Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Hahaha ik moet wel erg lachen... AL die mensen hebben andere redenen om een paard wel of niet te verkopen voor een miljoen...
Ik doe mijn paardjes voor geen goud weg...

Ik kan er nooit op rijden (te klein en nu nog te jong om bereden te worden)
Ik betaal ook gewoon pensiongeld (wist ik van te voren toen ik em kocht)
Ook al is hij oud hij blijft gewoon mijn maatje...
En ik heb trouwens wel kinderen... Mijn dieren zijn mij net zoveel waard als me kinderen hoor... Ik doe alles wat er in mijn macht ligt ze zo goed mogelijk te verzorgen en op te voeden...

ik ben het wel met een paar mensen eens over het feit dat er mensen die er heeeel erg makkelijk over doen...
Mijn paardje is voor mij veel meer waard dan een miljoen...

Oja en als je paard je blijft zien al roofdier en zichzelf voelt als een prooi dan doe je naar mijn idee toch iets fout...

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Ja maar ik bedoel, die mensen waar je je paard van hebt gekocht hebben toch ook een paard verkocht....

Ikzelf zou het niet weten wat ik zou doen...
Ik heb mijn vorige paard wel moeten verkopen omdat ik door persoonlijke omstandigheden het niet meer financieel op kon brengen. At hele week zelf van 1 pan macaroni en kocht niets anders meer dan noodzakelijke boodschappen, maar op den duur ging het echt niet meer. Vond het erg moeilijk, en heb er lang veel last van gehad. Maar het paard heeft het nu erg goed en dat vond ik ook erg belangrijk.
Maar een miljoen is veel geld en als het paard het dan goed gaat krijgen met iemand anders, kan ik daar denk ik wel mee leven. Maar ik zou wel een hele lijst eisen hebben qau hoe het paard gehouden moet worden, elke dag op wei enzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:10

DaniPlonk schreef:
Nee maar het is geen bankstel wat je zo op zij kan zetten!! Je heb het wel over een dier.. een bankstel verplaats je zo.. een dier neemt stress met zich mee en weet ik het allemaal..

Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht... Bloos

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:12

licht eraan,
als ik geldproblemen zou hebben waarschijnlijk wel...
anders weet ik wel zeker van niet.
daarvoor ben ik veel te close met mijn paarden

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:14

Relaxed schreef:
DaniPlonk schreef:
Nee maar het is geen bankstel wat je zo op zij kan zetten!! Je heb het wel over een dier.. een bankstel verplaats je zo.. een dier neemt stress met zich mee en weet ik het allemaal..

Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht... Bloos

Uit Engels onderzoek blijkt dat paarden inderdaad veel stress ervaren bij een verhuizing, en dat ze minstens een half jaar nodig hebben om ergens anders te wennen. Maar omdat ze "geprogrammeerd" zijn om niks te laten merken (een prooidier wat van slag is wordt immers direct opgemerkt door een hongerig roofdier Knipoog ) zie je het er dus niet aan af. Maar de stresslevels in het bloed en het aantal maagzweren lieten in dit onderzoek duidelijk zien hoeveel impact een verhuizing had.

SultanLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:14

ik weet niet of ik mijn paard voor 1 miljoen weg zou doen..
het is wel heel veel geld, en je kan er zo ong. 3 voor terug kopen.
maar ik denk niet dat ik het makkelijk zou vinden om mijn paard weg te doen, ook al krijg ik er een miljoen voor.
ik weet het eigenlijk niet.
mar ik weet tog zeker dat niemand mijn paard voor een miljoen wil kopen.
dat had ik nl. zelf ook niet gedaan. Haha!

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:16

Nouwjaa...volgens mij is de enige die hier écht heel zeker van is dat hij het niet doet(en die ik dan ook compleet voor gek verklaar Bloos ) meneer Arend Zoer... Bloos
Hoewel ik ook wel een beetje in zijn standpunt kan komen dat je een paard waarmee je kinderen succesvol zijn niet moet verkopen...maar toch! 4 miljoen euroo! Wow! Wow! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:17

En anky... die doet bonnie ook niet weg... Knipoog

SultanLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:19

ik ben er ook zeker van dat ik mijn paard niet weg doe. want er is niemand die voor een miljoen mijn paard komt kopen!!

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:20

Ja okey...maar daar hebben wij de bedragen van de boden niet van gehoord die ze ervoor heeft gekregen...maar ik denk dat we daar ook wel van achterover zullen vallen:P

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:21

Relaxed schreef:

Nou das heel fijn voor jou wat je van mij vind maar ik zal er niet mee zitten.. ik heb niet gevraagt om een mening te geven over mij.. weet je wat ik vind?! Een paard hoort ook gewoon een normaal leven te lijden en niet van hot naar her verplaatst te worden steeds andere mensen,andere omgeveing en al die bullshit.. zou jij het leuk vinden als je vanaf kind steeds een ander pleeggezin kreeg??? en ga nu niet zeggen dat een paard dat niet beseft want dat snapt ie donders goed

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:22

promptertje schreef:
Uit Engels onderzoek blijkt dat paarden inderdaad veel stress ervaren bij een verhuizing, en dat ze minstens een half jaar nodig hebben om ergens anders te wennen. Maar omdat ze "geprogrammeerd" zijn om niks te laten merken (een prooidier wat van slag is wordt immers direct opgemerkt door een hongerig roofdier Knipoog ) zie je het er dus niet aan af. Maar de stresslevels in het bloed en het aantal maagzweren lieten in dit onderzoek duidelijk zien hoeveel impact een verhuizing had.

