Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 17:31

Zo, merrie is naar huis. Stal is klaar gemaakt voor nieuwjaar. Benieuwd of we volgend jaar nog paarden in training krijgen.

Morgen toch eens een korte training op Joy doen zo ver de piste het toe laat. :=

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 17:43

Ah dus weer wat meer rust nu met een terrormerrie minder :D
Blijft een bescheiden buikje van Rêve maar er gaat vast weer iets prachtigs in zitten! Is je hand/vinger trouwens weer helemaal de oude geworden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 18:15

:n nee is sowieso een lelijk litteken en het is nog steeds heel onrustig. Als het koud wordt voelt het alsof het op springen staat en als het daarna op warmt voel ik niks meer voor een paar uur. := sowieso wisselt het hoe veel ik voel.

‘s morgens plooien is ook nog steeds moeilijk en hij trilt als ik ‘m uit steek voor iets. Heel handig ook als je iets wil openen of ergens achteruit wil halen. :+ het verkleurt ook nog behoorlijk. :=

Merrie is beetje gek verlopen. Eigenaar is aangekomen, naar haar weide gelopen, heeft haar gepakt en geladen zonder een woord te zeggen. :?

Geen bericht over wat hem dwars zit… :? Mijn man dacht dat hij misschien iets ging komen zeggen eens ze geladen was maar de vrachtwagen vertrok. :+

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 18:35

Balen van je hand.
Vreemd van de eigenaar van de merrie. Nog geen bedankje! Wel alles betaald?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 18:47

Otti1977 schreef:
Balen van je hand.
Vreemd van de eigenaar van de merrie. Nog geen bedankje! Wel alles betaald?

Ja alles was op voorhand betaald. :j training kan je moeilijk terug nemen dus dat soort dingen is vooruit betalen. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is met iets beter licht, doorbloeding is ook beetje gek lijkt het. Onderkant van mijn vinger ook trouwens maar dat zie je alleen als het heel koud is of als ik bv net gewerkt heb met mijn hand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan hem iig terug plooien. :j ‘s morgens moet ik wel ‘opwarmen’ en als het heel koud is voelt het alsof ie open gaat barsten als ik m wil plooien. Sowieso is vooral het dwarse stuk echt heel gevoelig. :=

Die kleine zwelling op de zijkant van mijn vinger boven mijn litteken is gekomen nadat ie een keer volledig gezwollen was… dat stukje blijft nu dik worden. :?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:24

Zo op foto ziet het er redelijk uit voor wat die vinger allemaal heeft meegemaakt, maar gevoel kun je niet vastleggen in beeld. Prut dat dat laatste nog niet prima is.

Wellicht het proberen waard om een paar avonden voor het naar bed gaan de vinger in te smeren met klovenzalf.
Ok, eigenlijk voor voeten, maar principe is hetzelfde ; het stimuleert doorbloeding/lymfe in en vlak onder de huid en zo voor een herstel van beschadigde huid. Ik gebruik het met name voor uitscheurende nagelriemen als het koud is of teveel met vingers in sop heb gezeten en ze daardoor kapot zijn.
Kruidvat heeft deze in een paarse tube voor niet al te veel, waardoor proberen geen rib uit je lijf is.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 20:01

Wat raar van de merrie... zo vertrek je toch niet? Beetje respectloos, terwijl jullie zo je best hebben gedaan met haar.

Ik vind je vinger er best oké uitzien gezien de voorgeschiedenis. Hopelijk geeft tijd nog wat meer rust in het gewricht en de reactie op warm/koud...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 20:18

Taucha schreef:
Zo op foto ziet het er redelijk uit voor wat die vinger allemaal heeft meegemaakt, maar gevoel kun je niet vastleggen in beeld. Prut dat dat laatste nog niet prima is.

Wellicht het proberen waard om een paar avonden voor het naar bed gaan de vinger in te smeren met klovenzalf.
Ok, eigenlijk voor voeten, maar principe is hetzelfde ; het stimuleert doorbloeding/lymfe in en vlak onder de huid en zo voor een herstel van beschadigde huid. Ik gebruik het met name voor uitscheurende nagelriemen als het koud is of teveel met vingers in sop heb gezeten en ze daardoor kapot zijn.
Kruidvat heeft deze in een paarse tube voor niet al te veel, waardoor proberen geen rib uit je lijf is.

