Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:33

Benzz schreef:
Ik vind het toch een raar verhaal. Dan betekent het dat die wolven zo dicht bij die mevrouw zijn gekomen omdat het hondje aangelijnd was.

Ik weet het niet of dit wel klopt.

Ze zijn van achter genaderd staat er geschreven.
Dus waarschijnlijk heeft Mevrouw ze niet gezien en gehoord.

En we weten ook niet hoe ver het bankje weg was van waar de mevrouw ze had gezien. Misschien was dat wel een km verder en dacht de mevrouw dat de wolven alweer weg waren.

Vreselijk verdrietige gebeurtenis ;(.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:35

Dan de vervolg vraag als jij of hond in dit geval wordt aangevallen mag je je dan verweren? Wat is acceptabel verweer en wat als je de wolf verwond of dood?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:28

[quote="SusanH"]Goed dat dit in het nieuws komt. En dit was te verwachten. Want de wolf/wolven die bij Austerlitz zitten hebben al veel vaker actief honden benaderd. Dit zijn imo echt probleemwolven. En Benzz dit klopt wel degelijk want dat hebben de wolven op de Heuvelrug al vaker gedaan.[/quote

Precies. Geloof al wel 3x filmpjes van gezien hier.

Er zal wel gereageerd worden met dat grote honden ook wel eens kleintjes dood bijten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:34

Kaja schreef:
Dan de vervolg vraag als jij of hond in dit geval wordt aangevallen mag je je dan verweren? Wat is acceptabel verweer en wat als je de wolf verwond of dood?

Weg jagen mag maar verwonden of doden niet verwacht ik...zie die hele consternatie maar bij die wolf in ??Wasperveen?? Die doodgeschoten is vorig jaar

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:37

Popstra schreef:
SusanH schreef:
Goed dat dit in het nieuws komt. En dit was te verwachten. Want de wolf/wolven die bij Austerlitz zitten hebben al veel vaker actief honden benaderd. Dit zijn imo echt probleemwolven. En Benzz dit klopt wel degelijk want dat hebben de wolven op de Heuvelrug al vaker gedaan.[/quote

Er zal wel gereageerd worden met dat grote honden ook wel eens kleintjes dood bijten.

Lees de misselijke reacties maar eens die onder de bovengenoemde nieuwsberichten staan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 19:40

Popstra schreef:
SusanH schreef:
Goed dat dit in het nieuws komt. En dit was te verwachten. Want de wolf/wolven die bij Austerlitz zitten hebben al veel vaker actief honden benaderd. Dit zijn imo echt probleemwolven. En Benzz dit klopt wel degelijk want dat hebben de wolven op de Heuvelrug al vaker gedaan.[/quote

Wordt nou al gezegd dat mw het hondje gedumpt heeft ivm vakantie(plannen)
En ontkenners blijven hangen op 'vermoedelijk'

Echt ik denk dat het pakken van een kind niet eens impact meer gaat hebben.
Kind zal het wel uitgelokt hebben, ouders lette niet goed op, wat doen ze dan ook in het bos.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:42

Ik schreef dit naar BOOS vorige week:

"Bij o.a. Austerlitz loopt er een wolf die constant mensen met honden benaderd, het dier is niet weg te jagen."

Nou.. tadaa! Heb ze dit nieuwsbericht ook doorgestuurd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:45

Susanh ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, dus ik ken de verhalen. Maar dit verhaal is door 1 partij naar buiten gebracht en die acht ik niet erg betrouwbaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 20:00

Benzz schreef:
Susanh ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, dus ik ken de verhalen. Maar dit verhaal is door 1 partij naar buiten gebracht en die acht ik niet erg betrouwbaar.

Dan heb je echt oogkleppen voor.
De wolf heeft zowel in Amerongen, Veenendaal, Zeist en Austerlitz al zoveel mensen en honden benaderd.

Btw ik woon hier ook en volg het nieuws wel op de voet.

Ik verwacht niet dat de wolven met een standpunt naar buiten treden en de poedel kan het niet navertellen.

