[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 12:41

Ik heb 34 en 35 achter elkaar gezien, en je ziet Koen echt verbeteren in het vloggen... Ik zou Koen trouwens ook wel meewillen als groom...

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:49

Nieuwe hashtag #everybodyloveskoen

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:52

Monnie_ schreef:
Nieuwe hashtag #everybodyloveskoen


:') :j

Koen gaat echt vooruit met vloggen ja! :j
Leuke vlog weer Jill! :D

VWestra
Berichten: 1102
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:37

Monnie_ schreef:
Nieuwe hashtag #everybodyloveskoen


:j
leuke vlog weer!

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:07

Ben ik dan de enige dat ook wel het stressvolle zou willen zien of dat Jill vertelt hoe ze zich er bij voelt als het net wat minder gaat en hoe ze dat probeert op te lossen etc.

Koen wordt inderdaad een stuk handiger met vloggen!

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:12

Yontheke schreef:
Ben ik dan de enige dat ook wel het stressvolle zou willen zien of dat Jill vertelt hoe ze zich er bij voelt als het net wat minder gaat en hoe ze dat probeert op te lossen etc.

Koen wordt inderdaad een stuk handiger met vloggen!


Enerzijds wel, bijvoorbeeld in Odense wordt een paar keer gerefereerd naar de 1e dag en dan ben ik benieuwd wat er niet lekker ging. Nav de score verwachtte ik grote fouten in de proef maar die kon ik zo niet zien in de beelden in de vlog. Dan ben ik nieuwsgierig waar het hem dan in zat.

Anderzijds, Jill stelt zich al heel kwetsbaar op met deze vlogs en daar heb ik diep respect voor. Om dan te vragen dat ze zich ook op de kwetsbare momenten, kwetsbaar opstelt vind ik wel heel erg veel gevraagd... Het moet wel 'menselijk' blijven :(:)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:14

Eens met Marieke :j

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:16

MariekeS_ schreef:
Yontheke schreef:
Ben ik dan de enige dat ook wel het stressvolle zou willen zien of dat Jill vertelt hoe ze zich er bij voelt als het net wat minder gaat en hoe ze dat probeert op te lossen etc.

Koen wordt inderdaad een stuk handiger met vloggen!


Enerzijds wel, bijvoorbeeld in Odense wordt een paar keer gerefereerd naar de 1e dag en dan ben ik benieuwd wat er niet lekker ging. Nav de score verwachtte ik grote fouten in de proef maar die kon ik zo niet zien in de beelden in de vlog. Dan ben ik nieuwsgierig waar het hem dan in zat.

Anderzijds, Jill stelt zich al heel kwetsbaar op met deze vlogs en daar heb ik diep respect voor. Om dan te vragen dat ze zich ook op de kwetsbare momenten, kwetsbaar opstelt vind ik wel heel erg veel gevraagd... Het moet wel 'menselijk' blijven :(:)



Uiteraard wel. Het hoeft natuurlijk niet in het heetst van de strijd gefilmd te worden he. Maar misschien achteraf even vertellen waar het dan mis ging en hoe ze dat ervaart. Wedstrijden zijn natuurlijk niet altijd rozengeur en maneschijn. Blijkbaar kan ze dat toch erg goed omzetten want Zamacho liep elke dag weer beter en beter zei ze in de laatste vlog.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:20

Weer leuke vlogs Jill!
Koen, je word ook beter en beter in het vloggen :D
Ik blijf echt fan van jullie.

Een vraag uit nieuwsgierigheid.
Heeft één van jouw paarden al eens met een (zware) blessure gekampt en dat je lang niets hebt kunnen doen of heb je door jouw trainingsschema zodanig geregeld dat blessureleed haast niet zo voor komt? :)

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:56

_Alarm_wlkp schreef:
Weer leuke vlogs Jill!
Koen, je word ook beter en beter in het vloggen :D
Ik blijf echt fan van jullie.

Een vraag uit nieuwsgierigheid.
Heeft één van jouw paarden al eens met een (zware) blessure gekampt en dat je lang niets hebt kunnen doen of heb je door jouw trainingsschema zodanig geregeld dat blessureleed haast niet zo voor komt? :)


Alarmwlkp, dit heeft ze al weleens gezegd, (gelukkig afkloppen op hout) hebben haar paarden nog nooit met blessures gekampt. Dit komt idd grotendeels door het gehele management eromheen :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:24

Koen, ik heb je altijd al leuk gevonden! En het is me nooit op gevallen dat het vloggen schijnbaar minder ging! :')

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:15

Ik lees al vanaf het begin mee maar wil nu toch even zeggen dat ik je vlogs echt heel leuk en leerzaam vind!
Echt gaaf om een in de keuken van een prof te mogen kijken.
En ik duim uiteraard ook mee voor een plekje op het EK! :D

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:17

Annekeee schreef:
Koen, ik heb je altijd al leuk gevonden! En het is me nooit op gevallen dat het vloggen schijnbaar minder ging! :')


Vraag je hem nu verkering? <<)

DideH
Berichten: 7030
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:25

Monnie_ schreef:
Annekeee schreef:
Koen, ik heb je altijd al leuk gevonden! En het is me nooit op gevallen dat het vloggen schijnbaar minder ging! :')


Vraag je hem nu verkering? <<)


Dadelijk moeten ze echt een Koen-fanmeeting organiseren :') := Arme Koen

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:14

Ik hoef geen fanmeeting, een keer groomen is goed genoeg :Y)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:52

Monnie_ schreef:
Annekeee schreef:
Koen, ik heb je altijd al leuk gevonden! En het is me nooit op gevallen dat het vloggen schijnbaar minder ging! :')


Vraag je hem nu verkering? <<)

Hahaha neeee sorry :') ik ga al trouwen :D

Bedoelde qua vloggen, gewoon zich zelf, daar hou ik van! :o indd niet zo tactisch verwoord, laat mijn vriend dit maar niet lezen dadelijk wordt hij nog jaloers :')

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:23

Leuk Vlog!!
'Moeder natuur moet even haar tranen kwijt' haha geweldig!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:45

Roosje_ schreef:
Leuk Vlog!!
'Moeder natuur moet even haar tranen kwijt' haha geweldig!

