Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Ik vind het soms best lastig hoor...
2 dezelfde groene beesten, worden door de een aangeboden voor 20k en de ander voor 60k... omdat het toevallig van een bekender persoon is.
c_alsemgeest schreef:Ik vind het soms best lastig hoor...
2 dezelfde groene beesten, worden door de een aangeboden voor 20k en de ander voor 60k... omdat het toevallig van een bekender persoon is.
Als de verkoper bekend is kan dat me niet schelen maar als de vader of moeder van het paard bekend is maakt wel uit voor de prijs denk ik.
Fly_high schreef:Nou, ik heb gisteren zo'n leuke bezichtiging gehad dat ik net een afspraak heb gemaakt om te keuren![]()
![]()
En dames en heren het is een RUIN![]()
Als het doorgaat hoop ik een handleiding erbij te krijgen, ik rij namelijk sinds altijd alleen van die zure merries, geen idee wat men met een ruin moetHij voelt wel onwijs prettig en 100% betrouwbaar met springen - dat terwijl ik hekel heb aan springen met onbekende paarden, rijd dan echt als een natte krant, dus dat zegt heel wat
![]()
De keuring is jammer genoeg pas volgende week, omdat ik per se bij mijn eigen kliniek (Bodegraven) terecht wil. Paar slapeloze nachten gegarandeerd![]()
Dat leuke paard met rare eigenaren heb ik maar laten staan, er waren net te veel rode vlaggen doordat het management bij die leken gewoon niet kloptjammer voor het paard, maar het is niet aan mij om andermans problemen op te lossen voor zoveel geld ook nog
Noblesse_ schreef:Ik heb als stille meelezer toch even een vraagje hier omdat het door mijn hoofd blijft spoken of ik misschien de verkeerde keus gemaakt heb. Overigens wel heel blij met mijn huidige paard voor alle duidelijkheid!
Vorig jaar was ik gaan kijken bij een 2,5 jarig springpaard. Prijs was aan de lage kant maar dier was zo van de fokker uit het land geplukt en kende dus echt nog héél weinig qua omgang met mensen.
Dier was door verkoper recent RX gekeurd. Foto’s naar mijn eigen DA gestuurd en deze bevond ze ook goed.
Toch wou ik zelf nog eens herkeuren door eigen DA. Klinisch en RX.
Paard ging op de eerste drie benen netjes door de buigproeven. Op het vierde been echt stokkreupel. Niet een paar passen, maar over de hele lijn stokkreupel.
Na een halfuurtje nogmaals gedaan, zelfde resultaat.
Mijn DA raadde meteen af niet verder te gaan met de keuring en paard te laten staan. Dus zo geschiedde. Vond t héél jammer want was echt mijn droompaard.
Afijn.
Zo’n half jaar later word ik nieuwsgierig en zoek op internet naam van paard op.
Bleek het beste dier kort na mij verkocht te zijn, en stond half jaar later te koop in Frankrijk voor het driedubbele van de toenmalige vraagprijs bij toenmalige verkoper.
Paard zag er heel goed uit op de foto’s. Advertentie sprak dat het dier recent RX goedgekeurd was en goed bevonden voor de sport.
En dan ga je dus twijfelen aan jezelf. Had ik toendertijd toch verder moeten kijken, bv herkeuren na twee weken rust,… ?
Het frustreert me heel hard dat ik mijn droompaard heb laten voorbij glippen.
Ookal wéét ik dat ik nooit een geruste minuut gehad zou hebben, wetende hoe stokkreupel hij was op één been met de buigproef.
Wat had bokt gedaan? Meteen laten staan zoals ik, extra onderzoek, herkeuren?
Paard had moeten dienen voor spring- en eventingsport. +- niveau L.
Ik weet dat ik hier nu niks meer mee kan, en ben zeer blij met mijn huidige paard. Maar ik wil toch even weten hoe anderen dit hadden aangepakt
Noblesse_ schreef:Ik heb als stille meelezer toch even een vraagje hier omdat het door mijn hoofd blijft spoken of ik misschien de verkeerde keus gemaakt heb. Overigens wel heel blij met mijn huidige paard voor alle duidelijkheid!
