Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:57

Deze kan ik jullie ook niet onthouden

7 maand vs 3 jaar
Zelfde dekje
Afbeelding

Waidida

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:02

Oh wat leuk haf_woezel! Staat stoer zo hoor!

Hier van bit ook een dubbelgevroken kneveltrens. Ik heb geluk dat hij dezelfde maat heeft als mijn vorige paard want dan kan ik puzzelen met wat ik al heb.

Ik was eerst met een dubbelgebroken watertrens begonnen, maar in het begin rommelde hij daar heel erg mee.
Dan naar een kunststof ongebroken watertrens en dat ging wel goed.
Alleen besloot hij toen dat een neusriem een nog go was en dat cirkels lopen aan de longe optioneel was :+ als meneer dan een sprintje trok vloog dat bit door zijn mond heen.

Dus nu de dubbelgebroken kneveltrens, een hele simpele hoor. Volgens mij van harry´s horse. Maar daar doet die het voorlopig goed genoeg op

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:17

Haf_Woezel schreef:
Today was the day

*\o/* Mijn eerste rondje op Illustro *\o/*

De dag begon al goed..
9:00 u illustro buitenzette
10:00u tandarts :(
11:00u Illustro :j

Ennnn 1 van m’n 2 kasten ging niet open op stal, wat ik ook deed mijn slot wou niet! (2de keer)
En laat het net de kast zijn waar Illustro’s hoofdstel en mn cap in zit. :(
Maar.. adapt and overcome.. ik heb dan maar Woezel’s hoofdstel en bit genomen. Ze hebben dezelfde maat. Alleen was dit een enkelgebroken en hij kent dubbelgebroken. Maar aangezien veel sturen er nog niet aan te pas kwam hebben we het gedaan.

Het ging echt super!
Ik hoop dat jullie de insta link kunnen zien (ik denk dat je me ervoor moet volgen) maar is echt geen must.
Hier wat foto’s

https://www.instagram.com/reel/DXJrn6VD ... I2OWNkOHFr

WAUW *\o/* *\o/*

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:25

ik gebruik ook een kaptoom, maar maak de lijn dan aan de zijkanten vast. Tinta vindt het ook niet fijn die sluiting bovenop haar neus, ook al zit de neusriem hoger.

Ik heb dit bit nu voor mijn 4 jarige, lijkt op Myler behalve in de prijs: Afbeelding

We starten trouwens eerst bitloos, we gebruiken of kaptoom of dit halster van Monty Roberts, daar kun je heel fijn teugels aan vastmaken.

Elmira (degene die de 4 jarige en nu dus ook Tinta inrijdt) heeft er gisteren voor het eerst opgezeten. Ze was super braaf. Wat een verschil met mijn 4 jarige ruin die zo uit de opfok kwam.

Tinta is hier opgegroeid en veel in handen geweest, die is een stuk minder "wantrouwend" en minder bang.

Afbeelding

boedjang

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:31

Aah super haf woezel

Ziet er goed uit

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:59

Wauw Tico heeft weer een stap gemaakt, eerste keer longeren met zadel. Nadat we eerst een keertje 2 kleine rondjes bij de poetstplaats hadden gelopen en weekje erna paar rondjes aan de hand door de paddock, nu voorzichtig richting echte werk. Linksom in draf filmen lukte niet, toen vond hij het nodig om even lekker te reageren op het zadel netjes 1 rondje nog goed gedaan, toen snel afgerond.

https://youtu.be/lTm1Y73Lu7Y?is=-wVesKgBjelyV1jY

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem zo knap worden <3