Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:18

Rocamor schreef:
Hopelijk vinden ze het hondje nog terug,

Ik weet niet of je wat er overgebleven is, nog wel terug wilt vinden…

Elisa2

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:20

Die is ten dode opgeschreven.. triest..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:20

O getver hier schrik ik echt van dat is mijn grootste angst ;( wat een schrik als dit je overkomt. Dit moet groot in het nieuws komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:24

Ik snap eerlijk gezegd niet dat het baasje op een bankje is gaan zitten. Ik zou -zeker met zo'n klein hondje- die onder mijn jas gestopt hebben en naar huis gelopen zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:25

DubbelFun schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat het baasje op een bankje is gaan zitten. Ik zou -zeker met zo'n klein hondje- die onder mijn jas gestopt hebben en naar huis gelopen zijn.

Nja dat dus.. Ik heb eerlijk gezegd een beetje moeite om 't verhaal te geloven, sorry..

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:26

DubbelFun schreef:

Dit is Victim blamen ! Fijn dat je het beter in zou schatten. Maar ieder zegt dat wolven dat niet doen. Als je hond aangelijnd is, er geen risico etc.

Dit is uiterst triest, en moet eindelijk eens in het nieuws komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:32

Noem het wat je wilt, maar een beetje 'boerenverstand' mag je toch wel verwachten.
Dat het triest is en in het nieuws mag komen ben ik met je eens.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:34

DubbelFun schreef:
Noem het wat je wilt, maar een beetje 'boerenverstand' mag je toch wel verwachten.

Je weet ook niet of deze vrouw wat ouder is, en mogelijk ook om medische redenen nog eerst even ging zitten op dat bankje.

De voorlichting is sowieso niet juist geweest. Om het dan een slachtoffer kwalijk te nemen vind ik niet oké.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:34

Ik zou ook zo snel mogelijk het hazenpad kiezen, al was het alleen maar om uit te stralen dat wij geen bedreiging zijn of uit willen dagen op enige manier (dat denk ik nu). Maar dan nog, wij waren er niet bij. En kunnen dus op basis van de info die we hebben daar geen waarde oordeel aanhangen imo. Tot het je overkomt heb je denk ik geen idee hoe je daadwerkelijk handelt. En idd misschien moest ze even rusten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:41

Als je denkt dat je ze kwijt bent en nog even wilt genieten met je hondje in het bos…
Er wordt toch altijd beweerd dat ze schuw zijn en geen honden pakken en mensen eng vinden. Als je je daar niet verder in verdiept hebt, dan weet je ook niet beter :(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:52

DubbelFun schreef:

Dat beetje "boerenverstand" dat ons aanpraatte dat
- wolven schuw zijn en je eerder de 100.000 wint dan een wolf ziet
- wolven geen schapen pakken
- wolfwerend hek 120 cm hoog is
- wolven geen groot wild pakken
- wolven bang voor mensen zijn?

Met dat aangepraat GBV heeft ze de wolven de ruimte gegeven, (wellicht op het bankje de lotto van vanavond ingevuld) en dacht wellicht dat ze, met al die aangepraatte info (die we hier allemaal als onzin bestempelen) veilig was.

Van mij mag dit groot in het nieuws komen.
Want wolven die zo dicht bij mensen komen, zijn of worden wat mij betreft probleem wolven en zouden dus afgeschoten mogen worden

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:55

Ik lees het ook als in omgekeerd = omgedraaid en is een stuk terug gelopen (en niet omgekeerd als in de rug naar haar hondje toegekeerd terwijl ze in hetzelfde gebied bleef). Dus als je ze in de verte ziet, dan nog een stuk de andere kant op loopt en niet verwacht dat ze mensen volgen (= publiekelijke berichtgeving) en dan je hondje in de gaten houdt terwijl hij aan de lijn zit, dan kan je haar toch niets kwalijk nemen?

Als ze die wolven niet aan heeft zien komen achterom en ze grissen opeens je hond weg dan doe je ook niets, dat is gebeurd voor je er erg in hebt vrees ik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:00

Wij weten allemaal dat wat die wolvenkenners beweren niet waar is, maar bedenk dat de mensen die dit soort topics of actieve FB pagina's niet volgen, dit niet weten.

