Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:40

zoeensep schreef:
Was een tijdje geleden samen met een vriendin in ons tussen uur naar stal om mijn slofteugel te halen want die moest ze lenen. Zegt zo een stalgenootje : leren jullie paardrijden op school dan? Ja we leren op de mavo paardrijden, elke dag -_____- stalgenootje geloofte het ook nog ...

Was het maar zo'n feest geweest :')

Caatje87

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:01

Vriendlief zag op mijn protocol staan dat ik moest oppassen dat mijn paard niet ging duiken.
Hij vroeg zich af of mijn paard snorkels en een duikbril ophad....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:28

:D Afbeelding

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:38

:')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:49

Luz_ElenaE schreef:
Nemurin schreef:
HET ZIJN OOK ALIENS!
Ooit een paard van binnen gezien? Wat bij ons een klein aanhangseltje aan de darmen is dat kan ontsteken is bij hun echt een monsterlijk grote rups.

Je bedoelt het wormvormig aanhangsel? Dat wat in de volksmond blinde darm wordt genoemd maar de blinde darm zit ff een stukje daarvoor.
Die heb ik nooit gezien. Wel een stuk dunne darm denk ik, wat ze op horse event in een zwembad hadden gelegd en die nog die peristaltieke bewegingen maakte, ik dacht dat die darm nep was vond het wel grappig dus ik voelde de hele tijd hoe dat ging. Toen zij zo'n medewerker dat die echt was, gadverdamme! Dat verklaarde wel die sliertjes waar bloedvaten langs liepen, ik vond hem er al zo echt uitzien :')

In principe hebben wij een stuk blinde darm dat het wél gewoon doet, maar het is maar heel klein omdat wij geen planteneters zijn. Daar hangt dan weer een fliebertje aan dat inderdaad kan gaan ontsteken en barsten en dat is dan echt dat aanhangsel. :')
Dat is inderdaad bij paarden heel groot, ze hebben er ook eigenlijk twee maar een is duidelijk groter dan de ander.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:58

Renske1987 schreef:
Vriendlief zag op mijn protocol staan dat ik moest oppassen dat mijn paard niet ging duiken.
Hij vroeg zich af of mijn paard snorkels en een duikbril ophad....
_O-

Shirley schreef:
_/-\o_

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:12

Hahah geweldig plaatje!!

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:40

Reacties van een penny op mijn foto's
Foto van mijn paard met westernzadel: omgomgomg wat een gaaf rodeozadel, vet stoer!
Foto van mij met met verzorgfries: wauw, wat kan die mooi met zn nek krom lopen! (Gewoon aan de teugel dus :') )

Veeartsen die komen chippen zijn ook niet altijd helemaal into de paarden, vraagt over ons bijna helemaal witte veulen met hoofd en kontvlek: 'Goh, wordt die later helemaal zwart?' (Omgekeerde verhaal van een schimmel die zwart geboren wordt) :')

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:26

Shirley schreef:
:D [ [url]Afbeelding[/url] ]

hahahah, ik kom niet meer bij :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:52

Ondanks mijn vader deels een paardenmens is (via zijn zus), haalt hij telkens alle termen door elkaar :+
"Kun je eens het halster brengen?" - "Dat heeft ie al aan..."
"De staleigenaar laat zijn hoofdstel nu aan omdat hij hem anders niet te pakken krijgt." - "Uh? Zal wel zijn halster zijn want een hoofdstel is om te rijden..."

_O-

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:04

Ik had een nieuw kindje in de les. Ik legde uit en liet zien dat het bit tussen de tanden ligt, op de lagen. Zegt de vader: oh, dus jullie hebben zijn tanden eruit getrokken?

nisetiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:01

ik lig echt helemaal in een deuk om de meeste opmerkingen.

zo heb ik er zelf ook nog een paar.....mijn man helpt me vaak met de paarden/pony's buiten zetten. komt hij naar me toe en zegt: volgens mij is de pony "loops". ik zeg ook nog serieus: waarom denk je dat? zegt hij weer: ze probeert de hele tijd te "poepen"

ook als we naar de manege gaan vraagt jij vaak: heb je je helm bij je?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:10

En je man is geen Belg ;) ?

nisetiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:19

:D O:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:39

DaphneG schreef:
Veeartsen die komen chippen zijn ook niet altijd helemaal into de paarden, vraagt over ons bijna helemaal witte veulen met hoofd en kontvlek: 'Goh, wordt die later helemaal zwart?' (Omgekeerde verhaal van een schimmel die zwart geboren wordt) :')

