Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:11

Popstra schreef:
Ik zou naar het dier schreeuwen en agressief gebaren met mn armen als ik hem zou zien op mn terrein. Ik zou niet weg lopen. Mijn 4 jackies zullen ook wel flink te keer gaan. Het is hun erf. 1 heeft al eens bij de buurman in zn hand gebeten toen deze ongevraagd achter de tuin in liep. Zijn erg fel ook op wandelaars met hun honden op de weg
Maar denk wel je je de t*ring schrikt als het moment daar is.
Hoop zo dat dit nooit gaat gebeuren.

Mijn honden zijn ook erg waaks maar ik zou ze toch echt niet blootstellen aan een wolf op ons erf. Lekker binnen blijven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:17

Ik ben vorig jaar aangevallen door de hond van onze buren.
Twee honden stormden op me af.
Ik ben blijven staan, bewust.
Omdat ik bang was wat er zou kunnen gebeuren als ik zou vallen.
Imo gaf ik geen enkele aanleiding voor deze aanval.
Enige wat ik kan bedenken, honden met een rugzakje.
Teef overleden bij geboorte en puppies zijn door mensen groot gebracht en broer en zus zijn gehouden door fokker.
Enige wat ik gedaan heb is mijn gezicht en hals beschermen en ik was heel blij dat eigenaar bijna gelijktijdig om de hoek kwam.
Maar ik durfde en wilde de hond op dat moment niet van me af trappen omdat ik bang was dat hij me tegen de grond zou werken. Al dan niet geholpen door zijn zus.
Het betrof kruising appenzeller/golden retriever/ rottweiler.

Als het onze hond was geweest, enkele reis veearts of zeer strikt los en in de kennel.

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:21

Als er een wolf op mijn terrein zou zijn sluit ik de honden wel op. Dat zou ik niet wagen om ze richting wolf te laten gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:27

Ja zou als het kan de honden ook juist binnen houden. Ook onze Rottweiler x Hollandse Herder.
Die zou mij zeker weten verdedigen. Maar dat zou ook zeker weten zijn dood zijn.

Ik hoop het echt nooit te ervaren.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:17

pillow schreef:
Wintu schreef:

Ik reed daar rond 20.00 langs vanavond, gelukkig niet gezien.

Denk dat ze autos niet zo eng vinden. Dieren laten zich beter benaderen door autos dan mensen, stap je eenmaal uit zijn ze weg.

Ik denk wel dat ik wat gas gegeven had.

Oh nee, dat kan ik niet, kan niet moedwillig een dier doden.
Mocht ie echter in de wei achter mijn dieren aanzitten, dan overkomt me een soort razernij en dan zal ik m zonder schroom van de wereld helpen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 00:18

tienus63 schreef:
We hebben wel een buks. Maar ik kan dat ding niet laden en spannen. En richten is uitdaging nummer 3, overhalen nr 4.
Denk dat ik dan maar bus haarspray oid pak.

@TikiMyn, je kunt je aannemenden bij een alert groep van je regio. Dan krijg je zicht en/of ellendemeldingen door.

Ik heb een boog en pijlen en weet hoe ze te gebruiken ~~}>

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 02:04

DuoPenotti schreef:
Ja zou als het kan de honden ook juist binnen houden. Ook onze Rottweiler x Hollandse Herder.
Die zou mij zeker weten verdedigen. Maar dat zou ook zeker weten zijn dood zijn.

Ik hoop het echt nooit te ervaren.

Dat is hier dus ook de grootste angst en reden mijn wandeling aan te passen. 100% zekerheid mijn herder gaat mij verdedigen. Echter zijn gedrag verwacht ik dat aanval van een passerende wolf uit zal lokken. Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden dus pas mijn wandelingen aan om een ontmoeting hopelijk volledig uit te sluiten. Ontzettend jammer dat het zo moet maar voor mij (op dit moment) maar tijdelijk dus geen enkel probleem

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 07:38

Wintu schreef:
tienus63 schreef:
We hebben wel een buks. Maar ik kan dat ding niet laden en spannen. En richten is uitdaging nummer 3, overhalen nr 4.
Denk dat ik dan maar bus haarspray oid pak.

@TikiMyn, je kunt je aannemenden bij een alert groep van je regio. Dan krijg je zicht en/of ellendemeldingen door.

