Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:18

Perrokai lynn is niet zomaar in de auto gesprongen ..het paard zou op een bepaalde lokatie staan en er waren afspraken gemaakt
maar ls heeft deze gemaakt en niet aan gehouden niks geferifeerd met ouders zelfs niet doorgegeven ..daarbij zou het paard voor de dood verkocht worden ..er waren genoeg aanwijzigingen dat het paard niet een vals paard
was ..etc etc etc

nee je kan idd niet alles redden
en als het een vals paard had gebleken had deze alsnog de eeuwige weiden mogen gaan bezoeken

en sla SL zich iets minder als een zwaar verziekt verwend nest had uitgelaten en zich an de afspraken die ze had gemaakt had gehouden of iig poging tot had gedaan
had er heel anders gereageerd geweest ..

en ja sommige mensen gaan te ver daarin (in de reacties naar sl dus)

heb zelf ook wel eens een levensgevaarlijk wezen naar stegeman gebracht
maar dat was wel NA het kijken waardoor het kwam
en niet na 1 trap die het dier na 2 dagen gaf ..

niemand was er bij maar ik heb het vermoeden dat ze het paardje even flink door de bak wilde jagen .. verder is alles wat er over de ytrap gezegd word hear say , NIEMAND was er bij
paard heeft verder ook niet gedreigt etc

maar zou alles nog een keer doorlezen ....en de feiten even op een rijtje voordat je oa Lynn uitmaakt tot een teer zieltje hebben de reddende engel die met haar "zakgeld ???"in de auto springt ..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:19

annepanne schreef:
Ik vind het erg flauw hoe je reageert! Persoonlijk ben ik ook niet zo'n paardenredder maar wat Lynn heeft gedaan daar heb ik respect voor. Ze heeft je al eerder in dit topic uitgelegd hoe het er voor haar voor stond en dan kom je nu weer met deze post?! Dat snap ik niet, sorry. Je had je punt gemaakt, dat is uitgelegd en nu kom je een trap nageven ofzo? Jammer

Inderdaad, en als je al niet alles wilt lezen.... zegt voor mij eerlijk gezegd meer dan genoeg...
ik ga er mee ophouden, als het je zo frustreerd stuur een pb naar soraya dat ze zich niet moet schamen.
En laat dit topic links liggen.

Voor mij is lynn een prachtmeid, geen domme penny, maar iemand met een hart voor dieren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:23

De grote frustratie vergeet je nog even. SL wist vooraf heel goed dat Paloma niet te vertrouwen was. Toch omdat ze haar zo mooi vond wilde ze hem persé hebben.

Stal Baraq pagina 288 t/m 291 ongeveer.

Nu is er weer een paard gekocht wat van horen zeggen behoorlijk "fel" is.

Afgezien van het feit dat SL misschien door de gevolgen van het ongeluk niet meer paard durft te rijden (daar komt ze pas achter als ze er op stapt) wordt het tweede paardje zo maar aangeschaft zonder eerst uit te proberen en moest Paloma naar de slacht.

Dat alles bij elkaar riep het "gevoel" voor Paloma op.

En je aanval richting Lynn snap ik niet zo goed!! Was je ook te laat?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:33

Perrokai schreef:
Heb je het tegen mij nu of??
Als normaal mens zouden jullie eens tot de orde geroepen moeten worden. Ik heb geen teer zieltje, al die reddende engels hier wel. Die springen voor een paard wat ze niet kennen direct in de auto met hun zakgeld......zonder te weten waar het staat.

Waar lees je dat van "zakgeld"? Lynn is 23 jaar en heeft meerdere paarden onder haar hoede. Doet beslist geen onbezonnen dingen.

Niet iedereen heeft een dik huis in Duitsland met een zwembad erbij.

Geeft je niet het recht om denigrerend richting haar te doen.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:39

Ach lezen is niet haar sterkste punt.. Je krijgt toch een antwoord terug met totaal verdraaide woorden.

