Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight1Jarig

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:19

vorige keer had ik er gelijk aan de lijn,
en onbekend bellen vind ik beetje kinderachtig,
hij gaat wel over maar na een tijd over op voicemail,
die ik niet in ga spreken :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:31

Pfft, dik gezeik hier, ik word er echt gek van..
Normaal zijn ze hier thuis bijna niet met paarden bezig, nu ik een nieuwe krijg heeft ineens iedereen een mening.
Het lijkt wel alsof ik niks meer te zeggen heb en me er maar bij neer moet leggen welk paard het wordt. :\

Zal nu even bijlezen en uitleggen, maar moest dit even kwijt.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:34

hmm lauste vervelend ben benieuwd naar het hele verhaal,
maar laat wel jou mening horen hea en vertel dat jij door weer en wind er voor het paard moet zijn en je dan wel een goed gevoel moet hebben bij het paard

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:51

@lauste Het klinkt echt wel dat dit het paard voor jou is!

ik kan niet wachten tot morgen middag! weer een leuk paardje bekijken (gelukkig bestaat er iets zoals openbaarveroer!!)
Heb ook mijn ouders kunnen overhalen om te komen kijken bij mijn droompaardje. Maar ze kunnen echt niet ophouden over de prijs ... en ojah ..ik moet eerst 80 paarden hebben bekeken wilt het voor mijn ouders goed zijn :S:S:S

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:52

Ik ben blij dat hier tenminste mensen zijn die me begrijpen, mensen met paardenkennis. :)
Mijn vader heeft dat helaas niet en begrijpt dus ook niet wat een klik inhoudt.
Naar zijn idee is een paard een paard, hij kijkt dus alleen naar hoe ze lopen en meer niet, niet naar wat voor gevoel je bij een paard hebt.

@Twilight: Ah jammer zeg dat het niet lukt! Wat is er precies aan de hand? Want heb niet alles meegekregen.. Jij wilt een paard kopen maar kunt geen contact krijgen?
@Romanoff: Oeh spannend! Hopelijk komt hij/zij de keuring door! :D

Oké, ik ging vandaag met mijn vader naar mijn instructeur om te overleggen enzo, we hebben een paard gereserveerd tot woensdag.
Hij had nog een paard staan waar ik ook even op moest rijden, omdat hij dat ook wel een optie voor mij vond.
Dit was een ruin van 4 jaar (ik ken het paard al sinds veulen), kent nog bijna niks en moet dat allemaal nog leren.
Mijn vader is helemaal gek van dat beest, omdat hij van mijn instructeur is en mijn vader volgt blindelings mijn instructeur.
Het was ook zeker een leuk paard hoor! Maar ik weet niet of de keuze wel zo slim is, en ik moet hem het eerste half jaar delen met iemand.
Dus het duurt met dat paard nog heel lang totdat ik op het punt ben waar ik met die merrie nu al ben.
Plus dat ik met die merrie echt een klik heb en met deze niet echt. Ik wil gewoon voor de merrie gaan..
Morgen ga ik nog een keer op de ruin rijden en dan gaan we 's avonds beslissen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:54

Als je je beter voelt bij de merrie moet je dat echt doen! Laat je niets opdringen, jij moet erop!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:55

Ohja, een maand geleden wou mijn vader nog een paard van minimaal 7 jaar. Nu ineens is 4 juist perfect? :')
'Ja je instructeur kent dat paard al 4 jaar dus hij weet zeker dat dat paard betrouwbaar is.'
Ja goh, maar dat andere paard is ook hartstikke betrouwbaard, dat weet ik zeker. Heb ik van meerdere 'objectieve' mensen gehoord.

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:11

Je vader bedoelt het vast heel lief maar hij moet natuurlijk niet de beslissing voor jou nemen. :)
Als jij nu een knettergek paardje had uitgezocht... Maar dat is absoluut niet het geval. Gewoon voor de merrie gaan dus!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:11

Wow wat gaan jullie hard.

Lauste, zo te lezen zou ik echt voor de merrie gaan, hoor. :j

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:23

Ja precies, hij wil gewoon het beste voor me, dat begrijp ik wel. :j
Maar hij wil dan ook letterlijk het beste en hij denkt dat ik met de ruin veel verder kan komen, terwijl ik de merrie ook wel heel goed vind lopen (boven gemiddeld).
Nouja, morgenavond beslis ik heb ik gezegt. :)

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:24

ik word er altijd zo moe van als mensen niet opnemen. :o

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 00:49

Jullie zijn allemaal goed bezig zeg!
@Loomi ik ben ook benieuwd naar jouw hopelijk toekomstige topper

@Lauste jij moet echt gaan voor het paard waar jij je het fijnste bij voelt (jij rijd er tenslotte straks op...) echt waar volg je gevoel.

Ik heb vandaag weer een aantal stallen een email gestuurd om informatie te verkrijgen omtrend het karakter en de vraagprijs (altijd handig om te weten he) van mogelijke interessant paarden. Dus ben benieuwd.....

