Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:41

Evelijn schreef:
Iemand hier nog opzoek naar klein paard/grote pony. Beetje macho maar eigenlijk niet verkeerd. Staat bij mijn paard op stal. Huidige eigenaresse kan er niet mee overweg bij vorige eigenaar ging het prima heeft punten in de M gelopen en ook wat gesprongen. Hij heeft wel fanatieke ruiter nodig die hem echt aan het werk zet.
http://link.marktplaats.nl/595812242

lijkt me een leukerd! maar is het een e pony of al wel een paard? wnt ik zoek wel een e pony ivm wedstrijden

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:40

casperzazoe schreef:
Evelijn schreef:
Iemand hier nog opzoek naar klein paard/grote pony. Beetje macho maar eigenlijk niet verkeerd. Staat bij mijn paard op stal. Huidige eigenaresse kan er niet mee overweg bij vorige eigenaar ging het prima heeft punten in de M gelopen en ook wat gesprongen. Hij heeft wel fanatieke ruiter nodig die hem echt aan het werk zet.
http://link.marktplaats.nl/595812242

lijkt me een leukerd! maar is het een e pony of al wel een paard? wnt ik zoek wel een e pony ivm wedstrijden

Ligt eraan of je een lieve meter hebt en paard al officieel gemeten is of niet.. Anders kan je hem in de Epony's nog laten meten
*paard/pony bekappen voor de meter komt en goed lang rijden afzadelen en meten is het ineens een Epony :D *

x_Quinta_x

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:52

Mag ik eens iets vragen. Een jong paard, dus eentje die wel al zadelmak is. Hoe beoordelen jullie dat of die nu wel of niet bij jou past?
Ik heb dit weekend toch bij nader inzien een hele mooie gezien, goede afstammeling maar was wel een ruin, springen, dressuur, 4 jaar, de 3 gangen er netjes op, maar durfde in galop nog wel door je hulp heen galoperen waardoor je een volte moest rijden om terug naar draf te gaan maarja.
Ik heb zo precies dat mijn klik pas komt als ze al wat meer kennen, maar die paarden zijn dan vaak niet binnen mijn prijsklasse :)
Hoe bekijk je zo iets? Niet dat ik hem na een jaar te koop moet zetten vanwege niet klikkende combi wat je ook wel geregeld op internet ziet.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:55

Ik heb net het filmpje even bekeken van die donkerbruine merrie, inderdaad loopt ze niet helemaal fijn.
Zou ze nog wel geschikt zijn voor de fok? Maakt dit nog wat uit of is het echt niet verstandig?
Ben stiekem wel een beetje aan het rondsnuffelen namelijk.

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:11

vonneke schreef:
youngster schreef:
http://link.marktplaats.nl/592584586

Kom even binnenvallen.
Deze hierboven staat bij mij in het dorp. Is braaf, maar wel vlug. Goede beweger, kan met de juiste ruiter wel veel meer.

Leuk dier!

Dank je wel ,het is ook een leuk dier.
Ze is inmiddels verkocht ,ik denk dat ze het bij de nieuwe eigenaar heel goed gaat krijgen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:19

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:23

Jammer dat ze daar dan te koop staat, heb totaal geen goede ervaring met de stal en de ondernemers/handelaren.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:24

Seven schreef:
Jammer dat ze daar dan te koop staat, heb totaal geen goede ervaring met de stal en de ondernemers/handelaren.

Jammer genoeg ik ook niet.. eens wezen kijken bij een zwarte merrie maar met een gigantische gebitsprobleem of er zat gewoon iets totaal niet goed bij dat arme dier..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:29

Laat ik dan maar zwijgen over wat wij daar aantroffen :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:33

Graag want het was niet mijn bedoeling/niet mijn verwachting om dit soort reacties over de verkoper te krijgen door te zeggen dat ik deze merrie ken en de advertentie hier te plaatsen ;-). Niet de bedoeling van het topic denk ik..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:36

Nouja Nathalie, het is wel fijn als men elkaar kan waarschuwen voor bepaalde verkopers/paarden die niet goed zijn. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 21:36

Dat is zeker wel waarvoor dit topic er ook is, als iemand een slechte ervaring heeft met de verkoper en dit is uit de eerste hand wat bij Nicole en mij zo is mag dit gewoon gemeld worden :j

Dit topic is bedoeld voor alles wat rond het kopen van een nieuw dier speelt.

