Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:01

Welkom Lusitana! Heb je paardjes (vooral hun oortjes) al vaker voorbij zien komen in het buitenrij-foto's topic :)

@JolisaJ; Beterschap! Oh vrijpspringen vindt mijn pony ook te gek. Heb nu alleen geen materialen daarvoor.

Lusitana

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:05

Ja dat kan kloppen, xApple.

Ik ga nu naar de bios, dus ik kan even niet meer reageren. Komt vanavond wel weer.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:29

Beterschap JolisaJ. Niet fijn!
Lekker lol met je knol hebben voorlopig!
Vrijspringen is hier ook favoriet!

Welkom Lusitana, leuke paardjes!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:42

Lusitana: Wauw wat is Gandhi mooi <3 En middenin een natuurgebied wonen, dat klinkt goed!

Dankjewel Apple en jolmer :) Precies, we hebben lol, en hij heeft toch een klein beetje uitdaging. Dat rijden komt wel weer. :j

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:45

WiskyBokjes schreef:
Ukkiepuk, wil je wel weer gaan starten met een pony tussen de paarden? Wat is daar de reden van als ik vragen mag? :) Wel dapper hoor!

De hoofdreden is dat ik niet meer tussen de pony's mag starten en ik graag ergens voor train. Wedstrijden rijden vind ik leuk :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:36

Wat een lekkere buiten foto s allemaal.
Vandaag ook weer gereden, sinds 3 weken weer. Hij was een beetje fris en druk, gelukkig even les gekregen van mn vriend. Hij liep met stukken wel fijn. Pony is weer lekker verwend. Nieuw bucas deken (voor de andere stuurt bucas nieuwe singels op, super geholpen door ze!), nieuw halster, nieuw bit, fruity glansspray,...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:27

Dank voor de complimenten.
Gandhi is ergens heel boers, met zijn grote ramshoofd en grove ledematen, maar ook wel weer erg stoer door zijn stevige front en mooi door zijn kleur.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:14

Vandaag gelukkig best wel mooi weer, m'n pony's even uitgebreid gepoetst, mag wel gauw lente worden nu en een hele poos droog weer. Gisteren een paar regendekens gehaald bij de ej. Tweede 50% korting, beide een roze met paardjes erop. Echt iets voor ondeugende ponietjes :')

Ik vind rood het mooist staan op bruin of een schimmel. Blauw staat het mooist op een vos.

Wat een mooie omgeving daar Lusitana. En leuke pony's :) Ik noem mijn paard van ong 1,64m ook vaak pony. Anders moet ik pony's en paard zeggen, dus zeg ik, ik ben bij de pony's geweest :+ Ze is ook erg fijn gebouwd.

Apple, wat naar wat er gebeurd is daar op die manege. Daar schrok ik wel van toen ik het ergens op Facebook las. Is maar net hoe je valt, mijn grootste nachtmerrie om mee gesleurd te worden en met mijn voet in de beugel blijven hangen.

Jolmer, leuke pony, zijn dat de br carribean peesjes?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:35

Verwende pony Cemlys!
Lekker!

Lekker bezig geweest met de paardjes dus Gucci_!
Voorjaar mag zeker wel komen nu..
En leuk, nieuwe dekens!

Zijn inderdaad de BR kappen geloof ik. Dit is mn oude verzorgstertje, kappen waren van haar haha.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:17

Gucci_ schreef:
Wat een mooie omgeving daar Lusitana. En leuke pony's :) Ik noem mijn paard van ong 1,64m ook vaak pony. Anders moet ik pony's en paard zeggen, dus zeg ik, ik ben bij de pony's geweest :+ Ze is ook erg fijn gebouwd.

Ik zeg meestal gewoon "paardjes" dat dekt de lading. :D
Maar ook wel ponies, net hoe het uitkomt maar het is inderdaad onzettend lastig in het Nederlands als je ponies en een paard hebt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:37

Haha grappig, ik zeg ook altijd; de pony's. We hebben ook nog een Quarter merrie van 1.60 en ik heb een hengstveulen en die echt een buffeltje wordt maar toch zijn het 'de pony's :') :D

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:43

Leuke foto's allemaal, heb even gauw bijgelezen, het gaat snel in dit topic :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:43

xApple en Gucci_, ik zeg ook altijd 'de pony's' :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:02

Wij zeggen altijd 'de paarden' en geen een komt over de 1.10 m :+

Baby heeft een nieuw halster (van LoesLucky @bokt)
Afbeelding
Blauw is echt haar kleur <3

@Lusitana, wat een super leuke pony's!
@Gucci, gaaf een roze met paardjes hahah :')

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:45

KittyDylan schreef:
Wij zeggen altijd 'de paarden' en geen een komt over de 1.10 m :+

Baby heeft een nieuw halster (van LoesLucky @bokt)
[ [url=m/ZLJUTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blauw is echt haar kleur <3

Leuk halster! Leuke pony ook!

