Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Stille meelezer is erg benieuwd naar hoe de merrie nu is onder het zadel.
Jullie zijn goed bezig

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

_O-
Hilarisch weer, ik kan het zo voor me zien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:34

een van de filmpjes wilde niet echt uploaden. >;) Vandaag gaat ze ook even onder het zadel. Dus heb waarschijnlijk straks nieuwe filmpjes.

Ja die merrie en ik hebben eh... een verstandhouding?
Ze snapt dat ze me niet stuk mag maken maar dat hoeft ze niet leuk te vinden en dat laat ze weten ook. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Wat fijn dat ze vooruit gaat onder het zadel! Wat een bijzonder type is die dame hé, precies als wat jouw man met Rêve meemaakt :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:03

Mars schreef:
Wat fijn dat ze vooruit gaat onder het zadel! Wat een bijzonder type is die dame hé, precies als wat jouw man met Rêve meemaakt :))

:j >;)

Dus…. Ik ging vandaag een springzadel op halen voor mijn man en stond oog in oog met Pieter Clemens. :+

Ik: ‘aangenaam, Kathleen.’
Hij: ‘Pieter.’
Ik: ‘eh…… ‘ *kijkt nog eens* ‘Pieter Clemens?’
Hij: ‘ge kent me?’
Ik: *ietwat uit het lood geslagen* ‘eh VLP-talent, consequent bij de internationale top? Ik denk dat elke Belg die een springzadel gebruikt u kent. En ook een deel die dat niet doen gezien ik dressuur rij ma …’
Hij: *droog* ‘ohja….’

:+ _O- daarna hebben we wel even normaal kunnen praten over onze gedeelde liefde voor prestige zadels. _O-
Heerlijk als ze soort van zelf vergeten dat ze best wel bekend zijn. :))

Manlief was ook blij met zijn zadel. :)) _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Ayasha schreef:
Mars schreef:

:j >;)

Dus…. Ik ging vandaag een springzadel op halen voor mijn man en stond oog in oog met Pieter Clemens. :+

Ik: ‘aangenaam, Kathleen.’
Hij: ‘Pieter.’
Ik: ‘eh…… ‘ *kijkt nog eens* ‘Pieter Clemens?’
Hij: ‘ge kent me?’
Ik: *ietwat uit het lood geslagen* ‘eh VLP-talent, consequent bij de internationale top? Ik denk dat elke Belg die een springzadel gebruikt u kent. En ook een deel die dat niet doen gezien ik dressuur rij ma …’
Hij: *droog* ‘ohja….’

:+ _O- daarna hebben we wel even normaal kunnen praten over onze gedeelde liefde voor prestige zadels. _O-
Heerlijk als ze soort van zelf vergeten dat ze best wel bekend zijn. :))

Manlief was ook blij met zijn zadel. :)) _O-

Dit kan ook echt alleen jou overkomen :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Dat heb jij weer! Leuk om hem tegen te komen. Wat voor zadel is het geworden, ik ben een zadel-liefhebber. Ik wist trouwens niet dat jouw man echt rijden kon? In de zin van technisch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:14

Ik wist niet eens waar hij woonde. _O- het was een prestige Roma Jump in goede staat en een nette prijs. Dus gisteren avond bod gedaan. Geaccepteerd en afgesproken… aan de hand van het uur dat ie nog actief reageerde had ik wel een vermoeden dat het geen ‘1 paard op vol pension’ situatie was. _O-

Maar ik had niet hem verwacht zeg maar. :))

Ik vraag me alleen af hoe je kan vergeten dat je best een bekende topruiter bent…. _O-

Hannanas: prestige Roma jump. Moet wat touch ups hebben maar niks dat niet zo gemaakt is en de prijs was er ook naar. :D
Als ie echt meer gaat rijden kunnen we nog kijken voor een nieuwer model. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:27

Hannanas schreef:
Dat heb jij weer! Leuk om hem tegen te komen. Wat voor zadel is het geworden, ik ben een zadel-liefhebber. Ik wist trouwens niet dat jouw man echt rijden kon? In de zin van technisch?

:j Mijn man heeft welliswaar 20 jaar geleden meer gepresteerd dan ik op wedstrijden. :j Hij reed nationaal/internationaal jumping.
Daarom was het sowieso de bedoeling dat hij ook op de merrie zou gaan na mij omdat Mora waarschijnlijk een mannelijke ruiter gaat krijgen en we hebben gemerkt dat paarden die ik zadelmak maak soms ietwat onverwacht kunnen reageren op mannen.