Dat je het dier kent is natuurlijk mooi maar wij kennen de verkoper dus geven we inzage over ervaringen net zo als dat jij doet wanneer je aangeeft dat het een gave merrie is die goed kan bewegen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:40

Oke, dan had ik het verkeerd begrepen ;-)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

@nathalie: had haar zien staan op mp.Maar is het een paard met verhaal?Want prijs is niet echt hoog?Je mag me ook pb en hoor,

Ps ben blij dat de rest eerlijk uitspreekt wat de ervaringen zijn!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:52

Leuk dier die Discovery!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:56

NathalieW schreef:
Hele gave merrie, deze ken ik. Kan echt heel leuk bewegen! Je mag me pb-en! http://link.marktplaats.nl/595899096

Inderdaad leuke beweger maar vertrouw rug niet helemaal en wat een troep op dat erf.
Kreeg er geen fijn gevoel bij......
Paardje staat ook al langer te koop.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:58

x_Quinta_x schreef:
Mag ik eens iets vragen. Een jong paard, dus eentje die wel al zadelmak is. Hoe beoordelen jullie dat of die nu wel of niet bij jou past?
Ik heb dit weekend toch bij nader inzien een hele mooie gezien, goede afstammeling maar was wel een ruin, springen, dressuur, 4 jaar, de 3 gangen er netjes op, maar durfde in galop nog wel door je hulp heen galoperen waardoor je een volte moest rijden om terug naar draf te gaan maarja.
Ik heb zo precies dat mijn klik pas komt als ze al wat meer kennen, maar die paarden zijn dan vaak niet binnen mijn prijsklasse :)
Hoe bekijk je zo iets? Niet dat ik hem na een jaar te koop moet zetten vanwege niet klikkende combi wat je ook wel geregeld op internet ziet.

Je kijkt het paard diep in zijn/haar ogen en schat met je gevoel in of het een paard is dat je zou passen. Geen goed gevoel? Laten staan. Wel goed gevoel en de rest is ook goed, gewoon gaan proberen.

Wat veel kopers vergeten is dat de meeste paarden na de koop zullen veranderen. Dat is heel logisch, het heeft alles te maken met de manier waarop ze worden gehouden en behandeld. Paarden spiegelen het gedrag van hun verzorger/berijder en die is ook niet meer dezelfde. Een paard wat jij zult kopen zal na een week of 4 echt zich aanpassen aan hoe jij hem houdt. Ben jij bang en onzeker, zal het paard daar uiteindelijk minder lief van worden. Heb jij zelfvertrouwen en geduld, zal het paard absoluut naar je willen luisteren.

Je kunt nog zo'n mak paard kopen, als jij zelf angstig bent en inconsequent, zal je zelfs het makste schaap veranderen in een ongehoorzame lastpak. Besef dat als je aan een jong paard begint.

Hoe een paard aan de hulpen zal staan, heeft alles te maken met je eigen rijkunst. Een dingetje als door de hulpen heen lopen in galop is heel eenvoudig te corrigeren. Daar zou ik een paard absoluut niet om laten staan. Je koopt immers een jong dier dat nog veel moet leren, en geen brommertje ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:04

Das wel waar mijn eerste paard was nog geen 4 toen ik hem kocht en ik kwam eigenlijk zo vd manege maar nooit ergens schrik van gehad en zag nergens gevaar. 2 jaar later verkocht ik hem als schotvast en bomproof. Vrouw ging proefrijden, kon bijna niet lichtrijden! Zo in galop door een bak van 30x80. Hobbel hobbel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:16

Dees schreef:
x_Quinta_x schreef:

Je kijkt het paard diep in zijn/haar ogen en schat met je gevoel in of het een paard is dat je zou passen. Geen goed gevoel? Laten staan. Wel goed gevoel en de rest is ook goed, gewoon gaan proberen.

Maar als het paard dan nog dieper in jouw ogen kijkt en besluit dat ie met jouw mee gaat, in plaats van andersom........??

En als je vervolgens iets vraagt waarvan het paard denkt: dat gaat niet goedkomen met baas, ik doe het niet...........

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:21

jury schreef:
NathalieW schreef:
Hele gave merrie, deze ken ik. Kan echt heel leuk bewegen! Je mag me pb-en! http://link.marktplaats.nl/595899096

Inderdaad leuke beweger maar vertrouw rug niet helemaal en wat een troep op dat erf.
Kreeg er geen fijn gevoel bij......
Paardje staat ook al langer te koop.

Nieuwsgierig geworden naar de bende op het erf, ben ik even gaan kijken op hun site.
http://www.coaching-hippic.com/site/te- ... ngbolinde/
Och arme, de Hippic Coach had beter kunnen gaan windsurfen... staand hangen beheerst hij als geen ander :o

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:24

ikke schreef:
Maar als het paard dan nog dieper in jouw ogen kijkt en besluit dat ie met jouw mee gaat, in plaats van andersom........??...

:') Hihi Ikke, dan ga je voor de bijl, he?! :D
Zo'n paard wil je wel, die heeft mensenkennis :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 22:29

Leuke fotos weer lisch had ik bij willen zijn :D

@dees
jij typt ik dacht het

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:31

ohh seven! ik wist niet waar ik kijken moest :+