Is helemaal waar promptertje Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:23

Ja hoor, zelfde dag nog ophalen.
Tuurlijk zou ik het moeilijk vinden.
Maar 1 miljoen is ze (nog) Knipoog niet waard hoor

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:29

Als niemand zijn paard zou verkopen, zouden ook niemand een paard kunnen kopen en hadden alleen maar een paar mensen een paard..... en hoe moet je dan aan een nieuw paard komen als je eigen paardje van nu dan zou overlijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:29

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

Nou das heel fijn voor jou wat je van mij vind maar ik zal er niet mee zitten.. ik heb niet gevraagt om een mening te geven over mij.. weet je wat ik vind?! Een paard hoort ook gewoon een normaal leven te lijden en niet van hot naar her verplaatst te worden steeds andere mensen,andere omgeveing en al die bullshit.. zou jij het leuk vinden als je vanaf kind steeds een ander pleeggezin kreeg??? en ga nu niet zeggen dat een paard dat niet beseft want dat snapt ie donders goed

Ik heb het ook niet over van hot naar her slepen... Ik heb mijn paard gekocht toen die 3 was, nu is ie 8, maar dit jaar of volgend jaar gaat ie toch echt weg... Waarom? Wij zitten dan aan onze top en ik ben te fanatiek om dan een paard maar wat door te blijven rijden zonder er mee verder te kunnen... Ik gun hem dan liever iemand die er weer veel van kan leren en natuurlijk gaat mij dit aan het hart, maar om zo'n jong paard tot zijn dood bij ons te laten blijven vind ik een beetje onzin... Kijk paarden die in de handel zitten vind ik ook erg om te zien, die gun ik absoluut een beter huis en die zou ik idd ook vergelijken met pleegkinderen. Ik heb het dus ook puur over paarden die om de zoveel jáár van eigenaar veranderen... Voor die paarden vind ik het te ver gaan om ze met (pleeg)kinderen te vergelijken...

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:33

Nee, zeker niet! Ze is mijn beste maatje Lovers Als ik het toch zou doen weet ik zeker dat ik er ontzettend veel spijt van krijg! En geld maakt niet gelukkig, het is super om het te hebben, dat wel Lachen

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:34

Inderdaad relaxed!! Ben het met je eens.
Kijk een paard dat om de haverklap van eigenaar veranderd wordt hier niet echt gelukkig van, dat geloof ik heilig! Maar als je het over om de 5 jaar hebt bijvoorbeeld, dan kan dat best goed gaan. Mits het paard natuurlijk goede tehuizen treft waar het paard mag zijn. en goed verzorgd en behandeld wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:36

Relaxed schreef:

Mijn paard is net 3 jaar. In zijn tweede levensjaar was ik al eigenaar nummer 4. Hij is in twee jaar tijd van hot naar her gegaan en de vorige eigenaresse (die overigens heel goed voor hem geweest is) vertelde me dat hij geen vrolijke jaarling was. Sam is geen allemans paard, hij richt zich graag op 1 persoon. Bij hun is 'ie mentaal opgebloeid, maar hij bleef helaas wat aan de kleine kant en toen is hij gelukkig bij mij terecht gekomen. De vorige eigenaresse heeft hem met pijn in haar hart weggedaan, want ze was dol op hem, maar ze moest reeel zijn. Hij ging dan ook alleen weg naar een goed tehuis en niet voor 1 miljoen.

Ik heb wel degelijk in het begin gemerkt dat hij heel erg moest wennen, dat hij echt 'ergens' vandaan moest komen. Inmiddels zijn we de dikste vriendjes en is hij helemaal 'thuis'.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan hem te verkopen, ook niet voor een miljoen. Sam hoort bij mij en ik bij hem en hij blijft de rest van zijn leven bij mij.

Een paard is geen product, maar een wezen met gevoel. Zo zie ik het, zo voel ik het. Wat anderen doen met hun eigen paarden, zou me een rotzorg zijn, maar heb een beetje respect voor mensen die zich wel realiseren dat hun paard stress oploopt door te verhuizen. Zeker als het zo vaak gebeurt.

Verder vergelijk ik mijn paard niet met (pleeg)kinderen, want dat gaat mij ook iets te ver. Mijn kind heeft weer een hele andere betekenis voor me, die heb ik met bloed, zweet en tranen zelf op de wereld gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:37

astritos schreef:
Inderdaad relaxed!! Ben het met je eens.
Kijk een paard dat om de haverklap van eigenaar veranderd wordt hier niet echt gelukkig van, dat geloof ik heilig! Maar als je het over om de 5 jaar hebt bijvoorbeeld, dan kan dat best goed gaan. Mits het paard natuurlijk goede tehuizen treft waar het paard mag zijn. en goed verzorgd en behandeld wordt.

