Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 15:24

Bedankt voor de tips esje01 en Babootje! Ik ga ze een berichtje doen!

Elin ik heb eventueel ook nog wel wat adresjes voor je! Zal je een pb doen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:36

Nou ik ben dus sinds vandaag eigenaar van een merrie :)
Keuring was ok op een kleine onschuldige bemerking na. Misschien dat ik haar volgende week haal en anders de week erna. Benieuwd hoe de kudde gaat reageren op een merrie erbij :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 23:52

miezelke schreef:
Keuring was ok op een kleine onschuldige bemerking na. Misschien dat ik haar volgende week haal en anders de week erna. Benieuwd hoe de kudde gaat reageren op een merrie erbij :P

Oh jee.....
Heb je ook al een therapeut geregeld om je tzt van je verslaving af te helpen?
Anders ben je voor de rest van je leven verpest......

}:) }:)

MISTRAL94

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:06

Zijn hier mensen met ervaring met keuren in België?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:08

miezelke schreef:

Proficiat! Ik hoop binnenkort foto's of nieuwtjes van je merrie te zien!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:09

ikke schreef:
miezelke schreef:

Oh jee.....

Bedoel je verslaving aan paarden? Ja dat is heel ernstig en ik heb het al lang, maar ik wil er niet vanaf!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:18

miezelke schreef:

Gefeliciteerd miezelke! Veel plezier met haar :D

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:27

MISTRAL94 schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met keuren in België?

Ik! (Maar ik ben dan ook zelf een Belg)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:36

Ja ik ook, hangt er vanaf wat je moet weten?

Peut wordt ingeschakeld van zodra het nodig blijkt 8-)

Foto's van de merrie volgen als ze hier staat /3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:35

anjali schreef:
ikke schreef:
Oh jee.....

Bedoel je verslaving aan paarden? Ja dat is heel ernstig en ik heb het al lang, maar ik wil er niet vanaf!

Merries zijn de overtreffende trap.... }> }>

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:08

Ik heb een pb gestuurd.

Miezelke ben benieuwd naar je aanwinst. Voor het eerst een merrie?
Ik vind het wel een aanrader. Ik heb 2 ruinen bekeken beide wat afstandelijk. Gister een merrie bekeken en die zocht het contact wel direct op. Ik zal wel een merrie mens zijn :+

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:45

Hier ook echt een merrie mens! Heb momenteel 1 ruin en 2 hengsten en 2 merries maar merries liggen me toch het beste

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 10:56

Ik heb nu ook voor het eerst een merrie, hoewel ik met de paarden die ik vroeger ree en mijn ander paard altijd meer naar ruinen trok, wou ik gewoon heel graag een merrie met het vooruitzicht om wel ooit de kans te hebben om er een veulen van te fokken. Maar Marie kruipt echt in je zak, terwijl dat mijn ruin Diallo idd afstandelijker is en nooit zo snel een vreemd persoon zal gaan benaderen.

Ik heb nu ook gekeurd in België maar ben zelf ook een belg.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:56

Ik heb ook alleen ruinen gehad. Wel een enkele merrie gereden maar dit was een koele Fries en wat fjorden van mijn werk toen. Daar geen problemen mee gehad.

Ik ga morgen voor de 2e keer kijken bij de merrie van vorige week donderdag :D en naar de foto’s van de keuring gevraagd, die krijg ik zsm. Ben benieuwd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:57

Spannend Cookie2222 wat voor paardje ga je weer bekijken?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 19:59

Merrie van bijna 5j, dressuurgefokt Brandon x oo Seven. Is een half haar onder het zadel en heeft nu een (paar) keer B gesprongen en een b cross gelopen en vgm L dressuur.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:05

Spannend zeg, dat je zoveel tijd krijgt om te beslissen ook. Vond het allemaal zo bizar snel gaan qua verkoop van paarden momenteel.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 20:54

Nou ik ben dus totaal gefrustreerd omdat er voor die van mij weinig animo is :'). Zijn wel wat mensen wezen kijken, maar helaas nog geen match. Verder echt wel 500 + berichten gehad van allemaal mensen die een budget hebben van €2000-3000. Daar gaat die van mij echt niet voor weg. Ik zit nu in dubio om haar via een stal te laten verkopen, omdat ik zelf er niet echt meer op durf. Ze is top braaf, zolang je zelf geen onzekerheid of angst hebt. Maar ik ben helaas te angstig door een vorig paard, dus vriendin rijdt haar nu 3x per week. Maar is ook niet ideaal, want die moet ook elke keer opdraven voor het voorrijden etc. En ondertussen loopt de stalling gewoon door.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:15

N0a schreef:
Nou ik ben dus totaal gefrustreerd omdat er voor die van mij weinig animo is :'). Zijn wel wat mensen wezen kijken, maar helaas nog geen match. Verder echt wel 500 + berichten gehad van allemaal mensen die een budget hebben van €2000-3000. Daar gaat die van mij echt niet voor weg. Ik zit nu in dubio om haar via een stal te laten verkopen, omdat ik zelf er niet echt meer op durf. Ze is top braaf, zolang je zelf geen onzekerheid of angst hebt. Maar ik ben helaas te angstig door een vorig paard, dus vriendin rijdt haar nu 3x per week. Maar is ook niet ideaal, want die moet ook elke keer opdraven voor het voorrijden etc. En ondertussen loopt de stalling gewoon door.

