Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:44

Ik weet niet meer wat het was, volgens mij was mijn pony net bekapt terwijl ik niet thuis was. Ik kom thuis, zegt mijn moeder: je pony z'n hoefbeen is eruit :wow: Ik schrok me kapot!

En weer een shetlander verhaal: Ik wandelde met Shetlander. Komt er een man langsgefietst die vraagt welke leeftijd mijn pony heeft. "18 jaar meneer". Dus die man: :wow: ik dacht dat je een veulen bij je had, volwassen paarden zijn toch niet zo groot? *D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:41

Verafjord schreef:
ik heb niet alle pagina's gelezen, maar met je fjord op buitenrit zijn en mensen die dan vragen hoe vaak je die manen zo moet verven O:)

hilarisch!! _/-\o_

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:29

Ik maak regelmatig mee dat mensen tegen me zeggen dat paardrijden geen sport is omdat je er niet 'moe' van word.
Dan zeg ik dat het wel zo zeg , en krijg ik altijd als antwoord ; nou ik heb ook een keer op een paard gezeten en ik werd er niet moe van hoor. Dus.
Tja wat moet je daar nou op zeggen? En dan vinden ze zichzelf ook nog zo goed dat ze niet moe worden en geen spierpijn bij de eerste keer hebben.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:53

nee als ze alleen maar stappen.................

zo was ik een keer samen met een vriendin met 2 fjorden op pad en we belanden ineens in een dorpje middenin een braderie. Ach die 2 kijken nergens naar, dus we gaan gewoon door. Loopt daar een man en die zegt: "zijn dat nou echte paarden?" Zegt me vriendin: "nee deze lopen op batterijen". Ik had bijna een nat zadel van het lachen :D

Ryttare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:31

amberveldman schreef:
Ik maak regelmatig mee dat mensen tegen me zeggen dat paardrijden geen sport is omdat je er niet 'moe' van word.
Dan zeg ik dat het wel zo zeg , en krijg ik altijd als antwoord ; nou ik heb ook een keer op een paard gezeten en ik werd er niet moe van hoor. Dus.
.

Ik stel dan altijd een vraag terug: Wordt je erg moe als je naar de winkel fiets? Nee, dat worden ze dan niet.

Oh. zeg ik dan. Nou. Dan zou wel tour de France ook een makie zijn, toch? Doe je volgende jaar mee?! }>

Dan valt meestal het kwartje; alles is makkelijk op ammateur niveau. Of je moe wordt ten paard, dat hangt naturlijk van af hoe goed je ridt, hoe zeer je je best doet en wat voor soort paard je op rijdt... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:18

vorige week was dierenarts er en volgende week komt hij terug...
mijn vader: kun je niet beter een abbonnement nemen?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:45

Mn vader over Friezen: ', Dat zijn echt mooie beesten. Dat ze ook zoveel kleuren hebben'.
Daarna: ' Die witte vind zie ik daar ook vaak. Dat zijn Fjorden, toch?'
Hij snapt ook nog steeds niet dat je een paard geen klopjes op zn hoofd moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:29

was zo aan het vertellen "pff ik weet niet goed of ik met blesco of rahere ga rijden morgen..." "waarom ga je niet met flint rijden?)

|o hallo, flint is binnen 2 maanden maar pas 3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:35

vandaag naar de supermarkt na het rijden, dus nog in de rijkleding & laarzen

"ah ben je gaan paardrijden?"
nee hoor ik dit is mijn standaard winkelkleding :P

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:41

Uitgescholden worden voor "dierenbeul" omdat ik gewoon door reed op een paard dat kreupel was...

:? Nee mevrouw dat heet nou tölten _O-

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:00

Wat een leuk topic _O-

Ik heb dat ook, dat ik zeg dat ik een pony heb (1.45) en iedereen me vreemd aankijkt...

Ik liet laatst foto's zien aan mijn oma waarop ik met een touwhalster rijd, zegt ze heel verbaasd: "Heeft-ie nou geen gebit in?" :')

amberveldman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:27

.
Citaat:

Ik stel dan altijd een vraag terug: Wordt je erg moe als je naar de winkel fiets? Nee, dat worden ze dan niet.

