Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:46

Er hoeft toch maar een kind even vooruit te rennen, en even een tak naast het bospad. En hap weg kind..

Ik heb de kinderen van anderen als ik wandel nooit altijd vlak naast me lopen in elk geval.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:53

Ik heb niks tegen de wolf en kan me vaak ook best vinden in wat er gezegd wordt mbt schuwheid en andere voorbeelden. Echter vind ik wel dat, net zoals dat in andere landen met andere dieren gebeurd, er iets gedaan hoort te worden aan dieren die "problemen" veroorzaken. Die dus te brutaal worden en te dicht in bewoond gebied komen.
Als dit er 1 is die veel genoemd wordt in die plaatsen mbt honden en wandelaars opzoeken dan moet er iets mee.

Hannanas

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:57

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:58

SusanH schreef:
Waarom moet hij dat laatste nu benoemen? Dat staat toch los van deze gebeurtenis?

Trouwens misschien wel mooi dat hij het aanhaalt, honden met bijtincidenten (vooral fatale) worden ingeslapen, dus ook met deze 2 doen.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:02

Ja maar honden die schapen doden of levend opeten worden in mijn ervaring ook ingeslapen. Deze wolven gaan daar al heel ver overheen.

En Lelieveld benoemd dit gedrag in mijn ogen niet. Deze hond was aan de riem dus sprong niet gezellig achter de wolven aan.
Laatst bijgewerkt door Lanoca op 07-07-24 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:05

Zou die man zich nou niet kapot schamen?! Wat heeft die er vreselijk naast gezeten zeg!

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:08

Jessix schreef:
Zou die man zich nou niet kapot schamen?! Wat heeft die er vreselijk naast gezeten zeg!

Dat mogen wij hopen. Beter zou zijn als hij daarna op tv zijn excuses aanbiedt en vertelt hoe het echt zit. Dat zal wel niet gebeuren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:15

Ja dat zou wel zo verantwoord zijn. Ik heb het bericht op mijn Facebook geplaatst en niemand die reageert terwijl het hier vlakbij gebeurd is. Om mij heen denkt iedereen dat het allemaal nog wel meevalt en slechts een enkel schaapje soms de dupe is. Het verbaast mij gewoon hoeveel mensen geen idee hebben, ook wanneer ze zelf huis- en hobbydieren hebben.

Die commentaren onder de berichten ook, honden worden ook wel eens doodgereden daar reageert ook niemand op. 8)7

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 01:05

Ik reageer op fb al niet meer op de poffertjes. Het heeft toch geen zin.
Ergens hoop ik dat er aanvallen op kinderen komen. En dan het liefst in de achtertuin van de poffertjes.
Dan ga ik ook weer commentaar geven.
En die Lelieveld is gewoon een droplul met het verstand van een baksteen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 03:14

Rocamor schreef:
Ik sta er eigenlijk van te kijken dat hij erkent dat die wolven dat vaker doen.
Had van hem een: "Dat doen ze anders noooooit" verwacht

Dat dacht ik ook.
Er wordt zo vaak geroepen dat ze in het buitenland geen overlast hebben van de wolf en nu zegt Lelieveld dit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 06:23

Rivendell schreef:
Ik reageer op fb al niet meer op de poffertjes. Het heeft toch geen zin.
Ergens hoop ik dat er aanvallen op kinderen komen. En dan het liefst in de achtertuin van de poffertjes.
Dan ga ik ook weer commentaar geven.
En die Lelieveld is gewoon een droplul met het verstand van een baksteen

Ik ook niet. Ik had alleen wel gedacht dat ik op mijn eigen pagina wel een reactie zou krijgen maar daar steekt ook iedereen z’n kop in het zand. Ik vind het toch wel een heftige gebeurtenis en zinvol om te delen met al mijn vrienden en kennissen die ook dieren hebben en sommige ook daar in de buurt wonen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 06:44

Jessix schreef:

Vandaar hij op stapt wss

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 08:43

Maak je nu geen illusies, dit gebeurt in Italië al vaker, en het verandert niets. Daar zijn al meerdere mensen aangevallen. Ook dat verandert niets. Een oudere man aangevallen en gestorven. Doodsoorzaak in het nieuws was onderkoeling. Niet de beten van de wolven die met DNA zijn aangetoond.

Daar is een jongeman door een beer gedood. En er verandert niets. Dus ik maak me geen illusies meer dat aanvallen op mensen wat verandert. Echt niet. Dat zal ook gebagatelliseerd worden tot het niet meer kan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 08:56

Het drama met het hondje is wel een voorval "uit het boekje" als het om dezelfde wolf in de omgeving van Austerlitz gaat. (Ik ben niet zo bekend in die omgeving.)
1. Mensen met honden volgen en benaderen.
2. Een eerste onhandige, en mislukte, aanval.
3. Een geslaagde aanval.