Wil ze wel verkocht worden?

Klinkt misschien wat raar maar ik had mijn paard ook via een stal te koop staan. Heeft daar 1,5 jaar gestaan, best de nodige interesse maar geen verkoop.
Hoor ik terug van een van de verzorgers dat ze nul interesse toonde in potentiële kopers. Ging gewoon de andere kant op staan kijken. Ging men toch rijden, liep ze de kantjes er vanaf.

Maar als ik kwam, had ze ook in mij geen interesse. Totdat er een moment kwam dat ze daar echt weg moest en ik aangaf dat ze dan wel terug mocht komen. Ik zou een weekend over komen en dan zouden we het eens bekijken. Ik kom, ze komt naar me toe en liet zich maar met moeite overtuigen om haar eigen ding te gaan doen.
Je raad het al, ze is maar mee terug gegaan :D

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:25

N0a schreef:

Dit. Alleen maar berichten met wat de uiterste prijs is, maar geen enkele vraag over de paarden zelf. Prijs is op zich best bespreekbaar, maar ik hoef geen mensen die voor een duppie op de eerste rang zitten. Paarden zijn dan wel weer topbraaf (maar wel nog hengst, is zelfs mogelijk om de oudste bij ons te laten castreren, bij de jaarling moeten de ballen nog indalen), maar gewoon helemaal niks :( We zijn de 3-jarige nu aan het zadelmak maken om hem toch wat aantrekkelijker te maken. Vooraf castreren willen we niet, de ballen kunnen er altijd af, maar eraan kunnen ze niet meer. En hij is gewoon heel braaf, dus ik zie voor mezelf geen reden om ze eraf te halen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:28

N0a schreef:

Maar via een stal ben je nog meer kwijt toch? De maanden stalling moet je ook mee rekenen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:33

MISTRAL94 schreef:
N0a schreef:

Maar via een stal ben je nog meer kwijt toch? De maanden stalling moet je ook mee rekenen.

Tja, waarschijnlijk is het verschil al lang aan stalgeld uitgegeven.

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om het aan te gaan met het paard. Is ook niet gratis, maar allicht goedkoper en in ieder geval heel leerzaam......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 21:54

Ja precies Ikke. We staren ons vaak blind op het bedrag wat een paard moet kosten. Maar de overige kosten die misschien wel maanden door lopen moet je ook niet vergeten. Paarden verkopen over het algemeen heel snel op het moment.

NOa ben wel erg benieuwd wat voor paard je hebt?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:00

Ha dat budget van €2-3000 is erg herkenbaar. Gaan die van mij ook niet voor weg, dan worden ze maar ff doorgetraind. :P

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:26

MISTRAL94 schreef:
Ja precies Ikke. We staren ons vaak blind op het bedrag wat een paard moet kosten. Maar de overige kosten die misschien wel maanden door lopen moet je ook niet vergeten. Paarden verkopen over het algemeen heel snel op het moment.

NOa ben wel erg benieuwd wat voor paard je hebt?

Heb zelf het idee dat ik er niet te veel voor vraag, via een stal laten verkopen kost inderdaad ook geld.
Ze krijgen 10% van de prijs, echter is de stalling/trainen via hun wel goedkoper als wat ik nu aan stalling betaal. En vriendin van mij krijgt ook nog een zakcentje. Dus onderaan de streep zal het weinig schelen.

Merrie van 11 jaar oud, mooie afstamming Metall. Nakomelingen van haar moeder doen het niet onverdienstelijk in de sport. Wel heeft ze tot 2015 weinig gedaan, daarna pas onder het zadel opgepakt omdat ze 3 veulens heeft gehad. Oefeningen tot L zijn goed bevestigd, oefeningen van 't M zitten er wel op, maar nog niet geheel bevestigd. Ze is niet uitgebracht op wedstrijd. Maakt ook heel braaf een sprong (hebben nog niet hoger als een meter met haar gesprongen), kan alleen en met de groep naar buiten. Makkelijk ook in de hand. Wel wat eenkennig.
Moet onder het zadel ook elke keer wennen aan de andere ruiter. Doet niet gek, maar kan wat vlug worden. Als je zelf rustig blijft en niet gelijk aan de beademing moet zoals ik :') :') is ze na een pas of 3 weer bij je terug. Kan verder wel wat merrie-achtig zijn, met poetsen kan ze wat zwiepen met haar staart. Maar geen pis-merrie.

En misschien ben ik zelf ook te eerlijk. Vertel gelijk het hele verhaal erbij.