Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 17:30

Afbeelding

Afbeelding
Nou, vandaag Adelin gebracht. Het was losklikken, en toen zei ze "Yoe!" En ging ze op onderzoek uit. Nog een kwartiertje blijven kijken, maar wij waren niet meer zo interessant. Gelukkig had ik nog even mijn Pennyafscheid, ze stond bij het draad, en toen we stopten met de auto+trailer om nog even doei te zeggen kregen we nog een bescheiden hinnik. Geen "neem me mee" hinnik, maar meer een "ik red me wel, fijne reis" hinnik. Dus met een goed gevoel weggegaan. Ik moet dit weekend even kijken hoe dik het is op de weg, maar anders rijd ik dit weekend nog even op en neer.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:00

Ik heb mooie foto’s mogen ontvangen van Bokker Wilco-aqua van de paarden bij het spoor in Heeze.
Bij deze probeer ik ze in het topic te plaatsen.

vordur

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:04

Oké het lukt mij dus niet om het anders te doen.
Misschien kan kan ik de PB van Wilco-aqua door sturen aan iemand die wat handiger is dan ik.
:o

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Esja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:48

Hoi, gisteren heb ik mijn paard Appie op de locatie in Soerendonk gebracht. Voordat ik mijn paard hier achter ging laten had hij al een soort van vriendschap gesloten met drie tinkers.
Ik woon behoorlijk uit de buurt, maar omdat ik vakantie heb ben ik vanmorgen langs geweest en stond hij nog steeds met de tinkers.
Ik vind het toch wel heel moeilijk dat hij bij mij weg is en ik hoop hier dan ook mensen te treffen die hun paard hier ook hebben staan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:07

Ik ben vandaag op de locatie in Soerendonck gaan kijken om mijn 5 jarig paard met SI/knie problematiek met pensioen te zetten.

Ik zag dat er hier een topic over van der kruis liep. Zijn er ook mensen die hun jonge paard daar naartoe hebben gebracht?

Ze zeiden dat er vorige week nog een 4 en 5 jarige in de groep gezet zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:22

Ik kom dit topic even wakker schudden, ik heb Eclipse net naar van der Kruis gebracht. Hij staat in de groep op natuurweide 4, ik ben heel nieuwsgierig of er toevallig Bokkers zijn met een paard in die groep .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 15:52

vikki schreef:
Ik kom dit topic even wakker schudden, ik heb Eclipse net naar van der Kruis gebracht. Hij staat in de groep op natuurweide 4, ik ben heel nieuwsgierig of er toevallig Bokkers zijn met een paard in die groep .
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hi Vikki,

Wij hebben twee paarden in natuurweide 4, een grote bruine ruin van 1.83 en een vosruin met lichtere manen en een scheve bles. Ik hoop dat Eclipse zich snel thuis voelt!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:20

Maik79 schreef:
vikki schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hi Vikki,

Wij hebben twee paarden in natuurweide 4, een grote bruine ruin van 1.83 en een vosruin met lichtere manen en een scheve bles. Ik hoop dat Eclipse zich snel thuis voelt!

Wat leuk! Volgens mij zag ik maar een andere vos, is dat dan die van jullie op de 3e foto in mijn post?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 16:47

Zou goed kunnen, hij heeft alleen achter twee witte benen, is iets van 1.73m.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 17:17

Nog een paar plaatjes van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:29

Hey vikki, welkom! Mijn witte merrie staat ook in natuurweide 4. Niet de witte die bij je vos op de foto staat overigens. Hopelijk went je paard snel, en jij natuurlijk ook!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:21

November108 schreef:
Hey vikki, welkom! Mijn witte merrie staat ook in natuurweide 4. Niet de witte die bij je vos op de foto staat overigens. Hopelijk went je paard snel, en jij natuurlijk ook!

Dankjewel! Eclipse went vast sneller dan ik...

Horen deze billen dan bij jouw merrie ?

