[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:53

Dat zijn hele fijne geluksmomentjes.
Funny doet haar naam gewoon eer aan.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:26

Wat een prachtige foto’s en heerlijk filmpje.. das genieten he

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 19:40

In een woord geweldig. Wat een mooie koppel heb je.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:39

Ik blijf er bij dat je fantastische paarden fokt. Als ik ooit weer op hetzelfde moment voldoende tijd en geld heb :+ dan weet ik wel waar ik moet zijn.

Fijn dat Uk het goed doet, ook zonder mams. Ze heeft dezelfde 'koninklijke' uitstraling als haar moeder, mooi om dat nu al zo terug te zien. Zal voor jou ook wel bijzonder zijn.

Hopelijk vindt Uwe Hoogheid ook snel zijn forever home :j

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 02:48

@Karijn : Nou, dat zeker, ze vindt zichzelf ook erg grappig altijd :o
@Sjonniez : Echt genieten, zeker weten! :j
@Kinel : Dank je wel :D
@Eelmo : Wat lief, dank je wel <3 En inderdaad, wat je ook al aangeeft, die koninklijke attitude van mams heeft ze echt meegekregen, net als hier en daar wat Diva gedrag :+ Erg bijzonder om zo Daf toch nog 'live' elke dag wat mee te kunnen krijgen, op die manier blijven ze toch op een bepaalde manier bij je, al zijn ze er niet meer.

Ukdateeee *\o/* *\o/* :

Ook te leuk om niet te delen, vanochtend na de nachtdienst de paarden gevoerd (stalhouder is op vakantie en ik neem de voerdiensten op me) en toen ik Phoebe met Ureka en Ukkie buiten had gezet gingen ze even lekker samen rennen <3

Het was zo'n mooi moment en ik heb genoten even van dit mooie drietal. Phoebe heeft echt wel een beetje de rol van bonusmoeder op zich genomen (behalve het drinken dan, dat doet Ukkie niet bij haar) en als een van de andere dames lelijk doet tegen haar dan komt die kleine vos wel even duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is.

Zo mooi hoe dat dan loopt en hoe goede moeder Phoebe is, ondanks dat ze dit jaar voor het eerst moeder is geworden, het zit er direct in, net als bij haar moeder Daisy destijds.

Ureka en Ukkie zijn ook net 2 zusjes, lekker met de oren in de nek elkaar af en toe wegsnauwen, maar tegelijkertijd elkaar overal volgen en in de gaten houden en oh wee als ik Ukkie alleen meeneem , dan roept Ureka net zo lang tot ze haar weer ziet.

Ukkie begint wel steeds meer het naarling postuur aan te nemen , maar een paar foto's in het ochtendzonnetje vroeg gisterochtend die toch wel laten zien dat ze niet meer zo heel erg Ukkie is:

Diva
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, het halstertje is heel fout, maar ik moest hem gewoon halen bij de EJ, net als een Unicornhalster voor straks als ze nog wat groter is :D :+ Ik was jarig en er was 30% korting, dus ik had een excuus 8-)

Rosa doet het ook onwijs goed, vandaag haar eerste drafje, geen pas verkeerd gezet en het is voor zowel bijrijder als ons gewoon genieten hoe goed ze het allemaal doet en wat een will to please heeft dat paard, ongelofelijk <3

Afbeelding

De rest van de paarden doet het ook goed, ze staan weer op de paddocks helaas (behalve de merries met veulens) wat altijd qua uitmesten weer extra werk betekend, maar je doet er helaas niks aan.
Ik ben zelf heerlijk aan het mennen 3-4 keer in de week met Charlotte en verder pak ik de jonge paarden mee ter voorbereiding op het inspannen volgend voorjaar.
Ralph is gekoppeld aan Skye en Torbjorn en hij is vooral dikke maatjes met Torbjorn :j

Al met al gaat het hier dus lekker zijn gangetje :D

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:21

Wat een heerlijke update!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:58

Fijne update hoor!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 22:56

Wat leuk te lezen over Rosa.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat Davina zadelmak werd gemaakt en dat ging net zo.
Opstappen en gaan eigenlijk, geen pas verkeerd gezet en ook heel meewerkend.
En dat is altijd zo gebleven.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 12:34

mika11 schreef:
Wat leuk te lezen over Rosa.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat Davina zadelmak werd gemaakt en dat ging net zo.
Opstappen en gaan eigenlijk, geen pas verkeerd gezet en ook heel meewerkend.
En dat is altijd zo gebleven.

Oh echt, wat leuk om te lezen! Rosa is inderdaad ook heel meewerkend. Wel heeft ze de neiging om als ze iets spannend vindt haar billen samen te knijpen en wat te gaan rennen. Maar met de TRT methode leren we haar om de spanning af te vloeien zelf , gewoon lekker de tijd nemen, ze is jong zat :j

Gisteren kwamen de kijkers voor Hoogheid en het was een super match *\o/* *\o/* Ik ben zo blij voor hem, hij gaat een top huisje krijgen in België. Heel opgelucht dat ook hij weer een super plekje gaat krijgen, nu de papieren regelen voor de export en dan gaat hij als het goed is 25 oktober verhuizen.

De andere dames die niet verkocht zijn verhuizen 26 oktober naar de opfok, hopelijk mag dat ook allemaal weer goed gaan.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 00:41

Nou, vandaag hebben we Ureka en Ulynn naar de opfok gebracht, een weekje eerder omdat dat beter uit kwam. Ze hebben zich voorbeeldig gedragen, liepen samen zo de trailer op en bij de opfokplek ook zo de loopstal in :j. Ondanks dat ik het naar de opfok brengen toch spannend vond door onze eerdere ervaringen, op deze plek een heel fijn gevoel en het is dichterbij (25 minuutjes rijden) dus kan er makkelijker zo even langs.

Verder staat onze Uk op de Ulcergold sinds afgelopen dinsdag. Het zat me niet lekker haar opgeblazen buik, dus de dierenarts heeft haar weer onderzocht want ik bleef erbij dat het haar maag wel eens kon zijn. Bij voelen rondom het maaggebied was ze er ook echt niet van gediend, direct slaan en de oren in de nek. Dus nu 2 weken op de Ulcergold, als het helpt dan doorzetten tot minimaal een maand.
Ik merk nu al enorm verschil, haar buik is niet meer zo 'ballon' hard en ik mag haar weer poetsen aan die kant. Erg fijn en mijn gevoel zat dus wel in de goede richting.

Afbeelding
Gelukkig is medicatie toedienen een fluitje van een cent bij haar, ze doet haar mond al open als ze de spuit ziet :+

Afbeelding
Madam mikmak vindt dat ze altijd als eerste de weide uit mag :') oh wee als ik een ander paard eerst pak, dan krijg ik een beledigde hinnik :7

Verder moet je in de weide oppassen met Hoogheid die de spuiten uit je achterzak pikt terwijl je Ukkie aan het knuffelen bent

Hij was ook net zo snel weer uitgespuugd, blijkbaar was het niet lekker :')

Hij is gezond verklaard door de dierenarts dus hij mag aankomende vrijdag verhuizen naar België. Hoop dat zijn nieuwe eigenaar onwijs veel plezier met hem gaat hebben, maar dat komt denk ik wel goed met deze clown

Ukkie en haar grote (halfzus) Rosa <3
Afbeelding

Afbeelding

Rosa en Kae hebben nog een Halloween shoot gehad met de bijrijdster, ik heb ook spulletjes voor Ukkie gehaald dus die mag er komende week aan geloven }>
Afbeelding

Afbeelding

Torbjorn zijn mooie hoofd
Afbeelding
Een paar keer in de week wandel ik lekker even met hem, hij vindt alle aandacht heerlijk en geniet overal van. Wat dat betreft ben ik echt onwijs tevreden met deze crossbreed, hij is een 'normale' beweger, maar qua karakter is hij gewoon perfect voor mij. Ben zo benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:43

Wat een mooie update! Fijn dat er 2 op kamers zijn gegaan. Dat geeft toch weer even wat rust.

En goed dat de medicatie aanslaat Uk heeft veel voor haar kiezen gehad ook qua medicatie in het begin van haar leventje dus dat ze maagklachten heeft is niet heel gek gedacht.

Leuk zo'n Halloween shoot!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:47

Aaahh weer een foto van Torbjorn, blijft toch wel mn favoriet!!

