Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Ach arme Yoda! Ik heb beeld haha.
En Callas, ook sneu. Quarbonne is wel duidelijk, tjonge. Het gebeurt ook echt bizar snel! Gelukkig niemand iets aan overgehouden.
vopo914 schreef:Och...die arme Callas..ze doet zo haar best..wat sneu
Q is idd best een ettertje zo te zien en ook opvallend dat de 2 nieuwen eerst aan de beurt zijn en dan pas Callas en Poupette
Ik bedoel daar niks mee hoor maar het viel me op
Heeft Q wel respect voor jou?
Afanaisa91 schreef:Jeetje die Q inderdaad. Probeert hij Prisca nou te claimen?
Quarbonne doet me wel een beetje denken aan een van mijn eigen pony’s, Hurricane. Dat is een kleine dartmoor-opa die hier door mijn andere ruin zeer duidelijk op z’n plek wordt gezet. Maar 2 eigenaren geleden zou Hur ook de instabiele factor in de kudde zijn geweest. Hoog in rang en onstuimig.
Nu heb ik best een vergelijkbare kudde, met een halve Tinkerdame, twee rustige koudbloeden en een kleine Dartmoor. Maar hier zijn het 2 ruinen en 2 merries. (Mijn ‘Prisca’ is een ruin). Dus hier hebben beide ruinen ‘hun eigen merrie’. Je zou denken dat Quarbonne in z’n hoefjes wrijft bij een harem van 3.
JudithO schreef:Dappere beslissing, ik vind dat ook een juiste beslissing. Hopelijk wil de opvang een beetje meewerken.
Fleuribelle schreef:Ik snap je besluit volkomen al zal dat wel zeer doen voor je gevoel. Je wil graag een stabiele kudde en veiligheid voorop. Ik zou ook denken dat Callas het meest gebaat is met een rustige groep.
Achterom schreef:Moedig besluit, maar zo te lezen wel het juiste
Heel eerlijk gezegd schrok ik ook een beetje van het filmpje, het is op zich natuurlijk normaal paardengedrag, maar niet wenselijk
Sterkte!
Sintara schreef:Inmiddels had hij zich eigenlijk al wel moeten voegen in de kudde, het duurt erg lang. Ook het feit dat jij eigenlijk niks met hem kan vind ik heel naar voor jullie..
Kijk, mel kan super in haar kudde en toch gebeurt er afentoe wat. De ene keer is zij 'slachtoffer' en de andere keer doet zij niet leuk. Laatst is er een paal en twee draadjes gesneuveld, waarschijnlijk een combinatie van een onenigheid en glad op een heuvel.. helaas ontkom je daar gewoon niet altijd aan. Maar het grootste merendeel van de tijd moet het gewoon relaxt en gezellig zijn in de kudde..
balance schreef:Dapper besluit. Het is niet anders, je komt nu echt in gevaarlijke situaties terecht.
Ik vraag me af of hij geen klophengst is. Hoe het ook zij.. er is vast ergens anders wel een klik.
En mocht dat te lang duren.. vul maar in. Soms blijkt ook ijzer te breken.
Sterkte ermee.
Prairy schreef:Daar heb je wel een (wellicht gevoelig) punt balance.
Wordt zijn volgende plekje wel beter? Of is het niet eerlijker om er niet mee te gaan 'leuren' en hem in te laten slapen? Hij merkt er niets van en krijgt zo wel rust, zonder dat er bij jullie, of mogelijk ergens anders, een keer echt een serieus ongeluk gebeurt.
Monique1963 schreef:Ja, inslapen hebben wij ook al over gehad, precies om die reden, moet je er een ander mee opzadelen, gaat hij nu van huisje naar huisje verhuizen? Maar dat is nu beslist nog niet aan de orde. Als ik alleen prisca had gehad, was er niets aan de hand geweest. Dus als hij ergens als graasmaatje van 1 paard zou worden, dan gaat het prima.
Tinka schreef:Ik denk een wijs besluit om Q te herplaatsen. Je moet ook aan Callas denken, haar kreupelheid moet niet erger worden door dat soort fratsen.
Misschien dat het bijvoorbeeld wel goed gaat met een grotere dominante ruin.
tamary schreef:Vraag is ook hoe lang het gescheiden houden voor jouw houdbaar is. Zeker met een verslechterende economische situatie en daarmee vaak minder interesse in "stukke" dieren. Sec? Zet er een deadline op, anders is de kans aanwezig dat hij alsnog levenslang bij jouw blijft met alle extra aanpassingen die daar voor nodig zijn.
Dieren helpen is mooi en (helaas) nodig, maar als je geen grenzen stelt aan je eigen belastbaarheid (zeker emotioneel, maar ook financieel) doe je al je dieren, jezelf en je relatie tekort. Om aan een ander te kunnen geven heb je reseves nodig, een stukje egoisme is daarmee noodzaak om een ander levend wezen hulp te kunnen geven.
balance schreef:Tis me wat hè, met die knollen.
bribro schreef:Wat een dapper besluit Monique! Maar ik snap je helemaal.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel krom van een opvangorganisatie dat ze wel paarden plaatsen maar niet terugnemen als het niet blijkt te werken. Maar goed, daar kun je verder weinig mee.
Hoop dat je een goede plek voor hem vindt...
En verdrietig zijn mag hoor, het is ook wat