Het grote working equitation topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:06

Bedankt voor de suggesties!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:55

Welke regio zoek je, Century? In Onstwedde zijn regelmatig WE lessen, zag ik al vaker op Facebook voorbij komen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:09

Uden ligt in Noord-Brabant, dus als die woonplaats klopt van Century is Onstwedde wel een eindje uit de buurt vrees ik.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:13

Oh, had ik niet gezien, sorry. Op de telefoon staat dat er niet direct bij en ik had haar profiel niet aangeklikt. Maar dan is Onstwedde inderdaad erg ver :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:20

Aha, zo heb ik ook weer iets geleerd. Ik bok meestal via de pc en niet met de telefoon. Geeft niets, misschien heeft een ander er wat aan!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:05

Op de laptop wel inderdaad, maar ik zie het op de telefoon echt niet zo erbij staan. Of ik zie het gewoon niet, dat kan natuurlijk ook!

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:08

Afbeelding
Afbeelding

Onlangs ook weer een clinic weekend van Ton Duivenvoorden gereden. Het is zo’n leuke tak van de paardensport.

Weet iemand of er nog (oefen)wedstrijdjes zijn in zuid Nederland of België?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:40

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:37

Texas02 schreef:
Welke regio zoek je, Century? In Onstwedde zijn regelmatig WE lessen, zag ik al vaker op Facebook voorbij komen.

Inderdaad Noord-Brabant :)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:44

annikavolder schreef:
ik meld mij ook even hier. Ik heb vorige week mijn 3e clinic gereden van Ton Duivenvoorde en dat ging heel fijn. Mijn paard kijkt echt nergens naar en doet alles super. we kunnen bijna alles al in galop ( we rijden zz-z dressuur dus kan goed verzamelen en hij wisselt heel erg makkelijk) `

Ik ga me opgeven voor de wedstrijd in Starnmeer in oktober, denk in WE1.
Que trail lijkt mij in galop met vliegende wissels echt veel makkelijker dan via draf/stap maar WE 2-3 ( ook met vee werken) dat kunnen we echt nog niet....
dus we gaan lekker kennismaken met deze tak van sport.

Ik las dat je muziek mag meenemen voor je proeven. Is dat verplicht? of kan je ook gewoon op een muziekje van de organisatie rijden? en hoe doen jullie dat met muziek? laat je iets samenstellen zoals een kur, passend bij je dressuurproef? Ik vind het nogal wat om dat meteen te laten doen als ik eerst nog moet kijken hoe alles gaat op zo een wedsrijd en welke klasse ik wil gaan doen enzo...

en qua oufit wil ik om te beginnen maar gewoon in een beige rijbroek en mijn donkerbruine dressuur jasje starten. Maar ik ben wel heel beneiwud naar jullie outfits!

Wat leuk! Ik zou gewoon beginnen in de WE1 en dan al snel de overstap maken naar de WE2 of WE3. De WE3 is met vliegende wissels dus voor jullie makkelijker. Daar kun je wel meerdere hindernissen met garrocha tegenkomen. De rest is herkenbaar uit de ZZZ. In de dressuurproef ook wat vliegende wissels en een pirouette.

Ik heb gewoon drie mooie nummers uitgezocht. Een voor de dressuur, één voor de stijltrail en een voor de speed. Niet speciaal in elkaar gezet dus die spelen ze vaak in repeat af. Er zijn ook mensen die de muziek precies hebben afgestemd op de proef, dan haal je vaak wel hogere punten onderaan je protocol.

In de TWE werken ze nog vaker met vee. Dat vind ik persoonlijk een van de leukste onderdelen. In de WEH ben ik het nog niet tegen gekomen. Het is wel leuk en leerzaam om je rundercerificaat te halen. In de TWE heb je trouwens de L1, L2, M1 en M2 waar wat andere verschillen in zitten.

Beige met bruin lijkt me heel mooi trouwens! Als ik jouw filmpjes zie moet de WE2 en WE3 ook zeker haalbaar zijn.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 21:00

_Zsazsa_ schreef:
In Oirschot is 8 november een workshop. Ik heb me ingeschreven met mijn PRE. Eigenlijk onze eerste kennismaking onder het zadel ermee.
Ik ben nog op zoek naar les regio Eindhoven maar dat is niet makkelijk te vinden.

