Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DaniPlonk schreef:Nee maar het is geen bankstel wat je zo op zij kan zetten!! Je heb het wel over een dier.. een bankstel verplaats je zo.. een dier neemt stress met zich mee en weet ik het allemaal..
Relaxed schreef:DaniPlonk schreef:Nee maar het is geen bankstel wat je zo op zij kan zetten!! Je heb het wel over een dier.. een bankstel verplaats je zo.. een dier neemt stress met zich mee en weet ik het allemaal..
Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht...
Relaxed schreef:Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht...
promptertje schreef:Uit Engels onderzoek blijkt dat paarden inderdaad veel stress ervaren bij een verhuizing, en dat ze minstens een half jaar nodig hebben om ergens anders te wennen. Maar omdat ze "geprogrammeerd" zijn om niks te laten merken (een prooidier wat van slag is wordt immers direct opgemerkt door een hongerig roofdier) zie je het er dus niet aan af. Maar de stresslevels in het bloed en het aantal maagzweren lieten in dit onderzoek duidelijk zien hoeveel impact een verhuizing had.
DaniPlonk schreef:Relaxed schreef:Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht...
Nou das heel fijn voor jou wat je van mij vind maar ik zal er niet mee zitten.. ik heb niet gevraagt om een mening te geven over mij.. weet je wat ik vind?! Een paard hoort ook gewoon een normaal leven te lijden en niet van hot naar her verplaatst te worden steeds andere mensen,andere omgeveing en al die bullshit.. zou jij het leuk vinden als je vanaf kind steeds een ander pleeggezin kreeg??? en ga nu niet zeggen dat een paard dat niet beseft want dat snapt ie donders goed
Relaxed schreef:Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht...
astritos schreef:Inderdaad relaxed!! Ben het met je eens.
Kijk een paard dat om de haverklap van eigenaar veranderd wordt hier niet echt gelukkig van, dat geloof ik heilig! Maar als je het over om de 5 jaar hebt bijvoorbeeld, dan kan dat best goed gaan. Mits het paard natuurlijk goede tehuizen treft waar het paard mag zijn. en goed verzorgd en behandeld wordt.
Nadya schreef:Relaxed schreef:Nou jeetje wat hebben die dieren een stress als ze verkocht worden en goed terecht komen.... Sorry dat ik het zeg, maar vind je erg naïef en zeeeeer kort door de bocht...
Mijn paard is net 3 jaar. In zijn tweede levensjaar was ik al eigenaar nummer 4. Hij is in twee jaar tijd van hot naar her gegaan en de vorige eigenaresse (die overigens heel goed voor hem geweest is) vertelde me dat hij geen vrolijke jaarling was. Sam is geen allemans paard, hij richt zich graag op 1 persoon. Bij hun is 'ie mentaal opgebloeid, maar hij bleef helaas wat aan de kleine kant en toen is hij gelukkig bij mij terecht gekomen. De vorige eigenaresse heeft hem met pijn in haar hart weggedaan, want ze was dol op hem, maar ze moest reeel zijn. Hij ging dan ook alleen weg naar een goed tehuis en niet voor 1 miljoen.
Ik heb wel degelijk in het begin gemerkt dat hij heel erg moest wennen, dat hij echt 'ergens' vandaan moest komen. Inmiddels zijn we de dikste vriendjes en is hij helemaal 'thuis'.
Geen haar op mijn hoofd denkt er aan hem te verkopen, ook niet voor een miljoen. Sam hoort bij mij en ik bij hem en hij blijft de rest van zijn leven bij mij.
Een paard is geen product, maar een wezen met gevoel. Zo zie ik het, zo voel ik het. Wat anderen doen met hun eigen paarden, zou me een rotzorg zijn, maar heb een beetje respect voor mensen die zich wel realiseren dat hun paard stress oploopt door te verhuizen. Zeker als het zo vaak gebeurt.
Verder vergelijk ik mijn paard niet met (pleeg)kinderen, want dat gaat mij ook iets te ver. Mijn kind heeft weer een hele andere betekenis voor me, die heb ik met bloed, zweet en tranen zelf op de wereld gezet.
promptertje schreef:Wat me ook steeds verbaast, is de uitspraak dat het "te duur is om een oud paard in pension te houden". Moet je voor een ouder paard ineens meer betalenDie kost toch net zoveel als een jong paard? Of vind je het je oude paard niet meer waard? Dat zou ik toch wel triest vinden
Relaxed schreef:En je hoopt dat je paard het bij die volgende net zo goed krijgt of nog beter dan bij jou, maar helaaas weet je dat van te voren niet...