Fijn dat de verhuizing naar de opfok goed is verlopen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:46

Leuke update!

Voor Ukkie is het na die moeilijke start en het vroegtijdig verliezen van haar moeder, nu in het najaar wel extra opletten weer idd. Kan ik me tenminste goed voorstellen.
Najaar / afspenen is voor veulens al best een happening en fase in het leven die ook een dip kan geven.
Voor een veulen met een achterstand geldt dat vast extra.
Fijn dat jullie haar zo goed in de gaten houden.

En mooi dat het met de anderen goed gaat in de opvang. En Uwe verkocht. Heel wat veranderingen dus!

Enne, Bokt team kom nou eens door met die veulen verkiezingen. Dan kan ik eindelijk op Ukkie stemmen! *D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 23:46

@Mer1980 : Dat was mijn gedachte ook qua Ukkie, ze heeft natuurlijk ruim 3 1/2 maand aan de medicatie gezeten aan het begin van haar leven, daarbij weinig maagbeschermers (alleen de 1e week).
Wormen waren al 2x uitgesloten, haar mest was verder ook prima (eerder had ze erg dunne mest, tot 5 maanden leeftijd, met behulp van o.a. de probiotica gelukkig weer op orde gekregen) dus voor mijn gevoel moest het de maag wel zijn , ook vanwege haar harde ballonbuik en 'boer' geluiden.

Haar buik wordt met de dag zachter, ik mag er ook weer flink overheen borstelen en dan word ik teruggekroeld in plaats van dat ik een schop krijg :o , dus het lijkt echt goed aan te slaan *\o/*

@Pallatin : Wat leuk dat Torbjorn favoriet is, hij heeft mijn hart ook echt wel veroverd. Hij staat een beetje in de stille verkoop, want er moeten er nou eenmaal wel wat weg, maar stiekem hoop ik dat hij gewoon lekker bij me mag blijven. Maar we zien wel wat de toekomst brengt, voor nu lekker van hem genieten :j

@Marigold : Najaar is inderdaad al voor het paardenlijf een hele omslag, helemaal nu ook met de wisselende temperaturen en het hoge vochtgehalte. Daarom gaat ze ook niet naar de opfok, ze zal de komende tijd (misschien wel altijd) wat meer oplettendheid vereisen en in een opfok met al het jonge spul van buitenaf weet je niet wat er eventueel ontwikkelt of meegebracht wordt. Hier op eigen stal is de paardenstapel aardig stabiel en weet je wat er speelt/heerst.

Ze mist haar kleine zussie wel, na het in de weide zetten vanochtend bleven zowel Phoebe als Ukkie vooraan staan van : Ja maar we missen nog iemand....
Afbeelding

Afbeelding

Phoebe heeft er flink last van, natuurlijk ook de eerste keer voor haar en het is nogal een 'oermoeke'. Veel roepen en zoeken naar haar kind, ik had het ook wel verwacht bij haar, Noalynn is wat dat betreft wat minder betrokken bij haar veulens dus die heeft meer een houding van : oke neem maar mee. Phoebe wilde haar kind overal mee naar toe nemen en bleef dit ook houden.

Hopelijk trekt het snel bij. Dit blijft toch wel het minst favoriete onderdeel van het hele fokken voor mij, ik weet dat het erbij hoort, maar ik voel met ze mee. Waar het natuurlijk fijn is dat er wat meer tijd over blijft en de stallen van de merries minder vies zijn, mis ik de bengels de eerste weken toch ook altijd nog wel.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 02:20

Nou Ukkie is aangemeld hoor *\o/* Ik ben lang niet zo actief op Bokt als sommige anderen (iets met weinig tijd), dus verwacht er niet teveel van, maar ik wilde mijn bijzondere meid toch nog een keer laten shinen <3 Want dat verdient ze gewoon <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:31

Jaaaaa Ukkie is toch wel een favorietje hoor! Ik ga zeker stemmen op haar!

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:37

Ukkie heeft mijn stem ook!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 21:03

Wat lief van jullie, ik wist echt niet welke foto ik moest pakken dus ik heb maar de foto gedaan waarvan iedereen altijd zei : Ja, dat is echt Uk hoe ze is :o

Vandaag het hoofd wat vol na een hele drukke week, dus in plaats van me te haasten bij de paarden er echt lekker de tijd genomen.