Oh. zeg ik dan. Nou. Dan zou wel tour de France ook een makie zijn, toch? Doe je volgende jaar mee?! }>

Dan valt meestal het kwartje; alles is makkelijk op ammateur niveau. Of je moe wordt ten paard, dat hangt naturlijk van af hoe goed je ridt, hoe zeer je je best doet en wat voor soort paard je op rijdt... :D

Haha ja dat is wel een slimme! :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:48

Een collega vroeg dit weekend hoe het met mijn paard is. Ik heb hem toen verteld dat ik mijn paard heb moeten verkopen maar bezig was met een ander paard, een 7 jarige hengst. Collega:"Oh, dan is het vast een friese hengst".................. :? juist :+ _O-

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:09

Hahaha, alle hengsten zijn friezen, dat weet toch iedereen.. :')

Mijn vriend kwam een keer kijken op mijn werk. Eigenaresse was aan het rijden en ik had de volgende voor haar opgezadeld. Zij was aan het rijden op de pismerrie van stal (lees: altijd hengstig..) Dus ik kom naar buiten met de volgende (ruin) en die liet zn hele geval in vol ornaat naar buiten komen :Y) Mijn vriend kijkt, kijkt nog eens, bukt zich en kijkt nog eens om vervolgens op te staan met de legendarische woorden: Goeeeeiendag zeg!
Hij verteld dit ook tegen iedereen dat hij nog nooit zo'n groot geval heeft gezien. Toen ik vervolgens vertelde dat ik die ook af en toe schoon moet maken heb ik hem nog nooit zo vies zien kijken :))

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:16

_O- Zo heb ik een keer een stel collega's, allemaal mannen, stil gekregen die een andere collega aan het pesten waren met de bekende paardenbiefstuk :roll: . Ik kon merken dat ze het echt zat aan het raken was, en besloot in te grijpen door tegen haar te zeggen dat ze zich er maar niks van aan moest trekken, ze waren tenslotte allemaal jaloers <<) . De heren reageerden hierop uiteraard verontwaardigd, waarom zouden ze jaloers zouden zijn dan. "Ach, hebben jullie wel eens naar die van een olifant gekeken O:) }> " _O- Het was zeker 1 minuut stil bij de heren :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:33

m'n vriend vond dat als ik m'n pony liet slachten we genoeg vlees voor een heel jaar hadden :')

heb hem maar even vriendelijk uitgelegd dat dat noooit zat gebeuren :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:27

Ik had voor mijn schimmelmerrietje roze peesjes. En een vriendinnetje die op hockey zat vond dat ik wel hele coole scheenbeschermers voor mijn paard had! :P

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:45

Heb ook van iemand gehoord dat die van paardrijden op manege af was gegaan om dat je alleen maar hoeft te zitten en verder niks hoeft te doen :')

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:48

chalinka schreef:
vorige week was dierenarts er en volgende week komt hij terug...
mijn vader: kun je niet beter een abbonnement nemen?

Whahah geniaal :D

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:52

Laatst vroeg iemand aan mij: 'Doet het dan geen pijn als de hoefsmid het paard zijn hoef eraf snijdt?'. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:57

derstraks zat ik op fhe naar het mennen te kijken en er had zo een paard zo'n mutsje op

een kindje: "mama heeft dat paardje koud? want hij heeft een muts op

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:24

Laatst een klein meisje op de manege; 'de hoefsmid is bij mijn shetlander geweest hij heeft nieuwe hoeven gekregen'
Ook vonden heel veel mensen het heel zielig dat het shetje dat ik toen verzorgde Stefanus heette :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:50

vandaag mijn verzorgster met het naar het mennen kijken: 'waarom zit diejen ene nu vanachter op die kar? dieje kan er toch beter niet opzitten? wat heeft dat nu voor nut?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:28

Moest gister wel grinniken :=
Erf bestaat (naast de stallen etc) uit een grote bak, waar de veulens in staan, en een ruime paddock die ernaast ligt. Paddock grenst tevens aan een gemiddeld drukke fiets-/wandel-/woonverkeerroute dus voel me vaak een soort dierentuindier, al die mensen die aan het hek gaan staan kijken terwijl jij probeert rustig je ding te blijven doen...

Anyway, gister werd Antha in de paddock alvast gepoetst etc. Stopt er een mevrouw met een fiets met 2 kindjes erop bij het hek en ze heeft daar ongegeneerd een kwartier staan kijken en staan praten :+ ''Ja, want die grote, dat heet een paard. En als ze nog klein en jong zijn, dan heet het een pony!''. Mens babbelde maar door, nog nooit zo veel onzin bij elkaar gehoord :') Was echter onder de indruk van de zelfverzekerde toon en vond het veel te grappig om haar aan te spreken en te verbeteren :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:08

In een dronken toestand heb ik wel eens gevraagd (op heel serieuze toon) aan een politieagent te paard, waar het kale plekje zat op het paard?

Agent: 'kale plekje?'
Ik: 'ja tussen de oren ofzo?'
Agent: 'ik snap niet wat je bedoelt'
Ik; 'Ja, je moet je blauwe zwaailamp toch ergens kwijt'

_O-