[VOLG] Ik zocht een paard..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:09

MarjanB schreef:
Elisa2 schreef:
Leuk om foto's te zien Marjan.

Volgt ze de hand wel naar beneden met halsstrekken/ vw/nw rijden? Zolang ze dat niet doet zou ik haar niet zo snel oppakken want dan gaat ze haar nek vast zetten en voel jij inderdaad spanning. Ik denk dat er in de basis nog wel wat winst te behalen is. Maar goed, het zijn foto's en geen bewegend beeld dus altijd moeilijker om te beoordelen. Ik vind foto 10 wel een fijn beeld geven qua aanleuning.

Dank je voor je tips! Ja ze volgt de hand gelijk maar krult er dan wat achter als in de knik op de verkeerde plek. Wat ik vooral merk is dat ze als ze lang en laag loopt vooral hard gaat en weinig balans heeft. Probeer dat nu ook wat af te wisselen in tempo en vooral ook echt wat terug op z’n tijd.

Heb nu een leuke instructeur op het oog, maar mag nu even niet naar stal want proef en ruik niks meer :') dus ben net op Corona getest. Hoop dat ik negatief ben en dan snel een les kan plannen.

Hopelijk heb je geen corona! en ben benieuwd naar de leuke instructeur. :)

Ahja ze valt op de voorhand als ze lang en laag loopt doordat ze achter gaat stuwen en eigenlijk een slechte balans heeft. Terugzetten iedere keer voordat ze begint te stuwen/ harder te gaan en consequent vw/nw blijven rijden gaat ervoor zorgen dat ze meer in horizontaal evenwicht kan kopen met een goed gebruik van de rug en buikspieren. Doet ze dat aan de longe makkelijker? dat is ook wel een fijne manier om het ea te bevestigen/ trainen soms.

MarjanB

Re: [VOLG] Ik zocht een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 09:23

Bedankt voor je tips :) kan ik wat mee! Was het al wel wat aan het proberen maar nog niet consequent genoeg denk ik.

Aan de longe vind ik het lastiger omdat ik dan moeilijker kan begrenzen en eigenlijk niet handig genoeg ben met de dubbele longe. Met grondwerk pak ik het wel mee maar dat is vaak ook wel een dingetje :') mevrouw is aardig volhardend.

Hoop dat ik vandaag een negatieve uitslag krijg, Hihi dan zit ik er vanavond weer op om jullie tips uit te proberen. Ben in elk geval al erg blij dat ze weer durft te lopen en dat ik niet meer hoef te werken om d’r aan het lopen te houden. En dat ze weer een blij ei is, is voor mij het aller belangrijkst

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:31

Een baasje met echt hart voor haar paard :-D inderdaad dat is het belangrijkste, de rest komt wel stap voor stap! Graag gedaan. :-)

Ik zal voor je duimen dat je zsm de uitslag krijgt en deze negatief zal zijn.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:06

Fingers crossed dan inderdaad.
Als ze zo loperig is, mag je blij om zijn. Beter dan eentje die je continu vooruit moet duwen.
Werk veel op de volte dan. Gaat ze te hard, op de volte zetten zonder terug te rijden. Eenmaal op de volte, kan je haar weer rond gaan rijden en tempo terug pakken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 11:08

Dank jullie!! :D wordt blij van jullie reacties en tips!

Durfde geen itp aan te maken want denk krijg een oliebol aan commentaar..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:09

Ik kom even meevolgen! Wat een weg hebben jullie al af gelegd! Hopelijk is de uitslag van haar oog negatief en kunnen jullie verder!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:15

MarjanB schreef:
Dank jullie!! :D wordt blij van jullie reacties en tips!

Durfde geen itp aan te maken want denk krijg een oliebol aan commentaar..

Jammer hè, ik durf het ook niet snel. Ik denk dat je er goed mee bezig bent, extra paar ogen langs de kant zal fijn zijn om haar beter te ondersteunen. Wat mij opvalt is dat het opgerichte gelijk heel hoog is, en het lage ook erg laag. Ik zou ergens een middenweg proberen zoeken, waarin ze nog steeds duwt, maar niet gaat hangen of ontwijken. Maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk. Ze is ook idd wel zeker dik genoeg :+ dat zorgt er ook wel voor dat het er nu iets ‘logger’ uit ziet denk ik.