En je hoopt dat je paard het bij die volgende net zo goed krijgt of nog beter dan bij jou, maar helaaas weet je dat van te voren niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:43

Nadya schreef:
Relaxed schreef:

Mijn paard is net 3 jaar. In zijn tweede levensjaar was ik al eigenaar nummer 4. Hij is in twee jaar tijd van hot naar her gegaan en de vorige eigenaresse (die overigens heel goed voor hem geweest is) vertelde me dat hij geen vrolijke jaarling was. Sam is geen allemans paard, hij richt zich graag op 1 persoon. Bij hun is 'ie mentaal opgebloeid, maar hij bleef helaas wat aan de kleine kant en toen is hij gelukkig bij mij terecht gekomen. De vorige eigenaresse heeft hem met pijn in haar hart weggedaan, want ze was dol op hem, maar ze moest reeel zijn. Hij ging dan ook alleen weg naar een goed tehuis en niet voor 1 miljoen.

Ik heb wel degelijk in het begin gemerkt dat hij heel erg moest wennen, dat hij echt 'ergens' vandaan moest komen. Inmiddels zijn we de dikste vriendjes en is hij helemaal 'thuis'.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan hem te verkopen, ook niet voor een miljoen. Sam hoort bij mij en ik bij hem en hij blijft de rest van zijn leven bij mij.

Een paard is geen product, maar een wezen met gevoel. Zo zie ik het, zo voel ik het. Wat anderen doen met hun eigen paarden, zou me een rotzorg zijn, maar heb een beetje respect voor mensen die zich wel realiseren dat hun paard stress oploopt door te verhuizen. Zeker als het zo vaak gebeurt.

Verder vergelijk ik mijn paard niet met (pleeg)kinderen, want dat gaat mij ook iets te ver. Mijn kind heeft weer een hele andere betekenis voor me, die heb ik met bloed, zweet en tranen zelf op de wereld gezet.

In het 2e jaar de 4e eigenaar das idd niet goed nee... Jonge paarden horen tot hun 3e jaar in een en dezelfde groep op te groeien.. Maar zoals ik hierboven al zei, paarden die alleen maar in de handel rondgaan das niet goed, maar paarden die iig langer dan een jaar bij een eigenaar zijn en het daar goed hebben, daar zie ik geen kwaad in..

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:46

Nee inderdaad weet je het niet zeker, maar je kan wel een redelijk goede inschatting maken als je voor de verkoop definitief is een paar keer onverwacht bij die mensen op stal gaat kijken.

Ik zie mijn paard niet als een produkt nee, maar ik wil alleen zeggen dat als niemand zijn paard ooit zou verkopen niemand meer een paard kan kopen......

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:50

Mijn paard is eerder heel vaak van eigenaar gewisseld omdat ze te wild was Ach gut Ze houd juist van een vast iemand, dat zei de eigenaar waar wij haar weer van kochten. Voor zulke paarden is dit vreselijk, ze is heel vaak doorverkocht en dat is voor alle paarden gewoon niet leuk. Ik merk het goed aan Djarada, ze huppelt de hele tijd achter me aan en ze laat echt zien dat ze me lief vindt, dat vind ik echt geweldig! Lovers

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:51

promptertje schreef:
Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalen Verward Die kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden Scheve mond

Nee, maar ik heb zelf paarden om op te rijden,
en rij ook actief in de wedstrijdsport.

Een oud paard kan op een gegeven moment niet meer in de wedstrijdsport,
of fanatiek gereden worden.
dus kopen we een jonger paard weer,
Maar 2 paarden is té duur.

Dit ene paard gaat prima hoor qua financien.
Dus niet duur in ruime zin, maar in enge zin Knipoog

Wat wij dus doen is ons paard verkopen als hij nog mooi mee kan draaien
met een nieuwe eigenaar.
(goed tehuis uiteraard vereist)

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:57

Relaxed schreef:
En je hoopt dat je paard het bij die volgende net zo goed krijgt of nog beter dan bij jou, maar helaaas weet je dat van te voren niet...

Maar als mensen zoveel geld willen neerleggen voor het paard, mag je er toch wel vanuit gaan dat ze er goed mee om zullen gaan Knipoog.

Zelf zou ik mijn paard nooit wegdoen, nog niet voor 10 miljoen. Mijn paard is volledig afgekeurd en ik kan er alleen nog maar af en toe een buitenritje mee maken. Verder staat hij de hele dag op de wei en kost me iedere maand weer een hoop geld. Toch doe ik hem nooit meer weg. Hij heeft de afgelopen jaren, ondanks zijn pijn, iedere keer weer zo ongelofelijk zijn best voor mij gedaan dat hij het gewoon verdiend heeft om de rest van zijn leven nog met plezier door te brengen op de wei en dat plezier wil ik hem graag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:58

Over dat goed hebben is hier al vaker gesproken
Ik vind een gouden stal niet goed
geef mij maar een veilige wie met minstens 1 vriendje, naast die gouden stal Lachen