Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diortje_vds

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:20

Gefeliciteerd!

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:53

Gefeliciteerd Vanes_6!!! *\o/*

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:49

MarjanB schreef:
Sommige paarden hebben het wel heel erg. Zag laatst nog 1 hier op bokt die zelfs z’n koker en buik tot bloedens toe had geschuurd. Zo’n 1 heeft echt geen leven.

We hopen ook dat we het kunnen oplossen anders is de enige oplossing laten hemelen.
Toevallig kom ik dit topic binnen. Ik ga een van mijn merries verkopen, ik heb in juni een auto ongeluk gehad en ben nog lang niet hersteld. Lichamelijk wordt het me echt te veel. Zijn er nog mensen met goede tips?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:04

Gefeliciteerd Vanes!

Goede verkoopfoto’s maken, met in elk geval een goede stand foto en 1 in stap, draf en galop. Eventueel een rijfilmpje in alle 3 de gangen.

In de advertentie kort en bondig vertellen wat het karakter van het paard is, de afstamming indien bekend, leeftijd, bijzonderheden, verkeersmak of niet. Dan ben je al een heel eind.
Sterkte met de verkoop hoor, dat is een vervelende reden zeg, beterschap zelf :(:)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:39

Gefeliciteerd Vanes-6! *\o/*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:11

Haha gefeliciteerd Vanes! Zo blij dat ze naar jou is gegaan.

Van juni tot oktober. Is wel de langste verkoopsessie die ik ooit gehad heb hoor :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:34

Wauw Vanes, dat is een unieke kans die je gekregen hebt! Gefeliciteerd ! *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:45

Super zeg, gefeliciteerd!

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:30

ruitje schreef:
Haha gefeliciteerd Vanes! Zo blij dat ze naar jou is gegaan.

Van juni tot oktober. Is wel de langste verkoopsessie die ik ooit gehad heb hoor :')

Hahaha ja ik geloof je zo! Was wel een heel speciaaltje zo hoor :D <3

Dank iedereen voor de felicitaties! :j

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:07

Vanes_6 schreef:
Oke, wij mogen het nu officieel van de daken schreeuwen (als we willen :D ): wij zijn sinds vandaag de trotse en gelukkige eigenaar van een hele mooie 5 jarige draver merrie, genaamd Lily Lisanne. *\o/* *\o/*

We hebben het omscholingstraject van koerspaard naar rijpaard van dichtbij mogen meemaken. Lily was van Ruitje en ik mocht al die tijd met haar aan de gang, terwijl zij met het zadelmak en inrijden aan de slag gingen.
Een unieke kans om elkaar op een rustige manier te leren kennen.
Ik ben zo blij en gelukkig dat we de toekomst samen mogen in gaan! :knuffel:
Dank je wel Ruitje voor het vertrouwen en deze mooie kans! Heel dankbaar voor! _/-\o_

Onze zoektocht is tot een gelukkig einde gekomen!

[ [url=m/WYtTfP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, gefeliciteerd met Lily, zo’n lieve merrie. Heel veel geluk met haar.
Blijven jullie op de Gm?
Gave outfit btw :D

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:10

_Noah schreef:
Vanes_6 schreef:
Oke, wij mogen het nu officieel van de daken schreeuwen (als we willen :D ): wij zijn sinds vandaag de trotse en gelukkige eigenaar van een hele mooie 5 jarige draver merrie, genaamd Lily Lisanne. *\o/* *\o/*

We hebben het omscholingstraject van koerspaard naar rijpaard van dichtbij mogen meemaken. Lily was van Ruitje en ik mocht al die tijd met haar aan de gang, terwijl zij met het zadelmak en inrijden aan de slag gingen.
Een unieke kans om elkaar op een rustige manier te leren kennen.
Ik ben zo blij en gelukkig dat we de toekomst samen mogen in gaan! :knuffel:
Dank je wel Ruitje voor het vertrouwen en deze mooie kans! Heel dankbaar voor! _/-\o_

Onze zoektocht is tot een gelukkig einde gekomen!

[ [url=m/WYtTfP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk, gefeliciteerd met Lily, zo’n lieve merrie. Heel veel geluk met haar.
Blijven jullie op de Gm?
Gave outfit btw :D

Dank je wel! Ja ze is echt heel lief!!

We blijven idd op de GM, daar zijn we ook superblij om!

Ja leuk he? Ze maakt helemaal de blits met haar outfit haha :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:17

Nou zeker, het is dat ik een ruin heb anders had ik zeker mee gedaan met de trend :D

Wat leuk en fijn dat het mogelijk is, dan komen we elkaar vast tegen!