Jullie zijn goed en bewust bezig. Komt helemaal goed!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 11:35

@the_cat leuk!

K_M ja erg jammer is dat, maar goed t is ook lastig als mensen niet weten waar je vandaan komt. Merk het aan m’n nieuwe stalgenoten ook wel eens. Die vragen gelukkig wel vaak hoe en wat. Ga gewoon weer verder puzzelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 11:47

MarjanB schreef:
@the_cat leuk!

K_M ja erg jammer is dat, maar goed t is ook lastig als mensen niet weten waar je vandaan komt. Merk het aan m’n nieuwe stalgenoten ook wel eens. Die vragen gelukkig wel vaak hoe en wat. Ga gewoon weer verder puzzelen.

Weet je, als we al die mensen die commentaar hebben nu eens dit bouwpakket sturen:
https://www.revell.de/en/Products/Model ... otive.html
We halen de handleiding eruit en als het dan niet voor elkaar krijgen, branden we ze publiekelijk af....

}:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 12:05

Hahaha ikke _O- wil de gezichten dan wel zien als het pakket binnen komt.

Heb nog wat onbewerkte foto’s dus zal eerdaags even kijken of ik nog wat kan plaatsen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:09

Als ik ITP of HAW foto’s zou plaatsen van mij en mijn knol, was ik nu houtskool geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:16

Ik heb vroeger zelfs filmpjes geplaatst en foto's met slof := Nu plaats ik bijna niks meer, of alleen via pb naar bepaalde mensen. Dus ik snap je helemaal haha

Ik zou eigenlijk de oprichting helemaal niet vragen nog. Daar mist ze de kracht nog voor en het volgen van de hand. Maar echt voorwaarts neerwaarts is ook lastig en zwaar dus dat dat moeilijk is is niet zo gek. Daar hebben ze ook kracht en balans voor nodig. Die van mij kan halsstrekken voor een 10, letterlijk haha, maar na blessure nu weer aan het opbouwen en het is heel lastig. Want we vallen voorover en gaan rennen / stuwen. Ik ben dus heel erg met tempo controle bezig, wel voor been zijn maar daarbij wel wachten. Ik rijd dus een beetje halverwege, geen oprichting want dat kan pas als ze achter sterk is en voor nette aanleiding neemt. Maar ook niet te laag want dan gaan we voorover omdat de balans mist dan. Maar halverwege en daar zorgen dat ze de hand gaat aannemen, reageert op vooruit en terug en dan langzaam wat lager.

Ik denk dat jij nu op dat punt zit dat e eigenlijk wel vooruit gaat maar dan weer gaat rennen. Dat vooruit is heel fijn omdat ze dat eerst niet wilde, maar nu moet ze gaab leren om op jou te wachten. En jij dat je dus niet meer voorwaarts voorwaarts moet, actief maar wel jouw tempo. En dat is heel lastig als e ook de hand niet helemaal willen volgen haha

Straks valt het kwartje en is ze sterker en lukt het allemaal wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 12:19

karijn schreef:
Als ik ITP of HAW foto’s zou plaatsen van mij en mijn knol, was ik nu houtskool geweest.

Echt? Ik vind dat zo jammer!

Mwm Thanks kan ik ook weer wat mee! Haha en slof is Idd uit den boze :') las van de week een topic over zwepen, die komen ook in de ban..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:23

Yep _O-

Ik kreeg bij de slof niet eens het commentaar over het rijden ermee zoals normaal, maar dat die te los hing en gevaarlijk was daardoor... Of nu bij filmpje van een wedstrijd commentaar dat ik te hard rijd, terwijl alle juryleden juist complimenten gaven over activiteit en impuls. Dus ik ben ook wel genezen, ja.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:25

We hebben het allemaal moeten leren vanaf nul, toch? 100% perfectie bestaat niet. Je moet fouten maken om vooruit te gaan is mijn gedachte. De een heeft daar extreem veel talent voor, de ander niet en doet er wat langer over. En sommigen kunnen beter een andere hobby uitzoeken. Ik heb bijvoorbeeld 1 foto waar ik trots op ben. Maar de gemiddelde bokker zou op elke pixel kritiek gaan geven. Dat is het mij niet waard. Ik heb veel bereikt met mijn paard en die geniet nu van zijn pensioen. Intussen heb ik ook een andere hobby...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:34