Heb nu bepanthen maar de neuroloog raadde Uhm… cicaplast aan… blijkbaar zou dat helpen ivm huid die door cortisonen niet geweldig hersteld? Is dat vergelijkbaar?
Als ik nu terug kijk naar hoe het was is het idd heel goed hersteld trouwens. Maar t is nu met vochtige kou gewoon wat vaker vloeken. _O- went ook wel weer. :=

Ja het was raar… nu reageerde hij ook niet meer op de laatste filmpjes…. Weet het ook niet goed… in onze mening hebben we een zadelmal paard af geleverd …. Ze is goed verzorgd, er is geen harde hand aan te pas gekomen… Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze natuurlijk wel een stukje af gevallen is omdat ze: 1. Overgang winter bij ons gedaan heeft en 2. In het werk gekomen is. Ze was zeker niet te licht toen ze kwam en imo op gewicht toen ze weg ging (en dan zie ik ze graag nog iets te dik) maar het was wél een groot verschil dat wel. Misschien dat dat hem dwars zit? Maar hij is bij een training geweest, communiceer dan? Of denk ik nu raar?

Ze kreeg twee keer per dag een net waar Joy 24 uur mee doet + (gewogen) 10kg voor de nacht.

Dan ging er twee maal daags drie scheppen slobber + meuslie in die Joy ook krijgt. Zij kreeg het dubbel van Joy. We hebben haar echt niet op dieet gezet…

Misschien communiceert hij het binnenkort nog wel wat hem dwars zat… Ik vind dit soort dibgen moeilijk. Enerzijds zou ik willen sturen (ik was niet aanwezig toen hij haar op haalde) anderzijds denk ik ‘als je het gesprek niet irl wil aan gaan stuur dan desnoods zelf even?’

Mijn man heeft haar door gereden maar ook dat hadden we gezegd en waarom… ze is ook echt gewoon liefdevol behandeld. Kreeg haar aai, haar snoepje net als Joy enz, het is niet omdat een paard me minder ligt dat ik ze negeer. :=

:=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 23:20

Wat jammer dat het zo gegaan is met de merrie, gebrek aan communicatie van de eigenaar is ook wel heel frustrerend. Als je niet weet wat er scheelt kun je ook geen uitleg geven of toelichting van de werkwijze. Aan de andere kant: mensen zijn rare wezens en soms kun je het gewoon niet goed (genoeg) doen. Dat ligt meer bij de andere partij dan bij jullie.
Diep zuchten en door maar weer!

Je vinger ziet er aan de buitenkant heel netjes uit als je bedenkt waar je vandaan komt. Naar dat het qua gevoel en functie nog zo tegen valt. :\ Zou dat nog wat bij gaan trekken met de tijd denk je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-25 23:35

Mars schreef:
Wat jammer dat het zo gegaan is met de merrie, gebrek aan communicatie van de eigenaar is ook wel heel frustrerend. Als je niet weet wat er scheelt kun je ook geen uitleg geven of toelichting van de werkwijze. Aan de andere kant: mensen zijn rare wezens en soms kun je het gewoon niet goed (genoeg) doen. Dat ligt meer bij de andere partij dan bij jullie.
Diep zuchten en door maar weer!

Je vinger ziet er aan de buitenkant heel netjes uit als je bedenkt waar je vandaan komt. Naar dat het qua gevoel en functie nog zo tegen valt. : Zou dat nog wat bij gaan trekken met de tijd denk je?

Ja en er achter aan sturen vind ik in dit geval ook zo wat…. Weet je de training is betaald. Wij hebben voldaan aan onze belofte…. Is het gangbaar om zo op te halen? Ik denk het niet maar het is niet dat hij schuld had oid dusja… We horen het vroeg of laat vast wel. Wellicht kunnen we er dan nog op in pikken.