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:05

Het poedeltje kan zomaar eens meegenomen zijn voor de hongerige welpen.
Wolven zien honden niet (alleen) als concurrentie, maar ook gewoon als eten (in het buitenland genoeg beeldmateriaal van ook).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:06

Benzz schreef:

Politie bevestigd ook dat hondje verdwenen is evenals de provincie. Dat lijkt me betrouwbaar genoeg. Het staat nu op NU.nl, NOS.nl etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:21

Dit was inderdaad al te verwachten in Austerlitz. Maar ik hoop toch altijd dat het niet gebeurd. Nu zijn er dus twee. En er zijn ook welpjes. Ik houd me hart vast...

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:42

Wat een nachtmerrie.
Ik wordt er gewoon naar van.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:56

Kaja schreef:
Het maakt geen reet uit wat de beste mevrouw heeft gedacht of gedaan, het is gewoon verschrikkelijk en afschuwelijk dat ze haar hondje op deze wijze is kwijt geraakt. Alles wat je zelf invult of aanneemt is overbodig en onnodig om te benoemen. Buitenom dat het uiterst kwetsend kan zijn, ben je er zelf niet bij geweest en elk mens reageert en handelt anders.

Ik ben het echt 100% met je eens. Wat ontzettend ongepast om zo te speculeren. Bah!

Het is verschrikkelijk wat die mevrouw heeft meegemaakt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:03

1 ding is zeker...als het waar is en het hondje heeft gesmaakt dan is dit het begin van het einde. De volgende zal vlot volgen

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:37

En als de deskundigen de risico’s beter hadden besproken had die mevrouw haar hondje misschien nog wel gehad.

Die wolven zijn brutale rakkers en nemen veel meer risico’s en komen er mee weg. Naar mijn idee probleem wolven. Deze hebben nu geleerd dat dit gewoon kan zonder enige consequenties.

Ik werd gewoon naar van het commentaar op het artikel in nu.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 22:38

Ik ook, zoveel mensen blijven maar baggataliseren..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:06

Ik wil het ook gewoon niet geloven eigenlijk :=
Maarja, zeker gezien die locatie.. was het hier op wachten.

Leef zo ontzettend met die mevrouw mee. Je hond op zo'n onwijs traumatische manier verliezen en dan zoveel stront over je heen krijgen online. Wat een nachtmerrie.
Zoveel conclusies dus uit zo'n kort berichtje (met halve informatie) worden getrokken.
En die reacties overal, vreselijk.

Maar ik hoop dat dit groot in het nieuws komt. Lelieveld blij dat hij optijd is opgestapt joh :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 23:15

Nyaleti schreef:
Ik wil het ook gewoon niet geloven eigenlijk :=
Maarja, zeker gezien die locatie.. was het hier op wachten.

Leef zo ontzettend met die mevrouw mee. Je hond op zo'n onwijs traumatische manier verliezen en dan zoveel stront over je heen krijgen online. Wat een nachtmerrie.
Zoveel conclusies dus uit zo'n kort berichtje (met halve informatie) worden getrokken.
En die reacties overal, vreselijk.

Maar ik hoop dat dit groot in het nieuws komt. Lelieveld blij dat hij optijd is opgestapt joh :=

Lelieveld:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:18

Waarom moet hij dat laatste nu benoemen? Dat staat toch los van deze gebeurtenis?

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:21

SusanH schreef:
Waarom moet hij dat laatste nu benoemen? Dat staat toch los van deze gebeurtenis?

Inderdaad, totale onzin dit.

Dit zijn probleemwolven, ik ben niet tegen de wolf maar dit lijkt mij genoeg reden om deze 2 af te schieten.

Het is niet het eerste incident in Austerlitz, in mei was er ook 1, zonder een vermiste hond maar dat was ook bijna gebeurd.
https://www.rtvutrecht.nl/amp/nieuws/37 ... austerlitz

Sindsdien aanlijn advies, maar dat helpt dus ook niet.
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 06-07-24 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:23

Ik sta er eigenlijk van te kijken dat hij erkent dat die wolven dat vaker doen.
Had van hem een: "Dat doen ze anders noooooit" verwacht

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:31

Afbeelding
Afbeelding

Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat mensen hem als deskundige blijven zien, ik heb nog nooit iemand zo vaak van verhaal zien veranderen…

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:38

.... Eigenlijk met m'n bek vol tanden. Ongelooflijk, wat een klote vent.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 23:41

Ik kan echt zo boos worden om de uitspraken van die man