Afbeelding
Ukkie kijkt echt van : Wat moet je achter mij ? Dierenarts even foto's/video gestuurd en die vond haar ook echt al minder opgeblazen ogen dan vorige week, dus gewoon lekker zo doorgaan.

Afbeelding
Haar prachtige buikvlek <3

Afbeelding
Lekker voor haar uitstaren en mijmeren, ze heeft zo'n wijs koppie

Even lekker knuffelen

Ralph even een Tristan challenge mee gedaan, hij pakt het zo snel op , is erg intelligent en wil je ook echt pleasen. Lieve vent <3

Afbeelding

Blije vent

Daarna ook met Rosa gewerkt, de focus vooral gelegd op de ontspanning in haar lijf.
Afbeelding
Tevreden koppie

Genieten <3 <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:30

Knappe paarden allemaal. En heerlijk om even lekker de tijd te kunnen nemen.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 01:23

Zeker weten :j

Vandaag gaat Hoogheid verhuizen naar zijn nieuwe huis in België, gelukkig had de bijrijdster van Kae tijd om nog even wat mooie plaatjes van hem te schieten voor we hem moeten gaan missen.

Hij gedroeg zich weer voorbeeldig, wat een fijn veulen is het ook <3 Ik kreeg al een mooie preview

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel benieuwd naar de rest van de foto's <3 Hij moet morgen 3,5 uur reizen, wel met een maatje, ik hoop dat ze onwijs veel geluk en plezier van hem gaan hebben :o

Verder zelf wat Halloween thema items gehaald om dit weekend een paar foto's te gaan proberen te maken van o.a. Ukkie in Halloween style }:)

Afbeelding
De dame in kwestie ruikt nog geen onraad

Afbeelding

Rosa met de Halloween handjes :+ :+
Afbeelding

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 20:11

Ik wilde vandaag Ukkie even laten wennen aan de spookjes die ik haar om wil doen voor de Halloween shoot. Dat ging even anders dan gepland, ze had er zo geen zin in :o

Voor de normaal zo nuchtere Uk deed ze nu heel hysterisch :+ Morgen maar even wat anders in elkaar flansen en weer oefenen.

Was wel een mooi sfeertje met de ondergaande zon
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heeft ze me het weer vergeven morgen ~~}> O:)

Hoogheid is vrijdag veilig aangekomen bij zijn nieuwe thuis, hij doet het heel goed. Zo fijn dat hij ook een prachtig thuis heeft gevonden, ik kreeg vandaag ook weer een update, echt genieten !
Afbeelding

En ik kreeg een update van onze dames in de opfok met een foto : Ze doen het supergoed <3
Afbeelding

Echt zo fijn om op de hoogte gehouden te worden :j

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:49

Kijk dat zijn de leuke updates waar je het voor doet.
Ze zien er stuk voor stuk goed uit!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 12:05

Kijk dat zijn de beste updates! Fijn dat ze het zo goed doen!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 00:47

Helaas heeft de pech ons toch weer opgezocht, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen….

Vanmiddag onze liefste Daisy met spoed naar de kliniek gebracht met zware koliek…. Je raad het al, enige optie was opereren en wel zo snel mogelijk.

De moed zakt me gewoon in de schoenen zo, ik heb alleen maar lopen janken de hele middag en avond….. gelukkig vanavond het telefoontje dat de operatie geslaagd was, vanaf 20:30u staat ze ook weer. Die eerste kritieke uren en stappen door, maar we zijn er nog lang niet.

Afbeelding

Echt ik hou tot in het diepst van mijn ziel van onze paarden , maar hoeveel kan een mens hebben….. gelukkig zit ik in de nachtdiensten nu en heb ik wat afleiding, mn hoofd en gedachten gaan alle kanten op..

Dankbaar voor alle onwijs lieve mensen om me heen die nu ook weer direct paraat stonden, we vechten weer keihard…. Duimen jullie weer met ons mee?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 01:01

Ach jeetje zeg. Wat een prutzooi weer zo.
Heel veel sterkte daar. Hopelijk gaat ze de goeie kant op zo na de operatie.
Ik duim voor jullie. Hoop dat je een beetje kan rusten vannacht