Vorig jaar was ik gaan kijken bij een 2,5 jarig springpaard. Prijs was aan de lage kant maar dier was zo van de fokker uit het land geplukt en kende dus echt nog héél weinig qua omgang met mensen.
Dier was door verkoper recent RX gekeurd. Foto’s naar mijn eigen DA gestuurd en deze bevond ze ook goed.
Toch wou ik zelf nog eens herkeuren door eigen DA. Klinisch en RX.
Paard ging op de eerste drie benen netjes door de buigproeven. Op het vierde been echt stokkreupel. Niet een paar passen, maar over de hele lijn stokkreupel.
Na een halfuurtje nogmaals gedaan, zelfde resultaat.
Mijn DA raadde meteen af niet verder te gaan met de keuring en paard te laten staan. Dus zo geschiedde. Vond t héél jammer want was echt mijn droompaard.
Afijn.
Zo’n half jaar later word ik nieuwsgierig en zoek op internet naam van paard op.
Bleek het beste dier kort na mij verkocht te zijn, en stond half jaar later te koop in Frankrijk voor het driedubbele van de toenmalige vraagprijs bij toenmalige verkoper.
Paard zag er heel goed uit op de foto’s. Advertentie sprak dat het dier recent RX goedgekeurd was en goed bevonden voor de sport.
En dan ga je dus twijfelen aan jezelf. Had ik toendertijd toch verder moeten kijken, bv herkeuren na twee weken rust,… ?
Het frustreert me heel hard dat ik mijn droompaard heb laten voorbij glippen.
Ookal wéét ik dat ik nooit een geruste minuut gehad zou hebben, wetende hoe stokkreupel hij was op één been met de buigproef.
Wat had bokt gedaan? Meteen laten staan zoals ik, extra onderzoek, herkeuren?
Paard had moeten dienen voor spring- en eventingsport. +- niveau L.
Ik weet dat ik hier nu niks meer mee kan, en ben zeer blij met mijn huidige paard. Maar ik wil toch even weten hoe anderen dit hadden aangepakt
happy2014 schreef:hoe zouden jullie staan tegenover een draught die een paar maanden geleden verkocht is, nu weer te koop staat vanwege geen klik?
Het kan natuurlijk dat er geen klik is, hoewel ik mij daar zelf niet zo veel bij kan voorstellen omdat je toch tijd nodig hebt om een combi te worden, maar goed iedereen is anders en het kan. Maar ik merk dat ik daar toch wat huiverig voor ben...
Noblesse_ schreef:Klopt, dat weet ik best. Echter had ik deze DA speciaal uitgekozen omdat deze erg goed bekend staat om keuringen.
Als de DA het paard kreupel trekt, is het dan niet logisch dat dit op alle benen is ipv één?
Verder is het ook niet echt een antwoord op de vraag: wat had jij gedaan in dergelijke situatie?
MyWishMax schreef:Bij zulke paarden zijn de ouders altijd bekend, anjali. Dus dan maakt juist de verkoper wel uit, naast andere verschillen die er kunnen zijn. Maar juist een bekendere verkoper kan nog meer vragen vanwege reputatie bijvoorbeeld.
StalNollie schreef:Je keurt juist om bepaalde dingen uit te sluiten. Op voorhand keur je dus bij 'afkeuring' niet kopen. Maar ik merk vaker dat kopers dan toch de keuring minder nauw nemen en concessies gaan doen.... Ik denk dan waarom keur je dan?
Overigens ook wel keer gehad dat pony niet lekker door de buigproef kwam mensen zijn er nog zo onwijs blij mee en pony na jaren nog steeds geen pas kreupel gelopen.
StalNollie schreef:Je keurt juist om bepaalde dingen uit te sluiten. Op voorhand keur je dus bij 'afkeuring' niet kopen. Maar ik merk vaker dat kopers dan toch de keuring minder nauw nemen en concessies gaan doen.... Ik denk dan waarom keur je dan?
Overigens ook wel keer gehad dat pony niet lekker door de buigproef kwam mensen zijn er nog zo onwijs blij mee en pony na jaren nog steeds geen pas kreupel gelopen.