Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arosafreek schreef:nu wil ik niet tegen zere benen schoppen ofzo, maar dit is een vraag van iemand die er nog nooit mee te maken heeft gehad, maar is er iets van een organisatie die dat controleerd ofzo? wie garandeerd dat je paard toch niet opgegeten gaat worden? ik wist trouwens ook niet dat je daar een keuze in had, voor consumptie of niet.... jeetje.....
freek
arosafreek schreef:nu wil ik niet tegen zere benen schoppen ofzo, maar dit is een vraag van iemand die er nog nooit mee te maken heeft gehad, maar is er iets van een organisatie die dat controleerd ofzo? wie garandeerd dat je paard toch niet opgegeten gaat worden? ik wist trouwens ook niet dat je daar een keuze in had, voor consumptie of niet.... jeetje.....
freek
sindaspecial schreef:Ik zou voor de slager gaan>> Je wilt niet weten wat rendac met je paard doet als het is opgehaald
Perrokai schreef:sindaspecial schreef:Ik zou voor de slager gaan>> Je wilt niet weten wat rendac met je paard doet als het is opgehaald
Kijk dat verschil snap ik nou nooit, waarom is ophalen met een grijper op de hoop smijten en in een over verbranden nou erger dan na de pin, een slagader doorsteken levend leeg laten bloeden, in stukken hakken ,aan haken hangen gekookt worden en op een broodje leggen ??
In beide gevallen is het dier toch dood ? Waarom is het 1 dan erger dan het ander ?
Als je bij de rendac erbij blijft heb dan ook het lef om bij de slacht erbij te blijven dan pas kun je echt oordelen. Bij slachten heb ik altijd het gevoel, ik geef hem af, maar ik zie niet en wil ook niet weten hoe het verder gaat.... en bij de rendac gaat men daar wel ineens over nadenken ?? Vreemd snap ik niets van....
loyce_ schreef:een paard word daar niet blij van het paard(dier) zou ook voor het spuitje kiezen denk ik...
Mackie schreef:loyce_ schreef:een paard word daar niet blij van het paard(dier) zou ook voor het spuitje kiezen denk ik...
Een paard wordt daar niet blij van!? Hoe denk je dat te weten? Heb je dat gevraagd aan een aantal geslachte paarden?
En een paard kan niet kiezen. Een paard is een paard, een dier, geen mens. Hij kan niet nadenken over dit soort zaken, daarom doen wij dat voor hem en iedereen probeert de beste beslissing te maken hierover