Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:02

Nou ja nu ik zelf nog :D

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:07

Wat ik niet snap, als ik het hier zo lees zou je als je je paard te koop hebt staan veel reacties moeten krijgen.

Ik heb mijn paard al 3 maanden te koop staan, en krijg zo goed als geen reacties.
Terwijl het een fantastisch paard is, ze mankeert niks, geen gebreken, kerngezond. braaf, verkeersmak. Alleen wel voorwaarts, geen lui dier.
Enige waar mensen denk ik op afknappen is haar leeftijd (18)

Heb 1 kijker gehad vorige week, wacht haar af, en anders dan blijft ze bij mij en ga ik een leaser/ bijrijder zoeken die haar wel kan geven wat ik niet kan. (Actieve buitenritten)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:09

Zoveel factoren afhankelijk hoor mandy.

Stuur maar Pb met advertentie zal ik eens kijken waarom ik niet zou gaan.
Mijn Max is 17 jaar maar liever 6-10 jaar de rest (11-17 jaar) zijn voor uitzonderingen

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:13

tita schreef:
Zoveel factoren afhankelijk hoor mandy.

Stuur maar Pb met advertentie zal ik eens kijken waarom ik niet zou gaan.
Mijn Max is 17 jaar maar liever 6-10 jaar de rest (11-17 jaar) zijn voor uitzonderingen

Gedaan! Dankjewel alvast, ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:15

Mandy_89 schreef:
Wat ik niet snap, als ik het hier zo lees zou je als je je paard te koop hebt staan veel reacties moeten krijgen.

Ik heb mijn paard al 3 maanden te koop staan, en krijg zo goed als geen reacties.
Terwijl het een fantastisch paard is, ze mankeert niks, geen gebreken, kerngezond. braaf, verkeersmak. Alleen wel voorwaarts, geen lui dier.

Heb 1 kijker gehad vorige week, wacht haar af, en anders dan blijft ze bij mij en ga ik een leaser/ bijrijder zoeken die haar wel kan geven wat ik niet kan. (Actieve buitenritten)

Dat is jammer! Persoonlijk zou ik ook afknappen op de leeftijd, voor veel mensen is dat toch te oud.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:17

tita schreef:
Earth schreef:
Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei :')

En op SH 18 jarige voor 17500€

Mwa, dat zou ik wel overhebben voor een brave schoolmaster bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:18

Earth schreef:
Ik kom net een 17-jarige pony tegen die nog €17.500 moet opbrengen. De paasei :')

1000 voor elk jaar en 500 dekkingskosten. Komt je dure hobby toch nog iets voordeliger uit :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:29

Evamarie schreef:
Earth schreef:

1000 voor elk jaar en 500 dekkingskosten. Komt je dure hobby toch nog iets voordeliger uit :D

Nou daarover begon een vriendin van mij. Toen gaf ik aan dat een paard nu eenmaal een flinke investering is met maandelijks veel onkosten. En dat die jaren van investering (en dan rekenen we onze uren niet eens mee) vaak niet eens opweegt in de verkoopprijs
Bedoel 500,- pm stalling, 200,- les, beetje startgeld, hoefsmid, voer en supplementen. Zit ik al snel op 800,- pm voor 1 paard. Ik heb hem 6 jaar, dus al ruim een halve ton en dan heb ik de aanschaf niet eens meegerekend. Dat gaat hij met zijn 15 jaar natuurlijk niet opbrengen, maar voor het bedrag hij mee kan heeft iemand er een fijn leerpaard aan wat altijd super in het management heeft gestaan. Daar wordt ook niet altijd bij stilgestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 23:53

Ergenis: paard waar ik op afgehaakt ben staat nu ook op bokt. Zie ik ineens een advertentie onderin op bokt, blijkt het toevallig dit paard te zijn :') en de verkoper heeft op MP ook nog mijn foto's gebruikt...

Er waren enorm veel gegadigden maar hij staat er gewoon nog bij.

Ik heb nu gereageerd op een 5,5 jarige ruin van 160
Die staat toch ookal een tijdje op het net. En heel voordelig geprijst. Dan ga ik automatisch denken dat er wat mis mee is. Erg eigenlijk..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:49

Mandy_89 schreef:

Je foto's zijn niet sexy genoeg?

Evamarie schreef:
Ergenis: paard waar ik op afgehaakt ben staat nu ook op bokt. Zie ik ineens een advertentie onderin op bokt, blijkt het toevallig dit paard te zijn :') en de verkoper heeft op MP ook nog mijn foto's gebruikt...