Mijn idee is negeren!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 01:52

O even in mijn profiel gespiekt, knap hoor weer oordelen zonder kennis van zaken.Dat is nu wat er fout gaat bij jullie heel de tijd.
Dat dikke huis, daar kan je in Nederland nog net geen twee garages van kopen, dat zwembad, zelfgemaakt, kost minder dan een paard. Ik durf te wedden dat al jullie huizen in Nl of dat van je ouders ongeveer minstens twee keer zo duur is, duidelijk genoeg zo? Is het nu ook duidelijk dat je te vroeg met je oordeel klaar staat? Of nog niet.......
Lynn kan wel meerdere paarden hebben maar kan Paloma niet betalen, ze heeft het geld niet....
Dat is geen schande maar dat betekent ook dat als de geredde Paloma bij haar staat en dringend de DA nodig heeft omdat ze dus wel wat mankeert, Lynn ook dat niet kan betalen....en wat dan?
Lynn is een heel lieve meid die dus blijkbaar 1 woord nodig heeft om op de barricades te springen.
Maar dat betekent dus ook dat er niet goed over nagedacht is. Geen van de ouders van deze redders is het eens met wat ze doen, dat is niet voor niets zo.......het is ook niet zomaar dat jullie dat dan weer niet kunnen snappen. Dat komt omdat ouders meestal wat verstandiger zijn dan 20tigers.....

Maar ik weet het goed gemaakt want ze zoeken nog steeds sponsors, waarom doneren jullie niet wat om haar de mogelijkheid te geven Paloma te redden? Jullie waarderen haar toch zo ? waarom wordt ze niet financieel geholpen dan? Want haar eigen woorden zijn dat ze het niet kan betalen, dat geeft ze zelf aan en is dus helemaal niet denigrerend van mij.......dus ze doet wel onbezonnen dingen, want ze kent het paard niet, kent SL niet, vermoeddens over de situatie hoe hij was heeft niemand wat aan. Dat is hetzelfde als speculeren, dus zelf terplekke verzinnen. Lees: ze heeft niet genoeg geld.
Duidelijk genoeg?
Ik vermoed dit ik vermoed dat, dat zijn geen feiten...............

Ik weet duidelijk meer dan jullie dus hoef het hele topic niet weer opnieuw door te lezen.....doe dat zelf eens, maar dan wel wat objectiever......

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:01

Ik vind het nogal wat dat er iemand opstond met een bedrag waar een ander zijn huur of gezin een maand te eten kan geven, en dat om een paard een kans te geven en niet direct af te gaan op de verhalen van iemand.
Die iemand waarvan ik een paard in de aanbieding zag komen en of die even met spoed dezelfde dag kon worden gekocht aangezien de volgende klaar stond en die stal in moest.
Persoonlijk zat ik al met een kwade kop te foeteren over de manier waarop ' zorg namelijk eerst dat je een dier hebt verkocht ' en kom bij mij nooit aan met dreigementen als ' dan gaat die naar de slacht' wat dat zijn dus dreigementen waar de tere zieltjes wel plotseling levens gaan redden en je met succes dezelfde dag je paard kwijt bent.
( staat ook zo'n geval in mijn onderschrift, dreigen met de slacht en de prijs maar opdrijven en met allerlei SA's proberen je gefrustreerde leventje op een paard uit te leven )

Zoals ik al eerder zei, niemand was erbij, niemand weet wat er heeft plaatsgevonden en haar eigen woorden waren 'ik stond niet achter het paard' het was los in de bak.
Het paard was al gereden, zonder problemen bij de vorige eigenaar, het was bij deze ook gereden zonder problemen en werd toen in de bak losgelaten.
Ik zie dagelijks een paard vrolijk na het rijden of als die uit stal komt een vrolijke bok door de bak maken, het joepie gevoel zeg ik dan, eindelijk even paard zijn en genieten zonder de dwang van sommige ruiters.
Ben je dan zo dom er te dicht achter te staan, misschien met de zweep of schrok het paard, wie zal het zeggen.
De enige die de echte waarheid had kunnen zeggen deed dat niet, wel blijven draaien en steeds iets anders zeggen.

