Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:09

BeFunny schreef:
Ik heb eens een wedstrijd gezien waar een aantal top spring ruiters
Na afloop zonder zadel gingen springen als toegift. Die reden toen ook zo. Maar verder rijden ze dus als beesten. De vraag is hoe trainen ze zo'n paard? En ik blijf door alles wat ik gezien heb mijn vraagtekens zetten bij allemaal.

Ik ken de dame niet dus weet niet hoe ze omgaat met haar paard en misschien is zij idd heel leuk met haar paard. Maar dat zal een uitzondering op de regel zijn dan hoop ik iig dat ze een voorbeeld zal zijn.

Volgens mij heb ik de quote verkloot.

De quote is wel iets verkloot ja. _O-

Maar het is juist goed dat we nu bij alles vraagtekens krijgen toch? Misschien komt er dan beweging in?

Dat ze verder als beesten rijden ben ik het mee eens maar ook niet, voor beide gevallen zijn net als in de dressuur ook echt wel voorbeelden die (voor het publiek) echt wel vriendelijk rijden, met rust en regelmaat door een parcour gaan.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:13

nevica schreef:
Oh de boomer in mij heeft toch de link kunnen krijgen. :')
https://www.instagram.com/reel/C9u8kJsI ... BtenMwcw==

Ik zie dat Anna Buffini het ook heeft geliked. Nog een die volgens mij echt wel vriendelijk is. Dus nee naar mijn idee echt niet alle ruiters. Gelukkig maar zeg.

Justina is ook diegene die zonder sporen Grand Prix rijdt. Die maakte als eerst gebruik van de nieuwe regel (op wereldniveau dan).

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:19

Tjonge ik ben toch wel weer een illusie armer, Charlotte werd altijd een beetje voorgesteld als iemand die zo paard vriendelijk bezig was. Nu ben ik me er steeds meer van bewust dat paarden sport eigenlijk op welke manier dan ook, vaak ten koste gaat van het paard.

En ja ik rijdt ook dressuur, maar het zet je toch wel aan het denken...het blijven dieren die voor ons gewin soms op brute wijze moeten presteren. En uiteindelijk draait het allemaal om het geld, is er een geen topsport meer dan ligt de hele sector op zijn gat. Ik zeg niet dat dat moet maar triest is het wel. En zo gebeurt er heel veel ellende over de rug van zoveel dieren ;(
Laatst bijgewerkt door CxKenzo op 24-07-24 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:24

s0173957 schreef:
Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.

Ennn… precies de reden dus waarom ze zo lang haar mond heeft gehouden kan ik me zo voorstellen.
Blame the messenger 8)7

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:27

Eleeke schreef:
s0173957 schreef:
Het feit dat je anoniem een ander aan de schandpaal nagelt, dan verdien je om openbaar gemaakt te worden.

Ennn… precies de reden dus waarom ze zo lang haar mond heeft gehouden kan ik me zo voorstellen.
Blame the messenger 8)7

Dit dus. Omgekeerde wereld.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:29

Eleeke schreef:
s0173957 schreef:

Blame the messenger 8)7

Daar geloof ik niks van. Ze dekken elkaar allemaal dus die vrouw (?) heeft al die tijd bakzeil behaald. Dus nu maar een omstreden advocaat het werk laten doen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:32

Vanmorgen de eerste paar pagina's gelezen. Nu thuisgekomen de andere 34 doorgelezen :') en het filmpje gezien.
Niet verwacht dat zij dit zou kunnen doen. En waarom ook? Bah, om naar van te worden.

Zoals iemand al eerder (ongeveer) zei in het topic; als deze mensen, deze manieren onze sport representeren, dan mag het van mij verboden worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:33

Vrouw bakzeil gehaald? Dan gooi je zo’n video met de tag dujardin op you tube, kan anoniem !!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:35

Dit filmpje was viraal gegaan als het destijds ergens geplaatst was! Zeker als ze beeldmateriaal heeft van soortgelijke lessen en trainingen gegeven door Dujardin.

Het was dan echt wel opgepikt.

Dujardin verdient een passende straf, en die andere vrouw weet zelf heel goed hoe het reilt en zeilt in de paardenwereld.
Ze had het notabene op haar eigen platform kunnen plaatsen. Volgers genoeg.

Zij had het toen moeten melden.
Nogmaals ik denk een persoonlijke vete en principes gaan overboord als kasboek open gaat en de bijbel dicht.

En was kasboek van aangever dankzij Dujardin nog beter gevuld, dan was dit filmpje niet bekend geworden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:36

BigOne schreef:
Vrouw bakzeil gehaald? Dan gooi je zo’n video met de tag dujardin op you tube, kan anoniem !!

