[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:26

justdiesel schreef:
Kunnen we nu onderhand eens stoppen met dat gezeik.
Ik wil graag updates van de TS kunnen blijven lezen.

Dit inderdaad.

Er wordt gedaan alsof ze 20 km door de bossen is gaan rijden. Als mijn paard wordt gevonden door iemand, dan mag ik alleen maar heel dankbaar zijn dat iemand mijn paard zo heeft opgevangen en zelfs nog heeft laten nakijken door een dierenarts.
Als ze dan na een aantal weken ervoor kiest het dier ook beweging te geven en dat is in de vorm van rijden, dan lig ik daar niet wakker van na alles wat zij heeft gedaan.
TS heeft allang duidelijk gemaakt dat ze er niet op rijdt en toch maar door blijven zagen. Zielig vind ik het.

MarjanB

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:42

Ik heb ergens het idee dat ik het paard ergens van ken.. maar kan dr gewoon niet bij in m’n hoofd :+

Ben benieuwd hoe dit afloopt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:49

Wesseltje schreef:
justdiesel schreef:
Kunnen we nu onderhand eens stoppen met dat gezeik.
Ik wil graag updates van de TS kunnen blijven lezen.

Dit inderdaad.

Er wordt gedaan alsof ze 20 km door de bossen is gaan rijden. Als mijn paard wordt gevonden door iemand, dan mag ik alleen maar heel dankbaar zijn dat iemand mijn paard zo heeft opgevangen en zelfs nog heeft laten nakijken door een dierenarts.
Als ze dan na een aantal weken ervoor kiest het dier ook beweging te geven en dat is in de vorm van rijden, dan lig ik daar niet wakker van na alles wat zij heeft gedaan.
TS heeft allang duidelijk gemaakt dat ze er niet op rijdt en toch maar door blijven zagen. Zielig vind ik het.

Ik vind het ook zielig en lijkend op jaloers gedrag.Ts,jij hebt het paard gered en betaalt er alles voor.Als het paard het kan dan mag je hem gewoon gebruiken. Als er ergens een eigenaar is die dat niet wil dan moet die zich melden en de door jou gemaakte kosten vergoeden.Verder heeft niemand er iets over te zeggen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:01

Wat maken mensen zich toch druk. Beest heeft het prima zo, ze rijdt niet, ze zat er even op. Krijgt ie niets van.
Ik zou het leuk vinden om te horen hoe het verder gaat, maar snap heel goed dat TS er zo geen zin in heeft

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:23

ts, volgens mij hoef je hier ook geen updates te plaatsen, hoor. Als ik de laatste pagina's lees is niemand geinteresseerd in het paard, maar vooral in zelf gelijk willen krijgen. Sterk je energie maar lekker in Misterio, en ik volg je in je groep waar de sfeer een stuk fijner is dan hier.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:46

We hebben op de manege ooit ( heel lang geleden) een paard opgevangen dat aardig uitgemergeld was.
Dit dier kreeg de juiste voeding en een week losse beweging. Daarna werd ze heel rustig ingezet voor licht werk met lichte ruiters. Dit in overleg met de dierenarts. De reden daarvoor was dat de voeding beter werd verwerkt en de spieropbouw daardoor werd bevorderd. Deze merrie zag er al heel vlot weer gezond uit en heeft er niet onder geleden. Het kan dus wel degelijk gezondheidsbevorderend werken om dit dier voorzichtig in training te zetten.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:48

succes TS! Ik gun je al het geluk en als er geen reden zijn om niet te rijden (medisch gezien) lekker rijden gaan!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:56

IHN schreef:
ts, volgens mij hoef je hier ook geen updates te plaatsen, hoor. Als ik de laatste pagina's lees is niemand geinteresseerd in het paard, maar vooral in zelf gelijk willen krijgen. Sterk je energie maar lekker in Misterio, en ik volg je in je groep waar de sfeer een stuk fijner is dan hier.

