Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Volgens Bij12 is het tinkerveulen in Loenen opgevreten door een hond.
Pinken worden meestal vanaf 14-16 maanden oud gedekt.
Dan zijn ze 2 jaar als ze aan de melk komen. Koe draagt 9 maanden.
Koeien in Nederland hebben jaarrond een cyclus. Moment van afkalven is niet aan een seizoen gebonden.
SusanH schreef:Ik vind het heel lastig. Want wat voor belang heeft Bij12 erbij als ze hier niet eerlijk over zouden zijn? Ik vind het bijzonder dat iedereen die niet pro wolf is gelijk roept dat het een hybride is als uit de test hond naar voren komt. Terwijl Bi12 dus aanheeft dat ze hier nog niet voorkomen.
Schapenwol schreef:Skessa_ schreef:Moordlustige hond dan, maar die krijgt vast wel een spuitje als ze weten welke hond het was....
Nou ik denk dat je onderschat wat een hond kan doen... Ik heb helaas mogen zien hoe 2 ridgebacks een kat verscheurden. Die waren toevallig gewend aan groot vee maar ik zou direct geloven dat dat soort honden als ze niet gewend zijn aan vee, zo een ponyveulen, schaap of wat dan ook doodmaken.
Hannanas schreef:En zelfs op eten. Is toch alleen een poot gevonden. Geloof ik niks van.
DuoPenotti schreef:DuoPenotti schreef:https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/3 ... elijk-hond
en de meeste wolven zijn al hybride.
daar is het ook erg stil over bij de DNA testen.
Dat verklaard ook mede denk ik dat ze hun bench in de achtertuin zoeken......
Dit bewijst nog eens dat bij12 niet onafhankelijk is
tienus63 schreef:Een hybride wolf komt qua dna als hond naar voren. Ongeacht het percentage hond/wolf.
Drie smaakjes, twee uitkomsten.
Wolf, hybride, hond - dna wolf, dna hond.
Popstra schreef:Schapenwol schreef:
Nou ik denk dat je onderschat wat een hond kan doen... Ik heb helaas mogen zien hoe 2 ridgebacks een kat verscheurden. Die waren toevallig gewend aan groot vee maar ik zou direct geloven dat dat soort honden als ze niet gewend zijn aan vee, zo een ponyveulen, schaap of wat dan ook doodmaken.
Doodmaken ja maar een veulen compleet door midden scheuren nee!
Raijmakersm schreef:Heb hoop ellende met honden meegemaakt, benen van n paard gesloopt bij buitenrit, 58 hechtingen. Vorig jaar nog twee schapen door honden doodgebeten hier om de hoek. Veulens doodgebeten niet maar ook niet door wolven.
De hele discussie gaat om stemming, mening en wat een ieder zoal gelooft. De feiten doen er ogenschijnlijk niet toe.