En een paard één dag in je bezit maakt je nog geen leider, dat moet je verdienen en daar zul je je best voor moeten doen.
Mijn vriendin werkt al 40 jaar met paarden, meestal komen de probleemgevallen bij haar, niet te rijden, bokken en al die problemen waar niemand nog iets mee kan.
En waar ik dingen zie gebeuren ( vooral grondwerk ) , super brave paarden, ze zijn te rijden en halen geen streken uit.
Er staat daar op dat moment een leider, dat paard weet dat en volgt de leider.
De eigenaar neemt het paard over en is weer net zo nukkig als daarvoor, een reden voor sommige eens te kijken waarom je paard doet wat die doet.
Vertrouwen moet een paard in je hebben, heb je dat eenmaal dan kun je pas eisen gaan stellen.
En ik val niet in de categorie van jonge puber of teer zieltje, misschien kan ik je moeder wel zijn en ik ben realistisch genoeg om ook te accepteren dat sommige paarden wel naar een slacht moeten.
Wij zijn wel weer van die type's die oudere afgedankte paardjes een oude dag geven, mishandeld en vaak ziek wat extra zorg en kosten met zich meebrengt.
Ze lopen 24/7 buiten, vrij en zonder dat iemand iets van ze eist.
Ben ik dan ook een teer zieltje omdat ik ze een kans geef, ik noem het de rotzooi opvangen die afgedankt worden als er niet meer op gereden kan worden.
Bij ons leven ze vrolijk verder, wij genieten en zij genieten, eindelijk paard zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:05

Perrokai, leer jij maar eens lezen. Ze heeft op dit moment even niet genoeg geld omdat ze onverwachtte uitgaven heeft. Maar bovendien heeft ze gewoon het geld er niet voor over en terecht. En dát zijn de feiten.

Ook vraag ik me af wat leeftijd ermee te maken heeft. Ook als je 23 bent ben je volwassen en goed in staat beslissingen te nemen. Degenen die sponsors zoeken hebben niets met Lynn te maken. Over lezen gesproken.....

Paloma is gewoon niet meer waard dan hooguit 800 euro. Dat heeft Lynn goed ingeschat en daarom heeft zij geen intresse meer.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:08

Amen amen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:26

Perrokai schreef:
Maar ik weet het goed gemaakt want ze zoeken nog steeds sponsors..

En waar heb je die wijsheid vandaan? Als je GELEZEN had, dan had je ook gezien dat dat niet meer het geval is Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:34

Degenen die sponsors zoeken zitten bij Lynn in de auto op zoek naar Paloma. Het zit nu vast omdat ze het geld niet bij elkaar krijgen...Lynn ook niet, helaas.....
Dus ouders zijn niet verstandiger dan begin 20tigers ? Ahaa, weer wat nieuws geleerd. In dat Topic over A. en Paloma, staat daar in hoe lief het paard was, en dat het trappen een ongelukje was ? Er staat volgens mij in dat het paard niet te rijden was zelfs, bokken steigeren en ook nog bijten of lezen jullie dat niet?
Ik heb mijn informatie niet hier van bokt maar direct van de mensen die er bij betrokken zijn, de redders dus.....in die informatiebron zijn degene met de grootste mond hier helemaal niet aanwezig en weten dus niet wat daar besproken wordt. Ik wel. En voor de outsiders, het enige wat jullie doen is hout op het vuur blijven gooien wat allang gedoofd had moeten worden, stoken stoken stoken, en zonder de feiten te kennen.
Dit gaat gewoon veel te ver.

En wat Juno 1 zegt is heel duidelijk en begrijpelijk alsmede de reactie van SL en haar ouders die blijkbaar die kennis niet hadden zoals Juno 1 beschrijft.....

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:38

Waar ik die wijsheid vandaan heb is van de redders zelf dus. Er is me gevraagd door hun zelf dat niet te vermelden omdat er teveel mensen zich mee gaan bemoeien en het steeds lastiger word om Paloma op te sporen anders.............en het verhaal steeds groter en erger wordt zoals hier in dit Topic het geval is...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 02:50

zoveel mensen zaten niet bij lynn in de auto .. Knipoog
dus wie oh wie zou dat nu zijn ,.. Haha!

en idd sommige ouders zijn idd niet slimmer dan een begin 20 jarige
en sommige begin 20 jarige zijn niet slimmer dan ..

denk dat generaliseren nu niet zoveel zin heeft , mensen afkraken ook niet

ik begrijp uit je verhaal dat de grootste redders dus een grote mond hebben
bij lynn in de auto zat en meer info over het gedrag van dit paard heeft dan wij en niet op bokt zit ..