Ik denk dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in het paard :)

Ik snap alleen de bezwaren wel. Het is uiteindelijk niet TS haar paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:05

IHN schreef:

Wat doe je zelf nu ;)

De meeste zijn juist geïnteresseerd in het paard en ook in hoe ts het doet. Merendeel vind ook dat ts het voor een groot deel en tot nu toe ook vooral nu goed doet nog.
Dus stop met het flauwe gedoe om te doen alsof de andere meningen er niet toe doen zolang die gewoon respectvol zijn.
Sfeer is niet minder aan het worden door mensen die aangeven iets niet te doen. Wel door het constante gehak op de mensen die het aangeven of die het voor een eventuele eigenaar/ander scenario opnemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:13

Avalanche schreef:
IHN schreef:

Ik denk dat er genoeg mensen geïnteresseerd zijn in het paard :)

Ik snap alleen de bezwaren wel. Het is uiteindelijk niet TS haar paard.

Een gevonden hond wordt na 2 weken waarin men alle moeite doet om de eigenaar te vinden eigendom van het asiel en kan dan een nieuw baasje krijgen. Ts heeft al veel meer dan 2 weken geprobeerd om de eigenaar van dit paard te vinden.Dus nu vervalt hij langzamerhand wel aan haar of er moet nog iemand komen opdagen met een heel erg sterk verhaal....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:15

in mijn ogen wordt het 'ik verzorg hem en de eigenaar is nog steeds niet op komen dagen' als excuus gebruikt om dan ook alvast maar van alles te gaan doen met het dier.
En uiteraard komt de Bokt klassieker 'jaloers' ook weer om de hoek kijken.
Ik zou het in ieder geval niet in m'n hoofd halen om op andermans paard te gaan zitten, gewoon ff om te proberen of wat voor excuus dan ook. Wil je zo graag dat ie beweegt, ga er dan maar mee wandelen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:16

Echt Anjali, jouw logica gaat m'n pet te boven. En die onzin over jaloers gedrag, zo goedkoop en slaat elke discussie dood.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:20

Er staan wel wat vermiste valkkleurige ruinen etc vermist in Duitsland op diverse websites, er lijkt geen centraal punt te zijn. Ik heb echter geen foto van deze dus kan niet vergelijken. Ook geen tijd voor trouwens. Maar de communicatie tussen Duitse politie en Nederlandse politie is 0,0 dus -O-

Na 3 maanden mag je volgens mij meer dan basiszorg gaan leveren (via de rechter). In feite is ie nu in bewaring en daar zijn strikte regels voor. Je krijgt simpelweg niet vergoed wat je erin steekt als het niet onder basiszorg of medische noodzaak valt. Ik heb 2x een paard in bewaring gehad.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:23

Lid weet trouwens te weinig daarvan. Dan moet je echt nvwa hebben. Of een bedrijf dat inbeslagnames doet, die weten ook wel wat de regels van bewaring zijn normaal. (Ggn bijv)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:24

peach2001 schreef:
Er staan wel wat vermiste valkkleurige ruinen etc vermist in Duitsland op diverse websites, er lijkt geen centraal punt te zijn. Ik heb echter geen foto van deze dus kan niet vergelijken. Ook geen tijd voor trouwens. Maar de communicatie tussen Duitse politie en Nederlandse politie is 0,0 dus -O-

Op welke websites dan? Ik vind het geen enkel probleem om even te kijken, ik heb namelijk wel foto's van het betreffende paard.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:26

Trouwens wel handig om een overeenkomst van bewaring te hebben, want als ie bijv 3 landen verderop gestolen is en je hebt geen ter goede trouw koopcontract of bewijs dan kom je zelf in de problemen (op heling staat een gevangenisstraf, dus je wil serieus bewijs in handen hebben voor je eigen veiligheid)

Oh dit is wel handig

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 18-09-22 18:34, in het totaal 2 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:27

Goudhaan1 schreef:
peach2001 schreef:

Op welke websites dan? Ik vind het geen enkel probleem om even te kijken, ik heb namelijk wel foto's van het betreffende paard.

