Http://link.marktplaats.nl/524518902
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
coroosje schreef:@nobel ja denk ik ook. Heb wel even gemaild voor een standfoto en reden van verkoop. Zie soms een leuke advertentie en als ik dan wat Google kom ik een topic tegen waarop de eigenaar zegt dat er geen dressuur mee te rijden is bijvoorbeeld (te moeilijk). Heel irritant :-(. Ben dus wat achterdochtig...
Pizzazz schreef:Wat leuk, dit topic is me op m'n lijf geschreven![]()
Heel fijn hoe hier tips en suggesties worden gegeven.
Wat ik zoek:
Recreatie, wat dressuurproefjes, evt. endurance
Vanaf 1,50 - 1,75 (ben zelf maar een kleintje van 1,63, normaal gewicht maar geen weegschaal dus geen idee hoeveel kilo precies)
Wat ouder paard >10 jaar, ik heb altijd vooral jonge paarden aan- en doorgereden, wil nu graag het vervolg eens leren.
Paard mag een eigen karakter hebben, maar niet extreem sensibel of flegmatiek
Budget is afhankelijk van het paard, maar ik hoef geen super sportpaard dus ik wil met een paar duizend wel klaar zijn.
Liever geen Haflinger, Fjord of Tinker, al spreken sommige me stiekem toch wel aan.
Nou heb ik een merrie bekeken, erg leuk paard, spreekt me enorm aan. Op je zit te rijden, heel licht in de mond, heeft met twee ruiters in de Z gelopen dus ik kan er veel van leren, gewend aan veel buitenrijden waarbij ze af en toe wat kijkerig kaan zijn, maar geen heftige reacties, al 15 jaar in bezit van de huidige eigenaar, maar... ze wordt dit jaar 22. Eigenlijk had ik voor mezelf de max op 18 gezet, maar deze merrie sprak me zo aan dat ik toch ben gaan kijken (dom dom dom).
Wat kan ik redelijkerwijs verwachten? Het is een (op het eerste gezicht) correct paard, heeft wel naar elkaar toe gedraaide hoeven voor, benen wel recht. Volgens de eigenaar nooit blessures etc. gehad.
Moeilijk!
Pion schreef:http://boktimg.nl/sites/default/files/s ... ef90ca.jpg
Misschien iets voor de mensen met een wat lager budget die op zoek zijn naar een leuk recreatie dier?
Pizzazz schreef:Wow, bedankt voor de antwoorden iedereen!
@Ikke: Juist! Ik vind het wel een naar idee om zeker te weten dat je binnen een aantal jaar afscheid (van het rijden) moet nemen, maar, even heel zakelijk, dan heb ik waarschijnlijk al veel geleerd en weet ik weer beter wat ik wil van een volgend paard.