Hier een week niet op gezeten (wel gewandeld/gemonteerd) en natuurlijk nog fris vandaag. Maar gereden in de grote rijbak en hij was über braaf
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik zie in de verte een helikopter van het leger aankomen en die dingen maken echt oorverdovend veel lawaai. Maar gaat ver om de stal heen dus ik dacht oh we zijn veilig. Keert dat ding opeens om gaat lager vliegen en komt recht over de bak heen. Ik wou heel snel afstappen , maar dacht als ik nu blijf haken met mijn voet dan wordt het pas echt gevaarlijk.  Maar ik kon toen al niks meer doen. Stalgenoot kwam er snel aan om tegen haar te praten maar was al te laat om haar eventueel even vast te houden. Ze deed een halve draai en ik zat klaar om een flinke galop mogelijk bij te kunnen benen en te kunnen blijven zitten. 
  Waarschijnlijk kennen ze het geluid van de traumaheli die ook zeker een paar keer in de week over de wei heen komt. Alleen deze was wel heel heftig hoor  
  Pffff zulke stressmomenten zijn niet fijn , maar het is goed gegaan. 

Moska schreef:Poeh dat klinkt wel heel spannend allemaal!
Mijn jonkie is nog steeds niet zo ver dat we kunnen beginnen met zadelmak maken. Hij heeft blijkbaar echt tijd nodig en kleine stapjes. Als hij iets eenmaal kent en vertrouwt dan is het wel goed, maar sommige dingen duren even. Deken op en af gaat nu goed, hoofdstel met bitje aan doen gaat ook prima en zelf kan ik nu ook longeren. Zadel erop en af gaat ook goed, alleen wel spanning bij longeren met zadel. Dit vloeit wel af na een aantal rondjes, maar we willen natuurlijk om te beginnen al geen spanning. Dus het wordt allemaal vervolgd in 2023.
Is niet erg, we zijn onverwachts met een fikse verbouwing bezig in ons nieuwe huis. Dus dat hij voorlopig nog niet naar huis kan komen, komt eigenlijk ook wel goed uit. De stallen komen toch ook pas in het voorjaar.
  Nu zitten daar over het algemeen ook verhipt handige ruiters op (ben ik ook niet, kan wel aardig sturen, maar daar houdt het wel mee op) en kun je je afvragen of het belang van het paard er mee gediend is. Ik heb liever een trager proces en 25 jaar plezier van en met mijn paard. 

ik wil ook liever geen andere mensen behalve mijn instructies op haar hebben rijden. Al wil op stal ook niemand omdat iedereen bang is dat ze gek gaat doen. 

. Bij veel wind en onrust longeer ik of werk aan de hand. Dus wachten tot het voorjaar hoeft nou ook niet echt. 't Is soms wel bikkelen in de winter, sommige stalgenoten rijden echt door weer en wind, ik heb daar bewondering voor, maar doe het niet (altijd) na.                                                         

binnenhoefslag was nog wel een beetje moeilijk, maar wijken pakte hij zo makkelijk op, en tempowisselingen en passen groter maken deed hij zo goed