De man waar ik haar van heb gekocht heeft regelmatig van dat soort ex-racepaarden. Mocht iemand geïnteresseerd zijn ik heb het telefoonnummer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei
anjali schreef:upendo schreef:Die vraag is hetzelfde als de vraag wat jij uit zou geven aan een 17 jaar oude auto.
Dat is geen vergelijk omdat een paard een levend wezen is en geen machine.Zeker is het lichaam van een ouder paard enigszins gesleten,dat kan niet anders. Maar zo'n paard heeft tevens levenservaring opgedaan waardoor hij nog iets kan leren aan een ruiter.Bij een jong paard is dat net andersom,die moet alles nog leren en daarvoor is een ervaren ruiter nodig.
absque_dubio schreef:Earth schreef:Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei
Ik vind dit vrij kortzichtig om dit gek te vinden alleen op basis van prijs in combi met leeftijd.
Mocht dit een pony zijn die op hoog niveau loopt/heeft gelopen met goede resultaten, nog mooi op conditie en in goede gezondheid is, dan is dit echt niet veel geld.
Mijn pony uit 2008 zou als ze 17 is in ieder geval niet voor dat geld weggaan. En dan bedoel ik dat ik dat bedrag echt te weinig vind.
upendo schreef:Dat is zeker wel een vergelijk Anjali.
Als jij aan mij vraagt wat ik uit wil geven aan een Volvo XC90 of aan een Fiat Panda van 17 jaar oud die verder volledig vergelijkbaar zijn qua staat en kilometerstand krijg je daar ook andere bedragen uit, toch?
Dat bedoel ik te zeggen. Leek me toch niet zo'n gekke vergelijking........
3heathcliff5 schreef:Of een paard slechts een (gebruiks)voorwerp is volgens de wet, ligt maar net aan welk deel van de wet je nodig hebt. De wetten omtrent het dierenwelzijn hebben ze niet bedacht omdat alle dieren alleen maar voorwerpen zijn.
Uiteindelijk is elk paard de slachtprijs plus wat de gek ervoor geeft.
Romy1234 schreef:Wat zouden jullie een realistische prijs vinden voor een 13 jarige merrie (tygo x goodtimes) van 1.53 m?
In het verleden B dressuur en Z gesprongen bij de pony’s.
Met buitenrit echt top braaf, zowel alleen als in een groep, en dan ook geschikt voor zowel beginner als gevorderde.
In de bak niet geschikt voor de beginner, ze is enkel recreatief gereden en moet weer opgepakt worden daar in. Als ze het heel moeilijk vind wil ze namelijk nog wel eens een bokje geven.
Voor de rest is ze heel veelzijdig, zonder zadel of met barebackpad rijden is ze heel braaf, net als bij dierenarts, vreemd terrein etc.
Romy1234 schreef:Wat zouden jullie een realistische prijs vinden voor een 13 jarige merrie (tygo x goodtimes) van 1.53 m?
Met buitenrit echt top braaf, zowel alleen als in een groep, en dan ook geschikt voor zowel beginner als gevorderde.
In de bak niet geschikt voor de beginner, ze is enkel recreatief gereden en moet weer opgepakt worden daar in. Als ze het heel moeilijk vind wil ze namelijk nog wel eens een bokje geven.
Voor de rest is ze heel veelzijdig, zonder zadel of met barebackpad rijden is ze heel braaf, net als bij dierenarts, vreemd terrein etc.
happy2014 schreef:mamabird. Nee, die heb ik toevallig ook al op het oog, en ook al telefonisch contact gehad met de eigenaresse, maar iets houdt mij tegen om daar te kijken.
weet even de afstamming niet meer, was een ... x Zeoliet. Paard zelf heette Cheval.
Alja schreef:happy2014 schreef:mamabird. Nee, die heb ik toevallig ook al op het oog, en ook al telefonisch contact gehad met de eigenaresse, maar iets houdt mij tegen om daar te kijken.
weet even de afstamming niet meer, was een ... x Zeoliet. Paard zelf heette Cheval.
Zeoliet brengt verdriet is al een heel oud gezegde....
tita schreef:Romy daar is toch een advertentie van
Evamarie schreef:Romy1234 schreef:Wat zouden jullie een realistische prijs vinden voor een 13 jarige merrie (tygo x goodtimes) van 1.53 m?
Volgens mij moet deze in een ander topic.![]()
Toch vind ik het wel leuk mee te denken, dus hierbij:
Klinkt als een leuke pony. 10 k vind ik passend. Mits volledig gezond zonder bemerking.
Bedankt voor de lieve berichtjes via pb.
Ik zoek bij voorkeur een pony/paard tussen de 6 en 13 jaar oud. Grootte 145 tot 165.
Maar een jong ding of 1 met een probleem mag ook per uitzondering en dat is dan eerder voor tijdelijk. (wel in lagere prijsklasse)
Als de pony beleerd is dan moet deze wel braaf zijn en geen ernstige gebreken hebben. Daar is dan de prijs ook naar vind ik. Dus geen bokkestreken. Mij lukt het niet om heel heftig gedrag eruit te rijden helaas. Als een pony laag bokt of weg springt dan rijdt ik het er zo uit. Maar het heel heftige en explosieve krijg ik er helaas niet uit. Nu ik wat ouder ben en jong moeder ben ik helemaal een zacht gekookt ei geworden en daarom zoek ik al zo lang.
Paard krijgt wel een heel toffe plek en ik heb ook wel medische kennis en een goed inschattingsvermogen (en een goed werkend oog)