Oh ZsaZsa nooit geweten dat jij zo dichtbij woont haha. Waar kan ik info over de workshop vinden?

Thuis kun je al veel oefenen en de reglementen goed doorlezen leert je ook al veel. Maar met balken en tonnen of pionnen kun je al best veel. Lessen zijn wel fijn om alles te kunnen oefenen en uitleg te krijgen over de hindernissen en hoe je die het beste rijd. Op wedstrijd loopt de jury in de lagere klasse mee met parcours verkennen en legt de hindernissen uit. Je kunt dan ook vragen stellen mocht je twijfelen over dingen.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:26

PreHungaro schreef:
annikavolder schreef:
ik meld mij ook even hier. Ik heb vorige week mijn 3e clinic gereden van Ton Duivenvoorde en dat ging heel fijn. Mijn paard kijkt echt nergens naar en doet alles super. we kunnen bijna alles al in galop ( we rijden zz-z dressuur dus kan goed verzamelen en hij wisselt heel erg makkelijk) `

Ik ga me opgeven voor de wedstrijd in Starnmeer in oktober, denk in WE1.
Que trail lijkt mij in galop met vliegende wissels echt veel makkelijker dan via draf/stap maar WE 2-3 ( ook met vee werken) dat kunnen we echt nog niet....
dus we gaan lekker kennismaken met deze tak van sport.

Ik las dat je muziek mag meenemen voor je proeven. Is dat verplicht? of kan je ook gewoon op een muziekje van de organisatie rijden? en hoe doen jullie dat met muziek? laat je iets samenstellen zoals een kur, passend bij je dressuurproef? Ik vind het nogal wat om dat meteen te laten doen als ik eerst nog moet kijken hoe alles gaat op zo een wedsrijd en welke klasse ik wil gaan doen enzo...

en qua oufit wil ik om te beginnen maar gewoon in een beige rijbroek en mijn donkerbruine dressuur jasje starten. Maar ik ben wel heel beneiwud naar jullie outfits!

Wat leuk! Ik zou gewoon beginnen in de WE1 en dan al snel de overstap maken naar de WE2 of WE3. De WE3 is met vliegende wissels dus voor jullie makkelijker. Daar kun je wel meerdere hindernissen met garrocha tegenkomen. De rest is herkenbaar uit de ZZZ. In de dressuurproef ook wat vliegende wissels en een pirouette.

Ik heb gewoon drie mooie nummers uitgezocht. Een voor de dressuur, één voor de stijltrail en een voor de speed. Niet speciaal in elkaar gezet dus die spelen ze vaak in repeat af. Er zijn ook mensen die de muziek precies hebben afgestemd op de proef, dan haal je vaak wel hogere punten onderaan je protocol.

In de TWE werken ze nog vaker met vee. Dat vind ik persoonlijk een van de leukste onderdelen. In de WEH ben ik het nog niet tegen gekomen. Het is wel leuk en leerzaam om je rundercerificaat te halen. In de TWE heb je trouwens de L1, L2, M1 en M2 waar wat andere verschillen in zitten.

Beige met bruin lijkt me heel mooi trouwens! Als ik jouw filmpjes zie moet de WE2 en WE3 ook zeker haalbaar zijn.

Dank voor je antwoord. Heb je muziek met zang? ( bv gewoon een nummer uit de top40 ofzo wat je mooi vind op repeat?)

Ik ga 19 oktober WE1 starten in starnmeer. en dan eens kijken hoe het gaat. De travers balk snapt hij nu aardig na paar keer aan de hand en onder het zadel oefenen ( we wijken gewoon over de balk)

mocht het goed bevallen dan ga ik denk ik al snel door naar WE 3 vanwege de makkelijke vliegende wissels en ga een kijken naar het vee, dat lijkt me super leuk ook!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 16:27

Afbeelding

dit is mijn outfit, maar dan doe ik springzadel op met donkerbruin dekje en beige broek

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:04

Hoi, sorry dat ik hier kom binnen vallen.