Hij is alleen iets vroeger op gestapt dan gepland omdat ik haar wilde inruilen voor aandelen. :+
(Blijkbaar is het niet oké om andermans paarden in te willen ruilen voor beurswaarde ongeacht hoeveel kopstoten ze je geven)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Ayasha schreef:
Hannanas schreef:

:j Mijn man heeft welliswaar 20 jaar geleden meer gepresteerd dan ik op wedstrijden. :j Hij reed nationaal/internationaal jumping.
Daarom was het sowieso de bedoeling dat hij ook op de merrie zou gaan na mij omdat Mora waarschijnlijk een mannelijke ruiter gaat krijgen en we hebben gemerkt dat paarden die ik zadelmak maak soms ietwat onverwacht kunnen reageren op mannen.

Hij is alleen iets vroeger op gestapt dan gepland omdat ik haar wilde inruilen voor aandelen. :+

Wacht even, heet de merrie Mora?

Dat vind ik wel heel toepasselijk _O-
In Nederland is Mora een bekend frituursnack merk, onder andere van frikadellen :))

Sommige paarden zijn echt vrouwenpaarden, anderen echt mannenpaarden. Heb er ook 1 gekend, bij vrouwen (de jongere en slankere versies, echte dametjes) altijd onder werk uit proberen te komen. Zet er een man op of een stevigere dame met krachtige benen en zo werkwillig en braaf als maar zijn kan.
Maar dat ze soort van jaloers op jou is blijf ik bijzonder vinden met hoe kort ze bij jullie is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:49

Nee ik heb haar Mora gedoopt omdat haar echte naam ook zo te vinden is. _O-
Heb na de 3e rit oid gevraagd aan mijn man of we haar niet konden inleveren voor aandelen. _O-
Man zei nee…. Hij wilde het niet eens bespreken. >;)

Ze klikte echt meteen met mijn man. Hinnikte al op dag 1 naar hem ook trouwens. Ik kreeg vandaag per ongeluk een hinnik die ze letterlijk liet uit doven toen ze zag dat ik het was. >;) >;) wist niet eens dat ze dat geluid konden stoppen op die manier. >;)
Ik had hooi bij…… ze kon op zijn minst hinniken op het hooi. >;)

Het is ook wederzijds. Ze zit fijn maar buiten dat is het voor mij onbegrijpelijk dat mijn man oprecht graag met haar werkt en ook rustig met haar over straat ging alleen. Maar met hem flikt ze het ook gewoon niet. Met hem is het (zijn woorden.) ‘een gevoelige merrie waar ge niet te veel druk op moogt zetten.’

Woorden die ik meer dan eens gebruikt heb over Rêve btw. :+ Karma is a Mora…

Nu snap ik wat hij voelt als ik na twee jaar op Sam of Rêve stap zonder longeren en de woorden ‘ma die zijn braaf.’

_O-

Ze is ook wel haar hele leven opgevoed door een man en ook in de kliniek er door getrokken door haar mannelijke eigenaar dus wellicht dat daar de basis voor de voorkeur ligt. Mijn paarden zijn natuurlijk mij gewend.

Edit: mijn man kan technisch heel knap rijden maar hij is wel meer de old school springruiter al zei hij zelf dat hij aan zijn houding wilde werken. Maar zijn ‘stijl’ is niet perse mooi maar hij is mee en speelt kort op de bal zonder hardhandig te zijn. Hij laat ook los wanneer dat kan.

Nu moet ik wel zeggen dat ik hem op een paar ritten zie veranderen kwa rijden. Hij is zich dus echt heel bewust ook van zijn lijf en corrigeert zichzelf maar enkel als de merrie daar ook tijd voor geeft. Nu ze braaf is zit hij ook terug rechter. Zolang ze alle kanten uit gaan is mijn houding natuurlijk ook niet top (sowieso niet) maar mijn man slaagt er in om het nonchalant uit te laten zien en daar ben ik stiekem jaloers op. :o Nee ben vooral trots op hem. Maar een beetje van die nonchalance zou ik toch wel willen. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

My God, ik lig plat om jou verhalen over die merrie. :')

qua stijl ben ik er in de loop der jaren een pietsie anders over aan het denken dan vroeger. Zeker een springruiter hoeft niet de perfect stijl/zit te hebben. Ieder paard zit anders denk ik. daarbij je eigen lichaam zorgt soms ook voor beperkingen qua zitten zolang ze het paard niet hinderen in hun sprong en mond vind ik het al best. Ook niet alle topruiters in de dressuur zitten altijd perfect. Ik heb trouwens al gemerkt naarmate je ouder wordt je er ook niet altijd soepeler op wordt of een bepaalde blessure zorgt ervoor dat je ietsje anders moet zitten dan in je jonge jaren. Speelt allemaal een rol.