Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:51

Ik denk dat je in jou prijsklasse ook niet heel snel een paard tegen komt zonder papieren! Tenzij hij hoog in de sport zou hebben gelopen, maar je wil een jonger paardje toch?!
Ik moet eerlijk zijn dat alles wat ik heb gezien ook met papier is hoor. Al kijk je daar denk ik het laatste na:D

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:51

hetzelfde tootje :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:56

Ik heb gewoon op sporthorses alles van 2000 tot 10 staan en geeneen zonder papier gezien. Maar dat is natuurlijk wel sporthorses. Alles van 2000-4000 is onbeleerd. Ik heb dan trouwens wel een max leeftijd er ook bij staan. En minimale hoogte.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:58

wat is jouw maximale leeftijd?
Ik kijk op sporthorses als volgt.
Leeftijd tussen 4 en 8
hoogte 163 tot 168
Merrie en ruin
Prijs van 0 tot 4000
kleur maakt me niks uit!

Niveau BLM

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:01

Leeftijd: 3-8 (maar nu meestal 6)
Hoogte: 1.68-1.74
Merrie, ruin, hengst
Prijs eigenlijk nu ook alleen 4000-10
Kleur maakt mij ook niet uit
Niveau doe ik meestal niet, maar zadelmak-B-L-M-Z

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:01

Wie is /gaat er ook al weer in leusden kijken!? duits volbloed als ik me goed herinner!
en wie is/ gaat er in balkbrug kijken!? hele leuke allrounder gericht op spring!

Zadelmak heb ik nog niet gedaan omdat ik dat eigenlijk niet wilde! maar zit daar nu toch overna te denken!
Ik vul vaak alleen maar LM in want ik vind het gewoon al niks als het paard 8 is en hij nog niv B heeft!

Elke keer nog aan het dubben over 3500 maandag ga ik bellen om te kijken of ze haar nog heeft:D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:17

Alice, ik wou graag in Balkbrug gaan kijken, moet nog even een afspraak maken. Maar was t wel van plan :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:43

Alice13 schreef:
Zadelmak heb ik nog niet gedaan omdat ik dat eigenlijk niet wilde! maar zit daar nu toch overna te denken!
Ik vul vaak alleen maar LM in want ik vind het gewoon al niks als het paard 8 is en hij nog niv B heeft!

Elke keer nog aan het dubben over 3500 maandag ga ik bellen om te kijken of ze haar nog heeft:D

Nouja je hebt zadelmak en zadelmak. Ik zoek dan naar zadelmak net als bij het paard.
Ik zocht eerst naar M/Z, toen overgegaan naar L/M, toen B/L en nu geef ik er niet meer om :')
Denk dat ze haar nog wel heeft!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:57

Ik zie hier allemaal paarden voorbijkomen, die stuk voor stuk ontzettend leuk zijn, maar totaal niet mijn type :+ Ik kan denk ik dus niet echt oordelen over of het ook echt een 'goed' paard is, maar nogmaals allemaal succes met jullie zoektocht enzo, hihi! :D

Ik heb mijn wensen inmiddels wat bijgesteld, het paardje mag toch ook al wel bereden zijn :o ( maar eigenlijk weet ik gwn nog niet wat ik wil :') )

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:24

Kuna - mocht dat vosje van MP wat zijn die zo mooi is.. Dineke heeft trailer te huur :) Dat zou ideaal zijn en goedkoper als bij hottra..

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 23:43

Niene87 schreef:
Kuna - mocht dat vosje van MP wat zijn die zo mooi is.. Dineke heeft trailer te huur :) Dat zou ideaal zijn en goedkoper als bij hottra..

Inderdaad! Kan alleen zelf geen trailer rijden. Durf ik ook niet;) dus moet ff iemand zien te regelen met aanhangrijbewijs!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:33

Ik ga misschien een paard kopen, waar ik echt verliefd op ben geraakt. Ik ben aan het rekenen geslagen en aan het denken. Een draver. Vos. Merrie. Ze is nu tien. Eén wedstrijd in de B gedaan, één winstpunt. Papieren, pfoeah, die zijn allemaal in het Frans want ze komt uit Frankrijk. De afstamming is mij totaal onbekend. Sowieso heb ik geen verstand van papieren... Of van prijzen. Daarom dat ik overal advies aan het vragen ben, voordat ik ook maar een actie onderneem. Wat is een redelijke prijs?

Een kennis van me schat haar rond de 4000,-. De eigenaar is nog wat vaag over de prijs. Die heeft meer zoiets "Wat wil je ervoor geven?" En aangezien ik geen idee heb... Ik wandel iedereen maar langs die wat kennis van paarden heeft. Misschien dat ik iemand mee moet nemen daar naartoe die meer verstand heeft dan ik om naar haar te kijken, maar zou zo niet 1.2.3 weten wie.

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:51

Misschien zou je eens rond kunnen kijken op het draversforum, daar staat vast nog wel wat info ( echt specifiek info over aankoopsprijzen denk ik niet, maar er staan daar ook wat paarden met vraagprijzen erbij bijvoorbeeld ) :)
Verder denk ik niet dat ze echt 4000 waard is, aangezien dravers op dit moment sowieso niet veel waard zijn. Ik zou zelf dus eerder richting de 2000 denken dan 4000.