Weet niet hoe het zit kwa functie herstel… voor genezing littekenweefsel tellen ze minimaal 9 maanden dus ik vermoed dat gedurende die tijd de functie ook nog kan verbeteren…

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:33

Ik zou denk toch een mail/appje sturen met een soort van tevredenheidsonderzoek.
Dan kan hij daar op reageren met wat hij goed vond en wat niet. Voor jullie ook een leerproces. Maar ook ik vindt het raar dat je je paard zo uit de wei trekt en niks zegt, zelfs geen gedag. Dat noem ik a-sociaal.
Verder lees ik heerlijk mee en hoop ik dat je vinger met de loop der tijd beter wordt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 17:23

boyca schreef:
Ik zou denk toch een mail/appje sturen met een soort van tevredenheidsonderzoek.
Dan kan hij daar op reageren met wat hij goed vond en wat niet. Voor jullie ook een leerproces. Maar ook ik vindt het raar dat je je paard zo uit de wei trekt en niks zegt, zelfs geen gedag. Dat noem ik a-sociaal.
Verder lees ik heerlijk mee en hoop ik dat je vinger met de loop der tijd beter wordt

Precies dat. Zou ik ook doen. En je vinger, heb je aloe vera al geprobeerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 18:08

Ik ga niet achter een volwassen man aan sturen waar ik niet mee getrouwd ben. :o in alle eerlijkheid is er een kans dat ik niet eens achter die aan stuur waar ik wel mee getrouwd ben in zo’n situatie. _O-

We hebben het druk genoeg. We horen het vanzelf wel. Nu eerst nieuwjaar door komen en willen toch pas in het voorjaar terug eentje aan nemen. Vandaag een roundpen op gezet. Daar moet nog zand in en dan zijn we echt all set. :j

Ben alles af gegaan wat we beloofd hebben en er is niks waar we niet aan voldaan hebben. Hij is anderhalve week oud voor het op halen bij een training geweest en was toen nog positief.
Ze is zelfs door ons nog een stukje gecorrigeerd waardoor ze correcter door treedt… (in overleg met hem door zijn vaste smid. We hebben toen gezegd wat wij zagen en wat daar best mee gebeurde en hij heeft zijn smid gevraagd dat te doen waarna het laatste beetje strijd om voorwaarts te lopen weg was.)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:34

Ik zou het ook even laten. Voor hetzelfde geld was hij gewoon druk en heeft hij er totaal niet bij stilgestaan... Zou de eerste niet zijn.

Niet dat ik het goed praat he :) ik bedoel meer dat het feit dat hij niet beleefd was niet perse betekent dat hij ontevreden is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 18:39

Sintara schreef:
Ik zou het ook even laten. Voor hetzelfde geld was hij gewoon druk en heeft hij er totaal niet bij stilgestaan... Zou de eerste niet zijn.

Niet dat ik het goed praat he :) ik bedoel meer dat het feit dat hij niet beleefd was niet perse betekent dat hij ontevreden is

Dat dus. Het voelde voor ons heel raar maar hij heeft altijd gezegd waar hij mee zat dus het feit dat hij nog geen contact op genomen heeft…. Dan lijkt het me sterk dat het iets groots is. Het was gewoon voor ons wat vreemd maar goed. Als je vreemd niet kan handelen moet je niet in de paardenwereld gaan. _O-

Voor ons zelf hebben we overlopen van oké, wat hebben we beloofd en wat hebben we gedaan en af geleverd. Wij kunnen niets bedenken waar we tekort geschoten zijn…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:58

T zou niet de eerste zijn die denkt 'ze weten dat ik t paard kom halen, dus dat heb ik gedaan. Als ze niet naar buiten komen, zal er verder wel niks zijn dus laad ik het paard gewoon op en ga ik, want ik heb verder ook niks te vertellen'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 19:35

fleurtjeuh schreef:
T zou niet de eerste zijn die denkt 'ze weten dat ik t paard kom halen, dus dat heb ik gedaan. Als ze niet naar buiten komen, zal er verder wel niks zijn dus laad ik het paard gewoon op en ga ik, want ik heb verder ook niks te vertellen'

Kan idd zomaar. Ik heb altijd gedag gezegd maar then again als we niet op stal waren om eender welke reden hadden we hem ook niet gezien natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 19:48

Afbeelding
Joy heeft iig een prachtige dag gehad. _O-

Hij is er in geslaagd om de kudde van de tegenover liggende weide over te nemen…. := ze luisterde niet meer naar hun gewoonlijke leider en bleven aan de draad bij Joy staan. _O-

Ik denk dat de zwarte merrie officieel niks meer met hem wil nu. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 21:36

