Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SVRL schreef:Als ze langer door traint, dan begint hij wel aandachtiger te worden, vandaar het langer trainen.

MirandaFuego schreef:SVRL schreef:Als ze langer door traint, dan begint hij wel aandachtiger te worden, vandaar het langer trainen.
Ik denk dat hij gewoon nogal kijkerig is en na een tijdje wat rond te hebben gekeken wat rustiger is, dat je dat bedoelt.![]()
Mrs Midnight, wat lief!![]()
Haha Fransje dat komt me bekend voor.
Maar gelukkig heb ik geen stalgenoten, Malik is ook helemaal verpest inmiddels dus die kan nooit echt nooit meer verkocht.
En het wordt nog erger..![]()
[ Video ]
SVRL schreef:Née, dat bedoel ik niet. Hij is onzeker maar niet bang. Ze heeft hem gisteren in de felle wind gereden en hij gaf geen krimp. Quick is gewoon niet met zijn gedachten bij zijn ruiter aan het begin van een training, waardoor hij traag op hulpen reageert. Hoe langer je met hem bezig bent, hoe meer hij met zijn aandacht bij je is. Hij moet gewoon leren om vanaf het begin met zijn aandacht bij je te zijn.

), het wordt nu toch wel heel echt zo
Kleine muppets worden groot, nog eventjes en het is echt een rijpaard

, afgelopen zaterdag Pinda onder het zadel
, en zondagochtend vond ik haar moeder met diepe open wonden op haar hoofd/kaak op stal
Zit echt een gat van 2 centimeter diep bij, ze staat met halster om op stal altijd en is waarschijnlijk ergens aan vast blijven haken (halster omlaten is bepaald niet mijn keuze, maar aangezien mensen haar nooit zonder paniek en drama haar halster om kunnen krijgen 's ochtends was het halster omlaten of paard niet meer naar buiten
Nadeel van een stal waar stalgenoten heel lief bijspringen met de verzorging maar waar het gemiddelde niveau van ervaring met paarden erg laag ligt, helaas. Althans, wel met een kopschuw paard.)
Arme olle moeke
paarden.. pff
heel knap van paard maar van jou ook 
hij schrok zelf erg dat het raak was
zou zo'n veiligheidshalster niks zijn, met klittenband?

) en daarna mag ik erop

stond te kijken

Nou ja niet fijn van de trap natuurlijk, maar wel dat hij zich zo veel beter lijkt te gaan voelen 

En die wat wel sluitingen hebben, hebben meteen heel veel gespen etc erop, dat geeft bij haar ook irritatie (verstelbaar op de neus is geen goed idee
).
Het ging al zo lang zo goed, een keer gepruts en het is weer mis... Denk dat ik met een oud halster naar de schoenmaker ga om een klittebandconstructie ervan te laten maken, zou het anders ook niet weten. (*edit: ik bedacht me nog dat ik Kramer nog niet gekeken had, en hoezee!!! Daar hebben ze een geschikt type halster!
Vanavond meteen een voorraadje bestellen
)

en griep.
fransje23 schreef:Die wonden vallen nog mee in vergelijking met de fatale afloop van een incident met een halster om in de box van een kennis van mij.. Dat is voor mij sindsdien dus echt een no go..
Mijn andere paarden staan braaf zonder halster op stal, dat is bij ons de normale regel. fransje23 schreef:Die wonden vallen nog mee in vergelijking met de fatale afloop van een incident met een halster om in de box van een kennis van mij.. Dat is voor mij sindsdien dus echt een no go..
maar op het eind was hij weer braaf en bij de les.
Het stukje achter de stal langs was al spannend genoeg. Ik wist niet dat paarden hun oren zover opzij konden laten hangen dat ze een vliegtuig imiteren maar Rudi kan het
Hij vond het zo spannend, alles moest links en rechts tegelijk in de gaten gehouden worden
Hij doet het apporteren ook netjes.
Wel fijn dat je daar ook zelf rijdt en begeleiding krijgt, dan kun je straks als hij 'klaar' is ook makkelijker zelf oppakken.
In de longeerbak, geoefend met overgangen maken op mijn benen en zit i.p.v. stem en ook voor het eerst een galopje mee gepakt. Hij is zo slim, hij snapte het gelijk
Wel de verwachte bokjes erbij gekregen, maar niet heftig dus vond het niet zo'n probleem. Zadel lijkt wel iets te klapperen nu en dat deed hij met proefrijden niet
Ben bang dat het aan de pad ligt, degene die ik nu heb is een stuk dikker (en nieuw dus zit ook nog weinig vorm in) dan die er toen onder lag. Komende week wil ik het zadel er een keer op leggen zonder de pad om te kijken hoe hij dan ligt. Als hij dan nog klappert neem ik even contact op. Ik verwacht dat het aan de pad ligt, want vrijdag lag het zadel wel goed. Zal binnenkort eens een filmpje uploaden van het proefrijden met zadel