Dit is dan mijn mening, ik heb verder niet veel verstand van prijzen enzo, dus ik kan er ook heel erg naast zitten :')

Succes met je aankoop, als het doorgaat! :D Nu ben ik stiekem toch wel erg benieuwd naar een foto :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 01:04

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 01:16

Wat een leukerd zeg! <3
Hoe ons op de hoogte over de vorderingen, hihi! :D

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 01:23

Bedankt :D. Zal ik zeker even doen. topic geplaatst in Gangenpaarden. Eens kijken wat men daar zegt.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 06:14

ElineS schreef:
Ik ga misschien een paard kopen, waar ik echt verliefd op ben geraakt. Ik ben aan het rekenen geslagen en aan het denken. Een draver. Vos. Merrie. Ze is nu tien. Eén wedstrijd in de B gedaan, één winstpunt. Papieren, pfoeah, die zijn allemaal in het Frans want ze komt uit Frankrijk. De afstamming is mij totaal onbekend. Sowieso heb ik geen verstand van papieren... Of van prijzen. Daarom dat ik overal advies aan het vragen ben, voordat ik ook maar een actie onderneem. Wat is een redelijke prijs?

Een kennis van me schat haar rond de 4000,-. De eigenaar is nog wat vaag over de prijs. Die heeft meer zoiets "Wat wil je ervoor geven?" En aangezien ik geen idee heb... Ik wandel iedereen maar langs die wat kennis van paarden heeft. Misschien dat ik iemand mee moet nemen daar naartoe die meer verstand heeft dan ik om naar haar te kijken, maar zou zo niet 1.2.3 weten wie.

Een draver van tien jaar oud,is echt 1500,00 de max. Maar het wel net wat de gek er voor geeft.
Veel Nederlandse dravers die niet goed genoeg zijn worden al verkocht voor prijzen beneden de 1000,00

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:50

ik ben het met hotchocolat eens,
qua prijs,
vind het echt een leuk beestje voor een draver (heb helemaal niets met dravers)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:54

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 09:09

kunamosity schreef:
Niene87 schreef:

Inderdaad! Kan alleen zelf geen trailer rijden. Durf ik ook niet;) dus moet ff iemand zien te regelen met aanhangrijbewijs!

Scheelt weer voor combi die dineke rijd heb je geen aanhangerrijbewijs nodig :P
Weet alleen niet hoe het zit met een andere auto ervoor maar met haar renault megan en een trailer mag ik rijden met mijn b rijbewijs

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:18

Niene87 schreef:
Scheelt weer voor combi die dineke rijd heb je geen aanhangerrijbewijs nodig :P
Weet alleen niet hoe het zit met een andere auto ervoor maar met haar renault megan en een trailer mag ik rijden met mijn b rijbewijs

hmn, ik durf dat niet zomaar hoor, ookal mag het! ;) Moet jij maar mee;)

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:41

Hoi!

Zo te lezen is iedereen nog steeds druk op zoek..
En het forum gaat ook echt hard!

Wij zijn gisteren weer bij de duitse ruin in leusden wezen kijken.
Mijn zusje heeft hem gereden en dat ging heel goed.
Zelf nog niet op geweest omdat ik er zo niet op kwam met mijn spijkerbroek..
Heb gefilmd, zal een kijken of ik filmpje kan plaatsen.

Vraag me alleen nog steeds af of het hét paard voor ons is omdat hij elke dag gereden moet worden..
Ik zoek toch een iets meer betrouwbaar iets als mijn zusje, die is nergens bang voor.

Waarschijnlijk gaan we volgende week nog een keer kijken en dan nemen we intructeur mee.
Hij weet wat we zoeken en kan dat goed beoordelen.

Die draver is mooi man, mja vraag me af of hij ook de loperig is met rijden dan.?
En die vos voor degene die haar rug heeft gebroken is LEEUK!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:09

Mag ik even spammen? Ik heb nog een superleuke 4-jarige schimmel PRE Andalusier merrie te koop staan (staat nog niet op internet omdat ik geen mooie recente foto's van haar heb). Ik heb haar al even niet meer gezien omdat ik in het buitenland woon maar ik denk dat ze op dit moment 1.61m is. Ze is nog niet uitgegroeid (haar moeder groeide nog 3 cm na haar 4e jaar). Ze staat bij een goede vriendin van mij in de buurt van Weert. Sinds november/december is ze onder het zadel. Ze is verkeersmak (was ze al voordat ze gereden werd). Ze wordt momenteel 3 keer per week in de bak gereden (soms minder). Ze is betrouwbaar en aanhankelijk. Ik zoek iemand voor haar die een maatje zoekt in een paard en er lekker recreatief (buitenrijden) en dressuurmatig mee gaat rijden. Goed adres belangrijker dan de prijs!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:11

Ff snel vanaf m'n mobiel. Laat je goed informeren over de prijs dravers zijn op oudere leeftijd of als niet geschikt voor sport niet duur! 4 lijkt me dus ook heel veel

ElineS schreef:

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:48

En de prijs is 1000,- plus haar zadel en hoofdstel. Ik heb nog niet toegezegd, maar het is bijna zo goed als zeker :D. Ben al op zoek naar stalling en heb extra uren aangevraagd bij mijn baan, haha. Zodat als ik haar heb ik ook meteen alles kan kopen wat ze nodig heeft.