Ik heb zelf allemaal oude en goedkope troep. Ik koop dan ook alleen iets nieuws als het echt noodzakelijk is en halsters gaan lang mee... Gandhi heeft het laatst een nieuw halster gekregen omdat hij uit zijn oude gegroeid was. En dan ga ik voor het goedkoopste.
Ik heb veel tweedehands gekregen van lieve Bokkers.
De enige luxe die ik me met regelmaat veroorloof is anti klit spray vanwege de enorme staart van Gandhi die anders een uur nodig heeft om uit te pluizen.
Ik heb wel voor elk een eigen poetsset waarvan borstels soms vervangen worden. Ze hebben elk hun eigen kleurenthema, door toeval ontstaan(door dingen die ik al had).
Júpiter bordeaux, paars en zwart; Gandhi blauw (diverse tinten meest lichtblauw); en Chico rood en groen. Niet echt bij hun vachtkleuren gekozen.
Ik vind alles bij alles staan, ik heb niet van dit is lelijk bij die kleur. Wél van die kleur spat er uit op die kleur.

Ik gebruik gewoonlijk geen neusriemen, behalve bij bitloos uiteraard.

Grappig dat jij nou net weer "paarden" zegt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:58

"Vroegah" toen ik nog klein was hadden we paarden. Op mijn 4e kwam Kitty dus een pony en daarna meer ponys. Maar we zeggen nog altijd 'paarden' vanwege gewenning denk ik (of omdat "peerd" makkelijker is (limburgs) :+

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:16

LdJ schreef:
Ik heb een 45cm singel. Nu van Thorowgood zonder elastiek. Daarvoor met elastiek, maar dat zat helemaal niet fijn. En daarvoor nog een hele fijne van Rosner, maar daar loopt hij zich nu op kapot. Allemaal 45cm :)

Welke is dat van Rossner en verkoop je die ook eventueel? Mag via pb :)

Even terug komen op rood op een vos, ik vind rood erg mooi op mijn vosje!

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:24

Gaaf halstertje KittyDylan!

Staat leuk Drico!

Paarden of pony's..
Hmmm ik zeg altijd paarden, raar want het zijn bij lange na geen paarden haha.
Apart dat iedereen zo wat anders zegt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:25

Bij jou vind ik het minder erg dan op een 'gewone' vos, jouw pony vind ik best licht. Maar mooi vind ik het niet. Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, dan zou de wereld maar saai zijn :) 2 verschillende tinten van 1 kleur in een setje vind ik eigenlijk nooit kunnen haha

Vanochtend mijn pony voor het eerst liggend op stal aangetroffen, en ik mocht erbij gaan zitten! <3 En dat terwijl ik hem pas 3,5 week heb! Vond het best bijzonder zo snel al :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:32

CastaMickey schreef:
Bij jou vind ik het minder erg dan op een 'gewone' vos, jouw pony vind ik best licht. Maar mooi vind ik het niet. Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, dan zou de wereld maar saai zijn :) 2 verschillende tinten van 1 kleur in een setje vind ik eigenlijk nooit kunnen haha

Gelukkig niet nee haha, zou wat zijn als iedereen hetzelfde mooi vind :=

Als je doelt op mijn set op die foto van verschillende tinten, dekje hoorde eigenlijk niet bij dit jasje maar had toen geen zin om het dekje nog te verwisselen haha

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:34

Zo moest het eigenlijk dus zijn haha, bordeauxrood zadelvormig dekje :o
Heb dit jasje echter verkocht en ben nu over op donkerblauw :)

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:49

Dat hele "pony" gebeuren is uit Groot Brittannie overgewaaid met de import van Shetlanders en later Welshponies.
Daarvoor heette een pony gewoon "hit".
Dus dat ze in dialecten ook nog gewoon van paard spreken is ook niet zo raar. Die taal is ouder dan de term....

Inderdaad een mooi vosje, Drico, bijna isabel. Leuk ook, van die actiefoto´s!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:14

ik zeg altijd de paarden, en heb 2 pony's haha

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:42

mijn schoonzusje zegt altijd paarden en dan zijn het Falabella's , maar ik vind het wel bij ze passen.
Ik vind mijn ponys wel pony's omdat het onderscheid maakt tussen de trekpaarden van mijn man en mijn lievelingen die dan weer garnaaltjes lijken ook al zijn het c ponys en een shet. Zo weet iedereen om welke dieren het gaat.( eigenlijk gewoon praktisch)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Ja, kwita, maar dan heb je het of over de ene groep of de andere, maar als je ze nu als 1 groep benoemd, als in "onze.... " ?

Ik heb vanmorgen Gandhi maar weer eens het zadel opgedaan en een rondje om het huis gelopen waarbij hij op verschillende plekken moest stoppen op aanwijzing van het stokje tegen de schouder. Dat had hij vrij snel door, maar meer omdat ik ook stopte. Ik geloof niet dat hij de link al heeft gelegd met het stokje.
Ik had mijn rijhelm klaargelegd om daarna even op-en af te stijgen, maar hij vond het wandelingetje al zo spannend, dat ik het maar even heb gelaten. Dat moet eerst maar weer normaal worden. Hij heeft na het afzadelen helemaal los, ook zonder halster om, zijn hoeven uit laten krabben. Dat is best byzonder omdat hij daar een hekel aan heeft, of eigenlijk geduld voor mist, en het hek van het stalgebouw (en daar stonden we naast) stond gewoon open, dus hij had zo weg kunnen wandelen. Dus heel braaf. Dat verdiende wel een paardensnoepje (waar ik heel zuinig mee omga, ik doe maanden met een zakje).