Vandaag de cicaplast aan gekregen en het haalt iig het trekkende gevoel van het litteken. :j weet niet of het voor het mooie nog veel gaat doen maar als het zo al de symptomen verminderd ben ik ook al blij. :j

Morgen neem ik even vrij van mijn familiale verantwoordelijkheden en zadel ik Joy. :j al is het maar om te stappen. Gedachten verzetten… :o als het niet bij regent kunnen we wel wat draven ook. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 21:13

Heb de nieuwe pivo, morgen eens op zetten. Vandaag terug op Joy gestapt na 2,5 week ofzo? :+

Lauren: ‘moet ge niet naar uw papa?’
*iets te vrolijk terwijl ik materiaal pak*
‘jawel……. Heb gekozen voor mijn mentale welzijn en af gebelt.’ (Ik ben wat verkouden ofzo, anders was het weer haasten enz. Heb gewoon even mentaal wat rust nodig. )
‘Dus in de plaats gaat ge uw jonge hengst rijden die drie weken stil gestaan heeft?’
‘Ik zei mentale welzijn niet fysiek.’
Lauren: *knikt alsof dat logisch is. :j *

Zodra ik ging zitten en die nek er op kwam besefte ik dat ik minstens drie slechte beslissingen gemaakt had…. :+
1. Ik had mijn stal/rijschoenen aan die veilig zijn om mee te rijden maar een dikkere zool hebben waardoor ik net te kort zat voor mijn comfort en mijn chaps passen er niet over dus basically geen steun of grip. :+ iets wat ik altijd vergeet tot ik ze de 1e keer aan heb op het paard. :o (zijn mijn winterschoenen)
2. Ik had de martingaal niet om gedaan.
3. Ik had de longe niet even gepakt.

Toen Joy zijn eerste spatje kreeg en ik bromde ‘Joy ik heb echt geen zin om te vallen.’ Hoorde ik hem bijna denken ‘blijf dan zitten. :?

Maar we hebben het gered. _O-
Morgen toch maar even longeren en mijn gewone rijschoenen aan met chaps. :))

Al bij al was het wederom een testament voor zijn karakter want hij heeft ook nog op gras gestaan gisteren. _O- hij had alle mogelijkheden om me te dumpen en besloot het beschaafd te houden. :+:

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 21:40

Die lieve Joy, toch jammer dat je de Pivo vandaag niet hebt geprobeerd als ik het zo lees! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 21:47

Muga schreef:
Die lieve Joy, toch jammer dat je de Pivo vandaag niet hebt geprobeerd als ik het zo lees! :+

Veel geklungel van mijn kant. Ipv rijden ietwat geërgerd ‘johoy!!’ Brommen en me dan herinneren dat ie niet Sam is en toch maar een keer wat gaan doen rijtechnisch :o _O-

Ik vraag wat tracers, ging goed, ineens stonden we de andere kant op. :+ en dan ietwat dom rond kijken (ik) en luidop ‘waarom Joy?’ *draait hem weer in juiste richting*.
Dat soort onzin. Wat ik normaal voor ben maar vandaag even niet. _O-

Dat zijn de momenten dat ik me af vraag of ik kan rijden of gewoon veel geluk heb. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 22:50

Spreekt wel voor Joy zijn karakter dat je steeds vergeet dat t een piepjonge hengst is en ook nog weken stil stond + verkeerde schoenen aantrekt :)) Met de merrie van afgelopen weken had je alles waarschijnlijk dubbel gecheckt zou je daar op stappen :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 08:30

Zegt inderdaad veel over zijn karakter dat je vergeet dat het een jong paard is en even heeft stil gestaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 11:16

Mars schreef:
Spreekt wel voor Joy zijn karakter dat je steeds vergeet dat t een piepjonge hengst is en ook nog weken stil stond + verkeerde schoenen aantrekt :)) Met de merrie van afgelopen weken had je alles waarschijnlijk dubbel gecheckt zou je daar op stappen :D

Met die merrie had ik eerst zweet willen zien voor ik op stapte met mijn bodyprotector. _O-

petraaken schreef:
Zegt inderdaad veel over zijn karakter dat je vergeet dat het een jong paard is en even heeft stil gestaan.

Hij is ook altijd zo steady als je hem uit de weide haalt en zadelt. :+: