De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:32

Het is ondertussen alweer bijna 3 jaar geleden, ik ben erg benieuwd hoe het met haar gaat, maar na die leugenachtige brief van hun advocaat heb ik niet de behoefte om ze te contacten al hoop ik van harte dat het minder erg is dan hoe het er toen voor stond. Ik gun het helemaal niemand wat haar is overkomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:39

Bah wat een nare verhaal zeg Mer1980.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:03

Oef, dat hierboven is idd een heel naar verhaal.

Je kan idd hele rare verkopers treffen. Ik heb er ook nog twee:
Zo ging ik via sporthorses naar een paard kijken wat Z1 startgerechtigd zou zijn en wat licht aan de hulpen zou staan en goed voor het been (vanwege een lichamelijke beperking van mij). Dus op naar Noord-Limburg en paard stond achter woonhuis. Geen weidegang aanwezig. Paard werd opgezadeld en we moesten ongeveer 500 meter door een woonhuis naar een bak van iemand anders.
Paard werd gereden met gigantische sporen en zweep en was zéér flegmatiek. Bij eigenaresse niet vooruit te branden en toen ik erop ging, ging het los: niet willen lopen en gewoon steil de lucht in gaan.
Ik heb het betreffende paard een aantal malen vooruit geschopt voor de eigenaar (omdat paard blijkbaar dit een spelletje vond en dit vaker deed) en ben daarna heel gauw afgestapt en heb adieu gezegd. Ik bedoelde vlug in de zin van vóórwaarts, niet ópwaarts....

Daarna via Bokt naar de Achterhoek gereden, nog even heeeeel duidelijk gevraagd of het paard wel echt was zoals in de advertentie was. Ja, paard was primabello in orde.
Ergens in de rimboe lag een binnenbak, paard werd met trailer naar de locatie gebracht. Werd voorgereden, daarna ik erop en was prima voor elkaar paard.
Dus wij naar het huis van de verkoper om zaken te bespreken, zeggen ze daar aan de koffie: ja, we willen er 1000 euro meer voor, want we hebben een bieder gehad die er meer voor wilde geven. Dus we konden VP+1000 euro betalen of weggaan.
Na een grondige vloek en veeg uit de pan zijn we naar huis gegaan.

Gelukkig heb ik daarna viavia een heel fijn paard gevonden binnen het budget.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:25

ik ben dan achteraf altijd zo benieuwd of het paard dan werkelijk ook verkocht zou zijn voor vp excl meerprijs.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:55

Tja, dat zal je nooit weten. Het viel te proberen blijkbaar.

We zijn nu op zoek voor een kennis maar het valt toch nog niet mee.

Het verhaal van Mer is vreselijk maar dat had met elk paard kunnen gebeuren of niet. Dit soort dingen gebeuren gelukkig maar zelden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 08:43

Op mp staat een rijpony van 31jr te koop. Ziet er goed uit, maar vind t toch wel sneu om op zo'n leeftijd nog verkocht te moeten worden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 08:49

Soms heb je weinig keus...

Ik kan het weten.
Vorig jaar een verwaarloosde pony opgevangen.
Ze is nu weer op een mooi gewicht maar ik kan haar niet meer bieden wat zij nodig heeft kwa leef omgeving en kwa aandacht.

En daar leid mijn therapie paard en ik ook in mee.
Ik doe nu met beide niets omdat ik het heel vervelend vind de ander te laten staan.

Deze pony is al 25 jr. en ik heb het er dan ook erg moeilijk mee.
Heb er veel stress en onrust van en slaap dan ook heel slecht.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:13

Ik zou vandaag een koper krijgen uit België, belde me al heel de week. Tijd kon hij niet precies vertellen alleen voor 12 u. Omdat wij in de middag weg moeten, hij zou bellen als die er bijna was. Inmiddels bijna 12 u, ik ga ervan uit dat meneer niet meer komt.
Ga me er igg niet drukker om maken of sneller haasten nu. Of je zal zien dat meneer na 12 u aankomt, tja dan heeft hij pech want we zijn dan weg met de familie. Al heeft hij wel het adres van stal al..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:16

Het is toch nog maar 10 over 11?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:19

+:)+ /3 Het gaat ook wel eens leuk hoor. Ooitheb ik greageerd op een advertentie van een paardje dat weg moest omdat de dochter er niet mee kon springen,dat wou hij niet. Nou ik wil zelf ook niet springen dus geen probleem voor mij. Die mensen woonden een half uur riden van mij vandaan,en omdat ik geen auto heb kwamen ze me thuis ophalen. Toen we het huis naderden waarbij de pony op een weitje stond,zag hij ons en stond heel boos te kijken! Er kwam toen een bijrijdster die de pony voorreed,en met enige moeite kreeg die hem de bak rond. Toen ik erop maar de ponyhad helemaal geen zin,hij kleefde zo aan het groepje kijkers dat ik hem helemaal niet aan de gang kreeg. Nou ben ik ook absoluut geen goede ruiter hoor.Nou ja dit werd dus niets. Maar die mensen waren helemaal niet kwaad of teleurgesteld,ze hebben nog gezellig drankjes gehaald en we hebben er nog de hele avond gezeten en over paarden gekletst,en me vervolgens weer naar huis gebracht.Zo kan het dus ook gaan,gewoon gezellig met elkaar en de paarden omgaan en de beste combinatie uitzoeken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:17

cherell0 schreef:

Ik kan het weten.
Ze is nu weer op een mooi gewicht maar ik kan haar niet meer bieden wat zij nodig heeft kwa leef omgeving en kwa aandacht.

