk vindt je vrijdag de nieuwe (geschikte) eigenaar voor je paardje. Ik duim ;) .

Strohalm, dat is wel balen... Hoe is het dan verder afgelopen?

Edit: Sterkte met het verlies
Laatst bijgewerkt door Nicole op 27-12-12 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:25

Dat staat er niet ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:28

Oh wacht ik lees weer eens niet goed :')

Sorry, Strohalm wat akelig pff sterkte met het verlies..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:50

Heel verstandig Danoesje ;)!

Ik wou dat ik dat bij mn jonkie had laten doen, had me veel verdriet bespaard...
Volgende gaat rug en hals dus zeker op de foto ;).
Loopt op het moment TE veel rond met KS of artrose in de hals.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:51

Ik heb straks kijkers voor me paard, ipv morgen!!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:54

Zo Melanie spannend!!!

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:56

Strohalm schreef:

Wat zonde.. Maar de juiste beslissing.
Sterkte :(

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:59

Succes Melanie!

@ nicole;Dat is heel wat anders :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:01

romanoff, ik ben ook een beetje bang geworden van alle horror-verhalen! Het houdt maar niet op. Het lijkt bijna wel alsof ieder paard wat mankeert. Terwijl ik ook wel denk dat er mensen zijn die erg veel van hun (jonge) paard vragen, met als gevolg dat die niet altijd even lekker in zijn lijf zit en waardoor vervroegd slijtage optreedt. Pfff je hebt het nu wel op een erg nare manier ondervonden..hopelijk een volgende keer meer geluk!
@Melanie, succes!!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:02

FF een vraagje.
Wat zouden jullie doen als jullie een springpaard zouden willen kopen en jullie vinden een mooi paard.
Maar ze trekt wel wat met de achterbenen. Het is geen hanentred maar ze komt moeilijk door de buigproef bij een klinische keuring omdat ze haar achterbenen slecht omhoog kan houden omdat de andere dan verkrampt.
Verder is het paard precies wat je wou.

Wat zouden jullie doen?

(ja sorry ik ben van de theoretische vragen. Ik heb zelf namelijk zo'n merrie gereden.
Super paard, kon goed springen maar trok met de achterbenen als je ze wou optillen.)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:03

@Melanie: succes!!! En een erggg leuke fries die je op het oog hebt! ben niet van de friezen maar deze kon het mij ook wel doen als ik nog wat zocht!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:05

fleurtjeuh, ik zou persoonlijk een paard kopen dat helemaal door de keuring komt, zeker als je er sportgericht mee aan de slag wilt. Wil je de stress en de onzekerheid bij elke keer dat hij toch net niet goed reageert?
Anders overigens ook, maar als je alleen recreatief wilt rijden en je weet zeker dat hij geen pijn heeft en hij staat voor weinig te koop, zou je een risico kunnen nemen, als je dat aandurft.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 14:08

Das een kramp been, ligt aan het paard of ik dat zou accepteren. Paard van mn nicht heeft het ook bij 1 achterbeen dier loopt op dr sloffen ZZ en is een predicaat rijke merrie bij zo 1 zou ik het niet heel erg vinden

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:09

@ Fleurtjuh; Ik persoonlijk liet m staan. Maar dat komt omdat ik afgelopen 1,5 jaar genoeg ellende heb gehad.

weten ze waarom ze het doet? Zoja, valt daar me te leven en wat is jou doel met het paard?
zo nee, uitzoeken ;)!

Prijs maakt geen drol uit, je gaat je er aan hechten en als het dan toch fout loopt heb je er alsnog veel verdriet van, al was het dier maar 500 euro.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:11

Het is een lease paard van mij geweest, en toen stond ze ook al te koop.
Het is een goed paard met zeker wel potentie voor de hogere sport, en volgens mij is de vraagprijs rond de 5000.
Maar ze het kramperige achterbenen.
Ze toont het onder het rijden niet, springen is ook geen probleem. achterwaarts is moeilijker omdat ze dan meer op de achterhand moet natuurlijk.

Ben zelf niet van plan haar te kopen. K vond het een lief dier en ze was mn vriendinnetje, maar irriteerde me nogal dat ze zich soms zo liep aan te stellen voor domme kleine dingetjes.

Mensen die toch geintereseerd zijn kunnen tuurlijk even een pb sturen. Heb nog een mooi aantal foto's van haar.
Ze is trouwens van Sydney.
Afstamming: Sydney x Hold-up-Premier x Indoctro x Palfrenier x Flaneur x Pepijn

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:14

Paarden zijn levende wezens, het is echt niet mogelijk om eentje te vinden die niets gaat mankeren.
En gek genoeg, de paarden welke waren afgestempeld als 'verhoogd risico' waren bij mij altijd de meevallers. Juist het paard waarvan je dacht dat het niets mankeerde, raakten uit roulatie :+ Sorry, het is gewoon zo. De enige manier om risico's uit te sluiten, is door geen paard te kopen. Het is niet de vraag óf hij wat mankeert, maar wat. En dan kun jij besluiten hoe je daar mee om wilt gaan, of niet.

Een krampbeen is in mijn ervaring toch een voorstation van een groter neurologisch probleem. Dat soort paarden krijgen op latere leeftijd vaak problemen waardoor een gewoon leven niet meer mogelijk is. Maar je kunt er heus nog een paar jaren prima plezier van hebben, dus het hangt wel een beetje van het paard zelf af. Maar een oude dag in een weitje is vaak voor paarden met krampbenen niet meer weggelegd omdat ze moeite gaan krijgen met normaal lopen en liggen en opstaan.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:20

Romanoff schreef:
Succes Melanie!

@ nicole;Dat is heel wat anders :D

hahah Idd.. en het nieuwe jaar word ie ook nog 5 :') maar wel onbeleerd
Maar ik vind hem erg gaaf dus even filmpje afwachten..

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:21

Ik zou nooit aan een paard beginnen met een krampbeen vriendin heeft er zo eentje gehad, pff wat een gedoe kwa smid, concour met kalkoenen draaien en ga zo maar door..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:23

wat een onzin lees je hier soms :o
Fleurtje gewoon doen : een krampbeen kan echt totaal geen kwaad , geen enkel paard wordt daarop afgekeurd ..het enige waar je last van kan hebben is met hoeven uitkrabben en de smid zal je misschien een beetje vervloeken ..maar als je het weet is het gewoon zaak om de benen niet een halve meter omhoog te heffen bij verzorging ..bij zulke paarden is net iets meer geduld nodig das alles

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:27

besita schreef:
wat een onzin lees je hier soms :o

welke onzin?