Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:40

Rider01 schreef:
Simone, hardstikke leuk, veel plezier alvast!
tassie, zoo dat is nog best een hoge A, heel veel plezier!

Dankje!
Ik heb bericht gekregen dat het kan, dus ik ga zaterdag pony kijken! Erg spannend! :D
Rider, succes en sterkte met de verkoop, er is vast wel iemand die een goed en liefdevol tehuis voor je paard heeft!

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:10

Nou, Amber is goedgekeurd +:)+ . Mijn arme paps is dik 3 uur op stal geweest, eerst werd ze gekeurd door de verzekering, toen werd ze geïnd door andere dierenarts, bleek dat de vorige eigenaar de entingen niet goed hebben bijgehouden, dus ze moet over 6 weken weer een prikkie.

En wat denk je? Gisteren rijd ik op haar , vertikt ze het om te draven. Mijn vader (die niet al te goed te been is) moet een stukje met haar rennen en mevrouw draaft zo aan, zowel linksom als rechtsom. Hoe bedoel je ik word in de zeik genomen :roll: .

Vind het wel erg jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar helaas had ik de hele dag stage.

LadyMadonna

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:25

Jessie, en wat nou als er echt niemand is die die pony kan rijden? Bijrijder gestopt, ruiter eraf geklapt en kan of durft niet meer... Ze zijn temninste eerlijk dat ie een jaar stil staat. Zo zie ik het dan.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:29

stef schreef:
Jessie, en wat nou als er echt niemand is die die pony kan rijden? Bijrijder gestopt, ruiter eraf geklapt en kan of durft niet meer... Ze zijn temninste eerlijk dat ie een jaar stil staat. Zo zie ik het dan.

zo kan je toch geen paard verkopen dan zorg je toch dat er iemand is die hem kan rijden.
Ze kunnen toch ook niet verwachten dat ik erop stap?
Als je een jong onbeleerd paard koopt dan weet je niet hoe die rijd dat is logisch maar van een 9 jarige verwacht ik toch dat ik kan proefrijden :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:36

jessie84 schreef:
zo kan je toch geen paard verkopen dan zorg je toch dat er iemand is die hem kan rijden.
Ze kunnen toch ook niet verwachten dat ik erop stap?
Als je een jong onbeleerd paard koopt dan weet je niet hoe die rijd dat is logisch maar van een 9 jarige verwacht ik toch dat ik kan proefrijden :j

Sorry maar dat is echt onzin!
Je zou maar niet kunnen rijden vanwege..zeg rugklachten en je zit middenin uiterwaardengebied :+
Like me...
Mijn pony staat al 3 weken stil, het is een draver en mensen willen dat supercoole gangenpaard niet.
Voor je het weet ben je een jaar verder ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:47

Dat is jou eis jessie, en dat is je goed recht. Maar om daar een verkoper op af te rekenen is imo niet fair

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:50

Bon_Ita, oeps heb ik zo over je post heen gelezen!
Gefeliciteerd met de goedkeuring van Amber *\o/*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:53

ik ga ook volgen. Over een tijdje wil ik ook op zoek gaan naar een paardje, maar eest een nieuwe baan zien te vinden zodat ik de maandelijkse kosten kan betalen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:56

Zag hier een goedkeuring, super!

Morgen komt de bereden politie kijken voor paardlief :Y)
En donderdag iemand, en zondag iemand. Ik ga m nu maar ff lekker springen

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:02

Ik ga aanstaande zaterdag ook kijken bij een paardje. Ben erg benieuwd of die bevalt, is een voskleurige ruin van 4 jaar. :)

Gefeliciteerd met de goedkeuring hierboven!
@MelanieB: Wat leuk dat de bereden politie ook geïnteresseerd is in jouw paard. Straks kom je hem een keer op straat tegen als politiepaard. :P

git schreef:
Gezien hier iedereen een paardje zoek, weet ik niet of ik de mijne hier mag aanbieden? Mag dit niet, mods verwijder dan mijn post aub, en dan bij voorbaad excusses.
Ik heb een zwartbles te koop. Vier hoge witte benen en mooie bles plus wit kin bakje.
Het is een ruin, ongeveer 165 cm hoog. Door omstandigheden al enige tijd niet gereden. Hij is in het verleden gereden en getuigd. Geen moeilijke, maar weer even geleden, dus niet voor beginneling.
Paard is zes, en een keer ziek geweest ( heeft droes gehad). Nog nooit kreupel geweest. Geen stal ondeugden geen zomer exceem.
Afstamming droomwals, vaste prijs1500 euro.

Zou je mij misschien foto's kunnen sturen? Ik ken een hoop mensen hier in de buurt met zwartblessen en misschien er nog wel 1 bij willen.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:03

Gefeliciteerd Bon_ita!

Wat grappig zeg MelanieB! Je hebt ook veel belangstelling voor je paard zeg, vind het ook een erg leuk paard.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:08

MelanieB schreef:
Zag hier een goedkeuring, super!

Morgen komt de bereden politie kijken voor paardlief :Y)
En donderdag iemand, en zondag iemand. Ik ga m nu maar ff lekker springen

Mijn instructeur is van de bereden politie haha, hoop voor je dat het dan zijn nieuwe dienstpaard wordt dan heeft hij het zeer goed :P

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:09

Gefeliciteerd Bon_ita :)

Ik baal echt dat ik niet snel kan komen kijken... *voelt zich net een klein kind*

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:11

Haha het klonk als een vriendelijke man. Heb zn naam nog wel op de voicemail staan haha.
Het is wel een paard dat soms onder de indruk van iets is maar het wel zal doen als de ruite dat wilt. (bijv, een slootje/zeiltje is spannend om er langs te lopen, maar als je erop af draaft/gallopeert kijkt ie niet eens :Y) en springt er zo over, of stapt er dan zo op als moet.) :))

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:12

Sil mag naar een draversstal waar ik zelf goede ervaringen mee heb, ben zo opgelucht! :D
Nu nog vervoer vinden...lang rit van gelderland naar de kop van noord holland..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:17

Ik zag hier de 10 jarige langskomen en dat ziet er uit als een heel fijn gereden paard :). Leuk dier ook om te zien!

Citaat:
Ik durfde vroeger alles aan, maar tegenwoordig... En zodra er iemand in de bak staat die me aanwijzingen geeft die ik eigenlijk zelf al had kunnen bedenken maar uit mezelf niet durf te doen, durf ik het ineens wel. . Dus ik ga er vanuit dat het zaterdag wel enigszins opgelost word. Ook al wil ik er voor de zekerheid nog wel even een fysio naar laten kijken. Wie weet zit haar rug vast. Paard is namelijk een enorme goedzak, beetje vreemd dat ze ineens onder het zadel dit gedrag vertoond .

de "goedzakken" zijn meestal een tikje lui aangelegd. Ik denk dat het gewoon testen is wat hij / zijn doet..Als het niet hoeft dan doe ik het liever niet.

@ Arabiertje heb je topic bekeken maar in mijn ogen klopt er iets niet in de hals. Hij wordt op iedere foto zo strak naar voren gedragen..Dat heeft niks te maken met een tijd stilstaan in mijn ogen. Maar goed ik wens je toch veel plezier en geluk met dat dier.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:19

@ Rider01: Wat fijn dat je paard daar terecht kan! Kan me voorstellen dat het een hele verademing is als je weet hoe/wat je paard terecht komt :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:52

Rider01 schreef:
Sil mag naar een draversstal waar ik zelf goede ervaringen mee heb, ben zo opgelucht! :D

Zo dat gaat vlot!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:53

MelanieB schreef:
Haha het klonk als een vriendelijke man. Heb zn naam nog wel op de voicemail staan haha.
Het is wel een paard dat soms onder de indruk van iets is maar het wel zal doen als de ruite dat wilt. (bijv, een slootje/zeiltje is spannend om er langs te lopen, maar als je erop af draaft/gallopeert kijkt ie niet eens :Y) en springt er zo over, of stapt er dan zo op als moet.) :))

Hij heet toch geen Ron he! haha

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:24

Rider01 schreef:

Heee super zeg !!!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:27

Silly, ja ik was ook aangenaam verrast hoe snel dit gaat.
Maar goed ze staat ook al drie weken stil.
Bovendien krijg je meer verdriet als je moet wachten op 'het afscheid' denk ik.
Hier op stal reageren ze vooral geschokt, niemand had ooit gedacht dat ik afscheid zou nemen van haar.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:31

stef schreef:
Dat is jou eis jessie, en dat is je goed recht. Maar om daar een verkoper op af te rekenen is imo niet fair

hoe zou jij dit doen dan
zelf erop stappen

je hem eerst aan de longe kunnen laten lopen
Als ik zoiets zou hebben zou ik zorgen dat ik wel iemand heb die hem kan rijden voor me

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:32

Gaat hij naat Stal Westfriesedijk? Gaan ze hem daar dan verkopen voor jou?

Zijn goede mensen daar, ben er vaker geweest voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:45

VWB proefrijden/paarden die al een tijd stil staan, ons paard stond ook al anderhalf tot twee jaar stil toen we hem kochten. Hebben hem eerst een paar weken op proef mogen hebben, en zaten er op dag twee alweer op. En leuk dat 'ie dat vond <3

Arabiertje: mag ik zeggen dat ik het toch wat onverstandig vind van jullie om nu al zonder cap te rijden op een dier dat je pas net hebt? :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:47

Net de fokker van mijn vorige paard gemaild, kijken of ze nog wat leuks hebben staan.

Is trouwens een leuk adresje voor als iemand allround gefokte springpaarden zoekt.
Ze houden de site niet echt goed bij, maar hebben veel paarden staan.