Ze heeft getracht het bespreekbaar te maken en daarbij kenbaar gemaakt dat ze een klacht in wilde dienen. Dit werd haar ten strengste afgeraden. Daarmee heeft zij dus bakzeil gehaald.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:39

prompter schreef:
Oh ja Jessica, ook live goede dingen van gezien. Maar je word wantrouwig...

Ik zag een filmpje van haar los met een paard in de bak. Paard was haar aan het knuffelen. Dat doen ze niet als ze hun ruiter niet vertrouwen. Ik vind ze ook heel vriendelijk rijden; mooie onafhankelijke zit, niet te kort in de hals gereden zoals zovelen, Dalera loopt altijd met haar oortjes naar voren. Ze is minder atletisch dan sommige andere paarden maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de ontspanning en harmonie.Ik vind Jessica ook heel lief spreken over haar paarden. Voor mij is zij authentiek en een voorbeeld. Als over haar ook dergelijke filmpjes verschijnen dan val ik van mijn stoel.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:44

Iris82 schreef:
Cer schreef:
Nou Nevica.. de meerderheid veroordeelt het wel gewoon hoor :j
Juist. Als ik zeg dat ik de timing absoluut vile vind, dan zegt dat toch totaal niets inhoudelijks over hoe ik over de gebeurtenis zelf denk?
Nou dit dus. Volgens mij wordt er relatief weinig gezegd over CD omdat bijna iedereen het er gewoon over eens is dat ze enorm fout zit. Daar zit dus vrijwel geen enkele discussie en dan valt het snel stil buiten instemmende reacties. Daar zijn dan gewoon geen diepere gesprekken en discussies voor nodig. Dan kan iedereen zichzelf wel steeds gaan herhalen zodat er vaker staat hoe ruk CD bezig is in die video, maar dat voegt ook niks toe.

De rest er om heen geeft meer vraagtekens en ruimte voor discussie en speculatie. Dan is het ook wel logisch dat je daar meer tekst over ziet staan en meer mensen over hoor discuseren en speculeren. Er valt gewoon meer over te zeggen. Maar je moet meer ruimte voor discussie en speculatie niet verwarren voor ergens groter belang aan hechten.

En dat is eigenlijk wat ik vooral zie hier. Er zijn slechts wat enkelingen die beargumenteren dat CD mogelijk niet zo erg bezig was, vrijwel iedereen is het er over eens van wel en dus gaat de discussie verder op punten waar nog niet alles over gezegd is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:47

nevica schreef:
BeFunny schreef:
Ik heb eens een wedstrijd gezien waar een aantal top spring ruiters
Na afloop zonder zadel gingen springen als toegift. Die reden toen ook zo. Maar verder rijden ze dus als beesten. De vraag is hoe trainen ze zo'n paard? En ik blijf door alles wat ik gezien heb mijn vraagtekens zetten bij allemaal.

Ik ken de dame niet dus weet niet hoe ze omgaat met haar paard en misschien is zij idd heel leuk met haar paard. Maar dat zal een uitzondering op de regel zijn dan hoop ik iig dat ze een voorbeeld zal zijn.

Volgens mij heb ik de quote verkloot.

De quote is wel iets verkloot ja. _O-

Maar het is juist goed dat we nu bij alles vraagtekens krijgen toch? Misschien komt er dan beweging in?

Dat ze verder als beesten rijden ben ik het mee eens maar ook niet, voor beide gevallen zijn net als in de dressuur ook echt wel voorbeelden die (voor het publiek) echt wel vriendelijk rijden, met rust en regelmaat door een parcour gaan.

En Charlotte was er dus èèn die door velen gezien werd als vriendelijke ruiter. Maar toch rijd ze niet overal zo vriendelijk vooral niet in de mond. Verder zit ze wel stil. Maar omdat haar paarden buiten staan wordt of werd ze door velen op handen en voeten gedragen. Maar iemand kan zijn of haar paard jaar rond buiten hebben staan. Goed eten geven en toch vals zijn voor een paard. En vaak zie je dat in kleine dingen terug. En soms vallen ze volledig door de mand als ze eens heel erg hun geduld verliezen of zoals nu een tiener les geven en gewoon even tenminste 24 zweepslagen uitdelen aan het paard binnen èèn minuut. Heel vriendelijk ja die Charlotte. En zo zal zij wel vaker mensen les hebben gegeven denk ik dan want ze loopt erbij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En dat geeft ze dus anderen mee dat dit normaal is.

Ik geloof echt dat er geen paard is (ik zeg niet dat er geen ruiter is) die op dat nivo rijd die niet ergens een zware training heeft gehad waarbij niet het paard maar de prestatie voorop staat en dus waar het paard leed heeft ondergaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:47

Kaja schreef:
BigOne schreef:

Ze heeft getracht het bespreekbaar te maken en daarbij kenbaar gemaakt dat ze een klacht in wilde dienen. Dit werd haar ten strengste afgeraden. Daarmee heeft zij dus bakzeil gehaald.