Die staat toch ookal een tijdje op het net. En heel voordelig geprijst. Dan ga ik automatisch denken dat er wat mis mee is. Erg eigenlijk..

Je zou je eigenlijk af moeten vragen of je een genoeg geoefend oog hebt om de kwaliteit van het paard te herkennen.
De maat alleen al haakt het gros op af, lees hier maar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:32

Nou zeg wat een reacties...

Ben jij ook op zoek naar een paard of kom je het topic verstoren?

Van iemand met zo'n onderschrift zou je toch meer verwachten. :D

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:38

Evamarie schreef:

Wat zoek je precies? Wellicht weet ik wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 01:51

Je mag mij een pb sturen. Ik zoek een Epony of klein damespaard.

Ik val niet voor de Ijslander, Tinker en Spaanse rassen.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 04:04

Evamarie schreef:

Sta je open voor onbeleerd met een bemerking? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:42

Evamarie schreef:
Nou zeg wat een reacties...

Ben jij ook op zoek naar een paard of kom je het topic verstoren?

Van iemand met zo'n onderschrift zou je toch meer verwachten. :D

Nee, ik geef je een handvat waarom een paard zo lang te koop staat.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:45

Evamarie schreef:

Iets meer zoekcriteria?
Wat wil je er mee doen/ welk type val je wel op

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:47

Leuk mamabird! Ben ook benieuwd wat het is :-)

Evamarie, mss moet je het toch gaan loslaten? Het paard is je niet gegund om wat voor reden dan ook....Lastig, want ik snap je wel hoor, maar beter om verder te kijken denk ik ;-)

De prijs van een paard wordt door 3 dingen bepaald: de specifieke eigenschappen van dat paard, marktwerking en wat iemand er daadwerkelijk voor op tafel wil leggen. Niet door wat het de fokker heeft gekost of wat wij er maandelijks aan kwijt zijn. Was het maar zo'n feestje ;-)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:49

ikke schreef:
Mandy_89 schreef:

Je zou je eigenlijk af moeten vragen of je een genoeg geoefend oog hebt om de kwaliteit van het paard te herkennen.

Als ik lees hoe vaak paarden niet door de keuring komen, heeft niemand 'een genoeg geoefend oog' om de kwaliteit van een paard te herkennen. Dus je opmerking snap ik niet. In deze tijd, waar paarden van 15k binnen 24 uur verkocht kunnen zijn, is een ruin die al langere tijd te koop staat wel iets om vraagtekens bij te zetten.

Kimberly_83

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:13

Wat zouden jullie uitgeven aan een 17 jarig recreatie paard?

upendo

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 10:22

Die vraag is hetzelfde als de vraag wat jij uit zou geven aan een 17 jaar oude auto. :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:27

Kimberly_83 schreef:

Als in super braaf, bomproof en verder gezond dan zijn er best wat maneges die hierom zitten te springen. Die leggen gerust nog 5k neer voor een braaf dier die nog wat jaren mee kan. Maar je info is te summier om hier een goed antwoord op te kunnen geven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:30

Lieser schreef:
ikke schreef:

Als ik lees hoe vaak paarden niet door de keuring komen, heeft niemand 'een genoeg geoefend oog' om de kwaliteit van een paard te herkennen. Dus je opmerking snap ik niet. In deze tijd, waar paarden van 15k binnen 24 uur verkocht kunnen zijn, is een ruin die al langere tijd te koop staat wel iets om vraagtekens bij te zetten.

Zeker de helft daarvan had gezien kunnen worden door een geoefend oog.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:34

Kimberly_83 schreef:

Max 5k.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:17

Mandy_89 schreef:

Ik denk dat het combinatie van leeftijd met voorwaarts / soms wat drammerig te rijden kan zijn. Fanatieke ruiters die het pittige voor lief nemen willen meestal niet aan een ouder paard beginnen (zou ik ook niet doen eerlijk gezegd) en mensen die bewust op zoek zijn naar en ouder, bomproof hobbel- of leerpaard willen ze in 9 gevallen op 10 liever lui dan moe hebben. Ouder maar toch pittig lijkt me een lastig paard om verkocht te krijgen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:19

upendo schreef:
Die vraag is hetzelfde als de vraag wat jij uit zou geven aan een 17 jaar oude auto. :)

Dat is geen vergelijk omdat een paard een levend wezen is en geen machine.Zeker is het lichaam van een ouder paard enigszins gesleten,dat kan niet anders. Maar zo'n paard heeft tevens levenservaring opgedaan waardoor hij nog iets kan leren aan een ruiter.Bij een jong paard is dat net andersom,die moet alles nog leren en daarvoor is een ervaren ruiter nodig.