[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:26

Oeeef.. Ik ben al een tijdje verliefd op een hele mooie frieze merrie... :+: Alleen kost ze 750 euro meer dan mijn budget :( dus zit nu even te bedenken hoe ik snel geld kan verdienen haha! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:54

Melanie_B schreef:
Oeeef.. Ik ben al een tijdje verliefd op een hele mooie frieze merrie... :+: Alleen kost ze 750 euro meer dan mijn budget :( dus zit nu even te bedenken hoe ik snel geld kan verdienen haha! :D

die knappe sportfries?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:58

Ja.... Vind die merrie zoooo leuk!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:01

extra werken nu het nog vakantie is? :D

owja dat is niet voor iedereen -O-

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:04

Dees schreef:
Strohalm schreef:
Toch zou voor mij het feit dat hij een tijd stil heeft gestaan reden zijn om heel, heel hard te twijfelen.
Tenzij je het paard kent en zeker weet dat gezondheid geen reden geweest is voor stilstaan.
Helaas eigen ervaring.

Dat hoeft helemaal niet.
Niet iedereen met een jong paard heeft zin/tijd/ambitie om er sportief mee te gaan rijden.
Ken in mijn eigen omgeving op een straal van 5km toch al enkele paarden die nog nooit op een concours zijn geweest en waar helemaal niets aan mankeert.

Liever eigenlijk eentje die nog nooit wat gedaan heeft, dan eentje die op zijn 3de al L1 mocht starten.
Juist die jonge paarden zijn zomaar overvraagd.

En hoe bizar: ik start die 4-jarige van mij nu enkel en alleen om ervoor te zorgen dat ik haar over een tijdje niet als recreatiepaard hoef te verkopen. Voor mijn eigen lol doe ik allang niet meer mee aan wedstrijden. Maar als je een jong paard te verkopen hebt, schijnt het een verplicht nummer te zijn. :')

Ik bedoel echt stil staan, dus een jaar niet bereden geweest.
Paarden met rugproblemen knappen ontzettend op als ze een een lange tijd niet bereden worden. De eerste paar weken na het oppakken van het werk merk je ook nog niet veel, maar dan zo langzamerhand beginnen de klachten steeds erger te worden en na een jaar blijk je dus een paard gekocht te hebben met KS. Wij hadden de rug niet op de foto laten zetten.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:22

Je hebt goede smaak Melanie_B! Ik ben normaal niet zo'n fries - fan.. Maar ik vond die ook erg gaaf.
Hopelijk vindt je vrijdag de nieuwe (geschikte) eigenaar voor je paardje. Ik duim ;) .

Strohalm, dat is wel balen... Hoe is het dan verder afgelopen?

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:01

Ankie2011 schreef:
Kiana, als een verkoper geen tijd wil steken in het beantwoorden van een serieuze e-mail heb ik al geen interesse meer. Als een verkoper dat te veel moeite vind, kijk ik wel naar de volgende. Staat meer dan genoeg te koop. En mailen vind ik ook fijner omdat je alles uitgebreid kunt teruglezen.

Ik als verkoper denk.....
als men niet de moeite neemt om even te bellen, laat dan maar.
Zo zie je maar weer....

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:11

hhalloo bokkers,
ik ben opzoek naar een fjord
beleerd voor kar en onder het zadel.
minimaal 8 jaar (ervaring)
niet te pittig.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:49

nou dames sommige weten mijn slecht getypte/geplaatste advertentie nog wel en inmiddels al 1 kijker gehad en morgen weer 1 plus 2 geeintreseerde! Dus bedankt voor de tips!

zelf zit ik te denken om van de week bij die vos in zwolle te gaan kijken (dirigent) heb ik ook al voor bij zien komen hier

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:05

Sundral schreef:
En je paard starten op concours omdat ie anders als recreatiepaard verkocht zal gaan worden is ook grote onzin. Er zijn zat paarden die thuis worden gehouden en verder opgeleid worden en dik verkocht worden. Het is de kwaliteit en opleiding die het hem doet. Daar hoeven ze imo geen concours voor te lopen.

Dat zal best wezen maar ik ben geen Adelinde of Anky en verkoop ze dus niet op mijn ruiterbekendheid.
In mijn ervaring wordt er dus wél gevraagd naar startkwalificaties.
Een 6 jarige (ik wil verkopen in de zomer van 2014) die dus door een onbekende ruiter wordt gereden en nog nooit op een wedstrijd is uitgekomen... Nou, lees maar eens terug hoe genadeloos er hier op bokt over gedacht wordt ;)

Het is maar net wat je doelgroep is.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:07

BSSK schreef:
Je hebt goede smaak Melanie_B! Ik ben normaal niet zo'n fries - fan.. Maar ik vond die ook erg gaaf.
Hopelijk vindt je vrijdag de nieuwe (geschikte) eigenaar voor je paardje. Ik duim ;) .