Zijn dat dan koeienartsen ofzo? :') Wat de hel...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:41

Nemurin schreef:
DaphneG schreef:

pfff wat raar! De veeartsen zouden dat wel moeten weten omdat ze behoorlijk wat "paard"
tijdens de opleiding krijgen! :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:45

EliseBrouwer: hebben ze in jouw jaar dan wel een hele les over de kleuren van het paard gegeven? :P Want in mijn jaargang niet hoor dus de meesten die niet het studiepad Paard doen zeggen ook gewoon poten etc.
Laat staan dat ze weten hoe schimmels in elkaar zitten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:55

Nemurin schreef:
DaphneG schreef:

Veranderen koeien dan wel van kleur later ;) ?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:00

Nemurin schreef:
EliseBrouwer: hebben ze in jouw jaar dan wel een hele les over de kleuren van het paard gegeven? :P Want in mijn jaargang niet hoor dus de meesten die niet het studiepad Paard doen zeggen ook gewoon poten etc.
Laat staan dat ze weten hoe schimmels in elkaar zitten.

Nee dat is niet gebeurd ;-) Maar om nu te vragen of een bont veulentje later zwart wordt?!
Verder zeg ik ook gewoon kop en poten hoor! Ik vind een paard niet edeler als ieder ander dier
dus voor mij gewoon kop en poten }>

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:00

Haha! had er juist een. Was met een viendin aant chatten en op een gegeven moment zei ik: Ga maar een paard voor mij kopen dan! zei zij: Ja, zonen hele grote, dikke met plushkes aan z'n voeten! :')
Ik moest zo hard lachen! Maar dan, haar reactie toen ik zei: als je zo'n paard wil moet je zeggen: een tinker met veel behang! _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:02

Nee maar als je niet in het paardenwereldje zit (sommige landbouw-veeartsen zitten er ook wel in voor de hobby hoor, daar niet van) kan ik me voorstellen dat je dat gewoon niet weet.
Alleen lijkt me dat voor het chippen van je paard iemand komt die wel wat van paarden weet, dus nu probeer ik uit te vogelen waar het dan mis is gegaan. :')

EliseBrouwer: Jíj weet wat van paarden ja, maar heel veel van je jaargenoten weten het gewoon echt niet... :) Wij kunnen ons dat niet voorstellen maar ik heb ook wel eens gehad dat een onderwijspaard wat ongeduldig met haar hoofd liep te slingeren en ineens stond ik nog maar in mijn eentje in de box - was de rest naar buiten gevlucht omdat het paard "gevaarlijk" deed. Zoiets weet je gewoon niet als je het niet gewend bent. :)
Zelfs al leren we ze dan wel te hanteren in het eerste jaar, niemand vertelt je ooit hoe al die kleuren heten.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:00

Ik ging laatst buitenrijden met mijn verzorgpaard en mijn vriend ging mee op de fiets, maar mevrouw zag iets engs en stopte en begon te snorken (snurken hoe je het ook wilt noemen) dus vraagt mijn vriend zo: ''waarom gromt ze zo? Is ze soms boos?'' nee schat, ze zag wat engs haha :)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:58

Jha dat snurken word hier ook vaak verkeerd begrepen. Ik rijd met een wat jonger meisje en als de merrie hengstig is doet ze wel eens wat vervelend op het gangpad (willen plassen enzo) en dan staat dat meisje te schreeuwen van whaaah, help me, ze doet eng!!!

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:45

Djura99 schreef:
Haha! had er juist een. Was met een viendin aant chatten en op een gegeven moment zei ik: Ga maar een paard voor mij kopen dan! zei zij: Ja, zonen hele grote, dikke met plushkes aan z'n voeten! :')
Ik moest zo hard lachen! Maar dan, haar reactie toen ik zei: als je zo'n paard wil moet je zeggen: een tinker met veel behang! _O-

LOL _O-

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:22

een keer op ruiterweekend waren er plaatjes van paarden en moesten we zeggen welk ras het was, mijn halfe groepje wist echt zeker dat die foto van een arabier ( zwarte met een kol je zag ook dr benen en staart gewoon) een fries was. pfffffffffffff en dat zijn paardengekken hahaha. :) ;) :d