Die zin maakte mij ook echt aan het lachen! :+

Narcissa
Berichten: 3055
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:58

Hele leuke vloggen, fijn om het zo eens te kunnen meemaken!

Ansofie_

Berichten: 627
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Balen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:04

Yontheke schreef:
Uiteraard wel. Het hoeft natuurlijk niet in het heetst van de strijd gefilmd te worden he. Maar misschien achteraf even vertellen waar het dan mis ging en hoe ze dat ervaart. Wedstrijden zijn natuurlijk niet altijd rozengeur en maneschijn. Blijkbaar kan ze dat toch erg goed omzetten want Zamacho liep elke dag weer beter en beter zei ze in de laatste vlog.


Dit vind ik dus ook. Als je nu alleen de vlog zou bekijken, heb je totaal geen duidelijk beeld op de uitslagen.
Vind het bijvoorbeeld dus ook jammer dat de vlog afgesloten word voor de prijsuitreiking, dan weten de mensen dus niet welke score je uiteindelijk had.

Je geeft een beeld van de topsport (wat al heel bijzonder is van je, dat je dit doet) maar de mindere momenten horen daar ook eenmaal bij.
Dat je vol emotie in de camera moet spreken verwacht niemand van je, maar om een duidelijke vlog te maken denk ik wel dat het een aanvulling zou zijn als je in de auto/op hotel/achteraf thuis nog even een klein woordje uitleg bij bepaalde dingen geeft.
Iedereen snapt dat het niet gemakkelijk geweest zal zijn, selectie voor het EK, eerste proef, blijkbaar niet het gewenste resultaat, onzekerheid door die uitslag (? ik zeg maar wat), en dan is het heel leuk om toch de vooruitgang weer te zien doorheen de dagen, maar een woordje uitleg erbij had niet misstaan vind ik.
We mogen uiteraard al blij zijn met de beelden die we krijgen, en van een mindere vlog loopt ook niemand weg, maar wil je meegeven als tip voor in de toekomst. :)

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 07:09

Ansofie ik vlog voor mijn lol, ik ga het dan ook niet ten koste van mezelf doen. Je hebt waarschijnlijk (logisch) geen idee hoe zwaar deze wedstrijden lichamelijk en geestelijk zijn. Ik val gemiddeld 2 kilo af in 1 wedstrijd internationaal om maar een beeld te geven. Ik heb dus gekozen voor een beelden compilatie ipv een verslag per dag omdat ik dat niet trok. Ik snap dat dat niet is wat je verwacht, maar nogmaals, ik ga niet ten koste van mezelf vloggen.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:47

Ik denk dat we heel blij moeten zijn met elk stukje beeld wat we überhaupt zien. Er zijn niet veel ruiters op dit niveau die vloggen, dat is niet voor niks... Zo'n wedstrijd kost al genoeg tijd en energie. Ik verbaas me ook aan alle (goedbedoelde) 'kritiek/feedback' die wordt gegeven op de vlogs. Volgensmij is de bedoeling dat er een kijkje wordt gegeven in het leven van Jill en niet een vlog zoals misschien andere vloggers je echt letterlijk meenemen in hun leven. Dat is niet de bedoeling van deze vlog en volgensmij doet Jill het vooral voor haar plezier en niet om steeds betere vlogs te maken (aangezien er zoveel tips worden gegeven).

Het lijkt me voor Jill leuker als er gewoon gereageerd wordt op wat we te zien krijgen en er niet steeds meer of andere dingen worden verwacht. Volgensmij genieten we allemaal ontzettend van de vlogs en het zou zonde zijn als dat nu anders overkomt, ook al zijn alle tips en adviezen goed bedoeld.

We hebben aan het begin al zoveel mogelijkheid gehad om onze ideeën te delen en vragen te stellen. Dat zal ons niet vaak meer gebeuren met een ruiter op dat niveau dus misschien is het leuk als we Jill nu zelf de vrijheid geven om te bekijken wat ze verder nog wel/niet met ons deelt. Dan horen we het vanzelf als we weer tips kunnen geven of als er inspiratie nodig is voor een nieuwe video.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:49

@pistache: fair punt, had het zo nog niet bekeken. Ben het met je eens :j

Josien_

Berichten: 9062
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:08

Hoewel ik het eens ben met het feit dat Jill bepaald wat en hoeveel ze vlogt, vind ik niet dat we geen tips en adviezen mogen geven. Het is aan Jill of ze er iets mee doet maar er kunnen sons best waardevolle dingen tussen zitten!

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:09

Jiill_ schreef:
Je hebt waarschijnlijk (logisch) geen idee hoe zwaar deze wedstrijden lichamelijk en geestelijk zijn.


Hier sla je de nagel op de kop. Dat is dus de reden waarom mensen jouw vlogs bekijken en dat is dan ook waar deze kritische noot vandaan kwam.