[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:49

Ik heb altijd het idee Needje, ik heb ook wel een paard verkocht dmv e-mail. Alleen vind ik dus veel mail reacties niet om serieus te nemen, omdat er zelden op wordt geantwoord. Vinden jullie het normaal om na antwoord netjes te antwoorden/bedanken? Vind ik wel een fatsoensregel eigenlijk.

Kijk ook meestal zonder film. Behalve toen ik 3 uur onderweg moest naar België en daar zaten ook nog wat andere voorwaarden aan, dan wil ik eerst weten waar het over gaat. Ben trouwens nog bijna nooit teleurgesteld door de bewegingen zonder video :P

Dees

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:52

Je moet als verkoper ook maar in staat zijn om een handig filmpje te maken...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:59

precies want het filmpje wat wij hadden leek mij vreselijk (hadden de kinderen zelf gemaakt incl muziek)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:59

Lijkt mij wel dat je, ook al ben je niet meer geïnteresseerd, dat je dat dan even met een bedankje terug stuurt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:01

Lante schreef:
Lijkt mij wel dat je, ook al ben je niet meer geïnteresseerd, dat je dat dan even met een bedankje terug stuurt.

Ik gok dat 9 van de 10 mensen dat niet doet na het verkrijgen van antwoord :7

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:21

Je krijgt inderdaad bijna nooit weer wat terug. Echt vreselijk irritant vind ik het. Daarom had ik die van mij op eurodressage gezet.. *was wel even slikken, 350 euro voor een advertentie* maar als je duurdere paarden verkoopt trekt zo'n site veel meer serieuze belangstellenden dan bijvoorbeeld sporthorses. Heb hem daarna ook nog op sporthorses gezet, maar van 9 van de 10 mails krijg je nooit weer wat terug inderdaad. Asociaal vind ik het. Ik had, voor iemand die niet veel meer kan dan internetten met de computer, echt een mooi filmpje gemaakt. En dan nog vragen om een ander filmpje. Ja doei. Mensen vliegen de hele wereld over voor die beesten en in Nederland zijn ze te beroerd om een paar uurtjes te rijden. Ik niet snap.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:25

Auch zeg, 350 euro voor een internetadvertentie...
Heb je het wel verkocht via die site?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:28

Het was voor 6 maanden, dus best duur ja. Hij heeft er uiteindelijk 2,5 maand opgestaan en ben inderdaad via Eurodressage benadert.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:46

Who! 350 euro voor n advertentie. Gelukkig heb je m dan wel via die site verkocht!

Filmpje is soms wel handig.. Heb al wat dieren aangeboden gekregen, maar vn sommige filmpjes word ik niet heel vrolijk.
Scheef paard, onregelmatig achter etc.. En daar vragen ze dan nog >5000 euro voor.
Vraag ik me af of sommige eigenaren wel zien of t dier nou wel of niet goed loopt..
Nja :)
Merrie die gekeurd word ben ik gaan kijken zonder film. Maar die staat ook een uur verderop.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:50

listiglistje schreef:
Lante schreef:

Ik gok dat 9 van de 10 mensen dat niet doet na het verkrijgen van antwoord :7

Ik sta sowieso vaak te kijken van de onbeschofte mentaliteit die veel mensen tegenwoordig hebben. :(

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:52

Zondag ga ik naar er twee kijken waar ik helemaal niets vanaf weet :+

Ik mail ook liever, voor bellen heb ik zelf gewoon niet de tijd. Toch niet om dat echt geconcentreerd te doen en wat nota's te nemen. En om nu na het werk (dat is toch vaak 8 uur) nog te gaan bellen ... Een mail versturen kan ik hier wel, uitgebreid gaan telefoneren ligt wat moeilijker. Op zondag val ik mensen ook niet graag lastig en dan blijft alleen de zaterdag over ... Dan moet ik soms zo lang wachten :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:01