Gewoon Google pferd vermisst dan kom je al heel veel verschillende Duitse sites tegen.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:33

Hmm, ik zie toch geen enkele valk in Duitsland vermist staan. Ik zit ondertussen in 2020 qua zoekresultaten, ook op de Duitse Facebookpagina's helemaal niets..
dus ik denk zomaar dat het wel meevalt met de vermiste valken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:34

Kinke schreef:
in mijn ogen wordt het 'ik verzorg hem en de eigenaar is nog steeds niet op komen dagen' als excuus gebruikt om dan ook alvast maar van alles te gaan doen met het dier.
En uiteraard komt de Bokt klassieker 'jaloers' ook weer om de hoek kijken.
Ik zou het in ieder geval niet in m'n hoofd halen om op andermans paard te gaan zitten, gewoon ff om te proberen of wat voor excuus dan ook. Wil je zo graag dat ie beweegt, ga er dan maar mee wandelen.

Dit dus,

En waarom zou b.v ik jaloers zijn? Ik heb mijn paard gratis gekregen na 7,5 jaar gereden te hebben. Gekregen van de vorige eigenaar. Dus die is wel echt van mij. Ik kan daar op rijden wanneer ik wil...waarom zou ik dan redenen hebben om jaloers te zijn?

Je hebt zoal gezegd wordt gewoon het recht niet om op andermans paard te rijden zonder toestemming. Je kiest zelf om het dier te verzorgen en kosten uit te geven ( en dat vinden we volgens mij allemaal echt wel geweldig en super van je !! )maar hij is niet van jou. Je gedraagt je zelf al eigenaar en bent duidelijk gek op dat paard. Maar je moet je ook een beetje tegen jezelf beschermen, als de eigenaar zich meldt en hem terug wilt ben je hem kwijt. Als je allemaal dingen met hem gaat doen ga je je er veel te veel aan hechten. Snap je wel dat dat alleen maar in je nadeel kan werken?

Als je perse een paard wilt waar je lekker mee aan de gang kan gaan moet je of een bijrijdpaard zoeken, een eigen paard kopen of wachten tot dit paard eventueel aan jou toegewezen wordt.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:35

IHN schreef:

Ja tuurlijk… want daar word elke kritische noot gewoon verwijdert….

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:39

Kunnen jullie kappen Kinke, Cinnepin en Libera? Jullie mening is duidelijk nu

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:42

tuurlijk, en iedereen die het eens is met de TS kapt ook met posten?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:49

LadyDii schreef:
Overigens begint hij enorme praatjes te krijgen. ;) Het koe-brave is er echt wel van af.

Net met hem uit de weide pakken en terug naar stal begon hij te steigeren en gek te doen. Dit is gedrag wat níet acceptabel is! Moet ik nu wachten tot een eigenaar zich zou melden om dit gedrag af te leren (op een diervriendelijke manier) en dus mezelf in gevaar brengen. Óf, mag dit gecorrigeerd worden onder het mon van "basis verzorging". Het blijven 1.66 en 700kg.

Geloof me dat het echt niet een penny-droom is iedere dag. Maar het hoort er bij.

Is het geen klophengst?

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:50

Altijd zo jammer dat als je een andere mening hebt gelijk jaloers moet zijn :')

Ik denk juist dat iedereen super blij is dat het paard goed verzorgd word op dit moment.. +:)+

Alleen gok ik dat sommige erover vallen dat ts af en toe laat overkomen alsof het al haar paard is.. en dat terwijl er misschien ergens een eigenaar is die van niks weet, of niet weet waar hij überhaupt moet zijn.. zoveel info is er immers niet van hem te vinden..

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:51

Kinke schreef:
tuurlijk, en iedereen die het eens is met de TS kapt ook met posten?

Het is aan jezelf hoor, je hoeft écht niet iedere keer te zeggen wat je ervan denkt. Je mening was de eerste keer ook al duidelijk.
Verder geldt (bij mij) "niet mijn paard, niet mijn zorgen." Óók niet als er dingen mee gebeuren die ik zelf niet zou doen. Hij heeft het goed, hij wordt verzorgd, laat gaan.

Ik geniet lekker door van de foto's en updates op Facebook, dikke chapeau voor TS! Ik zou alleen maar blij zijn dat er zo voor m'n paard gezorgd wordt. En er even op gaan zitten, zou me echt niets uitmaken. Zeker niet als er vantevoren gewoon een dierenarts heeft meegekeken.