Eigenlijk wel erg... Moeten lopen terwijl je het signaal krijgt vanuit de neus dat dat je moet rusten...
Over tegenstrijdigheid gesproken...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zammie schreef:Nou begin jij persoonlijk te worden Gast9373. Ik heet Zammie!
Ik heb je een vraag gesteld. Wil je me antwoorden of wordt het dan misschien een beetje te persoonlijk... En wel erg gemakkelijk om je paard de schuld te geven van jouw onkundige rijden!
suleilitha schreef:Elk paard wat niet correct wordt gereden valt op de voorhand, ongeacht het ras.
Dan even meenemend dat een jong paard, als het halstermak wordt gemaakt al leert dat druk op de neus, ho betekent, maakt dat het dier ook nog eens totaal niet voorwaarts zal zijn met een bitloze optoming, door de druk op de neus. Immers, paardje heeft van kinds af aan geleerd dat druk op de neus werkt als een stoplicht
lindake schreef:Volgens mij valt een paard op de voorhand omdat de ruiter rijtechnisch niet goed genoeg rijdt... En niet omdat het paard een fjord of een hafje is...
MIsschien vallen hafjes + fjordjes meer op de voorhand omdat er vaak minder kundige ruiters op rijden?
Citaat:Ik herhaal ook maar een keer: Laat ze maar beginnen met de neusriem verbieden, dan wordt er heel wat kaf van het koren gescheiden. Want als je geen neusriem meer hebt die de kaken op elkaar klemt, kun je pas echt zien wie en wie niet goed met een bit om kan gaan...en óf een paard tegen zijn bit protesteert. Maar goed at is weer een ander hoofdstuk.
Zammie schreef:Cinnepin, ik zou graag willen dat je ophoudt met mij via pb voor van alles en nog wat uit te maken. jij bent degene die steeds zit te liegen en heb je zelfs al uitgenodigd om eens echt te paardrijden en niet op een hobbelpaardje, dus houdt op met mij steeds via pb lastig te vallen. En houdt ook eens op met dat gelieg....