Vanes_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:27

_Noah schreef:
Nou zeker, het is dat ik een ruin heb anders had ik zeker mee gedaan met de trend :D

Wat leuk en fijn dat het mogelijk is, dan komen we elkaar vast tegen!

Haha ja ach, ruinen kunnen deze kleuren ook hebben *D

Ja leuk!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:36

Gefeliciteerd Vales!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:59

Paard wat op 1 jarige leeftijd ongeluk heeft gehad met draad, maar niks aan over gehouden alleen een litteken.
Nu 5 jaar

Wat vinden jullie doen of laten staan
Laatst bijgewerkt door Westerntrail op 22-10-23 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:03

Ik heb er eentje die de benen vol heeft met littekens en dat is ook mijn enige paard die verder nog nooit iets gehad heeft qua blessures waardoor ze niet rad zijn oid. Oftewel maakt helemaal niks uit, als ze klinisch maar goed zijn. :)

Je zou het kunnen benoemen als een schoonheidsfoutje, wij mensen kunnen ook littekens hebben.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:56

Westerntrail schreef:
Paard wat op 1 jarige leeftijd ongeluk heeft gehad met draad, maar niks aan over gehouden alleen een litteken.
Nu 5 jaar

Die heb ik er ook 1, inmiddels 17 jaar oud.
Gewoon keuren, maar ik zou hem er niet op laten staan als de keuring goed is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:56

Ik wil wel graag weten of er van binnen niks kapot is, maar ook ik heb een paard gehad met enorme littekens op een been van prikkeldraad. Was alleen lelijk en kaal, maar van binnen heel en klinisch goed dus geen probleem.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:16

Na nog 2 paarden te testen zijn mijn vader en ik er over uit dat we waarschijnlijk degene nemen die we vorige week zijn gaan testen. Ik ga donderdag samen met mijn lesgever nog eens zien en als dan alles goed is, dan komt hij hopelijk mee naar huis!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:19

Westerntrail schreef:
Nu 5 jaar

Ook hier: eentje gehad met enorme littekens op beide achterbenen. is 29 geworden en er nooit een stap kreupel op geweest.

De mijne was 12 toen ik d'r kocht en had al een jaar manegepaard-zijn overleeft dus dan zal het allemaal wel. Ik kan wel mee gaan met MWM om bij zo'n jong paard te overwegen een scan te maken bij de keuring zodat je weet dat het goed is vanbinnen, maar heel eerlijk, ik denk niet dat je iets vindt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:28

Ik heb helaas ook een jonkie meegemaakt waarbij het van binnen dus wel kapot was door de draad. Zat enorm veel littekenweefsel in de pezen geloof ik. Nu was dat door de da al gevoeld en was het geen aankoopkeuring, maar jonkie die bij (meer) belasting niet goed ging lopen op dat been met draadwond.
Maar hoeft zeker niet idd.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:17

Wat heeft zo’n paard ook moeten doen om los te komen? Mijn paard heeft met zijn been vast gehangen in de tralies, dat leek van de buitenkant een jaar later ook niet zo heftig qua littekenweefsel. Maar hij heeft wel zijn SI gewricht ontwricht door de impact van het trekken aan zijn been. Dierenartsen die alleen naar het onderbeen hadden gekeken vinden het allemaal heel erg meevallen, geen schade aan botten en pezen. Alleen de huid en de kroonrand hadden schade. Maar de impact die het bovenin heeft gehad, dat was het echte probleem. Als het echt alleen een draad is wat heeft gesneden zal daar misschien geen sprake van zijn. Maar wel iets om rekening mee te houden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:16

En waar zit het litteken, op/vlakbij een gewricht of op een plek waar geen beweging zit?
In principe wordt een dergelijk litteken als schoonheidsfoutje gezien, maar het is absoluut aan te raden om, afhankelijk van de plek, het verder te onderzoeken dmv foto's/scan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 19:27

Hier 1 met een groot litteken in dr kootholte. Is overal kreupel aan geweest behalve aan dat been :')

Hera update, ons eerste stap rondje in het bos :D ze ging kapot van de spanning maar bleef braaf.
Afbeelding
Afbeelding

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:40

Heb er ook een gehad die op 2 jarige leeftijd in de prikkeldraad is blijven hangen. Is inmiddels 30 jaar geleden, toen hadden we nog prikkeldraad omheiningen helaas,
Paardje had wonden aan beide achterbanden. Dierenarts geweest en is behandeld. Wat we niet zagen is dat hij ook een enorme wond aan staartbeen had. Helaas is staart afgestorven en had hij nog maar een stompje over. Ook aan benen waren littekens blijvend maar is er nooit kreupel door geweest. Was een fantastisch paardje .