Tja op een gegeven moment ken je de pappenheimers qua commentaren ook wel. En pik je de "krenten" eruit; de opmerkingen waar je wel wat aan hebt. Dus ik zou lekker foto's en ook filmpjes blijven posten. ;) ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

Een volgtopic zoals deze is leuk, je ziet ook echt veranderingen en vooruitgang. En ja, je pappenheimers pik je er zo uit.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

Zo jammer dat Bokt ooit zo kritisch is dat het mensen ervan weerhoudt een topic te openen :n Ik zou het heel leuk vinden je voortgang in een fototopicje te zien :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:43

Marjan, ik hoop dat je snel de uitslag krijgt. Mijn vader heeft er vier dagen op moeten wachten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 12:46

Ja t is erg jammer dat het zo’n drempel wordt zo. Wellicht durf ik het eerdaags aan :+

En 100% goed dat kan niemand ook niet een Carl hester oid, iedereen blijft leren, elk paard is anders en vraagt ook soms om buiten de gebaande paden denken.

@karijn, hoop het ook! Stalgenoot had gelukkig binnen 26 uur en die is van het weekend getest, dus heb hoop! Heb alleen wel erg typische klachten (niet ruiken, smaak is minder en pijn tussen schouderbladen) verder voel ik me gewoon goed.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:28

Hhmm, dat zijn wel heel typerende klachten. Doe je voorzichtig met jezelf.

Wanneer je die azijnpissers dan eens bijveegt, krijg je ook gelijk commentaar dat ze nooit wat van je zien.
Dat klopt ook; mijn rijden is niet de moeite waard om naar te kijken dus waarom zou ik.
Maar als de splinter en de balk er zo dik bovenop liggen, kan ik het soms niet laten om er een lucifer bij te houden. Gegarandeerd resultaat }:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:39

MarjanB schreef:
Ja t is erg jammer dat het zo’n drempel wordt zo. Wellicht durf ik het eerdaags aan :+

En 100% goed dat kan niemand ook niet een Carl hester oid, iedereen blijft leren, elk paard is anders en vraagt ook soms om buiten de gebaande paden denken.

@karijn, hoop het ook! Stalgenoot had gelukkig binnen 26 uur en die is van het weekend getest, dus heb hoop! Heb alleen wel erg typische klachten (niet ruiken, smaak is minder en pijn tussen schouderbladen) verder voel ik me gewoon goed.

Dat vergeten veel mensen helaas, juist training aanpassen op de bouw en niveau van het paard is zo belangrijk.
Ik snap iedereen die niets meer durft te plaatsen, ben er zelf ook wel van genezen op Bokt. (gelukkig zijn er ook veel mensen die wel normaal en fijn kunnen reageren)

MywishMax legt eigenlijk heel goed en gedetallieerd uit wat ik ook bedoelde.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:59

Dat topic over zwepen had ik ook gelezen ja, net alsof je paard gaat dood als je even laat merken dat been ook vooruit betekend.... En dan weet iedereen toch wel dat je hem niet verrot slaat. Las laatst ook ergens iemand die zei, 'als ik wat voel van de teugels in mijn handen heb ik eigenlijk al te veel'. Vraag me serieus af hoe je dan in godsnaam ooit je paard op kan richten, of simpelweg beetje stelling en buiging vragen :+

Ben wel benieuwd voor je test, klikt wel heel erg als corona..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:05

Mijn bijrijdster laatst gepest }>

Paard had iets stoms gedaan waardoor ze twee flinke strepen op d'r bil had staan (waarschijnlijk de bocht gemist of zo) maar ze was ook wat vervelend geweest en vertelde bijrijdster dat ze d'r een flinke tik verkocht had. Ik: nou, dat is te zien, ja }>

Begon ze helemaal te blozen, ach gossie :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 17:17

Hahahaha arm kind!

K_M ja ik denk ook ik gebruik hem om soms even wat te sturen (als in hallo mevrouw ik heb een binnenbeen of binnenhand)

Hahaha jullie geven me nu wel een uitdaging hoor :+

MarjanB @ [RIJ-ITP] Kaatje ITP