En inderdaad geloven dat wolven schuw zijn. Daarom moet dit in het nieuws komen. Ik heb BOOS vorige week benaderd maar nog geen reactie maar als er meer bekend is gaat dit ook weer richting BOOS. Er moet iets gebeuren!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:05

Het maakt geen reet uit wat de beste mevrouw heeft gedacht of gedaan, het is gewoon verschrikkelijk en afschuwelijk dat ze haar hondje op deze wijze is kwijt geraakt. Alles wat je zelf invult of aanneemt is overbodig en onnodig om te benoemen. Buitenom dat het uiterst kwetsend kan zijn, ben je er zelf niet bij geweest en elk mens reageert en handelt anders.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:16

Wat afschuwelijk!! Nog aangelijnd en al....alle beweringen blijken wederom niet te kloppen. Ik leef intens mee met deze eigenaar. Wat een levenslange nachtmerrie zal dat zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:20

Maar weinig mensen zien de ernst van de situatie. Die is hier in dit topic duidelijk en op de FB pagina’s maar het gros van de mensen denkt nog steeds dat er slechts af en toe een schaapje wordt gepakt bij een boer met een slecht hekwerk.

Ook de wethouder die ik vorige maand nog sprak over deze wolf kijkt niet verder dan z’n eigen dorp en niet eens naar de hele heuvelrug. Ik mijd Austerlitz al tijden maar het is slechts een dorpje verder op. Ga je dan helemaal het bos niet meer in met je hond? Die vrouw had waarschijnlijk gedacht dat ze wel doorgelopen waren…

Afschuwelijk gewoon. Het zou je gebeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:54

Dit soort nare gebeurtenissen zullen nog wel toenemen. Ze hadden die vrouw ook wel kunnen aanvallen.Denken jullie trouwens dat het meenemen van een (dichte) paraplu zou kunnen helpen om een wolf van je af te meppen? Maar als er meerdere wolven zijn red je het er zeker niet mee.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:56

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:04

Wat verschrikkelijk. Word er naar van dat arme diertje. ;(
Dat is hier dus verderop gebeurt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:05

Wat verschrikkelijk om zo je hondje kwijt te raken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:07

"Gebeten en meegenomen" nee, aangevallen en meegesleurd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:19

Ik vind het toch een raar verhaal. Dan betekent het dat die wolven zo dicht bij die mevrouw zijn gekomen omdat het hondje aangelijnd was.

Ik weet het niet of dit wel klopt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:21

Rocamor schreef:
DubbelFun schreef:

Dat beetje "boerenverstand" dat ons aanpraatte dat
- wolven schuw zijn en je eerder de 100.000 wint dan een wolf ziet
- wolven geen schapen pakken
- wolfwerend hek 120 cm hoog is
- wolven geen groot wild pakken
- wolven bang voor mensen zijn?

Met dat aangepraat GBV heeft ze de wolven de ruimte gegeven, (wellicht op het bankje de lotto van vanavond ingevuld) en dacht wellicht dat ze, met al die aangepraatte info (die we hier allemaal als onzin bestempelen) veilig was.

Van mij mag dit groot in het nieuws komen.
Want wolven die zo dicht bij mensen komen, zijn of worden wat mij betreft probleem wolven en zouden dus afgeschoten mogen worden

Idem, volgende keer wordt er een kind of volwassene aangevallen, worden we dan wakker?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:22

Goed dat dit in het nieuws komt. En dit was te verwachten. Want de wolf/wolven die bij Austerlitz zitten hebben al veel vaker actief honden benaderd. Dit zijn imo echt probleemwolven. En Benzz dit klopt wel degelijk want dat hebben de wolven op de Heuvelrug al vaker gedaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:23

Benzz schreef:
Ik vind het toch een raar verhaal. Dan betekent het dat die wolven zo dicht bij die mevrouw zijn gekomen omdat het hondje aangelijnd was.

Ik weet het niet of dit wel klopt.

Honden worden wel vaker aangevallen in wolvengebied, ze zijn genoeg wolfachtig om als hoort hier niet, want niet lid van het roedel reactie op te wekken en dat is dodelijk.