Los van de juridische mogelijkheden die Dujardin en de amazone daarmee krijgen, want dat zou onder laster vallen. Terwijl er nu aangifte van dierenmishandeling wordt gedaan.

aisa

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 22:54

echt ,wat een kkkk..streek.
Als ik dat paard was,trapte ik het licht uit der ogen.
Het is smerig vies, en zo paard onwaardig om je zo "uit te leven" op een dier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:08

Janine , ze had toch ook meteen na dit filmpje een aanklacht in kunnen dienen? Filmpje opsturen naar FEI , Britse bond ? Ze zegt dat ze geen gehoor kreeg , geloof ik niks van. Met dit soort explosief materiaal hadden ze zeker wat gedaan dus blijft de vraag waarom net nu? Verklaring, ze mag geen medaille winnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:15

BigOne schreef:
Janine , ze had toch ook meteen na dit filmpje een aanklacht in kunnen dienen? Filmpje opsturen naar FEI , Britse bond ? Ze zegt dat ze geen gehoor kreeg , geloof ik niks van. Met dit soort explosief materiaal hadden ze zeker wat gedaan dus blijft de vraag waarom net nu? Verklaring, ze mag geen medaille winnen.

Die gaat ze ook niet winnen nee.

Dat lachen van de filmster zou aanmoedigend op CD gewerkt kunnen hebben?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:16

Behalve het paard in het filmpje zal ook het Britse dressuurteam slachtoffer zijn van deze acties.

De sfeer binnen het team zal wel niet opperbest zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:16

BigOne schreef:

Ik weet niet meer waar ik het las, want in het radio interview wordt gezegd dat er overleg is gepleegd met andere insiders, maar ik heb vandaag ergens gelezen dat Britse instanties er niets mee wilden doen eerder.

Hoe dan ook, als er daadwerkelijk niets werd gedaan door de bonden of welke instanties dan ook, zal dit meegenomen worden in een zaak lijkt me. Zeker als je de brief van Schelstraete er naast legt. Dat zal een goede advocaat vooraf echt wel hebben bekeken anders maak je de boel niet zo groot.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:17

imaudy schreef:

Hoe dichter bij de camera, hoe luider het klinkt. Maar ik denk dat op het moment dat je lopende weg iemand aan het trainen bent en een longeerzweep hanteert, je niet eens signaleert wat er aan de kant gebeurt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:26

Janine1990 schreef:
imaudy schreef:

Hoe dichter bij de camera, hoe luider het klinkt. Maar ik denk dat op het moment dat je lopende weg iemand aan het trainen bent en een longeerzweep hanteert, je niet eens signaleert wat er aan de kant gebeurt.

Denk het ook niet.

Heb het idee dat CD vond dat het paard de middelvinger opstak, de hulpen negeerde en ze daarom zo tekeer ging tegen het paard.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:30

Er is geen excuus !
Niet het lachen, niet het weigeren van de hulpen, flegmatiek enz.

CD had dit niet moeten doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:31

Fitzroy schreef:
Hebben jullie allemaal dat fragment van Stephan Wensing op radio1 geluisterd?
Het lijkt erop van niet. Misschien handig om dat even te luisteren voordat de melder zo wordt afgebrand.

Ik heb het geluisterd en daar word niks gezegd dat mij van gedachte veranderd betreffende de melder.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:41

Electra63 schreef:
Er is geen excuus !
Niet het lachen, niet het weigeren van de hulpen, flegmatiek enz.

CD had dit niet moeten doen.

Er is idd geen excuus. Zeer terechte schorsing.
Ze hebben zo de galopsprong proberen te verbeteren om zo een niveau hoger te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:52

Reactie van van Olst ;
Van Olst Horses 24 juli 2024 om 17:25
In eerste instantie natuurlijk een drama voor de dressuursport in zijn algemeen , en daarnaast voor alle betrokkenen in het bijzonder .
Positieve van het verhaal is de geweldige internationale “one man show” van mr Stephan Wensing op radio en televisie , en een land dat opschuift in de medaille strijd .
Wat minder leuk is het in het speciaal voor mevr Alicia Dickinson die op de achtergrond lachend deze video opnamen aan het maken is , maar er naar tussen de 4 en 2.5 jaar later een naar gevoel aan over houd en via een Nederlandse (zaken) relatie met mr Wensing contact zoekt om een paar dagen voor de aanvang van de Olympische Spelen alsnog zaken aan de orde te stellen bij de FEI en de Britse Federatie .
Uiteindelijk zeer tragisch en alleen maar verliezers .

Waar je ook wel wat vraagtekens bij kunt zetten gezien de langdurige rechtszaken die van Olst heeft moeten voeren tegen een koopster van een paard , wel gewonnen maar advocaat van tegenpartij was ?? Wensing.