Ik doe nu met beide niets omdat ik het heel vervelend vind de ander te laten staan.

Maar waarom lijd (als je dat bedoelt) je therapiepaard en jezelf daar onder. Je kunt dat oude dier toch gewoon laten staan. Dat is toch niet zo erg. De meeste paarden vinden het niet erg als ze niks hoeven doen, je moet ze geen menselijke gedachten toedichten, want die hebben ze niet.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:02

Vulina schreef:
Het is toch nog maar 10 over 11?

Omdat ze een uur van te voren zouden bellen als ze er waren. Voor 12 u ivm mijn dagje weg.

Uiteraad hoef ik vast niet te vertellen dat ze niet zijn komen opdagen zonder telefoontje oid. Rn dat voor een ouder net echtpaar die zich voordoet lol

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:21

Jammer is dat hè...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:13

@Kletskousz: Zijn ze nog geweest? Ik vind dit niet correct indien ze niet meer gebeld hebben want afspraak is afspraak en anders even afzeggen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:27

pillow schreef:
cherell0 schreef:

Ik kan het weten.

Maar waarom lijd (als je dat bedoelt) je therapiepaard en jezelf daar onder. Je kunt dat oude dier toch gewoon laten staan. Dat is toch niet zo erg. De meeste paarden vinden het niet erg als ze niks hoeven doen, je moet ze geen menselijke gedachten toedichten, want die hebben ze niet.

sorry heb op het verkeerde knopje gedrukt, dus antwoord staat in pb |o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:20

Je wil niet weten hoe vaak mensen niet op komen dagen!
Eerder paste ik me nog wel aan of reed ik extra heen en weer. Nu mag je komen kijken als ik er ben. Anders niet. Hoevaak ik wel voor niks heb zitten wachten. Bah. Bel dan ff af. Al is het met een rot smoes

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:43

Vorig jaar mijn eerste paardje gekocht wat vrij vlot verliep. Wat ik erg jammer vond tijdens mijn zoektocht, is dat mensen hun paard te koop zetten en er eigenlijk op het laatste moment achter komen dat ze hem toch niet wilde verkopen. Bij een paard wezen kijken waarbij het contact super verliep, en erachter komen als je er bent dat ze zo bang was dat ze hem zelf niet wilde voorrijden. Een andere waarbij ik de 2e keer wilde gaan kijken en ze hem op het laatste moment ook niet wilde verkopen. Toen de keus gemaakt voor mijn huidige paard. Kreeg ik later een bericht of ik toch nog wilde komen. Mijn paard nu was bij de vorige eigenaar een heel ander dier. Moet nog steeds lachen om het bericht dat ze nooit bokte. Nu omgetoverd naar een vrolijk paard met streken..

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:05

anjali schreef:
@Kletskousz: Zijn ze nog geweest? Ik vind dit niet correct indien ze niet meer gebeld hebben want afspraak is afspraak en anders even afzeggen.

Nee niet op komen dagen, geen telefoontje niks.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 07:52

Balen mensen die niet komen, ik had gisteren ook een ongeveer afspraak met een kijker, en toen hoorde ik niets meer. Toen dacht ik aan dit topic, maar kreeg s'avonds alsnog bericht dat ze ineens moest overwerken en niet kon reageren. Dus alsnog netjes afgehandeld, maar op het moment zelf grrr.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:10

StalNollie, ik heb het niet afgewacht en gedacht: geen hand vol, maar een land vol.
Ben uiteraard boos weggegaan maar wel beleefd gebleven.

Het is als verkoper ook érg irritant als je kijkers krijgt die je van tevoren al duidelijk hebt verteld hoe paard in elkaar steekt en wel of niet voor beginners geschikt is. Toen ze voor mijn zwartje kwamen heb ik er wel eens mensen afgeplukt. Ga maar weer naar huis, dit wordt niks.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:19

Vind het ook wel grappig als mensen het paard de schuld geven van hun eigen onbekwaamheid. Paardje deed zijn best, maar als je hem steeds aan de binnenteugel krom trekt dan loopt hij niet naar buiten nee...

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:27

Ik heb mijn jonge hengst nu te koop staan, uitgebreid erbij gezet wat ik aanbied en dat het een paard is in de hogere prijsklasse.
Geen telefonische prijsopgave en waar krijg ik steeds weer vragen over? Wat ik ''er'' voor vraag...ppfffff en dat ze een goed huis kunnen bieden maar niet veel geld hebben. Als ik vraag of ze me even willen bellen krijg je vervolgens geen reactie meer? Of ik nog meer foto's heb en filmpjes ? Een paard van deze kwaliteit is toch wel een ritje of een gesprekje waard?
Ik kan dat echt niet begrijpen, zo groot is Nl toch niet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:31

Hogere prijsklasse is een heel rekbaar begrip. Plak er een cijfer aan ipv een vage term die lang niet iedere koper kan inschatten.

"Duur" kan nl alles zijn tussen 6000 en 150.000+ afhankelijk van nogal wat niet altijd even duidelijke of bewezen factoren.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:33

ik moet eerlijk zeggen dat ik veel adv. zonder prijs voorbij ga :o (tenzij er echt tussen staat wat ik zoek)

maar dat is een discussie die al eerder voorbij is gekomen hier :D

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:33

@tamary dat is ook verder prima maar dan kun je me toch gewoon even bellen en een richtprijs vragen? :D