of wij foute info , daar er ook gezegd werd dat het paard eerst wel braaf te rijden was , later niet meer (idd steigeren..)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:15

Perrokai, ik kom wel vaker aparte posts van jou tegen, maar nu ga je toch echt wel te ver in je speculaties

Citaat:
Lynn kan wel meerdere paarden hebben maar kan Paloma niet betalen, ze heeft het geld niet....
Dat is geen schande maar dat betekent ook dat als de geredde Paloma bij haar staat en dringend de DA nodig heeft omdat ze dus wel wat mankeert, Lynn ook dat niet kan betalen....en wat dan?
Lynn is een heel lieve meid die dus blijkbaar 1 woord nodig heeft om op de barricades te springen.
Maar dat betekent dus ook dat er niet goed over nagedacht is. Geen van de ouders van deze redders is het eens met wat ze doen, dat is niet voor niets zo.......het is ook niet zomaar dat jullie dat dan weer niet kunnen snappen. Dat komt omdat ouders meestal wat verstandiger zijn dan 20tigers.....

pure speculatie, je hebt geen idee waar je het over hebt Ik kan me trouwens ook nog wel een topic herinneren waar jij het ook niet zo goed in wist, dus om daar nu anderen op te veroordelen vind ik helemaal cru. Trouwens ook niet netjes om mensen die het goedbedoelen en het wel DEGELIJK hebben uitgezocht (en niet zoals jij, ik ben er namelijk wel vanaf het begin af aan bij betrokken geweest) toch nog zo naderhand even een steek onder water te geven. Lynn wist wel degelijk waar ze mee bezig was, dus ik snap echt niet waar jij je druk over maakt.

Perrokai schreef:
Waar ik die wijsheid vandaan heb is van de redders zelf dus. Er is me gevraagd door hun zelf dat niet te vermelden omdat er teveel mensen zich mee gaan bemoeien en het steeds lastiger word om Paloma op te sporen anders.............en het verhaal steeds groter en erger wordt zoals hier in dit Topic het geval is...

Nou dan vraag ik me af van wie dus, in ieder geval duidelijk niet van Lynn, terwijl je daar wel het meeste over valt

Bovendien klopt de helft van je beweringen niet, dus ik zou zeggen lees al die 200 bladzijden bij elkaar nog maar eens opnieuw dan Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-02-07 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:32

ik word een beetje naar van jou perrokai,
ik was 22 toen ik moeder werd en al dik een jaar getrouwd en alweer een jaar of 5 samenwonend.

ik snap ook niet wat leeftijd er mee te maken heeft dus,
misschien ben je zelf laat volwassen geworden...

idd de helft (minstens) van je beweringen klopt in dit verhaal niet....dus als je toch niets beters te doen hebt: lees het verhaal van paloma!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:35

Cayenne schreef:
Lynn wist wel degelijk waar ze mee bezig was, dus ik snap echt niet waar jij je druk over maakt.

Met alle respect....
ten eerste weet niemand de exacte achtergrond van dat paard..
dan gaat ze af op woorden van een wildvreemde en rijdt min of meer tig kilometer gewoon voor nop.

Ik heb in alles niet begrepen waarom er niet 'gewoon' contact is gezocht met de ouders (ja achteraf rare mensen enz, vraag me af hoe jullie zouden reageren als er spontaan onaangekondigd wildvreemden op je stoep staan, en dan even in je achterhoofd dat hier al het paard werd geclaimt ed, verantwoording wordt gevraagd over een paard etc)
Arabian_L wist de naam en het adres, lijkt me dan toch niet zo moeilijk om achter een telefoonnr te komen?
Je gaat toch geen paard viavia kopen.... en dan nog, dan wacht je toch tot het dier op de afgesproken plek staat...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt wel nobel van Lynn, maar ook erg naief en penny-achtig om het woord gevaarlijk niet te vergeten.