Oh oh... Krijg vandaag meer informatie van totaal iets anders wat ik eigenlijk zoek maar hij spreekt me zooooo aan! Ook helemaal puntje Maastricht :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:14

ik google eerst op de mensen die mailen ..daar kom je vaak ook al van te weten wat voor vis je in de kuip hebt ... er zijn er best veel waar ik niet eens op reageer dan ..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:15

ik ga vrijdag voor de 2e keer bij een 3,5jr fabe x oltman merrie kijken.
had vantevoren geen foto's of een filmpje gezien, maar 't was van mond op mond gegaan. Ik ken de eigenaren en de moeder van deze merrie goed en dat is voor mij al een reden om zo te gaan kijken ;)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:19

ik heb de stap gezet! Zondag ga ik de grens over en kom ik naar jullie toe!
Ik heb enkele paarden gevonden net over de grens, in Nederland. Ben benieuwd of er iets leuk tussen zit

ps: ik woon in België, regio Brussel

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:20

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:20

besita schreef:
ik google eerst op de mensen die mailen ..daar kom je vaak ook al van te weten wat voor vis je in de kuip hebt ... er zijn er best veel waar ik niet eens op reageer dan ..

Ik Google idd ook wel vaak _O-

Maar meestal toch meer voor bellen, als er geen filmpje bij staat vraag ik het aan de telefoon of ze die hebben en dat ik gelijk een mail achteraan stuur zodat daar het filmpje heen kan.. Net ook gedaan :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:21

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:23

Dit paard was goedgekeurd bij het NRPS. Dus 1 de prijsklasse sta ik een beetje raar van te kijken en 2 vraag me heel erg af waarom die geruind is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:27

Dat kan allerlei redenen hebben; hij dekte te weinig, hij was lastig als hengst, hij heeft problemen gehad met zijn zaakie zeg maar... :) Gaan bij mij niet meteen alarmbellen van rinkelen.
Ik vind het een flink bedrag voor een ruin; het is zeker een mooi en aansprekend paard, maar ik had het er niet voor over zo op het eerste gezicht. :) De info is ook wat summier voor deze prijsklasse indd.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:28

Sundral schreef:
Dit paard was goedgekeurd bij het NRPS. Dus 1 de prijsklasse sta ik een beetje raar van te kijken en 2 vraag me heel erg af waarom die geruind is.

Uhm idd.. Miss dat er niet genoeg animo voor hem was kwa hengst of misschien te heftig en ze fulltime de sport in wilde.. Maarja ik ben de eigenaar niet haha blijf wel mooi paard vinden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:29

Ik 'ken' dat paard. Leuk dier, maar die prijsklasse verbaasd mij eerlijk gezegd ook.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:36

Ik weet ook wel dat er tig redenen zijn om een hengst te castreren. Blijf er bij, ook gezien de stal waar hij staat, dat het me verbaasd.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:37

Blijft lastig, een paard kopen. Ik heb mijn 3jarige gekocht na het zien van 1 foto en een filmpje, al leek hij daar niet helemaal zuiver op. Uiteindelijk toch gaan kijken aangezien het in de buurt was en een aantal keren iemand meegenomen die er meer verstand van had dan ik. Hij werd nogal op show gereden, dus kop erop, zodra hij moest zakken raakte hij zijn balans wat kwijt, maar werd wel veel ruimer. Werd verder gelukkig niet veel gereden, B-niveau redde hij nog niet dus ben nu lekker rustig zelf met m aan t werk. Heb wel voor de zekerheid alles op de foto laten zetten incl rug, alleen al voor mijn eigen gemoedsrust. Duur grapje, maar een paard dat niet goed is, is natuurlijk nog veel duurder en meer stress, niet te vergeten. Voor mij was t dus niet zo van belang wat voor niveau hij had, maar meer dat hij niet al verkloot was, daarom wilde ik ook een jonkie. Wat ook wel weer risico's met zich meebrengt natuurlijk, maar ik weet in ieder geval zeker dat hij niet knalhard aan de bak moet met zijn jonge lijf bij mij:)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:47

Ik lees nog altijd mee....

@Nicole: Ben jij al bij een paar paarden wezen kijken?Ben toch wel benieuwd..

EN over bellen of mailen: soms als ik een dag niks te doen heb zonder kind om me heen bel ik wel.
Maar mailen vind ik makkelijker, ook omdat ik vaak vraag naar meerdere foto's of filmpjes.
En daarbij heb ik een aantal keren meegemaakt dat ik belde en vervolgens de verkoper nooit weer op hield met verkooppraatjes en ik er gewoon niet vanaf kwam. Dat vind ik gewoon zo vervelend.
Dat ik mail liever tenzij erbij staat gelieve te bellen