Ook heb ik gister met een eigenaresse gebeld (van een bijna 3 jarige ruin (duitse vader) van 157-158 cm, wordt uitgegroeit 160 geschat). paard is nu net weggebracht om zadelmak gemaakt te worden en de prijs is 7000. Maar ik heb het idee dat het te hoog is voor dit paard..(geen mega bekende afstamming, paard is een kleintje en is straks maar krap 1 maand zadelmak). misschien ga ik over 2 weken wel kijken bij de stal waar hij wordt ingereden want dan was de eigenaresse er ook.

Hoeveel zou een 3 jarige nog groeien???

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:11

Ik heb nu toch weer een leuke gevonden, bij hestergaarde, we gaan binnekort kijken, ben benieuwd!
@Lautse echt kiezen wat jij wilt, als je het niks vind is dat niet handig, want jij moet er straks op hè :) dus gewoon nee zeggen als je het niks vind! En ohja zo'n vader heb ik ook.. Heeft helemaal niks met paarden maar nu ineens wel :=

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 08:23

@Sunnygirl wat stom dat ze niet opnemen of terugbellen.. :?

Ik ben gisterenavond met mijn moeder naar een pensionstal geweest om te vragen of er nog plek is voor een shetje. Op moment niet, maar ik ben wel op de wachtlijst gezet. Tot dan toe, blijft ze lekker staan waar ze nu staat! Ik ben zo blij, het word allemaal echt. Na de vakantie, beging augustus, gaan we haar waarschijnlijk overkopen, en dan kan ik officieel zeggen dat ik een paardje heb! Hebben jullie intresse in een foto?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:11

Een 3jarige groeit nog een paar cm, maar veel groter dan 1.60m zal ie niet worden studiemiep.. En ik vind 7000 euro vrij veel geld voor een klein, niet heel interessant gefokt en net zadelmak paard. Tenzij het een hele beste is natuurlijk.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:24

foto lijkt me leuk! :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:33

LETS schreef:
Een 3jarige groeit nog een paar cm, maar veel groter dan 1.60m zal ie niet worden studiemiep.. En ik vind 7000 euro vrij veel geld voor een klein, niet heel interessant gefokt en net zadelmak paard. Tenzij het een hele beste is natuurlijk.

Vind ik ook!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:18

Me too!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:28

Nou voor dat bedrag moet hij wel heel erg goed zijn

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:30

Hey Meiden

Mag ik eigenlijk een link van sporthorses hier zetten?? (want daar staat ie op namelijk) iig als je zoekt op Sir oldenburg dan is het het eerste paard de Sir Oldenburg X Florestan I. (3 jarige ruin). Geef uiteraard maar jullie meningen! (Misschien is de afstamming wel heel goed..maar ik dacht zelf dat het niet bijzonder was, maar ik ben geen kenner, en ja afstammeling bij een ruin is toch niet zo heel belangrijk)

Ik vond die 7000 euro voor zo'n klein paard ook wel veel (kleine paarden zijn sowieso wat goedkoper en deze wordt dan maar 160...) is toch een verschil kwa verkoop straks als een paard van 164 ofzo.

Nog een nieuwtje ik ga vandaag bij 2 jonge paarden kijken (misschien 3) dus ben heel benieuwd volgens de fokker was het kwa braafheid opstappen en wegrijden (ik hoop het want ben toch wel een beetje een schijterd...)..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:40

Sja studiemiep, je zal misschien toch een keer wat verder moeten rijden he ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:49

Ik heb gekeken studiemiep. Afstamming is nog niet zo verkeerd, maar die draffoto vind ik niet zo aansprekend. Hij mist wat lengte in het lijf en lossigheid vind ik. Maar een foto is een momentopname, kijken kan geen kwaad natuurlijk. Blijft wel dat de vraagprijs erg hoog is, er staan voor minder geld leukere paarden te koop lijkt me..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:49

Tja iik zie ook een 2 jarige voor dat bedrag staan.
Het is een leuke afstamming, maar zegt nog niets, ik zou dat bedrag nooit neerleggen voor dit paard.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:56

Heb ook even gekeken.. Vind het geen verkeerd paard, maar 1.60 is echt niet groot. En het papier is ook niet verkeerd, maar ook niet waauw! Ik blijf 'm een beetje overpriced vinden, heeft toch ook nog helemaal niets bewezen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:58

JulieDR schreef:
Sja studiemiep, je zal misschien toch een keer wat verder moeten rijden he ;)

Haha inderdaad!!

Maar vandaag hoef ik maar 50 km te rijden, ik ga trouwens kijken bij Noddevelt paarden (Dianne T en Dunya) (7000 euro en 6000).

Foto's zeggen mij vaak ook niet alles, ook vind ik sommige filmpjes gewoon slecht gemaakt en dan komt het paard ook niet tot zijn recht.

Real life bezichtigen is gewoon beter moet wel een beetje de klik hebben.

Ik vind idd een paard wat nu 158 is eigenlijk ook wat te klein. (paard mag best uitgegroeit 164-165 zijn) ik denk namelijk dat ik zo'n kleintje later ook slechter verkocht zal krijgen (ben ik niet van plan maar you never know).