Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:06

Als ik haar zie zal ik het eens navragen.
Stomme is ook: Mijn stalgenoot waarvan het paard bij die van mij in de wei staat had haar paard en die van mij binnen gezet rond een uur of 5 volgens mij. Toen was alles normaal en weet ze zeker dat die kast gewoon dicht was.
Toen mijn andere stalgenoten kwamen (ik denk rond een uur of 6 a half 7) stond de kast open en was het zadel weg. Moet dus in een hel korte tijd gebeurd zijn.

Edit: een JC veelzijdigheid

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:37

Ik heb mijn zadel in zo'n kist:

Afbeelding

Dat zal toch wel veilig zijn? kan je volgens mij moeilijk open breken.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:30

Geloof me, die hebben ze zo open.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:14

Mijn zadel is 3 weken geleden toch gestolen? De politie had overal advertenties geplaatst in kranten. Echt niet normaal.
Er stond in wat er was gebeurd en of er getuigen zijn en dat iedereen in de buurt moet oppassen. Hopelijk hebben ze het zelf ook gelezen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:21

DEN HAAG - Een 23-jarige vrouw uit Goes is het niet eens met haar veroordeling door de politierechter in Middelburg tot een werkstraf van 180 uur en een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf wegens inbraken en tanken zonder te betalen.

In hoger beroep probeerde de vrouw gisteren het Haagse gerechtshof te overtuigen dat zij een passieve rol had bij de misdrijven. Zij zou in de auto hebben gezeten terwijl haar toenmalige vriendje toesloeg.

Voorzitter A. Horstink van het gerechtshof confronteerde de vrouw met haar eerdere bekentenis. De Goese wees echter iedere keer met de beschuldigende vinger naar haar vriendje, die haar onder grote psychische druk zou hebben gezet. Daardoor ging zij op 29 maart vorig jaar mee bij een inbraak in de woning van haar grootvader in de koningin Julianastraat in Kloetinge. Een maand eerder bezocht het duo een paardenstal aan de Tervatenseweg. Het vriendje brak kasten open. De buit bestond uit zadels, diverse hoofdstellen, een poetskist, dekens en laarzen. Ook werd er in april in de regio twee keer getankt zonder te betalen.

De aanklager begreep dat de vrouw onder verkeerde invloed stond van haar vriendje, maar vond toch een werkstraf van 240 uur en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf op zijn plaats.

De advocaat van de verdachte vroeg het gerechtshof rekening te houden met de omstandigheid dat de vrouw als enig kind zeer beschermd was opgevoed. Het ging mis toen zij verliefd werd op een man, die het op het geld van haar vermogende ouders zou hebben gemunt. Het vriendje gaf de vrouw drugs en zou haar geestelijk zo onder druk hebben gezet dat zij geen weerstand kon bieden. Inmiddels heeft de vrouw alle contacten verbroken. Tot enkele maanden geleden zouden het vriendje en zijn criminele bende echter nog druk op de familie hebben uitgeoefend.

Met deze vrouw heb ik notabene nog eens een ritje gedaan naar tentenkamp. Ze heeft zelf een eigen stal ed. en nog zo gestoort dat ze gaat stelen. Ze heeft hier in kloetinge bij P. wagenaar namelijk alles gestolen. Gelukkig zijn die mensen er dus achter gekomen dat deze 23 jarige goese de dader was.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:07

Zadels gestolen uit manege
Wassenaars Nieuwsblad
14 november 2008

WASSENAAR – Bij een manege aan de Oostdorperweg is in de nacht van woensdag op donderdag ingebroken.

De inbrekers namen daarbij acht zadels mee uit de zadelkamer. Zeven ruiters zijn gedupeerd nu hun zadel is weggenomen. De politie stelt een onderzoek in en roept getuigen op zich te melden aan Bureau Wassenaar via 0900-8844.

Debora_Paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:04

Kastjes helpen wel .. een beetje dan..

Bij ons op manege Chardon zijn er paar jaar terug ook zadels gestolen .. geen idee hoeveel , maar volgensmij ook gewoon uit kastjes..

MELDING !! : Nu weer , rond schipluiden delft en denhoorn ect. Lopen weer zadeldiefen,, Pension klaten : neem uw zadel mee naar huis
( heb ik ook gedaan ) want ze lopen er weer. zadel dieven , 2 nachter terug problemen met beveiliging,, dat kan ook bij uw stal , doe controle en let nu weer goed op uw spullen Verward

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:07

geloof mij; die kastjes hebben ze in een mum van tijd open. de bende die al jaren rondwaart in NL zijn echte profs, want ze hebben al honderden zadels gejat en ze zijn nog steeds niet gepakt...

het enige wat helpt is:
-een goede verzekering afsluiten zodat je je zadel vergoed krijgt (nieuwwaarde bij voorkeur) bij diefstal.
-het mee naar huis nemen (en hopen dat ze niet bij je inbreken en 'm dan alsnog jatten Knipoog ).

Paddyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:58

Idd.. mijn zadel licht ok al thuis..
Ik rij op mange chardon en daar was aar jaar terug ook bijna alle zadels gestolen.. ! NU LOPEN ZE WEER BIJ DELFT EN OMSTREKEN!!!!!TIPS NEEM ZADEL MEE NAAR HUIS.. op chardon was pas VOLGENSMIJ ( wat ik gehoord heb ) problemen met het allarm.. ! test het allarm bij jou stal ook !!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:06

Pebblesther schreef:
Ik heb mijn zadel in zo'n kist:

Afbeelding

Dat zal toch wel veilig zijn? kan je volgens mij moeilijk open breken.

Afbeelding
Daar hebben ze mijn zadel ook eens uitgejat. Die sloten zijn prut, het is echt secondenwerk...

Maar een slot is wel belangrijk om een verzekerd zadel te claimen. En verzekeren is niet duur;
bij verzekeruzelf.nl is een goedkope tuigageverzekering af te sluiten. Heb ik zelf net gedaan! Kost voor 1000 euro maar 25 euro per jaar.

Gentleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:57

Vannacht zijn ze in Purmerend geweest, ongeveer 14 zadels gestolen uit de kasten, allemaal de duurdere. Ze weten precies welke ze hebben moeten!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:35

LET OP! Actieve zadeldieven in de Betuwe! Afgelopen nacht is een pogign bij ons gedaan. Alles kapot maar niet in de zadelkamer binnen kunnen komen.... gelukkkig. Maar let goed op!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:20

Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

M'n zadel is gestolen. Ik sta al 4 1/2 jaar bij stal De kamp in Kootwijk. Er is nog nooit iets gestolen, of gepakt. Als mensen iets nodig hadden kwamen ze het wel vragen. Zaterdag zou ik mijn paard gaan verhuizen (ben tussendoor wel eens vaker weg geweest maar dat was dan tijdelijk). Paard ingeladen, en aan het eind van de dag terug gegaan om de stal nog leeg te scheppen. Toen zag ik dat er iets miste.
Helaas klopte het al wat ik dacht. Omdat ik het niet kon geloven dat mijn zadel gestolen was heb ik nog overal gezocht. Zelfs bij ons thuis op stal heb ik gekeken, terwijl ik zeker wist dat ik het niet mee naar huis had genomen.

Ik mis het zadel sinds zaterdag 3 janauri. Het kan zijn dat het al eerder gestolen is. Omdat ik niet meer gereden heb (bak is bevroren) valt me dat niet gelijk op. Ik kom er wel iedere dag om te voeren, daar lag m'n zadel ook. Dan was het wel opgevallen als het zadel eerder weg was.

Het is een KN Tango dressuurzadel. 17 inch. Pas 7 maanden oud, en ziet er nog als nieuw uit.
Er zat een mosgroen Laurens van Lieren dekje onder, met sprenger beugels.

Ik hoop echt dat iemand dit zadel gezien heeft, of weet waar het is. Kan het nog steeds niet geloven dat het weg is Boos! het ergste vind ik nog dat het haast wel een bekende geweest moet zijn. Omdat het precies op de dag dat ik voor goed weg ga bij die stal m'n zadel weg is. Zadel kun je niet zien liggen vanaf de weg, op dat moment stond er maar 1 ander paard op stal. Die liep voor de kar. Die mensen vertrokken zaterdag ook, maar kan me niet voorstellen dat zij het mee genomen hebben.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:26

Wij worden volgens mij ook in de gaten gehouden, door Polen.
Maar of het om het tuig gaat, of iets anders, dat weten we niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:44

Waaraan merk je t Adawi? Hoe ontdek je t?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:55

Tijdje terug werden we door onze buren van de paarden gebelt dat er iemand door het land liep en of wij dat waren (s'avonds). Wij waren het dus niet en de buren gingen een kijkje nemen, diegene die in het land liep rende snel ons land uit en sprong in een auto die met piepende banden wegreed, het enige wat de buren nog konden zien was dat het een wit kenteken was.

Sinds dien houden veel mensen in de buurt een extra oogje in het zeil.