Nu eerst veilig op een klein hondje.
Ik vrees dat we kunnen wachten op de volgende.
En wat een achterlijke reactie van Lelieveld.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:08

Ik ben ook echt verbaasd weer om de reactie van Lelieveld. (nouja eigenlijk ook weer helemaal niet)

Honden die andere honden doodbijten om het daarmee te vergelijken ook. Wie is er aansprakelijk, de overheid? Normaal kan er aangifte gedaan worden als een hond een andere hond (dood) bijt. Dan worden er maatregelen genomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:28

Lelieveld moet de aandacht op wat anders brengen.
De poffertjes die nog altijd roepen honden bijten meer dieren dood, die moeten nu ook achter hem blijven staan natuurlijk

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:14

Zeer waarschijnlijke aanval op schapen gisteren Bathse brug Z

Citaat:
Bathse brug Zeeland
06-07-2024
Zeer waarschijnlijke wolvenaanval op schapen afgelopen nacht.
Exacte aantallen en locatie bij ons nog niet bekend.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/DM9JwR ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:17

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:23

Het stuk waarbij geschreven wordt dat kinderen niks te vrezen hebben slaat kant noch wal.. Dat ze nauwelijks overdag te zien zijn is inmiddels erg achterhaald, maar aangeven dat wolven bang zijn voor de mens omdat ze weten van heel ver terug in de tijd dat we ze dood schoten? Duidelijke weet deze generatie dat niet meer of leert inmiddels dat we dat niet meer doen. En al zou dat zo geweest zijn, dat zou dat instinct waarschijnlijk bij grote volwassen mannen zijn, niet bij kleinere kinderen. Die hebben nooit iets te maken gehad met de jacht. En dan het stuk over auto's.. Dat maakt ze niet bang voor de mens, maar voor auto's. Beetje lastig is dat wanneer er eentje dodelijk wordt aangereden de wolf er niet meer van kan leren. En de wolven die niet worden aangereden zien het nog niet als bedreiging. Zeker niet omdat mensen vanuit auto's toch gaan kijken en er vast genoeg idioten zijn die ook gaan voeren. Dan zijn auto's snel niet meer eng hoor.

Echt waarom blijft het gros van de mensen dit geloven. Dat snap ik niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:32

Omdat er gezegd wordt dat het zo is, dus dan hoef je daar verder zelf niet over na te denken.
“Wolven blijven achter een omheining van 1,2m. Dat is een feit. Anders zou je daar geen subsidie voor krijgen.”
Dat mijn herders al tot ooghoogte kunnen springen vanuit stilstand gewoon omdat ze blij zijn, met een 20cm minder lange pootjes, dat is dan niet relevant. Want een wolf blijft wel gewoon achter zo’n omheining. Dus..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:13

welmoedz schreef:
SusanH schreef:
Waarom moet hij dat laatste nu benoemen? Dat staat toch los van deze gebeurtenis?

Trouwens misschien wel mooi dat hij het aanhaalt, honden met bijtincidenten (vooral fatale) worden ingeslapen, dus ook met deze 2 doen.

Zo had ik het nog niet bekeken idd.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:32

Lopend onderzoek over de invloed van de wolf op de verspreiding van Lyme/borrelia bacterie:

https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/art ... e-bacterie

Ik heb een tijdje de nieuwe publicaties bijgehouden, en die beschreven vooral heel veel uitzonderlijke (virus)bevindingen. Geen grootscheepse patronen zoals hierboven, maar wellicht dat daar nu pas goed naar gekeken wordt.

Schiet me nu wel te binnen dat +90% van de Europese wolven parvo bij zich zou dragen. Zouden hondeneigenaren daar wat mee moeten die in wolvengebied zitten?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:31

Celebi schreef:
Het stuk waarbij geschreven wordt dat kinderen niks te vrezen hebben slaat kant noch wal.. Dat ze nauwelijks overdag te zien zijn is inmiddels erg achterhaald, maar aangeven dat wolven bang zijn voor de mens omdat ze weten van heel ver terug in de tijd dat we ze dood schoten? Duidelijke weet deze generatie dat niet meer of leert inmiddels dat we dat niet meer doen. En al zou dat zo geweest zijn, dat zou dat instinct waarschijnlijk bij grote volwassen mannen zijn, niet bij kleinere kinderen. Die hebben nooit iets te maken gehad met de jacht. En dan het stuk over auto's.. Dat maakt ze niet bang voor de mens, maar voor auto's. Beetje lastig is dat wanneer er eentje dodelijk wordt aangereden de wolf er niet meer van kan leren. En de wolven die niet worden aangereden zien het nog niet als bedreiging. Zeker niet omdat mensen vanuit auto's toch gaan kijken en er vast genoeg idioten zijn die ook gaan voeren. Dan zijn auto's snel niet meer eng hoor.

Echt waarom blijft het gros van de mensen dit geloven. Dat snap ik niet.

Zulke berichten komen via het journaal en jeugdjournaal nog steeds.
En daardoor denken mensen dat het meevalt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 16:30

Voor degene die denken dat het niet waar is;

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:27

Onali schreef:
Voor degene die denken dat het niet waar is;

[ [url=m/AXvl2B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik volg dit even niet...moet dit gaan over dat door wolven gepakte hondje? Meneer bloemetjesveld heeft bewijs dat het 100% waar is?