Als, indien je op een wolf gaat schieten moet je hem in een keer kunnen doden. Anders veroorzaak je onnoemelijk veel leed. Het is niet gemakkelijk om voor een ongeoefende schutter zo’n groot dier te doden. Ik raad het iedereen die geen getraind jager is, sterk af om zelf te gaan schieten. Zeker met n kaliber wat niets uithaalt bij een groot dier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:24

En precies dat ook nog een keer wat rien10 zegt.
Een ballon schieten kan ik wel. Als ik de buks maar kan laten steunen.
Ding is zwaar, dus los schieten kan ik niet eens.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:30

Daarom zou ik dat ook nooit doen. En ik heb geen geweer wat ook wel een puntje is. ;)

Maar als ik een van mijn eigen dieren moet verdedigen zou ik dat wel doen met alles wat ik heb. Misschien gevaarlijk voor mezelf maar ik ken mezelf, ik loop er niet van weg.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:32

pillow schreef:
Als er een wolf op mijn terrein zou zijn sluit ik de honden wel op. Dat zou ik niet wagen om ze richting wolf te laten gaan.

Onze honden zijn altijd samen met ons buiten als we aan het werk zijn. Als er dan in ene een wolf zou lopen dan is dat zo en gaan ze er wss wel op af
Kan ze moeilijk 24/7 binnen houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:44

tienus63 schreef:
Ik ben vorig jaar aangevallen door de hond van onze buren.
Twee honden stormden op me af.
Ik ben blijven staan, bewust.
Omdat ik bang was wat er zou kunnen gebeuren als ik zou vallen.
Imo gaf ik geen enkele aanleiding voor deze aanval.
Enige wat ik kan bedenken, honden met een rugzakje.
Teef overleden bij geboorte en puppies zijn door mensen groot gebracht en broer en zus zijn gehouden door fokker.
Enige wat ik gedaan heb is mijn gezicht en hals beschermen en ik was heel blij dat eigenaar bijna gelijktijdig om de hoek kwam.
Maar ik durfde en wilde de hond op dat moment niet van me af trappen omdat ik bang was dat hij me tegen de grond zou werken. Al dan niet geholpen door zijn zus.
Het betrof kruising appenzeller/golden retriever/ rottweiler.

Als het onze hond was geweest, enkele reis veearts of zeer strikt los en in de kennel.

Bij ons is het wat anders gelopen. De buurman jut ze altijd op als hij langs het hek loopt wanneer hij de post gaat halen. Die honden worden woest dan.
Dat hij de kans zag en hem in zn hand beet had de buur dan ook volledig aan zichzelf te danken.
Hij snapte dat ook.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:47

Popstra schreef:
pillow schreef:

Onze honden zijn altijd samen met ons buiten als we aan het werk zijn. Als er dan in ene een wolf zou lopen dan is dat zo en gaan ze er wss wel op af
Kan ze moeilijk 24/7 binnen houden.

Maar er zit toch nog heel wat tussen 24/7 binnen houden of ze op een wolf af laten gaan? Die van mij zijn ook altijd buiten als ik buiten bezig ben. Maar als er iemand het erf op komt rijden, bv de postbode, dan stuur ik ze toch wel even naar binnen. Hier loopt een afgerichte mechelaar rond en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat hij iemand grijpt omdat hij denkt mij te moeten verdedigen. In principe grijpt hij alleen op commando maar het blijft een dier. Of hij op het moment dat er een wolf rond loopt ook zo goed luistert weet ik natuurlijk niet maar ik hoop het toch wel. Moet er niet aan denken dat hij het gevecht aan gaat. Mijn andere hond vind alles en iedereen leuk en aardig dus die zal er zeker op af gaan. Dan liever toch maar even opsluiten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:35

rien10 schreef:
Wintu schreef:

Als, indien je op een wolf gaat schieten moet je hem in een keer kunnen doden. Anders veroorzaak je onnoemelijk veel leed. Het is niet gemakkelijk om voor een ongeoefende schutter zo’n groot dier te doden. Ik raad het iedereen die geen getraind jager is, sterk af om zelf te gaan schieten. Zeker met n kaliber wat niets uithaalt bij een groot dier.

Het was sarcastisch bedoeld rien10 ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:52

Dreamboy, waar zeg ik dat mijn honden 24/7 buiten leven?
Nergens he!!
Maak eens niet zo een drama zeg

Een wolf kondigt niet aan wanneer hij over je erf komt wandelen. Die kan zo in ene de hoek om komen dus ook wanneer jij net toevallig ook daar bent en jou honden net toevallig ook buiten lopen en neen niet aan de lijn. Het is ons eigen grond en omheind zodat zij er niet af kunnen!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:24

Popstra schreef:
Nergens he!!

