een geschaafde schouder en wat spierpijn heb ik eraan over gehouden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een geschaafde schouder en wat spierpijn heb ik eraan over gehouden.
meisje2000 schreef:Misschien helpt het dat als hij versnelt voltes te gaan rijden. Door de volte kan hij niet sneller. Als hij dan weer ruatig is de hoefalag volgen. Telkens ala hij versnelt een volte draaien.
Ik moet hem nog erg bij mij houden, omdat hij zijn evenwicht verliest. Ik ben nu achtjes, slangevoltes, gebroken lijnen en voltes aan het inzetten (zowat alles vanaf de binnenhoefslag, anders gaat hij teveel steun zoeken op de hoefslag en het hek). Of combi's van slangenvoltjes met volte 10 meter op de X. Dit gaat qua stuur allemaal heel erg goed. Aleen wordt hij ontzettend drammerig in tempo als hij zijn evenwicht verliest of te fel wordt. hij is best dominant en temperamentvol. Kan ik hebben, maar heb even wat tips nodig gezien hij niet reageert op langzamer lichtrijden (terug in tempo werken op zit) of zwaarder gaan zitten. hij ramt gewoon door.. Mandy_B schreef:Welkom change3x wat een super leuk paard! Ben benieuwd naar hoe hij zich verder ontwikkeld. Vind hem al heel volwassen ogen.
Liindsey dat is een beetje minder.. hoe gaat het nu flink wat spierpijn gehad? Gelukkig kon je hem wel weer snel pakken en rende hij niet uit paniek naar huis..
Met mijn jonkie doe ik ook paar stappen terug. Hij begon in eens te bokken (binnen teugel te strak), niet eens grote bokken maar wel even laten weten dat hij het niet leuk vond. Dus nu voorkant weer ff los heeel veel overgangen en het stuur is bij ons op de rechterkant ook even weg haha. Probeer dit op te lossen door buitenteugel begrenzen en buitenbeen erbij en gewicht op binnenkant maar dat helpt niet. Tips? Of mensen die nog meer ideeen hebben.

Tymone schreef:Heb al een tijdje niks meer geplaatst omdat het niet zo lekker ging.
Yori bleef veel spanning houden waardoor je er niet op kwam.
Vanavond ging ik bij een vriendin kijken omdat er iemand kwam om haar paard voor de derde keer te rijden.
Toen hij een half uurtje later klaar was vroeg hij wat bij mij het probleem precies was. Daarna zei hij, we kunnen wel even gaan kijken.... Totaal niet voorbereid op deze actie gingen we naar mijn stal.
Na 15 min grondwerk stapte hij in alle rust op. Na 10 minuten stappen, draven en zelfs een klein galopje zei hij, zet je cap maar op.... En ja hoor ik heb voor het eerst op mijn eigen fokproduct gezeten. Gestapt en gedraaft. Wat vond ik het spannend, maar wat was ik blij naar afloop.
Volgens mij is de foto door het uploaden niet helemaal scherp meer, maar ben er trots op en wou het even delen.
[ [url=m/zMh0su.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:Tymone schreef:Heb al een tijdje niks meer geplaatst omdat het niet zo lekker ging.
Yori bleef veel spanning houden waardoor je er niet op kwam.
Vanavond ging ik bij een vriendin kijken omdat er iemand kwam om haar paard voor de derde keer te rijden.
Toen hij een half uurtje later klaar was vroeg hij wat bij mij het probleem precies was. Daarna zei hij, we kunnen wel even gaan kijken.... Totaal niet voorbereid op deze actie gingen we naar mijn stal.
Na 15 min grondwerk stapte hij in alle rust op. Na 10 minuten stappen, draven en zelfs een klein galopje zei hij, zet je cap maar op.... En ja hoor ik heb voor het eerst op mijn eigen fokproduct gezeten. Gestapt en gedraaft. Wat vond ik het spannend, maar wat was ik blij naar afloop.
Volgens mij is de foto door het uploaden niet helemaal scherp meer, maar ben er trots op en wou het even delen.
[ [url=m/zMh0su.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik volg het niet helemaal, er was iemand op het paard van je vriendin an het rijden, om een speciale reden? Of richt hij paarden af?
Wel tof dat hij jou zo kon helpen, ziet er echt super uit!

Heb wel een ander zadel van @Geryon dat wel lekker ligt op hem, dus daar waarschijnlijk gewoon mee aan de slag straks
.