Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

why

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:06

het heeft geen zin om heen te gaan. De paarden worden morgen indd opgehaald, maar de boer is op de hoogte van de actie, en alles wordt afgezet door politie en M.E.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:09

why schreef:
Tevens wil ik jullie ook vragen eens stil te staan bij alle andere mensen die daar bijna drie dagen onafgebroken bezig zijn geweest ten behoeve van de paarden.
De mensen die de akelige klus hadden om alle kadavers weg te halen, de omheiningen weg te halen, het pad vrij te maken voor de oversteek, de mensen die constant heen en weer gingen om water en voer te brengen, medische zorg te verlenen.
En geloof me, het was koud, bere bere koud!! OOk die mensen hebben niet opgegeven, en zijn zelf ziek geworden om de paarden te helpen!!!

Inderdaad, daar heb je gelijk in! Die mensen verdienen ook een lintje voor hun inzetbaarheid! OK dan! Vriendjes zijn?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:12

spekkiejnfu schreef:
ik vind het een beetje overdreven, als dit niet gebeurd was, waren jullie ook niet op het idee gekomen een protest tegen deze boer te houden.. of wel dan? get alive, een "foutje" kan gebeuren, het moet alleen niet een 2e keer gebeuren.

Dit is de 2de keer dat het gebeurd bij deze boer! Boos!

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:17

dank je grazy!!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:17

why schreef:
het heeft geen zin om heen te gaan. De paarden worden morgen indd opgehaald, maar de boer is op de hoogte van de actie, en alles wordt afgezet door politie en M.E.

Als er mensen aanwezig zijn om steun te betuigen, dan zou dat uit vreedzame beweging zijn.
Nederland is een democratie en mensen zijn vrij om hun meningen te uiten in wat voor manier Knipoog

Het zou wonderbaarlijk zijn als de instanties zoals AID, dierenbescherming enz stappen ondernemen om te zorgen dat dit niet meer zou kunnen gebeuren.
Zeker als het niet de eerste keer is gebeurd bij deze boer! Wel zonde voor de paarden die al overleden zijn als gevolg van deze nalatigheid..

Tis maar te hopen dat de meeste van deze paarden wel verkocht worden en niet bij de slager eindigen...

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:19

Je hebt helemaal gelijk!! Weet jij trouwens hoe je een nieuwe tropic kunt maken?

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:20

why schreef:
Je hebt helemaal gelijk!! Weet jij trouwens hoe je een nieuwe tropic kunt maken?

Ga 1 stap terug naar Paardenpraat en bovenin staat een button "nieuw topic" Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:21

topic waarover?

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:21

dank je!!

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:26

heb net een nieuwe topic gemaakt, betreft een andere actie voor de paarden. We komen het terrein morgen echt niet op

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:28

link?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:29

why schreef:

om alle bokkers op afstand te houden? Clown

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:30

ik ben niet zo handig op deze site sorry, vandaar dat ik zelf maar een topc heb geopend, in de hoop een nog grotere puinhoop t evoorkomen

why

ik ga deze topic nu verlaten, en naar de andere.

Cyntje

nou der staat al weer een negatieve post, ik had het topic al gevonden Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:40

Wat is nou weer het nut van een nieuw topic Laat alles toch gaan, zoals het nu gaat wordt er echt wel op gelet hoor, kijk maar:

Friese paarden in beslag nemen'

Uitgegeven: 6 november 2006 08:26
Laatst gewijzigd: 6 november 2006 08:26
AMSTERDAM - De Partij voor de Dieren (PvdD) wil dat de Friese paarden die vorige week ternauwernood van de verdrinkingsdood konden worden gered, in beslag genomen worden door de Algemene Inspectiedienst (AID). De eigenaar van de dieren heeft zijn zorgplicht verzaakt en dus moet er gezocht worden naar een andere eigenaar, meldt de partij maandag.

Omdat het nog onduidelijk is wat het lot van de paarden zal zijn, heeft de PvdD van minister van Landbouw Cees Veerman (CDA) garanties voor de toekomst van de paarden geëist.

Fonds

Ook heeft de partij een fonds opgericht waaruit de kosten voor de toekomst van de dieren kan worden betaald. De partij is er niet gerust op dat de dieren nu veilig zijn, omdat de eigenaar in het verleden dieren verwaarloosd zou hebben.

De ongeveer honderd paarden werden woensdag ingesloten door het water in het Friese Marrum. Ze stonden buitendijks en waren geïsoleerd komen te staan nadat het water dinsdagnacht werd opgestuwd door een najaarsstorm. Zeker achttien paarden zijn door verdrinking of kou gestorven. Vrijdag konden de resterende beesten door ruiters naar de kant gelokt worden.

www.nu.nl

Wat een massahysterie hier

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:47

Dat is het nieuws van vandaag Cayenne, dus was de dagen hiervoor nog niet bekend..

Als deze dieren ergens anders terechtkomen, wat weerhoud deze boer ervan om nieuwe paarden op te kopen?
En niet alleen hij, maar vooral mensen waartegen al een uitspraak is gedaan betreffende mishandeling of verwaarlozing..

Dit is het moment misschien om de politiek wakker te schudden? (hahahahaha ja hier moet ik zelf ook even om lachen hoor Haha! )

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:22

Maar waar gaan alle paarden dan heen? hardstikke mooi natuurlijk dat de paarden dan in beslag worden genomen, maar voor de paarden zelf is het misschien niet iedeaal. Laat ze eerst even bijkomen op een stuk land.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:31

Brief ontvangen van de AID dat er een strafrechtelijk onderzoek ingesteld wordt....dus er wordt wel degelijk een vinger aan de pols gehouden daar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:41

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:42

Zo dus er gebeurt wat wij hoopten, de dieren worden niet op elkaar in een schuur gepropt en wellicht houden ze ook meteen zijn andere dieren in de gaten.
Wij zullen wel niet de enigen zijn die hun aandacht op deze boer gevestigd hebben, de verhalen van de buren die al jaren misstanden gezien hebben zullen nu ook loskomen, gelukkig maar.
Is dit alles niet voor niets geweest.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:45

sarabande schreef:
Wij zullen wel niet de enigen zijn die hun aandacht op deze boer gevestigd hebben, de verhalen van de buren die al jaren misstanden gezien hebben zullen nu ook loskomen, gelukkig maar.

Moeten die mensen wel geloofd worden natuurlijk... Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:56

Cer schreef:
sarabande schreef:

Moeten die mensen wel geloofd worden natuurlijk... Knipoog

Het is natuurlijk wel zo dat burgers heel aparte ideeën hebben over het boerenleven. Men vindt bepaalde dingen al gauw sielug... Zoals het gebruik van stroomprikkers en verlosapparaten... We hebben al eens bij een barende koe in de wei huilende mensen aangetroffen die het sielug vonden omdat de koe zo hard schreeuwde...... was een doodnormale geboorte met een normaal kalf. Vonden het onverantwoord dat we koeien nog kalfjes lieten krijgen. Maar ja sommige koeien vinden dat ze gewoon de hele wereld moeten laten weten waar ze mee bezig zijn Knipoog . Dat we de koe na zo'n bevalling direct weer overeind jagen is natuurlijk helemaal uit den boze.... men vergelijkt het dan al gauw met moeder de vrouw die 9 dagen in het kraambed mag. Als we de koe te lang laten liggen dan kun je haar na een paar uur euthaniseren omdat de doorbloeding in de poten om zeep is geholpen....

Ik heb wel vertrouwen in de AID in dit geval: mede doordat ze de hete adem van heel Nederland en ver daarbuiten in hun nek voelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:02

ben het met slimmerik eens dat niet-boeren dingen vaak snel sieluggh vinden zo ook hier in dit topic, dat die paarden voor de slacht gefokt worden is ook sielughh, tsja... er worden wel meer dieren voor het vlees gefokt Clown

Ik denk ook dat de AID nu geen fouten gaat maken, anders gaan ze zelf af als een gieter natuurlijk Extreme duivel

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:07

nou ik weet precies hoe het boerenleven is, (maar ik vind het dus gewoon wél erg als er paarden geslacht worden,daar ben ik te veel paardengek voor).

ik vind het slecht als iemand slecht voor zijn dieren is.
een boer zorgt ook goed voor zijn koeien zolang hij ze heeft, dat is makkelijk zat.
als een koe kreupel is komt de klauwbekapper, of zetten ze er een blokje onder.
als een koe iets mankeerd wordt er wat aan gedaan.
die beesten komen dagelijks onder de ogen van de boer.
en bij deze man is het dus al herhaaldelijk fout gegaan.
als dit een stapel koeien betrof ipv paarden, had ik me er net zo goed voor willen inzetten, en had ik exact de zelfde mening.