Gisteravond toen ik naar de paarden ging om te voeren, stond er weer een auto met lichten aan geparkeerd en zodra ik stopte om te parkeren, reed deze ook meteen met piepende banden weg, ook wit kenteken en ik heb het kenteken gelukkig kunnen opschrijven. Dit keer niemand in het land, maar wel weer die heel hard wegrijdende auto.

Het is erg vreemd.. Net een vriendin gesproken die s'avonds ook vaak langs mijn paarden rijd vanaf haar werk, die idd ook zei de laatste tijd vaak een zelfde soort auto met pools kenteken heeft zien staan.

We hebben al melding hierover gedaan bij politie, die gaat het ook in de gaten houden.
En alle verdachte dingen die we zien moeten we meteen melden bij politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:22

oliebol, das inderdaad niet fijn. Misschien voor de zekerheid je zadels maar mee naar huis nemen een tijdje?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:50

Weet iemand waar je een goeie verzekering af kunt sluiten voor al je spullen? Als ik een nieuw zadel koop doe ik dat maar wel voor de zekerheid. Dan gelijk ook voor m'n springzadel & andere spullen.

Dacht laatst dat ik mijn gestolen zadel op marktplaats zag staan. Heb degene wel gemailt. Maarja ik heb helemaal geen bewijs... wou eerst gaan kijken, en e.v.t passen met m'n paard erbij. Heb het uiteindelijk niet gedaan. Als ik 100% zeker weet dat het de mijne is, dan heb ik te weinig bewijs. Denk dat ik daar alleen nog maar kwader van wordt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een hele berg oneliners verwijderd. Graag alleen meldingen van diefstallen plaatsen. Dit topic is niet bedoelt om berichten te sprokkelen. Graag ook alleen diefstallen plaatsen waarvan je echt zeker bent. Alvast bedankt!

mickydo

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 07:40

Donderdag nacht is er een stal in Oostzaan leefgeroofd. Meer als de helft van alle zadels zijn weg. Heel frappant dat alle zadels zonder merk er nog liggen. Dit is al de 3e stal in Noordholland in 4 maanden tijd. Wees alert met vreemde mensen op het erf!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:55

In de nacht van 19 op 20 februari 2009 zijn diverse zadels gestolen vanuit Manege Schakel te Ameide. Diverse sloten geforceerd en alle kasten opengeknipt. Alleen de duurdere merkzadels zijn verdwenen, de rest was blijkbaar "de moeite niet waard".

Arndhdhk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:39

Zadeldiefstal in Lage Vuursche. Wie herkent de daders?

Neem contact op via PB voor contactgegevens.

bachje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:18

Gisteren in Lage Vuursche zijn twee hulsebos zadels gestolen. Om 17.30 uur hebben een jongeman en meisje de zadels meegenomen. Foto en filmpje beschikbaar!!!

Afbeelding
Afbeelding

Het betreffen twee zwarte hulsebos dressuurzadels. Met beugelriemen, beugels en hulsebos dressuursingels.

Wie , o , wie kan mij verder helpen met informatie??
Beloning voor vinder!!!!!! 06-29570818

het filmpje is te zien op:
http://www.youtube.com/swf/l.swf?swf=ht ... adeldieven

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:21

afgelopen nacht(19-20 maart) zijn er in soest 4 zadels gestolen, waaronder 2 van ons
het gaat om:
1x prestige doge zwart boommaat medium zitmaat denk ik 18 inch, 1 1/2 jaar oud, maar niet erg veel gebruikt
opmerkelijk is een vrij diepe kuil aan de rechterkant in de zitting(door mijn scheve rug)
1x kieffer aachen, ouder zadel, bruinig verkleurd op kniewrongen(lag op redelijk smal paard)
1x kieffer norbert koof AT
1x kieffer wien/ europe CT(niet zeker, maar soortgelijkend model)

Prestige doge:
Afbeelding

Kieffer aachen:
Afbeelding

heb je wat gezien of mischien op marktplaats?
wie kan ons helpen? nummer via pb verkrijgbaar
email: rianne1990@hotmail.com

iblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:50

Paar maanden geleden(niet mijn zadel maar die van de eigenaar van de manege)
ook gewoon overdag waar iedereen gewoon liep, paar meiden hebben het gezien, durfde niet toe te slaan.
Liepen gewoon de manege binnen, pakten het springzadel, liepen doodleuk naar buiten, zadel in de normaal geparkeerde auto gelegd, doodleuk weggereden, meiden in paniek, niks aan gedaan want ze waren het nummerbord vergeten :(
Zadel is teruggevonden.