Afbeelding

Afbeelding

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 01:37

Ja! Altijd leuk om even die billen te kunnen zien :D. Ik woon op een uurtje rijden en red het helaas niet meer om de week te gaan, maar ik mis haar nog steeds hoor. Maar ze doet het zo goed daar. Eclipse gaat het vast ook naar zijn zin hebben!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:37

Ziet er mooi uit. Wat ben je hier ongeveer per maand kwijt en is het nog zo dat ze in een veewagen geladen worden wanneer de hoefsmid komt? De pony van mijn tante heeft er gestaan en dat ging toen zo. Dat vond ik wel bijzonder.

Michglay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 19:42

Klopt maar in Soerendonk niet met de veewagen en in Leende ook niet ☺️
Natuurweides als het goed is wel nog steeds , vond dat ook spannend Maargoed ze zeiden ook het gaat altijd goed en de paarden zijn het gewend , ik betaal 225 per maand inclusief enten wormenkuur en hoefsmid komen geen extra kosten bij .

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 21:04

Michglay schreef:
Klopt maar in Soerendonk niet met de veewagen en in Leende ook niet ☺️
Natuurweides als het goed is wel nog steeds , vond dat ook spannend Maargoed ze zeiden ook het gaat altijd goed en de paarden zijn het gewend , ik betaal 225 per maand inclusief enten wormenkuur en hoefsmid komen geen extra kosten bij .

Ok bij natuurweides wel. Wel bijzonder. Wel een hele nette prijs denk ik?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 08:54

Hier in twijfel om mijn pensionado te verplaatsen naar het rusthuis. Ik ga nu trouw elke dag dus dat is wel een ding voor mij als ik hem zou verhuizen. Hoevaak gaan jullie ongeveer?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 09:10

L_iek schreef:
Hier in twijfel om mijn pensionado te verplaatsen naar het rusthuis. Ik ga nu trouw elke dag dus dat is wel een ding voor mij als ik hem zou verhuizen. Hoevaak gaan jullie ongeveer?

ik ging in het begin elk weekend (vanuit België). Nu zitten er soms 2 weken tussen en soms 3 weken. Langer dan 3 weken wil ik er niet tussen laten. Ik ging ook elke dag naar mijn paard, maar ik kon door pensionstalgedoe ook gewoon niet anders. Nu kan ik gewoon slapen ’s nachts terwijl ik misschien al twee weken niet geweest ben, omdat ik weet dat het ok is. Eerlijk gezegd heeft het me veel rust gebracht.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:30

Eilandje schreef:
L_iek schreef:

ik ging in het begin elk weekend (vanuit België). Nu zitten er soms 2 weken tussen en soms 3 weken. Langer dan 3 weken wil ik er niet tussen laten. Ik ging ook elke dag naar mijn paard, maar ik kon door pensionstalgedoe ook gewoon niet anders. Nu kan ik gewoon slapen ’s nachts terwijl ik misschien al twee weken niet geweest ben, omdat ik weet dat het ok is. Eerlijk gezegd heeft het me veel rust gebracht.

Dat klinkt als een geruststelling. Dank je.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:03

L_iek, het is voor mij nog hartstikke vers dus ik ben helemaaaaaaal nog niet gewend, maar desalniettemin absoluut geen spijt. Ik hoop zaterdag met een vriendin een kijkje te gaan nemen voor het eerst sinds de verhuizing. Het voelde toen ik daar kwam kijken meteen zo goed dat ik de knoop snel kon doorhakken. Ook de wetenschap dat er nog meer opties zijn mocht blijken dat de natuurweide het toch niet is voor Eclipse is heel fijn. Ik verwacht dat 24/7 kunnen bewegen zijn gezondheid echt ten goede zal komen, eindelijk echt lekker paard kunnen zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 21:06

Ik ga elke maand, maar er zijn er ook die 1x per jaar gaan

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 07:51

Ik ga iedere 3-4 maanden, het liefst zou ik hem iedere week zien maar de tijd vliegt en het is 1,5 uur rijden. Begin van de zomer ging ik er voor het eerst blij weg omdat ik zag dat hij echt ok was. Toen stond hij er een jaar en had de winter overleefd en was niet gesmolten met het warme weer :D. Veel van mijn oud-stalgenoten hebben daar een paard staan dus tussendoor krijg ik ook nog wel eens een foto. Ik mis hem iedere dag maar het is goed zo <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 10:24

Bedankt allemaal voor de geruststelling. Ik ga eens een keer kijken naar de verschillende opties.