Strohalm, dat is wel balen... Hoe is het dan verder afgelopen?

Dankje!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:14

Gelukkig bestaat de potentiele markt niet alleen uit Bokt Dees ;). Leuk Houston veulen heb je trouwens.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:22

Nee, weet wel dat er meer markt is dan bokt. Maar zoals bokt reageert, zo reageert mijn doelgroep waarschijnlijk ook. Iets om rekening mee te houden en dus breng ik het paardje gewoon uit tot iig L1+1.
Dank! Ben zelf ook heel blij met dat veulen :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 01:21

Ik bel alleen als ik geen filmpje etc wil zien, wil ik die wel mail ik eerst. Tis zo irritant als je aan de tel zit met een verkoper en je moet dan om een link van een film vragen :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:57

Ik heb eens gemaild voor wat bewegingsmateriaal van een paard in Brabant voordat ik de reis er heen wilde maken (kom uit Groningen).
Nou dan had ik pech :+ ik moest maar gewoon langskomen.

Maar verder ik heb tijdens mijn zoektocht altijd gebeld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:07

Ik mailde altijd en vermeldde dan gelijk de reden heb maar spraakverstaan van 15% beetje zonde om al mijn energie te verspillen aan een telefoontje.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:31

wij gaan vandaar naar 2 pony's kijken voor mijn zusje.
zij heeft besloten om weer te gaan rijden.
gaat om 2 onbeleerde D en E pony.
en mocht iemand anders nog wat leuks weten.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:33

HindaFree schreef:
nou dames sommige weten mijn slecht getypte/geplaatste advertentie nog wel en inmiddels al 1 kijker gehad en morgen weer 1 plus 2 geeintreseerde! Dus bedankt voor de tips!

zelf zit ik te denken om van de week bij die vos in zwolle te gaan kijken (dirigent) heb ik ook al voor bij zien komen hier

wat leuk kom je bij ons in de buurt wij wonen daar ook.
welk paardje ga je kijken?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:43

Vind het beantwoorden van vragen per mail niet belangrijk. Je steekt er tijd in om het verhaal van de geïnteresseerde goed te beantwoorden en je krijgt van 9 van de 10 aso's niet eens een mail terug als ze geen interesse meer hebben. Doe mij maar de bellende mensem, die zijn vaak wel serieus.

Mailen gaat makkelijk en ik krijg vaak het idee dat het meer om aagjes gaat dan om
Kopers.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:03

Mailen gaat idd makkelijk. Dat kan je 24/7 doen, zonder dat je de verkoper daar mee stoort. Die kan ze lezen op een tijdstip dat de verkoper het uitkomt.
Plus dat ik de antwoorden op mijn vragen dan zwart op wit heb.
Als er dan later ineens een ander verhaal naar boven komt kan ik iig laten zien wat er eerder gezegd is.
Maar ieder z'n ding.

Eerder in dit topic werd al gezegd dat mensen die filmen niet serieus zijn. Nu weer dat mailende mensen niet serieus zijn. :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:08

Ik mail het liefste, want dan heb ik alles mooi zwart op wit. :) De beller is wel sneller inderdaad, dus als ik het idee heb dat ik vlot moet zijn, dan bel ik meteen en anders mail ik om een afspraak te maken nadat ik aanvullende info per mail heb gekregen.
Als je een paard wilt kopen of verkopen, dan moet je er gewoon even wat tijd in steken, dat weet je. Ik probeer paarden ook altijd geklasseerd te verkopen inderdaad. Er zijn toch veel mensen die daar veel belang aan hechten (ik zelf niet trouwens).

Die Sir Oldenburg is een knap paard!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:26

Ik ben echt op zoek en ik mail altijd.. Puur omdat ik zonder video niet eens ga kijken! :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:34

Ik bel altijd en ga ook kijken zonder video, ik rij ook gerust naar de andere kant van het land.

Niet iedereen heeft mail of video :P genoeg (ouwe) boeren die ik ken die daar niet aan doen...
Mijn idee ben je als beller sneller + ik vind het ook serieuzer overkomen.

En al die vragenlijsten per mail, pfff particulieren hebben voortaan een hoop te vragen :o
Beetje paardenmensen/kenners weten vaak zonder vragenlijst en video het kaf van het koren te scheiden is mijn ervaring ...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:41

k heb liever dat ze me 5 min kosten met achterlijke vragen en daarna niet langskomen. Dan dat ik minimaal een uur kwijt ben aan mensen die komen kijken en daar de achterlijke vragen stellen en vervolgens toch niet kopen. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:47

@Needje: Amen, mijn idee.