Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:01

_Natasja_ schreef:
Ik zeg ook niet dat er iets mis is met chaps. ;)
Was een reactie op Janneke die zei dat er geen verschil te zien is tussen chaps en laarzen.

het ligt er natuurlijk dan ook wel aan welke chaps en schoenen je hebt :P

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:56

Moderatoropmerking:
Gezien het niet is toegestaan advertenties te plaatsen behalve op Bokt Markt heb ik een drietal berichten verwijderd.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:15

Veulen84 schreef:
Ik breek even in ;) Misschien dat de kenners in dit topic mij kunnen helpen.

Ik ben van plan om 2012/2013 met me paard te gaan starten. En de meningen hier op stal zijn toch wel dat starten met chaps niet kan. Dus ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op laarzen. Maar paar problemen onder weg tegen gekomen.

Eerste ik heb een laarslengte nodig van 38 en een kuitdikte van ook 38. Door de lengte zit ik al een beetje aan maatwerk werd me vertelt. Maar ik heb echt niet meer te besteden dan 350/400 euro aan een paar. Vertelt is mij dat daardoor alleen petrie en lipica in aanmerking komen.

Echter heb ik een 2de probleem. Ik heb zenuwpijn in mijn linkerbeen. Contact met dingen doen soms pijn. Kleding bv niet, maar de leren laarzen van petrie en lipica zijn zo stijf dat dat de tranen in me ogen deed schieten.

Dus ben ik opzoek naar een stel laarzen dat zacht aanvoelt, met een rits en in me budget past (en liefst ook niet saai standaard, maar goed). Misschien zoek ik wel iets wat er niet is, maar misschien is er hier wel iemand die roept, moet je dat proberen...

Ik heb nu cavallo's, die zijn ook heel zacht! maar heb dan ook cavallo junior, misschien zit er verschil in! maar zijn echt heel zacht en "slap"

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:24

Dan breek ik ook maar even in, als enthousiaste meelezer ;)

Ik heb deze Petries, officieel een veelzijdigheidslaars, maar daardoor ook lekker soepel. Heb ze niet in hoeven lopen. Dit model is zonder elastiek, je hebt ook hetzelfde model maar dan met elastiek. Geeft je misschien nog wat extra flexibiliteit. En ze zijn standaard leverbaar in zwart, donkerbruin en cognac. De prijs ligt wel aan de bovenkant van je budget (bij deze meneer €400,- zonder maatwerk, die met elastiek bij Divoza €369,-). Misschien kun je de 25% kortingseieren van de Divoza vinden? :)

http://www.rijlaarzen.nl/products/Petri ... ublin.html

Veulen84 schreef:
Ik breek even in ;) Misschien dat de kenners in dit topic mij kunnen helpen.

Ik ben van plan om 2012/2013 met me paard te gaan starten. En de meningen hier op stal zijn toch wel dat starten met chaps niet kan. Dus ben ik me voorzichtig aan het oriënteren op laarzen. Maar paar problemen onder weg tegen gekomen.

Eerste ik heb een laarslengte nodig van 38 en een kuitdikte van ook 38. Door de lengte zit ik al een beetje aan maatwerk werd me vertelt. Maar ik heb echt niet meer te besteden dan 350/400 euro aan een paar. Vertelt is mij dat daardoor alleen petrie en lipica in aanmerking komen.

Echter heb ik een 2de probleem. Ik heb zenuwpijn in mijn linkerbeen. Contact met dingen doen soms pijn. Kleding bv niet, maar de leren laarzen van petrie en lipica zijn zo stijf dat dat de tranen in me ogen deed schieten.

Dus ben ik opzoek naar een stel laarzen dat zacht aanvoelt, met een rits en in me budget past (en liefst ook niet saai standaard, maar goed). Misschien zoek ik wel iets wat er niet is, maar misschien is er hier wel iemand die roept, moet je dat proberen...

miccamaaike

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:32

Ik heb net mijn laarzen binnen :D
Lipica's in sea horse, met de neus, hak en flapjes in donkerbruin. Ben er echt suuuuuper blij mee :D

Afbeelding

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:34

Blijft een stuiter mooi kleurtje! :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:00

Jaaa mijn laarzen zijn ook binnen, de petrie anky elegance laklaarzen, ben er zooo blij mee. Wordt nog wel even wennen, ben blij dat het niet van die slappe laarzen zijn, maar de overstap is wel heel groot! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind ze erg mooi! :)

Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:03

Is jouw laars al zo ingezakt of lijkt dat maar?

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:29

vencedor schreef:
Is jouw laars al zo ingezakt of lijkt dat maar?

volgens mij zijn dat die 2ehandse die via mp gekocht zijn, dus dat kan goed ;)

vind ze trouwens super mooi!!! :9

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:38

jaaa klopt heb ze tweedehands gekocht! dus vandaar dat ze al ietsjes zijn ingezakt. lijkt op de foto erger dan het in werkelijkheid is hoor! :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:16

Sharona95 schreef:
Jaaa mijn laarzen zijn ook binnen, de petrie anky elegance laklaarzen, ben er zooo blij mee. Wordt nog wel even wennen, ben blij dat het niet van die slappe laarzen zijn, maar de overstap is wel heel groot! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind ze erg mooi! :)

Afbeelding

Wat een mooie laarzen!!!

SharonnekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:08

Sharona geweldige laarzen! Dat zijn de laklaarzen waar ik ook interesse in had. Alleen is de kuit te smal |( .
Toch leuk dat je ze hebt gekocht en beter nog, ze passen je!

Ik zou graag hetzelfde model van Petrie willen hebben.... ik ben al druk aan het sparen :D . Want het zal voor mij weer maatwerk worden.

Groetjes!!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:09

@Sharona die zijn prachtig! welke maten zijn het?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:59

Jaaaa klopt sharon, door jou berichtje dacht ik: hee te smalle kuit? Dat is iets voor mij!
Het is maat 38, kuitmaat 34, hoogte 45 (als ik het goed heb) zo uit mijn hoofd! Ben er ook echt suuper blij mee!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:30

Die petrie laklaarzen :9

SharonnekeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:32

Klopt dat zijn de rijlaarzen waar ik ook interesse in had. Daarbij was de vraagprijs ook best redelijk omdat ze vrijwel niet gedragen zouden zijn. Weet iemand of lakleer eigenlijk heel erg kwetsbaar is voor beschadigingen en scheurtjes? Vooral waar je voet in de stijgbeugel zit. Want als ik zoveel wil uitgeven aan laklederen rijlaarzen moeten ze wel een aantal jaar mee kunnen gaan. En ja, ik onderhoud mijn laarzen na elke rit op mijn paard om de laarzen in goede conditie te houden. (nadeeltje leer ten opzichte van rubber? :D ). Ik draag alleen mijn rubberen rijlaarzen nog als ik meehelp aan groot onderhoud bij de manege....

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:09

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:47

Dit zijn die van mij als ik ze aan heb, ben er super blij mee :)
Veter moet nog wel wat strakker, dat moet ik nog even doen.

Afbeelding

Word wel een beetje hebberig van al die leuke laarzen in dit topic...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:05

Afbeelding

De mijne!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:42

De Petrie lak... <3

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:47

Leuke laarzen hierboven <3
Alleen jammer dat het lak niet dezelfde kleur is als de rest van de laars CCCCC.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:18

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:22

Ah kuit maat is echt te ruim. (3cm)
De rest zou ik met een kleine aanpassing passen...

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:32

ik draag geen laarzen maar korte botjes :) ik vind ze te duur en laarzen uit plastic zitten niet goed aan je voeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:33

Zonder chaps? Das toch geen rijden?