Ja, het kan wel álles zijn. Ze hebben maandagochtend twee weken geleden het laatste stuk gras (we doen aan strookbegrazing) ter beschikking gekregen. Is dat "onlangs"?
Liggen doet met name Khavanna vooral in de vroegere ochtenduren (half acht, half negen) al jaren, dat is eigenlijk geen afwijkend patroon. Ik vond dit keer echter dat ze wel láng bleef liggen. Vandaar dat ik achterdochtig werd.
Ik ben ook ongerust over die harde manenkam/nek, dat had ze nooit.
Ze is niet echt dik, wel goed gevuld, maar dat hebben ze allebei altijd wel in het begin van het grasseizoen. Hoewel Japie momenteel minder rond is dan zij (ze is ook wel een stuk kleiner dan hij natuurlijk).
Morgenochtend komt er ieg een ervaren paardenvent naar haar tostand kijken, en indien verdacht qua insuline/hoefbevangen zet ik haar gelijk apart, evtl. met alleen wat hooi.
Ik kan dan ook "ïemand" laten komen, liefst meteen dezelfde dag nog, maar wat voor iemand? Moet ik gelijk een bloedproef laten nemen?
Bah ik ben er gewoon naar van, ik heb eigenlijk nooit wat met m'n paarden qua gezondheidsissues.
Edit: had deze al verzonden en zag toen pas de reactie van @Tamary.
Even herlezen en overdenken. O nee, ik voer niets bij momenteel, echt helemaal niks. ze hebben alléén gras.
Ze is trouwens een kruising Haflinger/Fries (moeder) x bont tuigpaard. Ze is nu wel een stukkie dikker dan onderstaande foto van circa 1,5 jaar geleden: