Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mariska_aspi schreef:mijn verzorg-haflinger heeft iets tegen grote keien en is verschrikkelijk bang voor gillende/ rennende kinderen. Met dit laatste heeft hij van de zomer een nare ervaring gehad. Voor de rest is hij een beetje druk in nieuwe situaties, maar is wel dapper.
Toen we hem net hadden was hij zelfs bang voor stilstaande auto's, nu deert hem niet zoveel meer.
, maar de ruiter die er op zat lag er wel naast, zo'n zijsprong maakte hij. Bolieke schreef:Als mij paard al schirk heeft, dan is het ook vooral van koeien. Paarden, honden, kippen, geiten, machines, rommel maakt hij niet veel problemen van (als hij er al problemen van maakt). Die koeien dat vind hij vreemd. Maar ach ik rij met hem nog maar net buiten, nog maar 4 keer buiten geweest. Daarvoor heel veel aan de hand buiten gewandeld, ook hier waren die koeien weer wat vreemd en in het begin reageerde hij heftig voor zijn doen, na 3 keer ging hij er al vlot (wel snuivend maar ja) voorbij. Jaja ik zie dat helemaal goed komen met die jonge knollie van mij.
. Da's dan die 1 %