@Kekaro: ik heb het het hele verhaal gevolgd en gelezen, en mijn samenvatting wijkt behoorlijk af van de samenvattingen en beweringen die hier af en toe gepaatst worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:43

Het woord gevaarlijk is wel degelijk vaak gevallen hoor, alleen voornamelijk niet hier, aangezien er nog wel meer plekken zijn waar er hier over wordt gepraat maar dan buiten het zicht van Bokt of ander forum en waar alleen een stuk of 8 uitgezochte betrokkenen zich in kunnen mengen, zonder dat Bokt zich hiermee gaat bemoeien Lachen Vandaar dus dat er af en toe misschien iets opduikt wat 1 2 3 niet te snappen is Ja

Lynn is hier echt niet "all naive" 1 2 3 heen gereden, hier is eerst uitvoerig over gesproken tussen haar en andere mensen, en de gevaren zijn wel degelijk besproken. Enige verdere acties komen hier dan ook niet meer op Bokt of enig ander forum te staan Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:44

als iemand anders reageert dan je zelf zou doen is dat bij sommige mensen meteen raar, vreemd, onverantwoord.
lynn had een afspraak en wilde paloma graag helpen, soms doe je iets op je gevoel en niet door alles goed te overdenken en iedereen te bellen etc.

maar goed hier helpt niemand paloma mee lijkt me,
als je het niet eens bent met mensen die nog iets proberen, jammer, maar ik snap het nut er niet van om dat telkens in het topic te zetten waar nou eenmaal mensen zitten die iets willen doen om te helpen.

dat is in mijn ogen nou eens niet belangrijk, als je het leest en je bent het er niet mee eens dan denk je (van mij part hardop) waar zijn die mee bezig ????! en dan klik je naar een topic wat je wel interesseert.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:52

Lynn had een afspraak met een derde die niet eens de eigenaar van dat paard is/was.

En mensen die nog wat proberen, die WAT proberen?
Een paard dat de handel in gaat?

En proberen te helpen? Ik zie alleen geschop on onvriendelijk gedrag.
Zet het hele verhaal eens voor jezelf op een rij en zoek dan eens in de topics waar dat staat?

Ik las ergens dat Soraya de trap op en neer rende... ik kan alleen vinden dat ze boven aan de trap stond mee te luisteren en later naar beneden kwam... Dat is 1 X naar beneden lopen en niet van boven naar beneden rennen...
En zo zijn er nog tig voorbeelden....

Daarnaast (en dat is ook al tig keer geschreven en nog vaker overheen gelezen) niemand kent dat paard...
Dan komt er iemand die het paard 5 jaar geleden in het bezit heeft gehad... iemand die een fotoreading heeft gedaan...
en hups iedereen weet wat het dier mankeerd en niet mankeerd zonder het dier van dichtbij te hebben bekeken recent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:58

Perrokai, heb jij eigenlijk wel gelezen of kom je gewoon ff wat roepen?

De meeste hebben begrip voor de verkoop, alleen niet de manier waarop.
Maar lees ff gewoon terug, dan kun je dat ook vinden... Gaaaap
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:59

nee en Dat is nou juist waar het lynn om ging en waarom ze paloma wilde ophalen:

een dierenarts er goed naar laten kijken, het dier rust geven op de weide en dan beslissen Wat er nou eigenlijk met haar is.

en dat staat ook al tig keer in het topic maar ook daar word vrolijk overheen gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:00

Wil men niet lezen
Kan idd best zijn dat hij naar de slacht gaat, maar niet als oordeel door een pennygriet en een overspannen ouder (wat begrijpelijk is)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:02

Dus jij vindt het normaal dat een kind wat een paard in de stal heeft staan wat verkocht moet worden omdat ze er doodsbang voor is, ondertussen "enorm" veel pijn heeft en ziek is is. De auto instapt en haar nieuwe paard gaat kopen, zonder uit te proberen?

Waarvan mensen zeggen dat eigenaar hem weg doet omdat die zich (te) erg sterk maakt bij het springen?

Jullie moeten een msn groepje starten Haha!
Of is dat er al misschien Knipoog Clown
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-02-07 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:03

Clown

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 10:20

volg dit verhaal al een tijdje , snap niet dat mensen niet gewoon kunnen stoppen, met elkaar met feiten, niet feiten, beledigingen etc etc om de oren te slaan.

natuurlijk is het allemaal heel triest hoe het is gelopen maar er is echt niemand bij gebaat dat TS word afgezeikt, het lijkt wel een heksenjacht.. Relax mensen en hou je bezig met de dingen waar je wel grip op hebt in het echte leven plaats vanachter je beeldscherm van alles te roepen.