Een wolf kondigt niet aan wanneer hij over je erf komt wandelen. Die kan zo in ene de hoek om komen dus ook wanneer jij net toevallig ook daar bent en jou honden net toevallig ook buiten lopen en neen niet aan de lijn. Het is ons eigen grond en omheind zodat zij er niet af kunnen!

Nou zeg, iets vriendelijker mag ook wel. Ik zeg toch ook niet dat je ze 24/7 buiten hebt? Je zegt dat 24/7 binnen geen optie is en ik zeg dat er nog een middenweg is. Is dat drama maken? Ik weet niet wat jij onder drama verstaat maar als er een drama maakt dan ben jij het wel met deze reactie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:28

Popstra schreef:
Nergens he!!

Even leesbrilletje Popstra….. dat staat er allemaal niet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:38

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook wel lees zoals Popstra. Zij geeft aan dat haar honden buiten rondlopen op het moment dat zij buiten is en dat als er dan opeens een wolf de hoek om komt, haar honden waarschijnlijk zullen blaffen en ernaartoe zouden lopen. Daarop wordt gereageerd met "Mijn honden zijn ook erg waaks maar ik zou ze toch echt niet blootstellen aan een wolf op ons erf. Lekker binnen blijven."

Dat 'blootstellen aan' is dan niet echt een bewuste keuze als de wolf opeens je terrein op komt gedraafd.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:44

Gini schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook wel lees zoals Popstra. Zij geeft aan dat haar honden buiten rondlopen op het moment dat zij buiten is en dat als er dan opeens een wolf de hoek om komt, haar honden waarschijnlijk zullen blaffen en ernaartoe zouden lopen. Daarop wordt gereageerd met "Mijn honden zijn ook erg waaks maar ik zou ze toch echt niet blootstellen aan een wolf op ons erf. Lekker binnen blijven."

Dat 'blootstellen aan' is dan niet echt een bewuste keuze als de wolf opeens je terrein op komt gedraafd.

Ik bedoel hiermee dus dat ik ze als de donder naar binnen zou doen voor ze erop af gaan. Natuurlijk heb je dat niet altijd in de hand en ik hoop dan ook maar dat ze op zo'n moment net zo goed luisteren als normaal. Overigens lees je de reacties ook maar half want ik geef ook aan dat die van mij ook altijd buiten zijn als ik bezig ben. Daarbij is dat ook niet waar Postra op reageert. Popstra reageert op het feit dat ik beweer dat de honden 24/7 buiten leven en dat zeg ik dus helemaal nergens.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:01

Ik weet ook niet of het mij zou lukken om de jongens op tijd binnen te krijgen hoor, ik weet ook niet hoe goed ze dan luisteren.. Ik stuur ze er uiteraard ook niet op af. Maar ik heb de honden ook vaak mee als ik ga uitmesten (stallen of buiten) en dan kan ik niet constant in de verte turen of er iets te zien is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:33

Dreamboy schreef:
Gini schreef:

Ik bedoel hiermee dus dat ik ze als de donder naar binnen zou doen voor ze erop af gaan. Natuurlijk heb je dat niet altijd in de hand en ik hoop dan ook maar dat ze op zo'n moment net zo goed luisteren als normaal. Overigens lees je de reacties ook maar half want ik geef ook aan dat die van mij ook altijd buiten zijn als ik bezig ben. Daarbij is dat ook niet waar Postra op reageert. Popstra reageert op het feit dat ik beweer dat de honden 24/7 buiten leven en dat zeg ik dus helemaal nergens.

Maar dat is dus al een heel wat meer genuanceerdere post dan "Ik zou mijn honden niet blootstellen aan de wolf. Lekker binnen blijven."

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:35

Gini schreef:
Dreamboy schreef:

Maar dat is dus al een heel wat meer genuanceerdere post dan "Ik zou mijn honden niet blootstellen aan de wolf. Lekker binnen blijven."[/quote]

Jij leest echt alleen maar wat je wil of niet? Popstra reageert helemaal niet op die post. Jij reageert daarop. En als je dan zo graag wilt mee praten, lees dan ook even mijn reactie daarna. Daar staat namelijk precies hetzelfde als hierboven. En dat zinnetje lekker binnen blijven slaat dus op mijn eigen honden, niet die van Popstra.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:47

Oei, waarom zo fel? Enkel en alleen omdat ik aangeef een bericht bij eerste lezing ook net iets anders te lezen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:53

Gini schreef:
Oei, waarom zo fel? Enkel en alleen omdat ik aangeef een bericht bij eerste lezing ook net iets anders te lezen?

Nee, omdat je maar de helft leest.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:03

Gezellig hier :+