Degene die met mijn paard ment vind de broeken die vrouwen dragen in de WE zo mooi en zou die graag willen aanschaffen.

Het zijn die broeken met die flores zeg maar( lijken bijna rokken) ,weet iemand waar ik die kan vinden in NL?

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:17

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:19

ruitje schreef:
Hoi, sorry dat ik hier kom binnen vallen.

Degene die met mijn paard ment vind de broeken die vrouwen dragen in de WE zo mooi en zou die graag willen aanschaffen.

Het zijn die broeken met die flores zeg maar( lijken bijna rokken) ,weet iemand waar ik die kan vinden in NL?

Deze bedoel je waarschijnlijk :)
https://picadera.de/produkt-kategorie/reitroecke

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:43

Ik heb ze doorgestuurd beiden, bedankt!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:57

Prehungaro: Ja ik zit in Best, ik wist ook niet dat jij in deze regio zit.

Ik hoop dat ik mijn merrie een beetje kan voorbereiden op de workshop. Ze is nog niet meegeweest op ander terrein behalve de APTA keuring.
We zijn sinds deze week aan het kijken of we haar ook wat bitloos kunnen laten lopen. Ze is ontzettend scherp en gevoelig. Pakt alles dus snel op.

Afbeelding

Rijden jullie allemaal met een dressuurzadel of echt iets spaans/klassiek?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:55

Gisteren een fijne clinic gereden op Haf’25, gegeven door Gemma Broeze. Ik vond haar echt fijn les geven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week was ons WE debuut dan eindelijk. We starten in de WE1 waarin je de hindernissen in stap of draf doet en ertussen galoppeert.
Het verliep niet helemaal zoals gepland. Ik had de verkeerde dressuurproef uit mn hoofd geleerd maar kwam daar gelukkig op tijd achter dus snel de juiste in mijn hoofd gestampt en met goed resultaat --> bijna 68% en voorlopige 2e plek.

Daarna door naar de trail! Ik weet dat je niet door een hindernis mag rijden die je nog niet gehad hebt in je parcours, maar dat al geldt vanaf binnenkomen in de bak voordat de bel klinkt..... dat wist ik niet dus ik draai naar de jury om me te melden en rij per ongeluk tussen tonnen door... gediskwalificeerd dus voordat we goed en wel begonnen waren......Gelukkig mochten we HC starten en dat ging heel fijn met goede cijfers behalve de garocha en ringsteken want ik heb het voorelkaar gekregen om de garocha verkeerd om uit de ton te pakken. Ik vind dat raak ringsteken met het handvat bonus punten verdient ;-)

al met al een geslaagde dag, ik vond het super leuk en voor herhaling vatbaar!

hierbij ook nog wat gave foto's!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:14

annikavolder schreef:
Vorige week was ons WE debuut dan eindelijk. We starten in de WE1 waarin je de hindernissen in stap of draf doet en ertussen galoppeert.
Het verliep niet helemaal zoals gepland. Ik had de verkeerde dressuurproef uit mn hoofd geleerd maar kwam daar gelukkig op tijd achter dus snel de juiste in mijn hoofd gestampt en met goed resultaat --> bijna 68% en voorlopige 2e plek.

Daarna door naar de trail! Ik weet dat je niet door een hindernis mag rijden die je nog niet gehad hebt in je parcours, maar dat al geldt vanaf binnenkomen in de bak voordat de bel klinkt..... dat wist ik niet dus ik draai naar de jury om me te melden en rij per ongeluk tussen tonnen door... gediskwalificeerd dus voordat we goed en wel begonnen waren......Gelukkig mochten we HC starten en dat ging heel fijn met goede cijfers behalve de garocha en ringsteken want ik heb het voorelkaar gekregen om de garocha verkeerd om uit de ton te pakken. Ik vind dat raak ringsteken met het handvat bonus punten verdient ;-)

al met al een geslaagde dag, ik vond het super leuk en voor herhaling vatbaar!

hierbij ook nog wat gave foto's!

Super mooie foto‘s en geloof me zelfs als je al een seizoen meedraait lukt het je om door een toestel te rijden die je nog niet hebt gehad _/-\o_