Berdien schreef:Knappe dames
Bij Fey hangt het veel hoger, net niet té hoog voor de vullersOp deze hoogte is het inderdaad niet heel erg slow. Wel effectief tegen door de stal maaien, dat is al een voordeel!
Hi Berdien, dank je, wij genieten ook van deze eye candy's.
Hoger wilde ik niet omdat ik dan bang ben dat er stof in de luchtwegen komt. Ik kan er dan ook minder goed bij om te vullen. Ook wilde ik het eigenlijk nog lager om een meer natuurlijke hoofd- halshouding te creëren, maar lager vond ik ook weer link met voetjes erin. Dus vandaar dat het deze hoogte werd. Ik kan het nog altijd hoger of lager hangen, het zit geschroefd. Maar ik ben er reuzeblij mee! Na 1x gebruiken al gezien dat ze bijna niet vermorst. Nu moet ik nog meer mengen, want ze eet alleen de luzerne en die lag bovenop. Dus eerst de luzerne erin en meer mengen. En een touw erdoor vlechten om te sluiten. Maar erg blij ermee, dus nogmaals dank voor de tip van Flip.
-Namiro- schreef:Welke maat is dit Monique? L of XL?
En heb je enig idee hoeveel er in kan?
Ik ben ook aan het overwegen om een net te gaan ophangen.. ik voer nu buiten in een slowfeeder (ibc-vat met rooster erover) maar met de wind en regen van de afgelopen dagen is dat niet heel fijn want dan regent het hooi (ondanks afdak) toch nat..
en dan eten de heren het natuurlijk niet meer
Hi Namiro, ik heb de L genomen. De XL leek me enorm groot en dat had idd té geweest. Hier kan met gemak een baaltje van 20 kilo in als het niet meer is. Dan moet je wel het baaltje heel laten en pas de touwtjes erafknippen als de baal in het net zit.
Voor buiten heb ik een hooiklok gekocht met slowfeednet. Een investering van 400 euro, maar het ontzettend waard. Kan ik echt aanraden. En slowfeed en droog. Zijkanten regenen wel nat, maar daar eten ze letter door heen.