Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SonjaG schreef:Als je jou paard naar de slacht breng voor consumptie dan zou het toch zomaar kunnen dat die frikandel jou paard is
JoycexLynn12 schreef:Nou heb ik nog 1 vraag..
Waarom villen ze het hoofd ook? En zag dat het hoofd ook doorgehakt heb.. Aan het hoofd zit niet vlees ofzo..
Misschien beetje domme vraag maar daar was ik benieuwd naar..
window schreef:ik lust geen frikandellen dus daar hoef ik niet bij na te denken
Waarom villen ze het hoofd ook? En zag dat het hoofd ook doorgehakt heb.. Aan het hoofd zit niet vlees ofzo..
ze gooien niks van het lichaam weg
het is niet alleen maar om het vlees
er gaan delen naar lijm fabrieken en energie bedrijven enz
ik heb paar jaar geleden excursie gehad in Nijkerk
en heb alles gezien
heb ook beide kanten meegemaakt met paarden die ik ken
en ik vind slacht nog steeds de beste keus
het is meteen pats boem afgelopen en in laten slapen duurt veel langer
en daarna moet ie ook nog worden opgehaald door zo'n wagen
de vorige die ik kende die was dus ingeslapen en werd opgehaald
en op moment dat ie werd opgetilt liet ie alles lopen, had een inwendige bloeding.
nou dat is liever niet het laatste beeld dat je van een paard wilt zien die je kent
Abeltje77 schreef:Niet dat ik nou zo pro-inslapen ben, maar je kunt er toch voor kiezen om daar niet bij te zijn/de andere kant op te kijken?
window schreef:ik lust geen frikandellen dus daar hoef ik niet bij na te denken
ze gooien niks van het lichaam weg
het is niet alleen maar om het vlees
er gaan delen naar lijm fabrieken en energie bedrijven enz
ik heb paar jaar geleden excursie gehad in Nijkerk
en heb alles gezien
heb ook beide kanten meegemaakt met paarden die ik ken
en ik vind slacht nog steeds de beste keus
het is meteen pats boem afgelopen en in laten slapen duurt veel langer
en daarna moet ie ook nog worden opgehaald door zo'n wagen
de vorige die ik kende die was dus ingeslapen en werd opgehaald
en op moment dat ie werd opgetilt liet ie alles lopen, had een inwendige bloeding.
nou dat is liever niet het laatste beeld dat je van een paard wilt zien die je kent
Citaat:Oke! Thanks..
Klinkt ook eigenlijk wel logisch, met andere delen kunnen ze natuurlijk wel lijm enzo maken..
Vond het al zo raar dat het hele vel eraf ging en dat het hoofd doormidden werd gehakt maar nu snap ik m..
Pff vind t echt nog steeds een lastige keuze..
Je weet nooit hoe je paard reageert op een spuitje, misschien is ie zo weg maar misschien gaat ie wel vechten tegen de dood..
Maar zoals de mensen hierboven.. Bijv Abeltje 77.. Je zegt dat je het niet erg vind om een frikandell te eten waar misschien jou paard in zit..
Vind je het dan ook niet erg dat je paard doormidden word gehakt? Om het zo maar even grof te zeggen..
Aan de ene kant denk ik.. Tja, hij is dood, wat moet je er anders mee?Maar andere kant, van dat paardje heb je zo lang plezier gehad, en dat beland dan in iemands anders buik! Nja eigenlijk in de wc haha..
JoycexLynn12 schreef:Haha ja de vraag was meer naar jou gericht aangezien jij dat zei van die frikandel.
Maar je hebt wel gelijk, hij is dan je paard niet meer.. De 'geest' om het maar even te noemen is weg..
Maar toch.. het is toch raar? Misschien ligt dat gewoon aan mij hoor maar als ze dan bijv de benen afhakken dan denk ik.. jeetje vorige week tilde ik dát been nog op en krabte ik dié hoef uit..
En dan nog niet te spreken over dat je kusje op zijn neus, waar nu alleen een velletje hangt.. Het klinkt misschien raar hoor wat ik allemaal zeg maar toch zou ik zo'n gevoel hebben..
Met nunique had ik dat ook, ze lag dood aan de weg en werd gehaald met zo'n grijper maar dan denk ik.. daar gaat je paard, waar je op heb gereden enzo..
mirgino schreef:je eigen paard is toch anders.
mijn Cheyenne stond in Lienden en vlakbij haar box lagen alle dode paarden achter het hek
ik heb er helaas veel zien liggen ook van een bekende
toen Cheyenne ingeslapen was wilde ik dat niet zien,ik heb haar dood in de box gezien en dat was goed