Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mer1980 schreef:Mijn pony had gevoelige zolen dus met een ijzertje opgelost en weer ggk later, maar die veearts kwam met een arsenaal aan enge ziektes waar je niet goed van wordt, ze kwam door alle buigproeven heen en liep inderdaad gevoelig voor op de harde volte, maar met het commentaar wat ze erbij zeggen denk je echt een afgekeurd wrak te hebben die niet meer waard is dan de slachtprijs. (meteen op ijzertje gezet en een week later was ze gelukkig ggk, maar verkoop ging niet meer door, want door meerdere factoren gunde ik haar niet meer aan de potentiële koper). Overigens was deze pony 3 maanden ervoor bij een andere grote kliniek wel ggk.
Ook geef ik netjes aan dat ze ZE heeft, nou de veearts begon dat het beest ook sarcoïden kon hebben met een behandel plan van €1200,- maarrrr waarschijnlijk was het ZE. Ik wist niet wat ik hoorde, hoe bang kun je iemand maken...
Plekjes zijn nu weer netjes weg want het is de ZE en van het schuren, maar dit was een grote kliniek. Ik ben als verkoper mij kapot geschrokken wat veeartsen ergens van kunnen maken. Die kunnen je paard echt afbreken tot op de grond. Beest is nog nooit kreupel geweest, nu hou ik haar maar zelf aan.
Ze is nu ggk, maar heb nooit een idee wat de volgende veearts er weer van weet te maken....
Ik begrijp dus echt wel dat paarden later opnieuw in de verkoop komen, maar door dit topic zou ik haar niet eens meer durven te verkopen. Dan blijft ze maar lekker staan....
MyWishMax schreef:Ik ken geen gezond paard dat op dagen niet door klinische keuring zou komen hoor? Alleen bij zaken als hoefzweer of flinke wond ofzo niet, bij gewoon gezonde paarden hoort dat imo niet.
evilginger schreef:Even voor de duidelijkheid, ZE staat voor zomerexzeem? Want in de 15,5 jaar dat ik met paarden bezig ben heb ik nog nooit de gedachte gehad om nee te zeggen tegen een paard o.w.v. zomerexzeem..
Vanes_6 schreef:Oke, wij mogen het nu officieel van de daken schreeuwen (als we willen): wij zijn sinds vandaag de trotse en gelukkige eigenaar van een hele mooie 5 jarige draver merrie, genaamd Lily Lisanne.
![]()
![]()
We hebben het omscholingstraject van koerspaard naar rijpaard van dichtbij mogen meemaken. Lily was van Ruitje en ik mocht al die tijd met haar aan de gang, terwijl zij met het zadelmak en inrijden aan de slag gingen.
Een unieke kans om elkaar op een rustige manier te leren kennen.
Ik ben zo blij en gelukkig dat we de toekomst samen mogen in gaan!![]()
Dank je wel Ruitje voor het vertrouwen en deze mooie kans! Heel dankbaar voor!![]()
Onze zoektocht is tot een gelukkig einde gekomen!
[ [url=m/WYtTfP.jpg]Afbeelding[/url] ]